Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2724
Hei. Jeg har funnet denne på Ebay, men jeg synes prisen er veldig lav for en ny TV. Tror dere dette er en form for scam? Eller kanskje salg av tjuv-gods?

https://www.ebay.com/itm/17493116441...sAAOSwAbdhOfye
Står at kjøper betaler frakt ved retur. Så kanskje de bare sender noe søppel og satser på at kjøper ikke gidder å returnere det ?
Seems legit, or naaaah.
Lenge siden jeg har handlet på ebay nå, ebay hadde tidligere en slags "garanti". Dersom du fikk dritt eller noe annet enn det selger beskrev så kunne en bare melde til ebay også løste de saken. Såvidt jeg husker så forskutterte ebay tilbakebetalingen om selgere forsøkte å dukke mail osv. Sjekk om den fortsatt gjelder. Da er det jo risikofritt. Men altså 483 kr for en 4K 43" Tv er jo helt sikkert svindel. På prisjakt var den samme modellen priset til 8000 kr i juli og var satt ned til 4000 kr i mai. https://www.prisjakt.no/product.php?pu=5588480

Kanskje er det feilprising og selger ikke oppdager feilen eller kanskje du får bare selv esken TV kom i, uten noe innhold. Jeg hadde tenkt at dette lukter svindel, men så er jeg heller ikke i markedet for en TV.
Sist endret av _abc_; 13. september 2021 kl. 19:10.
Anbefaler å sjekke outlet på Elkjøp e.l. Kjøpte min tv der i år, 55" Samsung Smart Tv med 4k, betalte 3000 for den, og er storfornøyd.
Har ikke hatt behov for å teste dette, men syns det vil være merkelig hvis det ikke stemmer.
eBay Money Back Guarantee
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har ikke hatt behov for å teste dette, men syns det vil være merkelig hvis det ikke stemmer.
eBay Money Back Guarantee
Vis hele sitatet...
Brukte garantien ifb m/kjøt fra en kina vendor på ebay men det er mange år siden. De sendte noe helt annet enn det de hadde listet opp og når jeg klagde så svarte de ikke. Det løste seg og jeg fikk faktisk pengene igjen og fikk beholde produktet, selv om det var dårligere kvalitet og omtrent halv størrelse så har jeg pedalbrettet fortsatt og det brukes fortsatt og jeg fikk solgt noen pedaler jeg strengt ikke trengte. Så ble en bra deal for meg.
Sist endret av _abc_; 13. september 2021 kl. 19:22.
About this seller: 0 reviews.
Scam.
Sist endret av celtseus; 13. september 2021 kl. 19:22.
Hvis ikke må ha noe high end shit så er det i skrivende stund 49 tv som gis bort mot henting på FINN.
Oslo området.
Sist endret av vindaloo; 13. september 2021 kl. 19:29.
Selger har 0 tidligere salg på ebay, typisk scam dette. Er det for godt til å være sant, så er det ofte det.
eller så får han en Samsung TV plakat i posten -_O_- for alt vi vet.
Dette er scam selger er helt ny. bnd3fgnb1 (0)

Ofte brukere de å være smartere, først selge masse billig der de får gode reviews for å så komme med scam svarer med priser som sykt billig.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvis ikke må ha noe high end shit så er det i skrivende stund 49 tv som gis bort mot henting på FINN.
Oslo området.
Vis hele sitatet...
Jeg har hverken bil eller førerkort så henting er uaktuelt. Blir nok heller å kjøpe på Elkjøp og få den levert på døra tenker jeg. Mener jeg så den til ca 5000 på Elkjøp. Men egentlig har jeg mer lyst på Sony eller LG, da Samsung visstnok har fått et dårlig rykte fordi strømforsyningen er konstruert for å ryke fort. Jeg har ikke dårlig råd, så det er igrunn ikke pengene det står på. Samtidig vet jeg ikke hvordan kompatibiliteten er mellom en fransk TV og Telenor fiber (dekoder).