Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2858
Jeg er 21 år, ung og svært snill mann med sjanse for god fremtid. Jeg studerer i hverdagene, og jobber i helgene, jeg deltar i frivillige dugnader og har pådratt meg et generelt godt rykte. Jeg har en fantastisk vennekrets, jeg blir godt likt av de fleste.

Men så, alkoholen. Jeg er i bunn og i grunn også en fyr som er glad i festing slik som flere andre av dere her på freak. Jeg drikker og koser meg med mine kjente og kjære, men jeg har et problem. Et problem som gir meg konsekvenser, et problem som skaper uvenner, et problem som byr på flere problemer. Jeg mister venner jeg er glad i av totalt usaklige grunner jeg selv står for.

Jeg blir så ufattelig frekk og sint når jeg er beruset, jeg ypper til slåssing, jeg deltar i slåssing, og jeg ber som regel om slåssing. Dette skjer nesten hver gang jeg rikker. Sist helg var dråpen som fikk begeret til å renne over.

Vi var en god kompisgjeng på tre stykker som bestemte oss for å ta oss en fest. Siden jeg hadde frihelg fra jobben, den første frihelgen på svært lenge, og sannsynligvis den siste, benyttet jeg sjansen for å ta meg noen pils eller ti.

Vi dro på et vors hos en annen kompis, der vi satt og koste oss, vi ble gode og fulle hele gjengen, og dro senere av gårde til en privatfest hos en venninne. Der svartner det for meg, jeg husker så lite som nesten ingenting. Hukommelsen kommer tilbake da jeg ligger i bakken, blir dengt av tre stykker og jeg gir meg ikke, jeg ville ha mer bråk.

Dager senere blir jeg fortalt historier der fire stykker går løst på meg mot meg alene, heldigvis var venner tilstede for å roe ned den temperamentfulle stemningen som slo tilbake og viste at fire mot én er feigt. Han største av de tar meg bort et stykke fra festen for å ta en prat med meg. Jeg husker ingenting av den samtalen, men jeg gikk tilbake for å danne enda mer bråk like etterpå og blir dratt bort av flere kompiser som prøver å redde min fysiske helse fra å bli enda mer skamslått.

Jeg mistet respekt fra flerfoldige personer til tross for min oppførsel, og jeg ble mislikt av mange. De som slo til meg var tidligere den kvelden svært gode kompiser, nå er jeg hatet av dem.

Den dag i dag, noen få dager etter hendelsen så sliter jeg med å få sove fordi jeg tenker; hvorfor kan jeg ikke være som alle andre, nyte alkohol sammen med vennskap? Hvorfor må jeg ende opp nesten hver gang dagenderpå med ufattelig dårlig samvittighet? Hvorfor kan jeg ikke bare være den jeg egentlig er, bare i beruset tilstand? Hvorfor vil jeg absolutt gjøre noen noe vondt, kun fordi jeg er full?

Mange tenker sikkert det at, herregud slutt å drikk. Skal du være en såppas idiot så kan du da bare ha det så godt, du har rett og slett ikke godt av å nyte alkohol grunnet din uakseptable oppførsel!
Vel, poenget er jo der, men hva har man muligheter til hvis de eksisterer? Og hva om de eksisterer? Det er mitt håp om at noen av dere freaks kan hjelpe meg å finne ut av. Alkoholen er så utbredt her i Norge, at det å være edru en helg, eller å miste muligheten til å ta seg en fest av og til, er nærmest en katastrofe, i hvertfall for meg, dersom det konkluderes, er svært utenkelig.

Jeg kommer nok til å fortsette med drikkingen, men fortsetter dette og jeg treffer de rette personene, er jeg i deep shit. I beruset tilstand driter jeg i om folk er farlige eller ei, tydeligvis. Og en slik faktor som dette kan by på alvorlige konsekvenser, jeg har vært heldig flere ganger tidligere, men lykken varer ikke evig.

Jeg er en varulv i fåreskinn, og månen er mitt alkohol..
Sist endret av Neutralizer; 28. september 2011 kl. 00:26.
Å drikke litt mindre løser du problemet. Drikk en 6 pakning alkohol gjennom kvelden - problem løst.
Sist endret av Spelly; 28. september 2011 kl. 00:25.
Slutt å drikk!
Folk som deg er grunnen til at det ikke går an å dra på byen uten å havne i bråk.
Jeg har ett råd til deg. Drikk med måte. Vet dette kan være vanskelig når man først har fått i seg en god del, men om du er redd for å bli full og dermed gjøre slike ting som du beskrev her oppe, klarer du nok dette om du vil det sterkt nok.

Ellers får du gå på lystgass eller noe, så du blir glad, og ikke vil slåss....

Sitat av Walter White Vis innlegg
Slutt å drikk!
Folk som deg er grunnen til at det ikke går an å dra på byen uten å havne i bråk.
Vis hele sitatet...
Pfh, trenger da ikke å slutte å drikke fordi han blir aggresiv når han er full?
Sist endret av fisk23; 28. september 2011 kl. 00:28. Grunn: skriveleif
Det er ikke alkoholen i seg selv som gjør at du blir aggressiv, og jo før du innser det jo raskere kommer du til bunns i de psykiske problemene dine.
Drikk en sekser og røyk en joint, problem solved!
Ikke drikk sprit, det kan være ildvann på enkelte. Hold deg til øl/vin. Funker ikke det; slutt å drikk.
Fylla har skylla
Sitat av Dotten Vis innlegg
Fylla har skylla
Vis hele sitatet...
Det er en myte.
Hvis det er til noen trøst så er det ganske mange tusen gutter i det vidstrakte land som har det sånn.
Det eneste du kan gjøre er å holde deg unna flatfyll fram til du er moden nok til å ikke starte bråk av bagateller.
Du må jobbe mye med deg selv og dine indre tanker skal du klare det.

Du sier jo selv at du er en godt likt kar og har mange venner, kanskje det kan være en motivasjon å beholde alle vennene dine?
Alkohol er særdeles psykoaktivt og kan bringe frem en faen i de fleste desverre.
Du må bare lære deg å ikke bli provosert, rett å slett kanskje akseptere litt mer når du har drukket enn du ville gjort om du var edru.

En annen ting du kan prøve er å begrense risikoen for bråk ved å ikke dra på fester der det er masse random folk.
Drikk kun sammen med folk du veit du ikke krangler med og jobb deg utifra det.
Kanskje holde deg vekke fra situasjoner der du kan møte mye ukjente folk mens du er full fram til du blir litt mer akseptabel mtp. fyllerør.

Ett siste tips er å holde seg til øl og til nøds vin når du drikker, da det er lettere å holde kontrollen over huet da.
Sprit har en tendens til å forandre folk mye mer enn det øl gjør.

Det er også ganske mange tusen andre karer her i landet som ikke tåler sprit skal jeg si deg!

Det at du er klar over problemet ditt og er villig til å gjøre noe med det ser jeg som veldig positivt, du klarer detta mann

Sitat av Dotten Vis innlegg
Fylla har skylla
Vis hele sitatet...
Men hvem faen har skylda for fylla?
herregud slutt å drikk. Skal du være en såppas idiot så kan du da bare ha det så godt, du har rett og slett ikke godt av å nyte alkohol grunnet din uakseptable oppførsel!

Skal du absolutt ruse deg, ta deg en joint, eller drikk mindre. Verste jeg vet er folk som leter etter bråk på fester, ødelegger stemninga så jævlig.
Det er ikke alkoholen som gjør deg aggressiv, men noe psykisk i deg selv.
Gå til en psykolog eller psykiater er det beste rådet jeg kan gi deg. Eller rett og slett SLUTT Å DRIKK!
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er ikke alkoholen i seg selv som gjør at du blir aggressiv, og jo før du innser det jo raskere kommer du til bunns i de psykiske problemene dine.
Vis hele sitatet...
Kloke ord. TS er jo allerede igang med selvransakelse og selvinnsikt, kanskje han kommer til bunnen etterhvert
Det folk har for seg med alkohol er at det mennesker blir et helt annet menneske når de blir fulle. Jeg mener alkohol har den egenskapen at den stimulerer den indre delen av mennesket og får mennesker til å slippe "the mask of sanity". Selvfølgelig varierer dette fra person til person og i hvilken sinnsstemning man er i i utgangspunktet, men! Poenget er som følger:

Vold skapes av frykt og frykt skapes av usikkerhet. Om du liker å være i kontroll bør du ikke drekke deg nord og ned, men heller kose deg med alkoholet på ditt nivå. Om det er tre øl eller 10 er samme trille.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er ikke alkoholen i seg selv som gjør at du blir aggressiv, og jo før du innser det jo raskere kommer du til bunns i de psykiske problemene dine.
Vis hele sitatet...
Dette er noe du virkelig burde ta til etteretning, TS.

Alkohol - og rusmidler generelt - forsterker følelser.

Ta tak i de underliggende problemene dine. I mellomtiden hadde jeg holdt meg unna alkohol.
kjenner utrolig mange som har holdt på akkurat på samme måte over en lengre stund, men de fleste har kommet seg over det etter et år eller to. det kan være en fase. hvis ikke, prøv å ikke drikke så mye at du blacker ut, drikk med gode venner istedetfor randoms. det kan hjelpe!
Om du absolutt må drikke kan du jo pröve å ta med deg et lite kvantum vanlige öl,og resten lettöl eller lignende. Det funker for en jeg kjenner som kan oppföre seg litt uheldig når begge föttene er forsynt
Sist endret av Cosmos; 28. september 2011 kl. 01:14.
jeg hadde litt av samme problemene jeg og en gang... Jeg tok det faktisk opp med faren min..
Han gav meg et veldig tilfredstillende og beroligende svar, som i ettertid har vist seg å stemme;

Du blir nok voksen du og en gang, gutten min
Sist endret av zub_Zer0; 28. september 2011 kl. 01:24.
Jeg hadde de samme problemene når jeg drakk hjemmebrent før i tiden. Da jeg sluttet med dette ble jeg en kjempekar

Ikke leit etter unnskyldninger...leit etter løsninger.
Jeg begynte å røyke isteden, ingen krangling lenger på byen i det hele tatt.
Roet meg kraftig ned, bygget opp et mye bedre forhold til alkohol.

Jeg har et par kompiser som deg, og innimellom har det vært hardt å tilgi noen av de. Mange av de er så rasshøl når de drikker og jeg har sagt klart ifra flere ganger. Jeg har også gått ifra dem så fort jeg får sjangsen når de begynner å oppføre seg som idioter mot venner. Fremmende skal jeg prøve å holde de unna, men venner får de ordne opp med selv.

Tror DonTomaso har veldig rett.
Tror du muligens har mye sinne oppbygd av en eller annen grunn, og dette kommer ut på engang når du drikker. Nå vet ikke jeg hva som er giften din, men hvis det er sprit lar du være å drikke sprit. Så enkelt er det.

Lykke til mann.

Skal også fortelle deg at vi har en i gjengen som mistet alle vennene sine på engang etter altfor mange av disse situasjonene. Til og med de som bryr seg mest gir opp tilslutt.
Vil anbefale deg å ta deg én kveld på byen edru, for å få ting i perspektiv.
Hvor lenge sida var det du sist var edru i helga ute på byen? Det er ikke så kjedelig som man skulle trodd, men faktisk jævla gøy hvis du klarer å gjøre noe ut av situasjonen
Dette har ingenting med alkoholen å gjøre, dette har med noe dype psykiske plager du har. Stikk til en psykolog og finn ut hva det er.

Fram til du er "kurert"; gjerne ta deg en fest, men ikke drikk deg full. Drikk deg god og brisen, og stopp der.
Kjenner noen slike personer selv. Har lagt merke til at disse personene som oftest har en tendens til å søke ekstremt mye oppmerksomhet når di drikker.
Nå vil jeg ikke generalisere, men hvis vi er på en fest hvor en fremmed person får oppmerksomhet har disse personene bestandig et misnøye eller hat mot denne personen som får oppmerksomhet.. Blir bråk hver gang, slår aldri feil.
Har aldri vært noen problemer når denne personen selv har fest. Derimot når han er på andre fester med ukjente folk er det bestandig bråk.

Det er så tragisk og dra noen steder med disse vennene fordi det er bestandig trøbbel. Et typisk eksempel som har skjedd en rekke ganger tidligere er noe så simpelt som "Se på han der, fy fan så stygg han er.." Så går han bort og er direkte frekk og provserende mot vedkomende. Utfallet er jo så klart utveksling av et par slag og noen blir kasta ut.

Disse "stygge" personene er i 9/10 tilfeller dem som er høylytt, skaper stemning og river seg løs. Nekter å tro at folk er så patetiske at dem velger å slåss fordi dem virkelig mener personen er stygg? Realitetssjekk anyone??? Virker mer som en misunnelse..

I edru tilstand er dem verdens snilleste personer og har aldri noen problemer i det sosiale. I fylla derimot, da kommer egoet frem. Vet ikke helt om det er for å få "respekt" eller "oppmerksomhet"... Tåpelig er det i allefall. Det har bestandig vært disse personene som provoserer frem bråk, uten grunn.

Jeg oppfatter det som en oppmerksomhetstrang. Muligens har dem et helt forskrudd selvbilde og ønsker å fremstilles som en "badass" blant andre. Så når dem drikker blir dette virkelighetsbilde enda mer forskudd og da oppfører dem seg som noen patetiske rasshøl.

Nå trenger ikke dette å gjelde deg. Jeg bare sier dette på bakgrunn av hvor mye idiotisk trøbbel og slåssing jeg har opplevd på fest sammen med disse folkene.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sett all ølen på kjøkkenet, drikk et glass med vann hver gang du skal hente deg en ny pils.
Når du begynner å føle deg småfull tar du deg et par turer på toalettet i ny og ne slik at du hele får koblet av fra den intense fest stemningen.
Kikk deg selv i speilet, tenk positivt og driv en liten pepptalk med deg selv før du stikker ut igjen.
Smil og vær glad når du kommer ut i stua, da er det lettere å oppføre seg rolig og cool hele tiden.
Nikk fint og smil til alle du får øyenkontakt med og når folk prater med deg så fokuserer du på dem istedet for deg selv.
Dropp den egoistiske fyllepraten, rett og slett.
Om du skulle føle at du kommer til det punktet hvor du pleier å blacke ut, stopp og drikk med en jævla gang. Helst stopp lenge før!
Ta deg en tur utendørs alene eller med en god venn, slapp av og samle tankene slik at du ikke driter deg ut enda en gang.

Om noen skulle slenge dritt, tell til ti, smil fint tilbake og finn deg noen andre å henge med.
Føler deg edru kan du jo bare forklare fint at du ikke er ute etter bråk og at ting som har skjedd tidligere beklages sterkt.
Gå vekk og ikke snu om igjen.

Føler du deg overstadig beruset, dropp nach og ring taxi asap.
Forsvinn i løse luften for å slippe mas og diskusjon, send en melding til kompisene om at du stakk og slå mobilen av for å hindre at du blir overbevist om å dra tilbake igjen.
Du virker som en person som må sette klare grenser for seg selv når det kommer til fylla, skal ikke mer til enn en liten glipp før du havner i stress.

Greia er at sånne som deg må drikke mindre og heller ha en litt overdreven positiv holdning på fylla, viss ikke går det ofte galt.
Det er ingen fasit på hvordan du skal klare deg samtidig som du faktisk skal ha det morsomt, du må rett og slett lære deg å drikke på nytt fra scretch.

Bli kvitt eventuelle psykiske lidelser som kan være med å påvirke deg i fylla, høres litt shady ut det du driver med når du blacker ut.

Lykke til & ta vare på deg selv!
Sist endret av Kimbobo; 28. september 2011 kl. 02:08.
Blackouts er ikke bra!
Lær deg å kjenne de forskjellige alkoholene, hva de gjør med deg, hvordan du blir, hvem du blir osv. Lær deg å kjenne dine egne begrensninger, drikk med måte!

Personlig tåler feks ikke jeg vodka, jeg blir et følelsesladet troll rett og slett. Kan gå fra Miss Happy til ultra bitch på 1-2-3! Tequila gjør at jeg har det jævlig kult, men ikke helt husker hvorfor dagen derpå, altså jeg blacker.
Drikker øl, whiskey og vin og er alltid fin, ingen drama bare peace og harmoni!

Du kan jo få noen til å siifra til deg når de ser du har fått nok, få en kompis til å stoppe deg fra å ta en til drink, fordi du vet du ikke trenger det osv. Er du for full til å stå er det på tide å gå hjem, alene, uten å lage bråk! (:
Hei du,
Jeg må si jeg kjenner meg igjen i problemet ditt. Jeg hadde akkurat det samme problemet meg selv da jeg drakk. Men det var kunn da jeg drakk hjemmebrent eller Kalinka sprit. Jeg trengte ikke mye eller bli full for å bli skikkelig aggressiv. Og nei, det handlet ikke om min PMS haha. Men det var nokk psykiske problemer som toppet det hele. Og spriten bare gjorde det lettere å vise min aggresjon. Det jeg gjorde, en vakker dag. Var at jeg sa til meg selv, at jeg må være sterk, forstå meg selv, og heller la være og drikke. Så jeg har ikke drukket på 3 år, ikke et glass vin engang. Dette er jo kanskje ikke løsningen for deg, men kanskje det fungerer for deg å teste ut hvilken type alkohol det er som gjør deg mest aggresiv.

For meg fungerte det å slutte med alkohol til det totale, og heller finne meg et familie medlemm å snakke med, og en utdannet kompis som kunne hjelpe meg å finne ut hvor disse røttene kom ifra.

Prøv det, det skader jo ikke. Kanskje du har noe inni deg som gjerne vil ut, men du trenger kanskje et dytt med å finne ut hva som vil ut! Det er derfor vi har disse gode profesjonelle kompisene for.

Masse lykke til med å finne ut hva du skal gjøre.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Personlig tåler feks ikke jeg vodka, jeg blir et følelsesladet troll rett og slett. Kan gå fra Miss Happy til ultra bitch på 1-2-3! Tequila gjør at jeg har det jævlig kult, men ikke helt husker hvorfor dagen derpå, altså jeg blacker.
Drikker øl, whiskey og vin og er alltid fin, ingen drama bare peace og harmoni!
Vis hele sitatet...
ser ikke helt forskjellen på å drikke forskjellig 80 proof sprit. Blir jo samme mengde alkohol uansett. whiskey og vodka er samma rusmiddelet, det bare smaker forskjellig.
Sist endret av Mr.Jack; 28. september 2011 kl. 14:08.
Som alle andre har sagt: Drikk øl og vin. 10 øl er passe.

Skriv i hånda di at du må huske å kontrolere deg, og tenk på det hele tiden.
Hvis noe ypper eller er frekke bare gå din vei, ikke bli fristet til å yppe tilbake.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Hvis det er til noen trøst så er det ganske mange tusen gutter i det vidstrakte land som har det sånn.
Det eneste du kan gjøre er å holde deg unna flatfyll fram til du er moden nok til å ikke starte bråk av bagateller.
Du må jobbe mye med deg selv og dine indre tanker skal du klare det.

Du sier jo selv at du er en godt likt kar og har mange venner, kanskje det kan være en motivasjon å beholde alle vennene dine?
Alkohol er særdeles psykoaktivt og kan bringe frem en faen i de fleste desverre.
Du må bare lære deg å ikke bli provosert, rett å slett kanskje akseptere litt mer når du har drukket enn du ville gjort om du var edru.

En annen ting du kan prøve er å begrense risikoen for bråk ved å ikke dra på fester der det er masse random folk.
Drikk kun sammen med folk du veit du ikke krangler med og jobb deg utifra det.
Kanskje holde deg vekke fra situasjoner der du kan møte mye ukjente folk mens du er full fram til du blir litt mer akseptabel mtp. fyllerør.

Ett siste tips er å holde seg til øl og til nøds vin når du drikker, da det er lettere å holde kontrollen over huet da.
Sprit har en tendens til å forandre folk mye mer enn det øl gjør.

Det er også ganske mange tusen andre karer her i landet som ikke tåler sprit skal jeg si deg!

Det at du er klar over problemet ditt og er villig til å gjøre noe med det ser jeg som veldig positivt, du klarer detta mann



Men hvem faen har skylda for fylla?
Vis hele sitatet...
Butikkhylla
Sitat av Khallifa Vis innlegg
Kjenner noen slike personer selv. Har lagt merke til at disse personene som oftest har en tendens til å søke ekstremt mye oppmerksomhet når di drikker.
Nå vil jeg ikke generalisere, men hvis vi er på en fest hvor en fremmed person får oppmerksomhet har disse personene bestandig et misnøye eller hat mot denne personen som får oppmerksomhet.. Blir bråk hver gang, slår aldri feil.
Har aldri vært noen problemer når denne personen selv har fest. Derimot når han er på andre fester med ukjente folk er det bestandig bråk.

Det er så tragisk og dra noen steder med disse vennene fordi det er bestandig trøbbel. Et typisk eksempel som har skjedd en rekke ganger tidligere er noe så simpelt som "Se på han der, fy fan så stygg han er.." Så går han bort og er direkte frekk og provserende mot vedkomende. Utfallet er jo så klart utveksling av et par slag og noen blir kasta ut.

Disse "stygge" personene er i 9/10 tilfeller dem som er høylytt, skaper stemning og river seg løs. Nekter å tro at folk er så patetiske at dem velger å slåss fordi dem virkelig mener personen er stygg? Realitetssjekk anyone??? Virker mer som en misunnelse..

I edru tilstand er dem verdens snilleste personer og har aldri noen problemer i det sosiale. I fylla derimot, da kommer egoet frem. Vet ikke helt om det er for å få "respekt" eller "oppmerksomhet"... Tåpelig er det i allefall. Det har bestandig vært disse personene som provoserer frem bråk, uten grunn.

Jeg oppfatter det som en oppmerksomhetstrang. Muligens har dem et helt forskrudd selvbilde og ønsker å fremstilles som en "badass" blant andre. Så når dem drikker blir dette virkelighetsbilde enda mer forskudd og da oppfører dem seg som noen patetiske rasshøl.

Nå trenger ikke dette å gjelde deg. Jeg bare sier dette på bakgrunn av hvor mye idiotisk trøbbel og slåssing jeg har opplevd på fest sammen med disse folkene.
Vis hele sitatet...
Hadde en kompis som flytta fra her jeg bor nå. Han var en direkte jævel i fylla, og skulle være badass mot absolutt alle, yppet på seg alt og alle uansett størrelse, hudfarge osv. Viste seg at han skjulte noen dype secrets, han var homse. Vet ikke om dette plaget han så mye at han var sint på verden rundt seg, eller om det var en "fasade" eller "skuespill" på å være hardbarka og 'ikke homse'. Etter at han kom ut av skapet har jeg ikke snakket med han siden han flyttet til Danmark, så aner ikke hvordan han er nå egentlig. Har ingenting i mot homser, og sier ikke at TS er homse. Men har man et problem som plager, fiks det istedenfor å lure seg selv og alle andre. Gå dypt inn deg selv og tenk over hva er det den aggresive følelsen kommer av?