Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 15097
Jeg har noen problemer med å komme inn på rutern min via nettleseren. Jeg prøver å skifte noe i ruteren min, men jeg kommer meg ikke inn på nettsiden/rutern min. Jeg har tatt ipconfig i cmd, og Standard Gateaway er 10.0.0.138. Jeg prøvd med Google Chrome og internett explorer. Jeg trenger virkerlig hjelp siden jeg må skifte noe for å spille MW3 + Blackops.
Har du prøvd å reboote den? skru av i 10-15sekunder og på igjen?

Når hadde telenor slet zyxel modemet mitt med samme
Noen få rutere har ikke standard gateway som tilkoblingsport(altså den du prøver å bruke i nettleseren). Sjekk på selve ruteren om det står noe relevant informasjon der. Hvis ikke kan du resette ruteren helt og prøve på nytt.
Trådstarter
8 0
Jeg har prøvd det, men for sånn ca 1 mnd siden så prøvde jeg å få nye ip adresse men det var vist bare tull. Så jeg gjorde slik: Jeg åpnet ipconfigen. Skrivde inn ipconfig /release og da fjernet jeg internett på dataen min. Så prøvde jeg å ta ipcongif /renew men det funka ikke, så da skrudde jeg av rutern og ventet i 30 min og fikk internettet tilbake. Men nå har jeg skadet/endret på noe som jeg ikke ville. Og nå kan jeg ikke spille MW3 eller Blackops, det eneste som kommer opp er : Unable to connect to the online services eller noe slikt.
prøvd: https://10.0.0.138 ?

Hvis du forteller oss merke og modell på routeren så kan det være til stor hjelp..!

Har du prøvd google?
Sist endret av AUX; 30. april 2012 kl. 15:37.
192.168.0.1 ?
start > cmd > ipconfig > Default gateway

kopier adr. i nettleseren > voila!
Sitat av ZackyoGOG Vis innlegg
Jeg har noen problemer med å komme inn på rutern min via nettleseren. Jeg prøver å skifte noe i ruteren min, men jeg kommer meg ikke inn på nettsiden/rutern min. Jeg har tatt ipconfig i cmd, og Standard Gateaway er 10.0.0.138. Jeg prøvd med Google Chrome og internett explorer. Jeg trenger virkerlig hjelp siden jeg må skifte noe for å spille MW3 + Blackops.
Vis hele sitatet...
Sitat av Spirituell Vis innlegg
start > cmd > ipconfig > Default gateway

kopier adr. i nettleseren > voila!
Vis hele sitatet...
Ehm... har du ikke lest første posten i det hele tatt, eller? :P

Til TS: har du prøvd å resette ruteren til factory default?
hahahahah, blame mary sorry
Trådstarter
8 0
Sitat av AUX Vis innlegg
prøvd: https://10.0.0.138 ?

Hvis du forteller oss merke og modell på routeren så kan det være til stor hjelp..!

Har du prøvd google?
Vis hele sitatet...
Det er en: zyxel p2602hwt telenor

Sitat av Dimergon Vis innlegg
Ehm... har du ikke lest første posten i det hele tatt, eller? :P

Til TS: har du prøvd å resette ruteren til factory default?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med å resette ruteren til factory default?
finn en nål, og trykk inn i det lille hullet bak hvor det står reset, men da må du sette opp alt på routeren etterpå
Det vil si å trykke inn den lille knappen bakpå ruteren i ca. 20 sekunder så vil den bli stillt tilbake til de instillingene den hadde når du kjøpte boksen. Du må nok ha en binders eller noe annet tynt for å trykke inn knappen. Står "Reset" på den.
Trådstarter
8 0
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Det vil si å trykke inn den lille knappen bakpå ruteren i ca. 20 sekunder så vil den bli stillt tilbake til de instillingene den hadde når du kjøpte boksen. Du må nok ha en binders eller noe annet tynt for å trykke inn knappen. Står "Reset" på den.
Vis hele sitatet...
Men, skal jeg skru av rutern da? Siden jeg tror jeg skal det.
Nei, la ruteren være på mens du gjør det.
Trådstarter
8 0
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Nei, la ruteren være på mens du gjør det.
Vis hele sitatet...
Men skal jeg bare latt alt stå på til og med dataen? bare holde inne reset med en binders i 20 sec?
Spørs hvilken ruter du har men factory resett pleier somregel å fungere bra Bare hold inn restart knappen i 10-20 sec.
Trådstarter
8 0
TUSEN TAKK! Dimergon + Safewood1, du har vært til veldig stor hjelp

Men, er det noen som vet hva ZyXEL username og passordet ofte kan være?
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
http://www.routerpasswords.co
Finn ZyXEL på listen, voila!
Brukernavn "admin" og blankt passord?
Sol Niger Within
Vartec's Avatar
Oftest at admin er username og passordet er blankt, men kan også være admin i passord aswell, er mye forskjellige varianter av det der. Men med mindre du har fått et passord fra nettleverandøren, så er det de vanligste variantene
Sist endret av Vartec; 30. april 2012 kl. 18:03.
Trådstarter
8 0
Jeg prøver med usernam: admin pass: 1234 men det funker ikke, men når jeg trykker på Login så kommer det et passord som komme rett føre siden prøver og komme seg inn. Og jeg prøver og finne ut hva det står.
hvis det er telenor du har, så må du sende sms til telenor/ eller ringe dem.
ting du kan teste er wpa nøklen som password, eller laste ned telenor hjelpen. (ja den kan gjør endringer uten password)
Trådstarter
8 0
Sitat av ontheroad Vis innlegg
hvis det er telenor du har, så må du sende sms til telenor/ eller ringe dem.
ting du kan teste er wpa nøklen som password, eller laste ned telenor hjelpen. (ja den kan gjør endringer uten password)
Vis hele sitatet...
Jeg har Telenor hjelpen programmet, men hvor kan jeg se hvordan jeg kan få usernamet og passordet via SMS?
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Her står det mye.
Jeg siterer telenor.no:

Skriv inn:

Username: admin
Password: Ditt Online-passord. Har du ikke passordet, send SMS med adminpw <ditt online-brukernavn> (uten @online.no) til 1980. Får du feil passord ved innlogging, la Password-feltet stå blankt.
Vis hele sitatet...
Hos meg var brukernavn admin, også passordet var WPA koden som står under boksen..
Hentet fra Telenor
Skriv inn:

Username: admin

Password: Ditt Online-passord. Har du ikke passordet, send SMS med adminpw <ditt online-brukernavn> (uten @online.no) til 1980. Får du feil passord ved innlogging, la Password-feltet stå blankt.
Vis hele sitatet...
Link: http://www.telenor.no/privat/kundese...psett_2602.jsp

Edit: P2602 bruker ikke WPA-nøkkelen som passord. Det er det kun P2812 som gjør
Mvh Faller
Sist endret av Faller; 30. april 2012 kl. 20:35.