Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5644
Hei
Har noen prøvd å installere apk filer på Android TV. F. eks er ikke canaldigital appen tilgjengelig for direkte installasjon på min Sony tv fra 2018. Den er imidlertid tilgjengelig som nedlastbar apk. Har prøvd fra USB uten å lykkes. Hvis jeg hadde fått til dette hadde dekoderen fra CD blitt overflødig.

Takker for tips
Du sier du har prøvd uten å si noe om hva som stopper deg.

Personlig laster jeg ned SolidExplorer og henter APK via Google Drive, og første gangen må du tillate at SolidExplorer står på listen over apper som kan installere andre apper. Utover det er det ganske rett frem. Om du vil kopiere .apk fra Google Drive til lokal lagring først er helt opp til deg.

Når det er sagt, mange apper ment for mobil funker særdeles dårlig på Android TV (f.eks. PokerGo som har mange funksjoner låst til portrettmodus som ikke enkelt løses med force-orientation apper (fører bare til at appen krasjer etc)). Verdt å prøve, men ikke ha for høye forhåpninger.

Canal Digital finnes forresten ikke lenger..
Sist endret av bashfoo; 15. februar 2021 kl. 20:34.
Trådstarter
33 1
Det som stopper meg er at tv-en ikke finner apk-filen på usb-pinnen. Canal digital apk finnes, i massevis. jeg har blandt annet installert den på min Minix.
F eks denne:
https://apkcombo.com/canal-digital/com.canaldigital.go/
eller denne:
https://www.apksum.com/app/canal-dig...analdigital.go
Hei.
Har Sony android tv, har installert mange apper via APK filer uten problem. Brukte som han over her SolidExplorer, finner USB mappen der APK filen er lokalisert for så å installere den. Husk som han over her sier å tillate at du kan installere apper fra ukjente kilder i innstillinger.

Prøv med en annen usb pinne vist du ikke finner APK filen. Dette har jeg også opplevd men da byttet jeg bare usb pinne å alt funket fint igjen. Verdt å prøve.
Sist endret av gudfaren; 15. februar 2021 kl. 21:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøv å få TVen i android developer mode og bruk ADB over wifi for å installere APKs. Funker fint på min Bravia.