Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  633 170894
Sitat av meitemark Vis innlegg
I en periode av livet mitt hadde jeg fast lunch på en shellstasjon. Etterhvert ble det slik at når de så bilen svinge innom, fant de frem eksakt det jeg skulle ha (ost/bacon med rekesalat og sprøstekt løk, sjokolade litago og hva nå enn nyeste tegneserieblad), så gikk jeg bare inn og betalte og plukket med meg.
Vis hele sitatet...
i en periode i sommerferien for ett par år siden lå vi på camping på Rena, å bestilte alltid det samme på den lokale milano'n. etter omtrent en uke var de så sikre på hva vi skulle ha og når vi åt så dem lagde i stand maten med en gang de så oss forlate campingplassen. alltid koselig å sette seg på restaurant å få maten servert nesten før man får av seg jakka de som jobbet der var svært hyggelige også
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Biffen Vis innlegg
-Hadde en Amerikaner som ville ha togbilett fra NY til Bergen, han var 76 år. Prøvde å forklare at det er masse vann mellom NY og Bergen, han nekta å tro på meg. Ba han om å kontakte Nsb i Norge....
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Bergen_County,_New_Jersey
http://en.wikipedia.org/wiki/Bergen,_North_Dakota

Bergen County is the most populous county of the state of New Jersey, United States. As of the 2010 United States Census, its population was 905,116, an increase of 20,998 (2.4%) from the 884,118 enumerated in the 2000 Census.[1] The county is part of the New York City Metropolitan Area.
Jeg jobbet en tid i sikkerhetskontrollen på en større flyplass. En dag kom det en eldre passasjer som snakket med østeuropeisk aksang gjennom sikkerhetsslusa. Når bagen hans går gjennom røntgenmaskinen ser jeg at han har med seg en svær batteri drill (som er ulovlig som håndbagasje). For å spare den gamle mannen for stress sier jeg diskre at han har en drill i bagen og at han må gå ut for å sjekke den inn vist han vil ha den med på flyet. Mannen svarer med et litt sleskt smil som blottlegger gulltennene "Den får ikke do!". Jeg gjentar å prøver å forklare hvorfor og hva, men han bare gjentar "Den får ikke do". Jeg gir opp å sender bagen bak til kontrolløren som skal sjekke bagasje som blir tatt ut. Jeg hører bare mannen gjenta det han sa til meg multiple times, så tilslutt må vaktsjefen komme å ta over. Da passasjeren endelig forstår at han ikke kan ta den med seg inn på flyet kaster han den på bakken mens han skriker, "Den får ikke do" hopper opp i lufta for å lande på drillen å knuse den, men lander i stede på foten til vaktsjefen som skriker i smerte. 2 min senere blir den gamle mannen lagt i jern av purken å ført ut av kontrollen.
Jobbet et sted hvor de solgte deler til parrtytelt da jeg var mindre da en vestkantgubbe med fin bil skulle stroppe noen takplater til teltet på takstativet på bilen. Fyren kjøpte også stropper til å feste med.
Han startet med og surre stroppene rundt planene og stramme til.
Da han skulle reise kom han ca 20 meter og platene blåste aV taket, jeg løp ut for å hjelpe til og så da hva som hadde gått galt.
Fyren hadde bare dratt stroppene rundt platene og ikke festet det til takstativet.

Teknisk innsikt er det alt for mange som mangler.
Har en klassiker i transportbransjen;
Jobber på enmannsbetjent 21 pallers bil.
Kommer hjem til kunde og dem sier: Bra du kom, skal ha varene opp i 5 etg.

Meg = M
Kunde = K

M: Det går dessverre ikke, det er jo ikke heis her.
K: Det er ikke mitt problem. Jeg har bestilt "levert på døren".
M: Levert på døren, vil si første døren i bygget på adressen, ikke din inngangsdør.
K: Det spiller ingen rolle. Da får du bære det opp.
M: Jeg bærer ikke noe som veier 300kg opp 5 etasjer. Jeg kan ringe til en kollega, så kan vi bære det opp, men da går det på timespris.
K: Sett det fra deg her og forsvinn.
M: *Gliser*

Dette er jo en gjenganger når folk bestiller ting hjem til seg som er tungt, og benytter seg av 3. part til levering.
Også har man jo dem som trur at pallejekken fungerer i trapper, grus og på plenen...
Sist endret av TurboOlsen; 21. juli 2012 kl. 13:02.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Har en klassiker i transportbransjen;
Jobber på enmannsbetjent 21 pallers bil.
Kommer hjem til kunde og dem sier: Bra du kom, skal ha varene opp i 5 etg.

Meg = M
Kunde = K

M: Det går dessverre ikke, det er jo ikke heis her.
K: Det er ikke mitt problem. Jeg har bestilt "levert på døren".
M: Levert på døren, vil si første døren i bygget på adressen, ikke din inngangsdør.
K: Det spiller ingen rolle. Da får du bære det opp.
M: Jeg bærer ikke noe som veier 300kg opp 5 etasjer. Jeg kan ringe til en kollega, så kan vi bære det opp, men da går det på timespris.
K: Sett det fra deg her og forsvinn.
M: *Gliser*

Dette er jo en gjenganger når folk bestiller ting hjem til seg som er tungt, og benytter seg av 3. part til levering.
Også har man jo dem som trur at pallejekken fungerer i trapper, grus og på plenen...
Vis hele sitatet...
De to gangene jeg har bestilt "levert på døren" har jeg fått det bært til meg (bor i toppleilighet, ikke heis i blokken), pakket ut og satt sammen. Gjelder både TV og sofa.
Sitat av spelley Vis innlegg
De to gangene jeg har bestilt "levert på døren" har jeg fått det bært til meg (bor i toppleilighet, ikke heis i blokken), pakket ut og satt sammen. Gjelder både TV og sofa.
Vis hele sitatet...
Det spørs hvilken transportør butikken bruker. Tollpost leverer f.eks bare til inngangsdør på bakkeplan.
Sist endret av caperno; 21. juli 2012 kl. 14:51.
Sitat av spelley Vis innlegg
De to gangene jeg har bestilt "levert på døren" har jeg fått det bært til meg (bor i toppleilighet, ikke heis i blokken), pakket ut og satt sammen. Gjelder både TV og sofa.
Vis hele sitatet...
Da har du mest sannsynlig betalt for det, og ikke benyttet deg av en 3.part til transporten.
Sist endret av TurboOlsen; 21. juli 2012 kl. 14:54.
Du må beise sjarken!
Kan også legge til turister som spør om midnattssola er den samme som den de har hjemme.
Amerikanere som er forbauset over at vi har strøm oppe i nord.
Noen italienere som skulle på skiferie til Svalbard vinterstid kun iført e tynn vindjakke ( de hadde ikke andre klær med seg)
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
Hvorfor ikke bare sende link til Java.com evt den java versonen H*n trengte?
Vis hele sitatet...

Du tror noen som ikke klarer å finne adressefeltet klarer å åpne en link sendt på f.eks. email? For ikke å snakke om at man ikke alltid har epostadressen til kunden. Dessuten holder det ikke å bare sende link, da man også må guide kunden til hvilke knapper man skal trykke på. "trykk ja." "trykk ok". "Ja det vil du." Etc.
> bokhandel med to etasjer
> har ofte vakt oppe der jeg møter kundene fra en liten kasse
> stor trapp ned til hovedetasjen
> folk står å ser ned trappa før de spør om det er noe nede

eh... Men gjør meg ingenting!
Jobber på en vanlig matbutikk.. Vi spørr alle kunder om kvitering før vi gir dem ut.

En kunde som kom inn startet å kjefte på meg fordi jeg spurte han om kvitering.. Han sa at i følge norsk lov må jeg gi han kvitering uten og spørre først. og at jeg var for lat til å kaste de kviteringene kundene ikke tok med seg.
Han ble helt illsint og rød i trynet også gikk han før jeg rakk og si noe somhelst.
Sitat av badsecurity Vis innlegg
Jobber på en vanlig matbutikk.. Vi spørr alle kunder om kvitering før vi gir dem ut.

En kunde som kom inn startet å kjefte på meg fordi jeg spurte han om kvitering.. Han sa at i følge norsk lov må jeg gi han kvitering uten og spørre først. og at jeg var for lat til å kaste de kviteringene kundene ikke tok med seg.
Han ble helt illsint og rød i trynet også gikk han før jeg rakk og si noe somhelst.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg jo ikke hele situasjonen, men ifølge norsk lov skal en vel bli tilbudt kvittering uten kundens oppfordring sålenge MVA er inkludert i kjøpet (prisen), som de fleste, om ikke alle forbrukerkjøp er. Men som sagt, dette er jo bare et utdrag av hele kjøpet fra start til slutt.
Sitat av gummiand Vis innlegg
Jobbet et sted hvor de solgte deler til parrtytelt da jeg var mindre da en vestkantgubbe med fin bil skulle stroppe noen takplater til teltet på takstativet på bilen. Fyren kjøpte også stropper til å feste med.
Han startet med og surre stroppene rundt planene og stramme til.
Da han skulle reise kom han ca 20 meter og platene blåste aV taket, jeg løp ut for å hjelpe til og så da hva som hadde gått galt.
Fyren hadde bare dratt stroppene rundt platene og ikke festet det til takstativet.

Teknisk innsikt er det alt for mange som mangler.
Vis hele sitatet...
jeg hadde en lignende opplevelse, jeg jobbet på et trevarelager en sommer da jeg var 18, det var mye dumme kunder inne den sommeren men noen mer en andre, var ikke jeg som hjalp han men eg sto rett bortenfor, han skulle ha nesten 400m med terrassebord, kollegaen min lastet på og greier, så hadde vi fått beskjed om at vi skal ikke feste stropper eller tau, pga da er vi ansvarlig.
denne mannen presterer å stroppe plankene sammen men ikke i tilhengeren, ingen merker det og han betaler og kjører, 10 min etterpå får vi telefon om at han har mistet alt i en 80-sone, (bare flaks at det ikke havnet i motsatt kjørefelt) og VI måtte komme og ta det opp igjen, snille som de er stakk to av kollegaene mine og skulle hjelpe, når de kom fram var politiet og kunden der, men ingen andre hjalp kollegaene, de bare sto og så på.

jeg blir helt oppgitt noen ganger.
Sitat av gentt Vis innlegg
jeg hadde en lignende opplevelse, jeg jobbet på et trevarelager en sommer da jeg var 18, det var mye dumme kunder inne den sommeren men noen mer en andre, var ikke jeg som hjalp han men eg sto rett bortenfor, han skulle ha nesten 400m med terrassebord, kollegaen min lastet på og greier, så hadde vi fått beskjed om at vi skal ikke feste stropper eller tau, pga da er vi ansvarlig.
denne mannen presterer å stroppe plankene sammen men ikke i tilhengeren, ingen merker det og han betaler og kjører, 10 min etterpå får vi telefon om at han har mistet alt i en 80-sone, (bare flaks at det ikke havnet i motsatt kjørefelt) og VI måtte komme og ta det opp igjen, snille som de er stakk to av kollegaene mine og skulle hjelpe, når de kom fram var politiet og kunden der, men ingen andre hjalp kollegaene, de bare sto og så på.

jeg blir helt oppgitt noen ganger.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke fatte hvorfor dere gadd det. Det er førerens ansvar uansett om andre laster og sikrer lasten. Føreren skal sjekke og er ansvarlig ...

Det hadde aldri i verden jeg gjort..
Som telefonselger for et TV-selskap solgte jeg en filmpakke til en kunde. Før jeg skulle til å si "Ha en fin dag videre" , skulle han ha meg med på en "forretningsidè" angående et pyramidespill, der han ville møte meg personlig i byen dagen etterpå. Sa at jeg ikke hadde lov til å møte kunder personlig, men da ville han tilby meg kona si...

Rare folk
Sist endret av fotonewbie; 21. juli 2012 kl. 18:19.
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Sa at jeg ikke hadde lov til å møte kunder personlig, men da ville han tilby meg kona si...
Vis hele sitatet...

Ja, hvorfor ikke?
Sist endret av smokeeye; 21. juli 2012 kl. 18:43.
Sitat av gentt Vis innlegg
jeg hadde en lignende opplevelse, jeg jobbet på et trevarelager en sommer da jeg var 18, det var mye dumme kunder inne den sommeren men noen mer en andre, var ikke jeg som hjalp han men eg sto rett bortenfor, han skulle ha nesten 400m med terrassebord, kollegaen min lastet på og greier, så hadde vi fått beskjed om at vi skal ikke feste stropper eller tau, pga da er vi ansvarlig.
denne mannen presterer å stroppe plankene sammen men ikke i tilhengeren, ingen merker det og han betaler og kjører, 10 min etterpå får vi telefon om at han har mistet alt i en 80-sone, (bare flaks at det ikke havnet i motsatt kjørefelt) og VI måtte komme og ta det opp igjen, snille som de er stakk to av kollegaene mine og skulle hjelpe, når de kom fram var politiet og kunden der, men ingen andre hjalp kollegaene, de bare sto og så på.

jeg blir helt oppgitt noen ganger.
Vis hele sitatet...
Ikke akkurat bra å stå i profilerte arbeidsklær å rydde opp sånn som det der da det ser ut som om firmaet deres har vært involvert i hendelsen.
Sitat av smokeeye Vis innlegg
Nå vet jeg jo ikke hele situasjonen, men ifølge norsk lov skal en vel bli tilbudt kvittering uten kundens oppfordring sålenge MVA er inkludert i kjøpet (prisen), som de fleste, om ikke alle forbrukerkjøp er. Men som sagt, dette er jo bare et utdrag av hele kjøpet fra start til slutt.
Vis hele sitatet...
Ja jeg spurte han jo om han skulle ha kvitering, men han mente at jeg bare skulle gi han den uten og at jeg skulle spørre.
Jeg bare MÅ fortelle dette
Broren min er en veldig dum kunde!
Han er sytten år gammel, og er med meg, pappa&co på ferie til Sarpsborg.
Han ville dra tidligere, så vi ordnet en flybillett til ham, fra Gardermoen. Han måtte da ta toget fra Sarpsborg til Oslo S, ta buss fra Oslo S til Lillestrøm, tog fra Lillestrøm til Gardermoen ....

Helt greit, men vi visste at han kom til å rote det til, det visste ihvertfall jeg

Han benektet dette og sa at han er stor gutt og klarer seg.

Greeeeeit....
Plutselig ringer han for ca en time siden (Flyet går 19:45, altså, når jeg skriver dette innlegget har flyet allerede gått)
"FAEN, JEG ER I ELVERUM! TOGET ANNONSERTE IKKE AT DET VAR PÅ GARDERMOEN!!! JÆVLA NSB!"
Ja, sikkert

OK, så tok han bare taxi fra Elverum til Gardermoen.
MEN halvveis fant han ut at han ikke kunne betale med Visa Electron, så turen ble avbrutt, han måtte betale siste slanten han hadde kontant (400), og bli med tilbake til Elverum, for så å ta toget derfra.

Det var jo greit nok, han kunne nå klart det... Men ettersom han var framme på Gardermoen ti over sju, ville ikke han rekke innsjekkingen, da måtte han altså ta med bagasjen som håndbagasje, men ta ut alt som er ulovlig gjennom sikkerhetskontrollen.

Resultatet?
18 bokser 0,5 liter Mønster Energy rett i søpla.
Kniver og diverse ting rett i søpla.
0,5 liter med 32% sprit (Tyrkisk peber) styrtet han faen meg MIDT i innsjekkingshallen på Gardermoen og kastet flaska.
Ble nesten nektet ombordstigning, ettersom han ble ganskesåfull, men da han sa navnet hans, sjekket de opp og fikk bekreftet at han hadde hatt problemer med å komme tidsnok (Vi ringte så klart Norwegian og prøvde å hjelpe)

Jaaaa.... God flypassasjer / taxikunde / togpassasjer ......
Sist endret av Rusmisbrukeren; 21. juli 2012 kl. 19:50.
Jobbet på trelastlager da jeg var ungdom. Ikke mange dagene i uka, vel å merke ..

Jeg gjorde noen dumme ting, og kundene var mange og noen rare.


1) En kunde ba om å få lagt frem en del listverk etter stengetid. Han ba om å få de i spesifikke lengder, jeg hørte ikke helt hva han sa og trodde han mente 1.60 - 2.00 meters lengder (noe som er å direkte ødelegge). Han som var igjen etter meg sa han brukte 3 gir på å spole ut av plassen ^^

2) Et gammelt par som satte umåtelig pris på at jeg kappet noen lister til deres (eksakte) mål .. Tilbød meg 50kr som jeg takket nei til.

3) En fyr som prøvde å spørre meg om hvilke trelastvarer han skulle ha (!) .. han stod og pratet og forklarte utfra en veldig liten tegning på en liten papirbit. Det var ikke mer enn 3 firkanter mot hverandre, og alikevel fikk han det til å høres ut som en livshistorie... og jeg skjønte ikke bæret fra begynnelsen. Bare jattet med. Ett kvarter senere kom en mer erfaren lagerarbeider og lurte på hva som skjedde. Jeg lot han ta over akkurat den kunden.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg bare MÅ fortelle dette
Broren min er en veldig dum kunde!
Han er sytten år gammel, og er med meg, pappa&co på ferie til Sarpsborg.
Han ville dra tidligere, så vi ordnet en flybillett til ham, fra Gardermoen. Han måtte da ta toget fra Sarpsborg til Oslo S, ta buss fra Oslo S til Lillestrøm, tog fra Lillestrøm til Gardermoen ....

Helt greit, men vi visste at han kom til å rote det til, det visste ihvertfall jeg

Han benektet dette og sa at han er stor gutt og klarer seg.

Greeeeeit....
Plutselig ringer han for ca en time siden (Flyet går 19:45, altså, når jeg skriver dette innlegget har flyet allerede gått)
"FAEN, JEG ER I ELVERUM! TOGET ANNONSERTE IKKE AT DET VAR PÅ GARDERMOEN!!! JÆVLA NSB!"
Ja, sikkert

OK, så tok han bare taxi fra Elverum til Gardermoen.
MEN halvveis fant han ut at han ikke kunne betale med Visa Electron, så turen ble avbrutt, han måtte betale siste slanten han hadde kontant (400), og bli med tilbake til Elverum, for så å ta toget derfra.

Det var jo greit nok, han kunne nå klart det... Men ettersom han var framme på Gardermoen ti over sju, ville ikke han rekke innsjekkingen, da måtte han altså ta med bagasjen som håndbagasje, men ta ut alt som er ulovlig gjennom sikkerhetskontrollen.

Resultatet?
18 bokser 0,5 liter Mønster Energy rett i søpla.
Kniver og diverse ting rett i søpla.
0,5 liter med 32% sprit (Tyrkisk peber) styrtet han faen meg MIDT i innsjekkingshallen på Gardermoen og kastet flaska.
Ble nesten nektet ombordstigning, ettersom han ble ganskesåfull, men da han sa navnet hans, sjekket de opp og fikk bekreftet at han hadde hatt problemer med å komme tidsnok (Vi ringte så klart Norwegian og prøvde å hjelpe)

Jaaaa.... God flypassasjer / taxikunde / togpassasjer ......
Vis hele sitatet...
Hvordan i all verden er det mulig å ende opp i Elverum? Toget går til Hamar, før du må bytte over til Rørosbanen, derfra er det en 20 minutter til Elverum. Broren din bør ikke oppholde seg alene, det der er en person som er en fare for seg selv. Samtidig, Elverum er langt over en time unna Gardermoen. Hvordan han kom seg dit på en halvtime ifølge deg, er bare mirakuløst. I call bullshit.
Sist endret av Wolflord; 21. juli 2012 kl. 20:18.
Sitat av Wolflord Vis innlegg
Hvordan i all verden er det mulig å ende opp i Elverum? Toget går til Hamar, før du må bytte over til Rørosbanen, derfra er det en 20 minutter til Elverum. Broren din bør ikke oppholde seg alene, det der er en person som er en fare for seg selv.
Vis hele sitatet...
Beklager, var jeg som rotet. Eidsvoll var det

Helt enig med det siste..!
Oversett / overhørt denne på en Elkjøp-butikk i Halden:
En kunde kommer inn og klager på barbermaskina han hadde kjøpt der for nesten to år siden.. Maskina hadde vært helt ok de første månedene den, men de siste ukene hadde den ikke 'tatt' så godt. Den gikk jo, så kunden skjønte ingenting. (Mannen var vel nærmere 70år gammel..)

Kunden fikk etterhvert hjelp fra en ansatt som sikkert hadde kompetanse på dette? Det var gøy å stå å se på at Elkjøp-duden åpnet maskinen.. Hardpakket med to års skjeggstubb! Ut over disken! Hihi!
Sist endret av woff; 21. juli 2012 kl. 20:38.
Når jeg jobbet på PC-verksted så kom det inn en kunde som skulle hente laptopen sin.
En DV6000 som ble levert inn pga varmeproblem og slo seg av pga varmen. Denne modellen hadde et stort varmeproblem blant annet pga GPU-en og en kjøleløsning som var alt for dårlig.

Jeg går i hylla å henter PC-en og ser at teknikker har skrevet "ingen feil funnet". Stresstestet i 72 timer og temp gikk ikke over 60 grader.

Med andre ord så var ikke dette en garantijobb og kunde måtte ut med en liten sum for arbeidet. Mener den var på 550,- i den tiden for ingen feil funnet.


Da gikk batshit crazy og brølte at dette ikke stemte og hun ville demonstrere at den slo seg av. Hun satt seg ned på en stol, satt laptopen i fanget og slo den på. 2 minutter etterpå slo maskinen seg av. Så begynte showet :-)

Sa til henne at hun ikke måtte ha denne maskinen i fanget på denne måten da hun blokkerte luftinntaket med lårene og det var derfor maskinen slo seg av.
Etter å ha blitt kalt idiot, blodsuger og flere fargerike ord og uttrykk så sier dama at det er en "laptop" å da må man kunne ha den i fanget :-) Logisk tenking på sitt beste.

På dette tidspunktet ble jeg litt lei av dama så jeg sa ganske høylytt til henne " selv om faren min har en golf så får han ikke lov å kjøre den på golfbanen".
Dama ble stille før hun betalte og pakket sammen PC-en sin, takket for seg og gikk.
Sitat av gentt Vis innlegg
jeg hadde en lignende opplevelse, jeg jobbet på et trevarelager en sommer da jeg var 18, det var mye dumme kunder inne den sommeren men noen mer en andre, var ikke jeg som hjalp han men eg sto rett bortenfor, han skulle ha nesten 400m med terrassebord, kollegaen min lastet på og greier, så hadde vi fått beskjed om at vi skal ikke feste stropper eller tau, pga da er vi ansvarlig.
denne mannen presterer å stroppe plankene sammen men ikke i tilhengeren, ingen merker det og han betaler og kjører, 10 min etterpå får vi telefon om at han har mistet alt i en 80-sone, (bare flaks at det ikke havnet i motsatt kjørefelt) og VI måtte komme og ta det opp igjen, snille som de er stakk to av kollegaene mine og skulle hjelpe, når de kom fram var politiet og kunden der, men ingen andre hjalp kollegaene, de bare sto og så på.

jeg blir helt oppgitt noen ganger.
Vis hele sitatet...
Jobber vel ikke på coopen på lagunen? Var jo en som veltet henger på motorveien der for en liten tid tilbake Rett før den tunnellen

Skjønner ikke at dere gadd å plukke opp alt etter han, da det ikke er deres ansvar etter han har kjørt fra dere.
En episode som ikke hente meg men ble fortalt til meg at teknikkeren som hadde servicen.
En surround forsterker kom inn med feilmeldingen "DØD".

Etter at teknikkeren hadde skrudd av dekslet så han med engang at den var fuktskadet og begynte å demontere den for å finne ut nøyaktig hvilke deler som var defekte og om det var verd å reparere den
Etter en times tid ringe han kunden for å si at dette ikke var en garantisak pga fuktskade og oppgi hvilke deler som trengte utskifting og prisen.
Kunden sa med engang: Selvfølgelig er den fuktskadet... Det var hunden som pisset oppå den, men hva har det med garantien å gjøre? Jeg har ikke gjort noe galt med forsterkeren....

La oss si det slik at teknikker la fort på røret før han la på sprang til badet for å skrubbe nevene :-) Ikke rett dag å være forkjølet og tett i nesen.. Hehe
Sist endret av Lattergal; 21. juli 2012 kl. 21:24.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av woff Vis innlegg
Oversett / overhørt denne på en Elkjøp-butikk i Halden:
En kunde kommer inn og klager på barbermaskina han hadde kjøpt der for nesten to år siden.. Maskina hadde vært helt ok de første månedene den, men de siste ukene hadde den ikke 'tatt' så godt. Den gikk jo, så kunden skjønte ingenting. (Mannen var vel nærmere 70år gammel..)

Kunden fikk etterhvert hjelp fra en ansatt som sikkert hadde kompetanse på dette? Det var gøy å stå å se på at Elkjøp-duden åpnet maskinen.. Hardpakket med to års skjeggstubb! Ut over disken! Hihi!
Vis hele sitatet...
Denne har jeg hørt før, har du postet den her tidligere?
@FatMan: Jepp, stemmer det! (Hvis det ikke var du som var kunden da?)
Sist endret av woff; 21. juli 2012 kl. 21:59.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Jobber vel ikke på coopen på lagunen? Var jo en som veltet henger på motorveien der for en liten tid tilbake Rett før den tunnellen

Skjønner ikke at dere gadd å plukke opp alt etter han, da det ikke er deres ansvar etter han har kjørt fra dere.
Vis hele sitatet...
nei jobbet på florvågbruk, alt datt av rett før tunnellen etter askøybroen, dette var i 2008 vist jeg ikke husker feil.

nei hadde det vert opp til meg så skulle han fått ryddet opp sjøl, men jeg var bare sommervikar den sommeren.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av woff Vis innlegg
@FatMan: Jepp, stemmer det! (Hvis det ikke var du som var kunden da?)
Vis hele sitatet...
Neida, det var det nok ganske så sikkert ikke. Sist jeg sjekka var jeg 17, ikke 71
Sitat av FatMan Vis innlegg
Denne har jeg hørt før, har du postet den her tidligere?
Vis hele sitatet...

Dette skjer nok daglig på Elkjøp, FatMan Hygieneprodukter er ofte jævlig ekkelt å jobbe med, men man blir vandt til det også, og bare dypper hendene i antibac så fort jobben er gjort. Har selv dratt trusa til en jente ut av et støvsugerrør på disken der, renset barbermaskiner, feilsøkt mobiler også sier kunder at de har mistet den i do etter 5 minutter, rygget biler til kunder med bikkjedrit på gulvet, blitt slått fordi verksted beviser selvpåført skade, og mye annet weird.
En ting som jeg ikke har sett her. Har lest alt, (mulig jeg har oversett)

Fast "onliner" fra kunder. På samme nivå som "får ikke igjen på skatten" ved spørsmål om kvitering.

Når kunden ikke finner den h*n skal ha, når de er rett ved: Øya er det først man blir blind på.
En gjenganger på alle mine tre tidl. butikkjobber.
Sitat av TranceMaster Vis innlegg
2. Kunder som drar ut spillerkortet i tippeterminalen før man har rukket å kjøre igjennom alt
Vis hele sitatet...

Den har jeg også lagt merke til. Sykt hvor gira folk er på å få nappe ut spillerkortet. "Kan jeg ta det ut nå eller, går det greit nå?"

Men når de skal betale med bankkort etterpå, så må de faen meg la kortet stå i til det begynner å pipe.
Jeg jobber da i en elektronikkbutikk som en selger, selger mobiler og pcer, så møter stadig mange.. interessante kunder.
Blant annet her om dagen kjørte vi et tilbud på en vanlig, ulåst mobil til 149 kroner (satt ned med rundt 100 kroner) hvor tilbudet varte kun denne dagen.
En kunde ringte ned rundt 2 tiden og ville at jeg skulle holde av en mobil for henne, og jeg fortalte da at i utgangspunktet har jeg ikke lov til å holde av tilbudsvarer.
Hu fortalte at det tok rundt to timer å kjøre ned, fordi hu bodde ganske langt unna, så hu ville bare forsikre seg om at hu ikke tok en bomtur, så jeg nevnte igjen at jeg ikke kunne holde av, men følte meg litt snill den dagen, så sa at jeg la en mobil til side hvis hu ville ta turen ned, så kanskje den ikke skulle bli solgt.

Ti minutter før stengetid hadde hu enda ikke kommet innom, det her var da 4-5 timer senere, så jeg tenkte hu aldri tok turen, så jeg solgte den siste mobilen til en kunde som var innom og lurte på om det var fler igjen. Rett etter jeg solgte den siste mobilen, kommer hu vandrende inn og spørr etter mobilen hu hadde "reservert".
Når jeg fortalte at jeg dessverre solgte den, så ble hu først rasende.
"JEG KAN IKKE BLI BEHANDLET SOM DET, JEG HAR KJØRT I HELE DAG, DU LOVTE MEG EN MOBIL OG JEG SKAL HA EN MOBIL!". Spurte etter nummeret til sjefen min, siden hu følte seg dårlig behandlet. Jeg kan jo se at det en kjedelig kjøretur å ta, men jeg nevnte jo for hu at jeg ikke kunne holde av noe, pluss at hu var 3-4 timer forsinket.
Jeg var aldri frekk tilbake, ga hu nummeret til sjefen min på en post-it lapp så hu kunne ta det med han og sa at jeg kunne gi hu litt avslag på en annen mobil.
Mens jeg stod å regna ut hvor mye avslag jeg kunne gi på en mobil 499, så ser jeg at hu står å tørker tårer og prøver å hardt hu kan å ikke gråte og skjelve i stemmen når hu snakker, og nå snakker vi om en dame godt i 40-årene. Som gråt over en mobil til 149 kroner.

Det var en ganske spesiell opplevelse, har egentlig fortsatt dårlig samvittighet for det, men hu fikk ihvertfall en mobil til litt redusert pris.
En artig historie fra tippekassa hos oss.

Vi har CashGuard på tippekassa, noe som gjør at man må betale før man får avsluttet et salg pr tippekort.

Dette er tydligvis krise for hardcore Norsk Tipping-gamere, for en fyr flippa fullstendig ut da han skulle tippe forskjellige ting på to forskjellige tippekort og måtte betale to ganger. Begynte å greie ut om at det kunne de på Narvesen og blablablabla, ble drit forbanna. Så jeg forlot bare åstedet, og fyren stod igjen. Han har vært innom to ganger og flippa ut begge gangene for akkurat samme grunn, selvom jeg fortalte det til han første gangen.

Skal sies at på steder hvor det er manuell tippekasse kan man "jukse" ved å slå inn betalingen første gangen, uten å motta pengene. Også når kunden skal betale for den siste handelen, så tar man imot pengene for begge handlene.

Men, uansett ingen big deal å bruke 15sek lenger på to betalinger.
Jeg snakket med kundeservice for internettet mitt. Ha ba meg rive ut en kabel så rev jeg ut feil kabel og vips ble samtalen brutt.
Dere må jo være litt av noen salgssssfantomer ettersom dere bruker fritiden på å diskutere hvor dumme kundeneederes er.
For å være helt ærllig så hører man mye dritt fra folk, men det er en del av det man blir betalt for å gjøre selv om jeg ser det går en grense efor hvor mye fdritt man skal akseptere.((ref... forskjellige innlegg her som heller viser til dårlig service enn ''dumme'' kunder, og andre innlegg om dumme kunder som er fullt forståelige)
Håper dette ble forståelig skelv om jeg er møkkkaaaaa
Driver å leser meg igjennom tråden, men jeg tenkte å dele noe som går igjen i sportsbutikken der jeg jobber.
Sykler for voksne menn koster som regel fra 3000~. Vi har stort sett kvalitetssykler og sykler helt opp i 50 000kronsers klassen. Kun noen av barnesyklene våre kryper under 1000,- og de er nesten direkte helsefarlige. Man kan kutte seg på en sveis f.eks. Ikke vår feil, men den halvblinde <insert stereotypisk fabrikkarbeider> som har sveiset den sammen.
Dette eksemplet går igjen, gjerne med samme beløp men tar for meg en spesifikk kunde.

En pakistaner i 50årene kommer valsene inn med full kjole og utstyr. Med den mest gebrokkne norsken sier han:

K: Tuse kråne, gi mai braaaa sikkel.
M: Hva tenker du på? Vi har denne barnesykkelen til 1099,- men te...
K: Nainai, jeg ha tuse kråne, jeg skal ha bra sikkel!
M: Beklager, hvis det er du som skal ha sykkelen, så kan jeg desverre ik...
K: Faens måkkabottikk asså. *stormer ut*

En annen fin en er en kunde som skal ha ny sykkel. Voksen norsk mann. I dette tilfelle var det min kvinnelige kollega, som etter litt prating fant ut av hvilken type sykkel han ville ha.
For å finne hvilken rammestørelse som passer han best, spør hun hvor høy herremannen er.

Blir svart med: HVAH!? Hva slags sprøsmål er det!? Makan.. *snur ryggen til og går ut*

Mannen var av helt normal kroppsbygning i både høyde og bredde, så vi skjønte ikke helt hvorfor han ble fornærmet.
Satt på 1. linje for homebase AS. (internet(fiber), TV og IP -leverandør)
Der var det en dame på andre siden av linjen som hadde problemer med å få telefonen til å fungere.

Hun hadde akkurat fått tilsendt nytt IP-adapter siden det forrige hadde sluttet å fungere. problemet nå var at de ikke kom noen lys på adaptere på diodelapene.
Etter omtrent 30min og en til slutt ganske opphesset telefon, kommer kunden frem til følgende:
"Åja! der er det en kabel til, er det den jeg skal putte inn i veggen da?"

samtalen varte nesten 30min til etter dette...
Sitat av williams123 Vis innlegg
etter å ha lest gjennom denne tråden er det ganske tydelig hvor "kaksete" man blir etter å ha jobbet i butikk. Mange av dere som klager på kunder som trenger hjelp og kanskje ikke er av den tekniske typen og klager på kunder som vil ha service, vel gjett hva folkens, det er faktisk jobben deres og hvis det er så slitsomt så finn en annen jobb.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp sånne som deg som kunne hatt godt av å ha jobba i serviceyrker.
Jeg merker at etter jeg begynte å jobbe som kokk/servitør så har toleransen min for feil og mangler blitt vesentlig hevet.

Når du først har jobbet i et serviceyrke, så skjønner du at "ting tar tid", og at feil oppstår! Det er fort gjort for en servitør å glemme å ta ut et glass vann til deg, ikke bli sur fordi du har venta lenge! Ta heller å si ifra etter 5 minutter, enn å vente i 20 for så å bli forbanna å bare tenker på det glasset med vann du aldri fikk.

-----------------------------------
Her om dagen fikk vi inn en bestilling på stekt makrell uten potet (ingenting ekstra). Jeg stekte makrellen og la opp en helt vanlig makrelltallerken (Dvs, Stekt makrell, rømme, agurksalat, en sitronbit, og 2-3 kokte poteter).
Ja, jeg glemte at denne personen ikke skulle ha poteter, og la opp en tallerken som jeg har lagt opp 1000-vis av ganger før, literally.

Denne personen sendte faktisk tallerkenen sin inn igjen og var sur fordi ho hadde fått poteter på tallerkenen sin! Jeg tok bare en kniv og skjøv potetene i søpla, for så å sende tallerkenen ut igjen.

Hadde ho virkelig så dårlig selvbeherskelse at ho ikke kunne spise alt UNNTATT potetene?
-----------------------------------

En annen bestilling jeg fikk var i bunn og grunn en rett vi ikke hadde. Kunden bestilte dette fra menyen: "1 ovnsbakt laks med ovnsbakte grønnsaker og hjemmelaget potetmos"

MEN, denne kunden ville ha "1 pannestekt ørret med salat og pommes frites", noe som ikke er noe problem å lage, men det er helt JÆVLIG for oss kokker å få inn spesialbestillinger når det er masse å gjøre.
Fordi vi er vant med å legge opp tallerkener på en viss måte, og når det begynner å strømme inn bestillinger med "- rømme, +agurksalat", "pommes frites istedet for potet" osv så tar ting fort litt ekstra tid! Og det er lettere å gjøre feil også, men det er selvfølgelig vår egen feil.

Og en annen ting man får høre ofte når det er mye å gjøre "Nå har vi ventet i 45 min på maten vår osv osv osv..." Når de faktisk bare har venta 15 min.
Som en regel hos oss, så sier vi ifra at det er ventetid når man må vente i ca 20 min eller mer.
-----------------------------------

Hadde jeg vært servitør så hadde jeg nok hatt enda bedre historier å fortelle!
Ei av servitørene fortalte meg en morsom episode som skjedde her om dagen.

Ei russisk dame bestilte ett glass med Chivas Regal, servitøren gikk inn for å finne flaska, men fant ut at de var tomme. Servitøren gikk så ut til dama å sa "beklager, men vi har desverre gått tom". Svaret som kom da er et svar jeg vil bruke neste gang noen sier at de har gått tom for noe jeg har bestilt.

Den russiske dama hvisket så inn i øret til servitøren: "How do you want to die?"

Klasse!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
"Har dere ikke sluttet å selge 135mm film enda assa?"
"Neida, det er fortsatt endel kunder innom og kjøper film "
"åh, er ikke dem gått ut av produksjon da?"
"Nei, det er nok aps-film du tenker på da, den er utgått"
"Jeg tenker på 135mm jeg"
"Neida, fortsatt i produksjon den, men er nok ikke lenge til de slutter tror jeg"
"Jaså, er du sikker?"

Ja for faen jeg er sikker jeg sto og pakka ut film vi fikk fra produsent tidligere idag ffs pls go
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Har faktisk opplevd samme med småunger selv, selvom jeg har en halv skog i trynet.
Vis hele sitatet...
14(15?) år gammel linuxbruker med en halv skog i ansiktet og langt hår...
Jeg MÅ så jævelig møte deg en dag
Kron og mynt

Glansdagene bak bardisken
(ikke helt "dumme kunder"-kategorien, men det later til at det er OK å ta litt sidesprang)

Stod i baren, klokka var vel akkurat passert 18 på en lørdags kveld. En ung kar i 25-åra kommer inn. Øya hans lyser at han er meget, meget våken, og han biter tenna sammen mens han knytter neven og konsentrerer seg for harde livet om å si "En øl, er du snill". Han setter seg så langt borte fra folk som overhodet mulig, og bestiller seg ytterligere 3 pils de neste 2 timene. Helt greit, fyren virker enda ikke FULL, men det er helt tydelig at han koser seg med andre ting enn øl i kveld.

Neste gang han kommer frem til bardisken og ber om en øl, foreslår jeg at han tar et glass vann i tillegg, "for å holde formen fin så du kan ha det moro i hele kveld!". Han går med på dette uten ett ord, og setter seg på en barkrakk med disken. Helt OK, tenker jeg, så kan jeg holde et øye med han.

Jeg gir han glasset med vann, setter pilsen på tapping, og snur meg for å slå inn i kassa.

Dunk, knus, hyl.

Bak meg har baren eksplodert. Fyren ved disken er borte, mens en gjeng hysteriske jenter står og ser mot baren og skriker. Jeg titter forsiktig over baren, der fyren ligger tilsynelatende livløs på steinflisene på bakken med bitene av 2 halvlitersglass strødd over alt. Jawohl.

Jeg springer rundt til han, hiver vekk en full jente som strengt talt bare satt og poket han med mobilen sin, og sjekker at han har puls. Check. Pust, check. Bevisshet.. nei. Jeg roper og gauler til han, dasker han elegant i ansiktet, men den gang ei. Han blør litt fra hodet og hånden, men det er minimale kutt. Greit. 113 it is.

M: Heisann, det er **** som ringer fra **** pub, jeg er bartender her og har en gjest som har falt med hodet i bakken på stenifliser. Han har puls og puster, men er bevisstløs. Han blør litt..overalt, grunnet glasskår. Vi trenger en ambulanse med en gang.
113: Kjenner du han?
M: ... nei, jeg er bartender, han er en gjest.
113: Har du drukket?
M: Nei, jeg er edru, og jobber på utestedet.
113: Har han noen venner der?
M: Det er ingen som har sagt at de kjenner han, nei. Han kom alene og har holdt seg alene hele kvelden.
113: Så det er ingen som kjenner han?
M: Nei, det ser vitterlig ikke ut til det. Får dere sendt en ambulanse eller!?
113: Nei, du, vi har faktisk ingen ledige ambulanser akkurat nå.
M: ....okei? Hva gjør jeg?
113: Menneh, jeg skal få en politibil til å ta seg en tur bortom!

Note to self: aldri skad meg, ever.
Mens jeg venter på politiet, sleper jeg han elegant bak på bakrommet og prøver fortsatt å vekke han. Etter fem minutters tid har han ikke åpnet øynene, men har begynt å stønne. Godt tegn.

Politiet kommer, og jeg viser de bak til han. De går bort til han, introduserer seg, og fyren får plutselig mer liv i seg. Han prøver desperat å krabbe bortover gulvet, mens politifolkene ser litt tafatt på i ett par sekunder, før han blir stoppet. Mens de bærer han ut i bilen sin spør jeg "Ja, dere kjører han vel på sykehuset, eller?"
Politimannen smiler, og sier "Tja, vi får slå kron og mynt i bilen, så ser vi hvor han ender opp!" før de kjører av sted. Klasse.

Den ensomme gorilla

Vi hadde Halloween-tema på - gjett hvilken dag - og folk kom rekende i ymse slutty-nurse kostymer og det som var. I sju-tida på kvelden kommer en fyr i full-blown gorilladrakt. Jeg stod vakt i døra, og bad om legitimasjon. Han gir meg kortet sitt, som sier at han er gammel nok. Joda.
"Tar du av deg maska også, så jeg ser at det er deg?" spør jeg.
Han rister på hodet.
"Kom igjen nå, kompis!" sier jeg lekent.
Han rister på hodet.
Det er begynt å komme folk i kø igjen, så jeg går lei.
"Enten tar du av deg maska, eller så kan du snu. Så lenge jeg ikke kan se deg kunne du likesågodt hatt en banan som legitimasjon."
Han tar tilbake legitimasjonen sin, og setter seg på et bord utenfor.

.. og der satt han fortsatt kl 03.00 da jeg stengte døra. Mutters alene.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
14(15?) år gammel linuxbruker med en halv skog i ansiktet og langt hår...
Jeg MÅ så jævelig møte deg en dag
Vis hele sitatet...
15 år, linux/mac/windows/innimellom unix-bruker, langt hår og hadde før jeg fikk barbermaskin ei halv skog i trynet, nå har jeg kun kinnskjegg

Sure, om du ikke er gamle pedofile onkel bob
Sist endret av Freddy_fred5; 23. juli 2012 kl. 16:32.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
En gang jeg satt i kassa på rema så kommer det en kar som slang ei kasse pils opp på disken..
Denne mannen som jeg tipper var i slutten av tyve-årene hadde kun en Gstreng og en cowboyhatt på seg. Med litt glitter og lignende på seg selvfølgelig. Pluss ett pokerface jeg ikke har sett maken til noen gang siden.

Fant i ettertid ut at det var utdrikkningslag og karen hadde femten kompisser som stod utenfor og holdt på å pisse på seg av latter. Sjefen selv satt å flirte seg ihjel på kontoret når han fulgte med på showet på overvåkningskameraene.

Kan også legge til at dette er en av dem største butikkene (om ikke den største) i sentrum av Kristiansand..
Sist endret av Bombasa; 23. juli 2012 kl. 16:40.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
15 år, linux/mac/windows/innimellom unix-bruker, langt hår og hadde før jeg fikk barbermaskin ei halv skog i trynet, nå har jeg kun kinnskjegg

Sure, om du ikke er gamle pedofile onkel bob
Vis hele sitatet...
Busted Og jeg som trodde det var lønnsomt å sjekke opp 15 år gamle gutter på et IT/rusforum
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
En gang jeg satt i kassa på rema så kommer det en kar som slang ei kasse pils opp på disken..
Denne mannen som jeg tipper var i slutten av tyve-årene hadde kun en Gstreng og en cowboyhatt på seg. Med litt glitter og lignende på seg selvfølgelig. Pluss ett pokerface jeg ikke har sett maken til noen gang siden.

Fant i ettertid ut at det var utdrikkningslag og karen hadde femten kompisser som stod utenfor og holdt på å pisse på seg av latter. Sjefen selv satt å flirte seg ihjel på kontoret når han fulgte med på showet på overvåkningskameraene.

Kan også legge til at dette er en av dem største butikkene (om ikke den største) i sentrum av Kristiansand..
Vis hele sitatet...
Haha, opplevde nesten det samme i England på ei pub jeg og farsjan spiste på.

Ei mann kommer inn til utdrikningslag eller fest med rosa badekåpe og zebrastripete cowboyhatt og med ei flaske whisky.
Har heldigvis ikke hatt noen spesielt dumme kunder. Nå begynner det å bli en stund siden jeg jobbet i kassen på en dagligvarebutikk, da, heldigvis. Men jeg minnes fremdeles de mest creepy stamkundene vi hadde der. Den ene karen så ut som en typisk seriemorder som kunne finne på å lage suppetallerkener av hodeskallen din. Han pleide alltid å ha en eller annen kommentar på lur. Som for eksempel å prestere å si "Jeg skal tenke på deg i kveld mens jeg spiser" eller insistere på å få kvitteringen bare hvis det sto navnet mitt på den. Han pleide alltid å gjenkjenne meg utenfor butikken også, dessverre. Det var også en gammel kar på minst åtti med grå stær og det hele. Han fortalte meg stadig hvor pen jeg var selv om jeg er helt sikker på at han knapt så ansiktet mitt. Han var jo heldigvis ikke så skummel, da. Ellers hadde man jo de ensomme, pratesyke folkene, da.
*insert tittel her*
Var ute å gikk med VG en stund da jeg var rundt 14. Hadde èn kunde som var gammel, rynkete og så ut som hun burde vært innlagt for en mannsalder siden... Anyways, hvær eneste gang jeg kom å solgt avisa, kom hun med en sånn "cheesy" kommentar, "jasså så du er ute å går med avisa i dag igjen ja, jaha." Tok altid 10-15 minutter før hun fant penger, så var det ytterlige 45 minutter med små kjattring, som jeg høflig var enig i og nikket til... Hun var ikke en spesielt dårilg kunde, men hun var ganske så ensom som hun sa. Hun hadde forøvrig en ektemann som gikk rundt der og susa. Sikkert glemt at han var der ellernoe..