Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  496 51395
Hei!

Som mange sikkert har fått med seg har Thomasz hos det som var Czort, og nå er http://www.likurg.pl åpnet igjen, og er like klar som alltid for å tilby oss nordmenn det vil skulle kunne trenge!

Jeg har vært i kontakt med han nå som han er frisk igjen, og kan bekrefte at han igjen tar imot bestillinger.


Jeg tenkte vi kunne dele erfaringer om Likurg her, i likhet med keten-forumet, som leveringstid, priser, kvalitet og den regla

Cal.12
Sist endret av Cal.12; 15. august 2010 kl. 22:36.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Flott tråd.
Blir mye lettere og oversiktlig å diskutere Czort.. eh.. jeg mener Likurg her, istedenfor inni mange andre tråder.

Ser ut som han har fått er fint design på plass, som i alle fall ser ut som en mer seriøs selger. og om siden / kjemikalielisten kommer på norsk også (som det ser ut som, er jo det helt upåklagelig).
Gleder meg til å se hva for noe sortiment og priser han kommer med nå.
Jeg la merke til at han har fått inn german dark al, så da slipper vi tvile på kvaliteten på black 000 greine hans. Bare å kjøpe german dark det! :P
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av sorn Vis innlegg
Jeg la merke til at han har fått inn german dark al, så da slipper vi tvile på kvaliteten på black 000 greine hans. Bare å kjøpe german dark det! :P
Vis hele sitatet...
HEY! Den Black000 var gull! Når jeg tenker meg om var den vel ikke akkurat gull, heller et mer simpelt og grisete metall, som et fantastisk fint og godt aluminiumspulver?

Kan ikke noen volunteere med å lage norsk kjemikalie-liste? Jeg kan godt gjøre det, hvis jeg kan poste den her etterpå så dere kan sjekke om jeg har alt riktig?
Jeg har tilbudt meg å oversette siden til norsk, så kunne godt lagd en norsk kjemikalie liste jeg
Har sendt han en mail.
Sist endret av looperjohn; 15. august 2010 kl. 23:31.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Har snakka en del med Tomasz på mail og tilbudt meg å oversette for en god stund siden. (PS: Mikkello, du deler ord.)

Han planlegger å skaffe flere kjemikalier på lista etter hvert og kan skaffe flere på bestilling.
Okei, da skal jeg ikke ta den jobben
Beklager!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Black 000 var vist et grisete djevelskap med meget mørk farge som lagde noe kaos salutter. Ikke noe å klage på

Jeg stemmer for at Mikello fikser over settelsen!
Husk å skriv på nynorsk, det er fremtida ;P
Sitat av Up Vis innlegg
Black 000 var vist et grisete djevelskap med meget mørk farge som lagde noe kaos salutter. Ikke noe å klage på

Jeg stemmer for at Mikello fikser over settelsen!
Vis hele sitatet...
Orddeling er faktisk noe jeg prøver å unngå å mine innlegg, så slutt å mobb
Angående likurg, så er servicen helt perfekt. Han svarer på mail veldig fort og sender varene minst like raskt.
Kursen på Pln. 100 Pln = 198 nok. Så gang prisen med to. Men synes dere dette er billig eller er det bare jeg som har tenkt at Stoffene var billigere?
Tenkte å lage noe istedenfor å barre lese om hvordan man lager det. Skal derfor bygge lager og arbeidsbenk på rommet. Er det noe jeg bør styre unna på på denne nettsiden når jeg skall bestille noe?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hvis du sammenligner med Aldrich, Acros, Carl Roth og andre forhandlere ligger Likurg på rundt ~10 % av prisene deres. Jeg tør påstå at det han tilbyr er perverst billig.

Pyroteknikk har aldri vært en billig hobby.
Sitat av nanus102000 Vis innlegg
Er det noe jeg bør styre unna på på denne nettsiden når jeg skall bestille noe?
Vis hele sitatet...
Kaliumklorat og rød fosfor... Så du ikke blir fristet til en av de mest sensitive pyrotekniske miksene det går ann å lage..
Hvordan gjør dere det med betaling?

Btw, vist noen av dere skal bestille i nærmeste fremtid kan ikke dere gi meg en besked så kan vi kjøpe i lag slik at vi sparer frakt? Skal bare ha en kilo med svovel og noe AL :P
Så ikke Hydrogenperoksid, Saltsyre eller Salpeter syre. Er det noe han burde hatt på listen over varer, eller er det noe som tilhører HE siden av forumet og ikke shell og luftbomber?
Det er godt mulig han burde hatt det på listen, men du får aldri (så vidt jeg vet) bruk for hydrogenperoksid, saltsyre eller salpetersyre innenfor feltet shell og luftbomber.
kjedelig streiting
Er vel litt mer risikabelt å sende såpass kraftige syrer å.
Cal.12's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xzip Vis innlegg
Hvordan gjør dere det med betaling?

Btw, vist noen av dere skal bestille i nærmeste fremtid kan ikke dere gi meg en besked så kan vi kjøpe i lag slik at vi sparer frakt? Skal bare ha en kilo med svovel og noe AL :P
Vis hele sitatet...
Pengene overfører du til hans konto, funker knall!
-Akkurat for sent nå, eller kunne jeg hivd på S og Al..
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Pengene overfører du til hans konto, funker knall!
-Akkurat for sent nå, eller kunne jeg hivd på S og Al..
Vis hele sitatet...
Så direkte til hans bank konto eller PayPal? Har ikke rotet meg til PayPal enda så jeg har kun nettbank!
Kun bank konto. Han ble kastet ut av PayPal fordi en kunde hadde skrevet at betalingen var for kjemikaler.
Sitat av Zondre Vis innlegg
Kun bank konto. Han ble kastet ut av PayPal fordi en kunde hadde skrevet at betalingen var for kjemikaler.
Vis hele sitatet...
Dårlig kunde.
Btw, hvordan funker dette med å overføre til utlandet? Har bare betalt innlands før :P Er det noe spesielt en må gjøre?
Sitat av Xzip Vis innlegg
Dårlig kunde.
Btw, hvordan funker dette med å overføre til utlandet? Har bare betalt innlands før :P Er det noe spesielt en må gjøre?
Vis hele sitatet...
Nei, eller du må sikkert informere om at det er utenlands betaling når bruker bank overføring.

Det er like lett som å trykke på "q"...
Det er nok desverre ikke så lett fyllingz..

I alle fall med min nettbank så må du oppgi navn og adresse til mottager, et sånt internasjonalt banknummer for banken som mottar pengene og hva det er du betaler for. Det er ikke spesielt vanskelig å få til, men det tar litt tid.
Når jeg sendte penger, tok det 4 dager. Han gir deg all info du trenger. På hva det er jeg betalte for skrev jeg kjøp av ting over internett, funket fint
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fikk en liten pakke i posten i går Tok ikke så lang tid, men den var stuck i tollen i 5 dager..

På utsiden av pakka så det ut som en eske som var pakken i en søppelsekk med en overdose teip rund, inni derimot var alt lagt fint og den tomme plassen var fylt ut med bobleplast.

Vekten stemte fint, og kvaliteten virker super!
PS. 5 kilo kull, er mye kull!
Sist endret av Cal.12; 5. september 2010 kl. 12:00.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Skal jeg tolke det som at du har kjøpt kull? Hvis ikke, hva kjøpte du? Gratulerer uansett!
Ikke store greiene, var bare dødslei av å sitte med morteren å knuse kull!
Slang på no aluminium og litt Fe203 bare
Hvorfor tar du ikke bare kullet i kulemølla da?
Jeg har så liten mølle at jeg må knuse det til ganske små biter for at det skal fungere, og det koster ikke akkurat så mye for kull fra likurg
Hvordan er det med fraktpriser igrunn ?
Har jeg misforstått totalt eller er det 30kr for 1kg dextrin?

Blir så skeptisk av det er så billig :P
For viss prisene faktisk er så billig som jeg tror, blir det nokk en pakke på ca 15kg me diverse kjemikalier en dag
Sist endret av jarl; 10. september 2010 kl. 15:03.
Fraktprisene er overkommelige og du har absolutt ingenting å frykte, basert på mine erfaringer hva handel fra Likurg/Czort angår.
Send han en mail der du spør om fraktkostnader og det du eventuelt måtte lure på, han svarer deg vanligvis veldig raskt.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Likurg/Czort er pålitelig ja, og han svarer mail ganske kjapt. Skal dog nevnes at han ikke har en slektning som har dødd, omtrent en gang i uken
Sist endret av Up; 10. september 2010 kl. 16:43.
Haha Ja, prøvde meg hos keten engang. Liten ordre jeg aldri fikk, leste om han på wip i ettertid
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Frakten koster omlag 200-250 etter hva jeg husker, opp til 12 kilo ca.
Noen som har hvert i kontakt med han de siste 3 dagene? sende mail på torsdag men har ikke fått noe svar ennå.
Han svarte meg for 2 dager siden, men etter det har han ikke svart
Snakket sist med han klokken 12:00 og 17:30 idag. Har aldri tatt mer en et par timer før han svarer.
Er vell bare å prøve å sende en ny mail, er jo ikke helt umulig at en mail "forsvinner" i systemet hans
Sist endret av jarl; 20. september 2010 kl. 20:37.
Fikk svar fra han på noe jeg spurte om for 3 dager siden, så ikke umulig at han har vært vekke
Er det noen som har erfaring med møllemedie som selges på Likurg? Ut fra bildet på siden å dømme, ser ikke kvaliteten topp ut. Har gått skall av noen kuler og er jo ikke spesielt jevne på overflaten.
Sitat av Battan Vis innlegg
Er det noen som har erfaring med møllemedie som selges på Likurg? Ut fra bildet på siden å dømme, ser ikke kvaliteten topp ut. Har gått skall av noen kuler og er jo ikke spesielt jevne på overflaten.
Vis hele sitatet...
De som har kjøpt det, har endt opp med og kaste mediet fra likurg\czort.

Les her : http://freak.no/forum/showpost.php?p...&postcount=456
Litt OT: Visst noen som skal kjøpe fra Czort kunne tatt imot ei fryktelig lita bestilling fra meg så hadde det verdt fint.

Btw, eg er en forskuddsbetaler!

Prisen er under 100kr også.
hei vurderer å kjøpe 2-3kg svovel og 5kg kaliumnitrat. kjem da til å vere noko problem i tollen med dette. Og når eg skal betala funker det å betala i NOK eller?
Fikk 5kg kno3 og 1kg svovel fint. Det er like greit å betale i PLN hvis du ikke betaler kontant
Det er mulig det er lite praktisk å kjøre ned til han, gi han pengene, for så å få pakka sendt med posten eller?

Overfør med PLN du, koster deg ikke noe mer..
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Det er mulig det er lite praktisk å kjøre ned til han, gi han pengene, for så å få pakka sendt med posten eller?
Vis hele sitatet...
Tror ikke noen pratet om å kjøre ned akkurat, Tror postbudet og en konvolutt med frimerke kan fikse biffen om man ikke vil betale elektronisk.
Da er en 25kg pakke bestilt fra karen Bare meg som opplever at han er litt tregere på mail nå tildags?
han bruker alltid et par timer på å svare, men i det siste har det vert "verre" en normalt
Bestillte akuratt en pakke fra han, og i morgen skal jeg ned i banken for å overføre penger til han. Det jeg lurer på er hva som er hans konto nr. ? Jeg fikk ett IBAN nummer og en BIC/SWIFT kode, er det disse jeg skal gi til bankmannen?

Noen som gid å forklare meg hva IBAN og BIC/SWIFT er?
Sitat av Xzip Vis innlegg
Bestillte akuratt en pakke fra han, og i morgen skal jeg ned i banken for å overføre penger til han. Det jeg lurer på er hva som er hans konto nr. ? Jeg fikk ett IBAN nummer og en BIC/SWIFT kode, er det disse jeg skal gi til bankmannen?

Noen som gid å forklare meg hva IBAN og BIC/SWIFT er?
Vis hele sitatet...
Det er det samme som nesten det samme som kontonummer bare print ut hele mailen han ga til deg, så kan du gå trygt til banken