Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 715
Noen som har erfaring med å kjøpe brukte sykler, fikse de opp litt for så å selge videre på finn.no for en såpass bra fortjeneste at dette kan gi rundt 450-500k i inntekt? I så fall hvilke sykler burde jeg gå etter 2-10k eller enda dyrere, hvor vanskelig er det å få den nødvendige kompetansen og hvor mye kommer verktøyet til å koste?
Det tror jeg kan bli vanskelig. Jeg har akkurat kjøpt meg en brukt sykkel og brukte lang tid på prosessen.

Det jeg har funnet ut er at mange ønsker mer for sykelene enn det folk er villige til å betale. Det er ofte et stort prutningsmonn på sykklene som ligger på Finn.no, gjerne 20 - 50%. Erfaringene er gjort på det sentrale østlandet.

Svært mange av syklene er også i veldig god stand i utgangspunktet selv om de er brukte, så det er ikke så mye å reparere.

En foretningsmodell kunne kanskje vært å legge ut at du henter sykler gratis på våren når sameier og borettslag har dugnad og selge de videre etter en lett service for 500 - 1000.

Av en eller annen grunn samler det seg opp en mengde sykler uten eiere på denne måte i Oslo. Men du må nok stå på hvis du lande på en årslønn på en halv mill.
Trådstarter
Blir kanskje litt for lite med å bare kjøpe opp rimelige sykler på bruktmarkedet, ja. Om man derimot kombinerer å kjøpe opp samtidig som man fikser reparerer syklene til folk om man bor i Trondheim, Bergen eller Oslo burde vel dette kunne gi en 500k+ i årslønn?
Husk det er mye mer enn dette, du må starte bedrift og da følger det med mye annet enn at du får inn 500k. Du kan ikke bare putte dette i lomma. Ditt perspektiv anses som næring etter skatteetaten og du vil ikke ha de etter for å drive svart
Det er nok fullt mulig. Det er mange sykkelreperatører i Oslo,men alikevel er det lang ventetid på f.eks service.

Service ser jeg for meg at man kan tjene en del på, rengjøring og oppfetting av en sykkel tar ikke lange tiden.

Men som RapTouR er inne på så er det ikke bare å sette i gang. Du må opprette et selskap og ha egnede lokaler. Det er også en del spesialverktøy for sykler og gjerne et delelager.

Som fersk sykkelist som mekker selv synes jeg det er vrient å orientere seg i reservedelsmarkedet. Det er mengder av ulike variasjoner på lagre og annet utstyr og lite standarisering.

Men har du vikelig lyst så er det bare å prøve. Start et enkeltmannsforetak og jobb i garasjen, det verste som kan skje er at du ikke tjener penger på det.

Riskoen er lav og du trenger ikke mye kapital for å komme igang.
er ikke så mye å tjene på det desverre da en sykkel del for del er veldig dyr men du kan tilby deg å utføre service på sykkler for folk, selv reddet jeg sykkelen til ei venninne fra å bli kastet med ei flaske 5/56 samt justering av gir og bremser