Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3214
Hei! Har noen spørsmål ang Jonas apparatet. Lurer på hvor kjølevannet skal inn. er det i forkjøler eller etterkjøleren? Er ikke veldig kjent med selve apparatet å å håper noen her har kjennskap til det.

http://imgur.com/Jj9Fx5d
Sist endret av dancing panda; 3. desember 2014 kl. 16:06.
Hva i alle dager er det der, og hvordan bruker man det til røyking? Pipe på engelsk er også rør. Tror kanskje du har misforstått.

Beklager, vet ikke hvor kjølevannet skal inn, men jeg lurer faktisk veldig på om det har noe navn.
Uvaksinert 👍
Det logiske hadde vært i etterkjøleren (nærmest der hvor spriten drypper ut).
Hehe er vist til å lage hjemmebrent med. Er brukt til det tidligere, men eieren er ikke sikker på hvordan det skal kobles opp/ sette sammen.
Parkettetterligning
For meg ser dette ut som kjøleren til et destilleringsapparat. Ser ut som at dampen går til bunnen for så å gå ut det lengste tynneste røret kondensert. Mens kjølevannet går inn og ut de to andre rørene. Ser ut til at vannet går inn den øverste åpningen og ut det korte røret til siden. Kan sikkert brukes til røyk men man vil trenge massive kvanta og ser for meg at det meste vil være for kaldt til å gå noe sted i det heletatt. Ser for meg at hele røret bare vil tettes med noe lignende den ekle sevjelignende gugga som kan ses i en godt brukt vannbong. Men igjen så tror jeg dette er mer egnet til hjemmebrent enn å røyke ifra.

edit: derja var nok kjølinga til destillering.
Sist endret av trappetryne; 3. desember 2014 kl. 16:30.
Burde nok være litt mer klar på hva det skal brukes til, men er til å lage hjemmebrent =)
Enig med trappetryne, de to rette utstikkene som er sveiset på skal ha kjølevann, se bildet:

http://webwien.no/images/Lensmann%20og%20RS_jenssen%60s%20lille%20HB-Bok%20for%20Nybegynnere_img_23.jpg
Kjøling skal alltid komme nedenfra og opp.
Dette er en form for CM apparat. Du bør prøve og ta ut produkt med 1 - 2 drypp i sekundet. Grovjuster uttaket med varmekilde og finjuster med kjølinga. Her vil du være nødt til og sitte og regulere kjølevannet gjennom hele brenningen.
Spriten bør nok kull-filtreres før konsumering.
Fyll kolonna med Jordan sine rustfrie gryteskrubber, andre merker ruster.
Sist endret av per-ulv; 3. desember 2014 kl. 16:40.
Takk for svar! Da blir det spennende å se når prosessen er i gang. Hører fra meg igjen om det kommer flere spørsmål! =)

Dancing Panda
Jeg har ikke holdt meg oppdatert på cannabis de siste åra, kan noen si meg hva som foregår her? Sprit og Cannabis? Er ikke væska bare for å kjøle ned, og kommer ikke i kontakt med røyken anyways?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Dette er kolonnen til et apparat beregnet til produksjon av hjemmebrent. Det har ikke noe med cannabis å gjøre.
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Dette er kolonnen til et apparat beregnet til produksjon av hjemmebrent. Det har ikke noe med cannabis å gjøre.
Vis hele sitatet...
så hjemmebrent blir kalt Jonas oppi nord? :P Her betyr det en heh. Eller kalles selve apparet for Jonas?