Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1508
Hei, kjøpte meg nettopp en helt ny pc, som jeg bygget selv. Kjøpte også spillet Far Cry 4. Dessverre, så får jeg en masse lagging når jeg spiller på high, very high, eller ultra. Har jeg kjøpt for dårlige komponenter, eller er det noe galt med instillingene på min pc? Har oppdatert alle drivere...

Jeg har følgende maskinvare:
ASUS B85-PRO GAMER, Socket-1150
HyperX Savage DDR3 1600MHz 16GB
Intel Core i7-4790
Sapphire Radeon R9 285 2GB GDDR5

Blir veldig glad om noen kunne hjelpe meg med dette
Denne løsningen har fungert for mange som har det samme problemet som deg.

Gå inn på Documents\My Games\Far Cry 4\[account id string]\GamerProfile.xml og forandre DisableLoadingMip0 til DisableloadingMip1
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
FC4 Er helt jævlig dårlig optimalisert. Selv med et r9 290x kan jeg ikke ha fps på over 30 i kamper og andre scener med mye som foregår.
Prøvde det Fuzzybossen foreslo og fikk det ble noe bedre. Men når jeg f.eks er i kamp, kjører atv, zipline, løper etc. er det fremdeles veldig mye lag

Er dette noe Ubisoft må fikse, eller er det noe jeg kan gjøre? Hadde gledet meg veldig til dette spillet.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Dette er noe ubi må fikse. Desverre er det bare ræv lagd til PC.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg spiller Far Cry 4 på Ultra med stabile 80 FPS. Har GTX 970, kan det være at det ikke er helt optimalt med AMD/Radeon?
Oppgrader sjærmkort driverne.
Sjekk at du har nyeste drivere. Driverversjon 14.11 inkluderte optimaliseringer for Far Cry 4, men vet ikke om det løser alt.

I følge denne benchmarken skal det være mulig å ligge på en average rundt 50 fps, avhengig av anti aliasing og godrays.
http://www.hardocp.com/image.html?im...hfMl80X2wuZ2lm

Anbefaler å prøve løsningen til Fuzzybossen, har sett at denne skal fikse problemet andre steder også. Så prøv å slå av godrays og justere ned anti aliasing.

Yankee: Det var samme problem med Nvidia også, fram til de patchet driveren.
Sist endret av danielsk; 18. januar 2015 kl. 12:38.