Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4498
Hvordan drikker dere egt fireball på vors/fest? Blander dere ut med noe? Eller tar dere bare shots?
Iskald eplejuice
Trådstarter
58 5
Sitat av Revklo Vis innlegg
Iskald eplejuice
Vis hele sitatet...
Funker vel og bare ta shots da? Men blir jo fort 10-20 shots.
Drikker det ikke, smaker, hmmm, ikke noe jeg syns er verdt å trøkke i seg

Gi meg heller en whisky
Fireball og cola evt eplejuice/cider
Trådstarter
58 5
Sitat av Båtbåtbåt Vis innlegg
Drikker det ikke, smaker, hmmm, ikke noe jeg syns er verdt å trøkke i seg

Gi meg heller en whisky
Vis hele sitatet...
Tips til en god whiskey? Som ikke koster skjorta
Sitat av Wolisf Vis innlegg
Tips til en god whiskey? Som ikke koster skjorta
Vis hele sitatet...
De tre vise menn; Jim, Jack og Johnny.
Glenfiddich 12 er en fin nybegynner whisky til helt grei pris
har alltid bare shotta fireball men drakk meg lei for et par år siden, når det kommer til god og rimelig whiskey støtter jeg opp under glenfiddich 12 som er en single malt (kvalitet) ellers har jeg av en eller annen grunn sansen for jameson som er en tørr og blended type
Sist endret av freebird; 27. februar 2023 kl. 18:56.
Drikke det reint hvis jeg blir tilbudt, kjøper aldri. Gir litt nostalgiske minner til Wrigley's Red Hot tyggis de hadde før
Trådstarter
58 5
Sitat av freebird Vis innlegg
har alltid bare shotta fireball men drakk meg lei for et par år siden, når det kommer til god og rimelig whiskey støtter jeg opp under glenfiddich 12 som er en single malt (kvalitet) ellers har jeg av en eller annen grunn sansen for jameson som er en tørr og blended type
Vis hele sitatet...
Hvor mange shots av fireball trengte du for og bli full?

Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Drikke det reint hvis jeg blir tilbudt, kjøper aldri. Gir litt nostalgiske minner til Wrigley's Red Hot tyggis de hadde før
Vis hele sitatet...
Synes bare det kan være litt rart og drikke shots på en fest, men man sparer jo tid. Shots går vel fortere ned enn og drikke et halvglass.
Sist endret av Wolisf; 27. februar 2023 kl. 19:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Wolisf Vis innlegg

Synes bare det kan være litt rart og drikke shots på en fest, men man sparer jo tid. Shots går vel fortere ned enn og drikke et halvglass.
Vis hele sitatet...
Ja sikkert greit å ha øl eller noe annet å sippe på i tillegg men trenger jo ikke så mange da
Kan du ikke gjøre som andre folk og kjøpe noe annet som hoved drikk. Så tar du med litt fireball og shotter, og spanderer på andre. Tror du kommer til og spy meget bra vist du bare skal drikke fireball på fest.

Her har du noen oppskrifter på drinker med fireball fant dem med hjelp av Google.

https://www.fireballwhisky.com/recipes.html
Trådstarter
58 5
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Kan du ikke gjøre som andre folk og kjøpe noe annet som hoved drikk. Så tar du med litt fireball og shotter, og spanderer på andre. Tror du kommer til og spy meget bra vist du bare skal drikke fireball på fest.

Her har du noen oppskrifter på drinker med fireball fant dem med hjelp av Google.

https://www.fireballwhisky.com/recipes.html
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen på og drikke fireball, og en annen drikke med 33%? Man kjenner jo når man blir full. Eller tenker du at det er vanskeligere og kontrollere seg på shots?
Sitat av Wolisf Vis innlegg
Tips til en god whiskey? Som ikke koster skjorta
Vis hele sitatet...
Kjøper gjerne Highland Queen Kr 359,90


Mulig whisky kjennere vil riste på hodet, men jeg liker den og vil tro den
er ganske lett å drikke/like også for folk som ikke er vandt med det.
Sitat av Wolisf Vis innlegg
Tips til en god whiskey? Som ikke koster skjorta
Vis hele sitatet...
Jameson, Tullamore Dew eller Powers. Monkey Shoulder hvis du har mer peng og vil ha noe som kanskje er mer spennende.
Sist endret av Bothrops; 27. februar 2023 kl. 22:58.
Sitat av Wolisf Vis innlegg
Hva er forskjellen på og drikke fireball, og en annen drikke med 33%? Man kjenner jo når man blir full. Eller tenker du at det er vanskeligere og kontrollere seg på shots?
Vis hele sitatet...
Det er kvalmende i større mengder. Og lite kos og sitte og shotte ett helt forspill.
morkakespisende
Jeg vil bare meddele at jeg faktisk aldri har sett noen blande fireball før
Interessant
Jeg kan se for meg å prøve ut et par av forslagene her, men samtidig må jeg nevne at de høres fryktelige ut og at jeg bare er vitenskapelig med min alkoholmisbruk
Soleklart beste måten å sette til livs Fireball på er definitivt drinken "Kaptein Sabeltann":

Du trenger:
- Glass med isbiter
- 2cl fireball
- 2cl bacardi
- 1cl limejuice
- 1cl sukkerlake
- Toppes med cola/pepsi

Smaker akkurat som Kaptein Sabeltann-isen fra barndommen. :-)
Trådstarter
58 5
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Det er kvalmende i større mengder. Og lite kos og sitte og shotte ett helt forspill.
Vis hele sitatet...
Du sier noe der. 11 gram sukker pr shot, inn i helvette.
Sitat av haiskalle Vis innlegg
Soleklart beste måten å sette til livs Fireball på er definitivt drinken "Kaptein Sabeltann":

Du trenger:
- Glass med isbiter
- 2cl fireball
- 2cl bacardi
- 1cl limejuice
- 1cl sukkerlake
- Toppes med cola/pepsi

Smaker akkurat som Kaptein Sabeltann-isen fra barndommen. :-)
Vis hele sitatet...
Der var den! Hadde postet denne selv om ikke du var før meg. Denne er faktisk sinnssyk.

Prøv den!