Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 12359
Har blitt kastet ut av hybelen.....
Så ringte jeg 1 dama jeg kjenner som leier ut hybler, hun sa at jeg kunne få hybelen men da måtte jeg bestemme meg før onsdag. Jeg har ikke muligheten til å se på hybelen før jeg må ta ett valg. Det eneste jeg vet er at rommet er 14 Kvm.

Har du noen bilder eller lignende som kan vise meg hvor stort det egentlig er?
Er det normalt, lite eller stort?
Det er plass til en seng, og et skap, og that's it
Sist endret av T.J; 31. oktober 2011 kl. 23:59.
Hvis du vet hva en kvadratmeter er, så bør det da ikke være vanskelig og finne ut hvor mye 14 Kvm er....
Jeg har en 15 kvm hybel med et lite tekjøkken og et bad. Det er ikke fantastisk stort, men det er nok til en person. Og jeg betaler bare 3500 kr i mnd. Jeg har plass til det jeg trenger. Bord, seng, skap, stol, og bokhylle med tv på toppen. Det er ikke fantastisk med gulvplass, men det er lite å vaske.
Sist endret av sixfeetunder; 1. november 2011 kl. 00:00.
Seng, skap, pult, lite bord, + nok plass til alle klærne dine på gulvet. Det er mer enn nok for 1 person...
Bodde i 1 liten hybel før og jeg vil ha en hybel der jeg har plass til 1 soffa slik at jeg kan ha venner på besøk osv.
Er dette mulig?
Det er ganske nøyaktig på størrelsen med en fengselscelle.

Edit : skal du ha en sofa må du nok gå for en sovesofa som du både benytter til seng og sofa.
Sist endret av danseku; 1. november 2011 kl. 00:03.
14kvm er for 1 person, og kun 1. Evnt kan du ha besøk av 1-2 personer, men da blir det fort relativt intimt i senga, noe som i for seg kan være en god ting though =)
Hmmmmm. For dere som kanskje har misforstått: Hybelen er med 2 andre personer så bad, kjøkken + en liten stue står også til disposisjon. Så Rommet mitt er 14 kvm. Mine krav er: Plass til gaming (Stasjonær) + soffa og bord slik at venner kan komme over å bare "Henge".
det skal være plass til det
Sitat av kurt810 Vis innlegg
Hmmmmm. For dere som kanskje har misforstått: Hybelen er med 2 andre personer så bad, kjøkken + en liten stue står også til disposisjon. Så Rommet mitt er 14 kvm. Mine krav er: Plass til gaming (Stasjonær) + soffa og bord slik at venner kan komme over å bare "Henge".
Vis hele sitatet...
Bor kollektivt og har rom på 13 kvadrat, og her har jeg skap, seng, nattbord, bokhylle, stor pult og TV-benk. Om du skal ha sofa burde du ha en sovesofa istedenfor seng. Tenkte på å skaffe meg en toseter, men det hadde blitt alt for trangt. Hvor mye du får plass til avhenger og av formen på rommet.
Sist endret av jonnis; 1. november 2011 kl. 00:16.
http://www.dn.no/d2/arkitektur/article2218893.ece

Her vil jeg si det er plass til godt over 5 stykker?
Finn en grusbane, skritt opp et kvadrat på 4*4 meter. 14 kvadratmeter er litt mindre.
Sitat av kurt810 Vis innlegg
http://www.dn.no/d2/arkitektur/article2218893.ece

Her vil jeg si det er plass til godt over 5 stykker?
Vis hele sitatet...
Bildet er tatt utenifra igjennom vinduet for at det skal se ut som om hytta er større enn den er.

Se bildet under, så ser du hytta utenifra.
Den er ikke så stor som du tror.
Sist endret av Bombasa; 1. november 2011 kl. 00:20.
Jeg ser jo hva som er i hytten og hvor stor del det er å være på. Hytten er jo 14 kvm uansett.
Sitat av commie Vis innlegg
Finn en grusbane, skritt opp et kvadrat på 4*4 meter. 14 kvadratmeter er litt mindre.
Vis hele sitatet...
Eller litt mer presist: Mål opp 3.7 x 3.8 meter. Voila. 14.06 m².
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
På 13 kvadrat har jeg tvbord, 32" tv, bokhylle, dvdhylle, medisinskap (inneholder hovedsaklig whiskey), sofa (2,5 seter), bord, skrivebord (1,60 langt), stor kommode, seng (1,20m), liten kommode og lite skap. Skal dog nevnes at jeg har loftseng som ruver 1,7 meter over gulvet, omlag 1,5 meter plass under. Der står tv/tvbord, hylle og litt av bordet. Veldig praktisk løsning om man har begrenset plass.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Jeg har en 15 kvm hybel med et lite tekjøkken og et bad. Det er ikke fantastisk stort, men det er nok til en person. Og jeg betaler bare 3500 kr i mnd. Jeg har plass til det jeg trenger. Bord, seng, skap, stol, og bokhylle med tv på toppen. Det er ikke fantastisk med gulvplass, men det er lite å vaske.
Vis hele sitatet...
Haha seriøst? Betaler 3500 mnd for 70 kvadrat leilighet med fliselagt stue og bad med varmekabler i stue,bad,gang inkl strøm.

Med room mate da.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Haha seriøst? Betaler 3500 mnd for 70 kvadrat leilighet med fliselagt stue og bad med varmekabler i stue,bad,gang inkl strøm.

Med room mate da.
Vis hele sitatet...
med andre ord, egentlig 7000,- for den. Om man har noen å bo sammen med, og kunne tenke seg å bo sammen med noen er det helt klart det rimeligste. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å ha en room-mate og er kjempe fornøyd med å ha en hybel alene. Jeg får mindre plass og kvaliteten er noe lavere. Men verd det for å bo alene
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Eller litt mer presist: Mål opp 3.7 x 3.8 meter. Voila. 14.06 m².
Vis hele sitatet...
Eller enda mer presist: Ta kvadratroten av 14. Som er 3.7416573868. Mål opp 3.7416573868 x 3.7416573868 meter. Voila. 14 m².
Sist endret av jegermeg; 1. november 2011 kl. 06:49.
14 kvm er absolutt ikke verst når dere har separat stue, kjøkken og bad. Med mindre det er verdens verste romløsning (1m x 14m) så får du fint inn det du trenger.

Det som er verdt å spørre om, er hvor nytt det er - om badet er sist oppusset på førtitallet og det er muggsopp over alt, så hjelper ikke allverdens med kvadratmeter på livskvaliteten.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Haha seriøst? Betaler 3500 mnd for 70 kvadrat leilighet med fliselagt stue og bad med varmekabler i stue,bad,gang inkl strøm.

Med room mate da.
Vis hele sitatet...
Jeg betaler 1750kr (3500 kr sammen med dama) for 100 kvadrat leilighet med garasje, en halv kjeller, et halvt loft, stor hage. 2 gjesterom, stua er delt inn i 2 store deler, ok kjøkken, ok bad, stor gang osv... Prisen er ikke inkludert strøm og internett.

Jeg hadde med andre ord fått sjokk om jeg skulle betalt tusenlapper for en 14kvm leilighet.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg betaler 1750kr (3500 kr sammen med dama) for 100 kvadrat leilighet med garasje, en halv kjeller, et halvt loft, stor hage. 2 gjesterom, stua er delt inn i 2 store deler, ok kjøkken, ok bad, stor gang osv... Prisen er ikke inkludert strøm og internett.

Jeg hadde med andre ord fått sjokk om jeg skulle betalt tusenlapper for en 14kvm leilighet.
Vis hele sitatet...
Regner med at dette ikke er i Oslo sentrum akkurat?
Umulig å diskutere boligpriser uten å ta beliggenheten i betraktning.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg betaler 1750kr (3500 kr sammen med dama) for 100 kvadrat leilighet med garasje, en halv kjeller, et halvt loft, stor hage. 2 gjesterom, stua er delt inn i 2 store deler, ok kjøkken, ok bad, stor gang osv... Prisen er ikke inkludert strøm og internett.

Jeg hadde med andre ord fått sjokk om jeg skulle betalt tusenlapper for en 14kvm leilighet.
Vis hele sitatet...
Betaler det samme for 20m2 leilighet, uten strøm og nett. Du kan umulig bo i sentrum av en storby, det er også stort sannsynlig at du kjenner den du leier av godt, du eller dama. Ellers skulle jeg gjerne hatt tlfnr til den du leier hos, når du flytter.
14 kvm er størrelsen på en normal campingvogn
Jeg hadde et soverom på 14 kvm i en leilighet midt i Bergen sentrum. Der fikk jeg plass til en stor sovesofa, et bord, TV-bord, et stort skrivebord (kjøp bordplata og beina hver for seg så kan du velge størrelsen på bordplata selv) og et veldig stort klesskap. Det funka knall! Ved å slå sammen sovesofaen på dagen kunne rommet nærmest brukes som en liten stue. Plass til 5-7 personer når vi hadde vorspiel. Vi hadde ikke stue i leiligheten, kun to rom à 14 kvm + kjøkken og bad, men jeg savnet på ingen måte stue. Veldig digg å kunne trekke seg tilbake på rommet, og samtidig føle at man hadde god plass rundt seg.
Hahah det er akkurat det du beskriver pløyd jeg vil ha...
Skal ivei å se på hybelen imorgen, har jeg flaks kan jeg fortsatt leie
Jeg har et rom på ca 14 kvm og der er det plass til en seng (fungerer som sofa og spisestol også), en tv med tv-bord, to komoder, et skrivebord og et minikjøleskap (som også fungerer som nattbord, hva er vel bedre en å ta en pils på lørdag morgen?) Og jeg har også litt gulvplass som fungerer fint til å slenge klær på
Sitat av sjef Vis innlegg
...plass til en seng (fungerer som sofa og spisestol også)...
Vis hele sitatet...
Mmm... Deilig.
Sist endret av apocalypse; 1. november 2011 kl. 16:27.
Jeg bor i et kollektiv der rommet mitt er på 11 kvm. Det er overraskende hvor mye man kan få plass hvis man møblerer riktig. Nå har jeg en 80 cm bred seng, 2 middels store hyller, et stort skrivebord, et lite stuebord og et klesskap, og fremdeles god plass. Hvis jeg ville kunne jeg puttet inn en liten toseter i tillegg. Hvis du er en person som liker å re sengen, er det utrolig smart å skaffe seg en sovesofa. Da er det null stress å ha flere folk på besøk.
Sitat av Pløyd Vis innlegg
Jeg hadde et soverom på 14 kvm i en leilighet midt i Bergen sentrum. Der fikk jeg plass til en stor sovesofa, et bord, TV-bord, et stort skrivebord (kjøp bordplata og beina hver for seg så kan du velge størrelsen på bordplata selv) og et veldig stort klesskap. Det funka knall! Ved å slå sammen sovesofaen på dagen kunne rommet nærmest brukes som en liten stue. Plass til 5-7 personer når vi hadde vorspiel. Vi hadde ikke stue i leiligheten, kun to rom à 14 kvm + kjøkken og bad, men jeg savnet på ingen måte stue. Veldig digg å kunne trekke seg tilbake på rommet, og samtidig føle at man hadde god plass rundt seg.
Vis hele sitatet...
da kan det umulig ha vært på 14kvm om du fikk plass til det. har bodd på noen sånne hybler og det er nok til en person, men du må velge mellom seng og sofa hvis du skal ha plass til skap, skrivebord og en stol i tillegg
Sitat av Cheese Vis innlegg
Regner med at dette ikke er i Oslo sentrum akkurat?
Umulig å diskutere boligpriser uten å ta beliggenheten i betraktning.
Vis hele sitatet...
Jeg betaler 5000kr for 70kvm i oslo sentrum + strøm på 500-600kr.
Ser det kan være lurt med sovesoffa, men nå har det seg sånn at jeg har kjøpt ny seng dessverre. Sånn 1,5 seng.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Haha seriøst? Betaler 3500 mnd for 70 kvadrat leilighet med fliselagt stue og bad med varmekabler i stue,bad,gang inkl strøm.

Med room mate da.
Vis hele sitatet...
Jeg bor på SIB sine hybler. Derfor er 3500 inkludert strøm, internett, vann osv. Og det er gratis reperasjon om noe i hybelen skulle bli ødelagt. Derfor er det ikke så ille. Du kan jo få det billigere, men da kan du ikke bo så nærme sentrum som jeg gjør.
Regningen på 3500 kr er også den eneste regningen jeg får i mnd.

Privat blir det mye dyrere.
Sist endret av sixfeetunder; 1. november 2011 kl. 16:39.
Selg sengen, kjøp mindre
Tror ikke jeg får mye for sengen, sengen var og er på tilbud og tror neppe noen gidder å kjøpe av meg den brukte sengen min :P

Gidder heller ikke prøve å selge sengen