Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 16218
Hei.

På søndag skal jeg ut og fly. Har bestilt flybilletter på finn via tripmate.no
Skulle printe ut billettene idag, hvor det står at jeg må betale ekstra for bagasje (KLM har visst begynt med dette for bestillinger etter 14.mai, jeg bestilte i januar????)
Greien er at jeg må logge meg inn på KLM sine sider for å bestille ekstra bagasje. Da må jeg benytte meg av ref.nr + etternavn.
Da finner ikke KLM noen booking på meg. Ikke om jeg velger glemt ref.nr og ber de sende meg epost heller.

Derfor ønsker jeg å ta kontakt med tripmate.no asap, i og med at det haster å få dette ordnet før søndag.
Tripmate.no har INGEN tlf-nr på sin norske eller svenske side. Det eneste de har er mulighet for å sende dem epost, noe jeg selvfølgelig har gjort. Jeg har også sendt epost til KLM.

Noen som har erfaringer med tripmate, evt vet hvordan jeg kan få kontakt med de?
Vel.. siden lukter SVINDEL.

Utrolig at du lot deg lure..
Ikke svindel! Brukt samme selskap selv, men da via Momondo.no

Ring de på det svenske nummeret:
http://www.allabolag.se/5566562475/Flygstolen_Nordic_AB
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Får at nr ikke er i bruk.
Tviler på at det er svindel, men skjønner ikke hvorfor slike selskaper skal ha så jævlig dårlig kundeservice.
Eg er skeptisk. Domenenavnet er knyttet opp mot noen organisasjoner med ett par fellesnevnere, og ett av selskapene heter LOCAL PRECENSE 17, som er et norskregistrert utenlands foretak(NUF).

http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_...erdi=995986477

Selskapet har en del relasjoner til ISPHuset.no, som er et seriøst selskap. Virker som om de har registrert en drøss med NUF-selskap for å omgå begrensningen til Norid på 100 domener(20 domener før) pr organisasjon. I tillegg så ser det ikke ut som om kundene selv eier domenene, så her er det en eller annen avtale på plass som for meg virker noe spekulativt.

Selskapet som er på tripmate.no oppgir heller lite med kontaktinfo, ingen navn, ingen ansatte, ingen telefonnummer og ingen norske selskapsnavn.

Hadde eg vært deg så ville eg ha tolket KLM sin tilbakemelding som reell og ansett billettene som tapt i denne omgang.
Ingenting
jpano's Avatar
Tok en kjapp test med en vilkårlig dato fra oslo til new york t/r for hele familien med tripmate, den landet på 28k mens om jeg gikk direkte på klm som tripmate benyttet, kostet den da 26k
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Ringte KLM ettersom jeg ikke klarte å få tak i tripmate. De kunne bekrefte at jeg HAR billetter til reisen, og at bagasjen er gratis i og med at jeg bestilte før 14.mai.

Men jeg kan i alle fall anbefale folk å bruke andre selskaper enn tripmate.no ettersom de ikke har noe kontaktinformasjon på hjemmesiden sin annet enn "send epost". Det er 4 timer siden jeg sendte de epost, og jeg har ikke fått svar. 4 timer kan være mye om man reiser samme dag.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg opplevde noe lignende. Bestilte billetter som kunne endres/ombestilles. Prøvde å ta kontakt med Tripmate over 36 timer før avgang angående dette, og fant ut at de ikke hadde telefon(!). Siden de skriver "Alle flyselskap har billetter som kan ombestilles, men også billetter som ikke kan ombestilles.Kontakt kundetjenesten for hjelp med billett som ombestilles på " i Spørsmål og svar-delen, antok jeg at dette måtte gjøres gjennom Tripmate. Da jeg fikk svar 41 timer senere, hadde flyet gått, og Tripmate sa at jeg burde ha kontaktet flyselskapet direkte.

Siste gang jeg bestiller gjennom Tripmate, eller et selskap som ikke har telefonnummer.
Jeg har akkurat vært gjennom en LANG klageprosess med Tripmate.no, hvor de til slutt sier basicly "fuck you".

IKKE bruk Tripmate.no. De sitter i Sverige, gjør feil og fucker deg etterpå.

I mitt tilfelle gjorde jeg en bestilling som gikk igjennom 2 ganger (uten at jeg fikk beskjed). Senere nektet de å refundere billetten, fordi det var "min feil" - selv om jeg sa i fra i god tid før jeg skulle reise og ikke hadde gjort noe galt.

IKKE bestill via Tripmate.no.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skikkelig drittselskap, dette var noen luringer.

I juli booket vi 8 biletter, Stavanger - Frankfurt - Budapest - Frankfurt - Stavanger.
Fikk bekreftet avgangen vår fra Buda. kl. 18.45 og pengene ble selvfølgelig trukket fra kontoen før vi fikk blunket. Heldigvis printet vi kvitteringen. Gjett hva vi ser når vi nå en uke før turen logger oss inn for å sjekke tidspunktene. Jo, de har booket oss om til et tidligere fly kl. 14.00.
Etter mye sjekking får jeg bekreftet av Lufthansa at det forstsatt er ledige biletter på det opprinnelige flyet, men i en annen prisklasse.
Når de ikke fikk plass til oss i den prisklassen vi bestilte har de luringen bokke oss om til et annet fly, uten å informere.

Reiseklagenemda neste sier jeg bare
TripMate markedsfører seg også under navnet TripMonster / TripMonster.no Basert på de dårlige erfaringene flere brukere her inne nå har rapportert om med TripMate, tror jeg det kan være verdt å slå fast at man også bør være litt var ovenfor å bruke TripMonster til å bestille flybilletter.

TripMate og TripMonster ser helt like ut i utseende, og har også samme eiere etter hva jeg kan se, så kanskje de bare valgte å slenge opp en klone ettersom det ble litt mye dårlig publisitet? Uansett, det finnes så mange konkurrenter på markedet nå at å unngå TripMate og TripMonster ikke er noe særlig stort offer.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Slenger meg på rekken av klager - Tripmonster.no er helt udugelige. Ingen tlf.nr du kan ringe, bare svensk kundeservice på mail som ligner noe kryptisk svada. Fikk mail om at flytidene var endret, men ingen info om HVA som var endret. Tenkte derfor at det kun var mindre endringer, men viste seg at flyet var kansellert, og at jeg måtte oppgradere til servicepakke for å få mere hjelp utover det.

"Men jag ser att ni vid bokningstillfället har valt att ni inte vill ha vår service, så om du vill att jag ska hjälpa er så måste ni lösa till vårt servicepaket som du har nu har du själv valt att ta kontakt med flygbolaget vid sådana här händelser."

Kontaktet KLM og de sa jeg kunne bytte flight kostnadsfritt. Men, siden jeg måtte gjøre det gjennom tripmate/tripmonster, eller Flygstolen Nordic AB som de også kaller seg, må jeg betale 500 NOK/billett + servicegebyr.

Bestill direkte fra flyselskapet sier nå jeg! Om det koster litt ekstra så er det VERDT det. Du har i alle fall rettighetene dine som forbruker i behold, og kan sove godt om natta om det skulle skje noe :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Svar ved forespørsel om å fjerne et etternavn i forbindelse med navnendring: Det är möjligt att ändra namnet mot en avgift.
Man får först betala för en ny biljett sedan får man pengarna tillbaka för den felaktiga biljetten minus en avgift på ca 950 nok.Vänligen återkom om ni önskar göra denna ändring.

Hadde betalt 1500 for bilett for lenge siden. Ny billett like før avreise koster 3000 + 950 i avgift. Regnestykket får da som svar: 2450 kr for å stryke et av etternavnene på billetten......... Hold dere unna Trpmate!!!!!!!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Desidert det verste reisebyrået jeg har benyttet i hele mitt liv ... Hadde problemer med billetten min fra Oslo til Bangkok, trengte å få et svar asap. Dette var ikke enkelt siden de ikke hadde telefon .. (Tenk et reisebyrå uten telefon) . Etter et par dager fikk jeg endelig svar via e-mail (men da var det dessverre forsendt).. Svaret jeg fikk var heller ikke det jeg hadde spurt om, men noe helt annet (en spydig kommentar fra en som kalte seg Emma). Huff av meg, at jeg kunne være så dum å reise med dette «humbugg-selskapet» bare for å spare noen få hundrelapper.. Dette ble en dyr lærepeng
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Styr unna Tripmonster. Dette selskapet vet ikke hva service er, rene kjeltringer.
Har kun en kontaktlinje på telefon, som alltid er opptatt.
Samme erfaring som saimax, svarer helt konsekvent ikke på hva en spør om.
Har sendt mange forespørsler til dem angående, forandring av billett,men svarte ikke.
Først da jeg truet med Flyklagenemda og Forbrukerrådet fikk jeg svar.
Da var det ikke det jeg spurte om, og saken blir etter alle solemerker advokat mat, ikke pga.beløpets størrelse, men av prinsipp.
Har heldigvis gratis advokathjelp gjennom jobben, så da er det greit for min del
Saken gjelder reise fra Stavanger til Bangkok/retur.

Min kone er fra Thailand,hennes mor ble alvorlig syk, ble hasteoperert og lagt inn på intensiven.
Hun måtte hastereise til Bangkok, på en enveisbillett, med det for øye å kunne benytte seg av returen på billetten som var bestilt i july.

Har vert i kontakt med flyselskapene dette gjelder, og de sier dette ikke er noe problem, men dette må gjøres via reisebyrå som har utstedet billetten.
Reisebyrået må kontakte i dette tilfelle Austrian Airways og Lufthansa og få dette ordnet.

Tripmonster, benekter at de kan gjøre noe her, men vi får se.