Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 13627
Sitat av living he1l Vis innlegg
eg har vært i militæret i 6 år nå og har putlet med våpen kniver og dritt før jeg kunne gå
så skal du komme her og si at jeg tar feil kansje du kan prøve og få oplysninger du ikke har peiling på
Vis hele sitatet...
Sorry, kunne ikke la være å legge merke til at youtube-profilen din sier 19 år.
Sikkert HV-ungdom.
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Sorry, kunne ikke la være å legge merke til at youtube-profilen din sier 19 år.
Vis hele sitatet...
Pessa på!
Eller lade luftgeværet med passende spiker.

hvis du mente noe litt minde blodig som fortsatt stopper angriperen kan du alltids bruke luftgeværet til å slå med
Sist endret av NuLLeT; 23. mars 2011 kl. 09:59. Grunn: Skrivefeil
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tror faktisk det er den mest effektive metoden for å stoppe noen med et luftgevær...

Venn av meg fikk en luftgeværkule i øyet, han lever fint, men det er creepy å se kula som fortsatt ligger inne i øyet. Uansett, han ble truffet på ca 10 meters avstand og døde ikke.

Utgangshastighet har betydning, men er bare en av flere faktorer. Det lærer man allerede i førstegangstjenesten. Prosjektilets vekt, form og bevegelse påvirker også hvor farlig den er. En riflekule er spiss, har god vekt og roterer. Det fører til at den beholder mer hastighet, har høy masse ved anslag og beveger seg rett.
En luftgevær"kule" er flat, lett og får liten rotasjon fra løpet. Da taper den fort hastighet, har lav masse og beveger seg ustabilt over lengre hold. At den ikke er spiss gjør også at den har vanskeligere for å trenge gjennom det den treffer.
Jeg har et luftgevær med 1500FPS utgangshastighet, og ekspanderende kuler, vil tro den vil gjøre bra skade!
▼ ... over en uke senere ... ▼
mitt 5.5mm hatsan 125 vil du ikke bli treft av. treffer jeg deg i hodet fra 30 meter og nærmere, dør du.

Jeg har og lest at 175 meter i sekundet og oppover dreper på kloss hold. Hatsan min er 305 meter i sekundet og .22 cal
Sist endret av smint; 13. juni 2011 kl. 22:03.
.22 cal er vell salongkuler ?
ja, 5.5mm er det samme som .22
På mitt luftgevær er utgangshastigheten 375 m/sek dog bare 4,5mm/ .177 cal.
Dreper lett fugler på 50 meter ~
jeg skjøt en fugl i kveld

Jeg vil ikke skyte fugler, men jeg klarer ikke å styre meg. Fra nå av skal jeg alltid spise fuglen og gi restene til åtseldyr og fluer osv. Jeg elsker egentlig fugler og jeg vil ikke drepe de. Noen ganger får jeg lyst til å banke opp meg selv for at jeg dreper uskyldige dyr.

Sist endret av smint; 13. juni 2011 kl. 22:55.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ble skutt med luftgevær for noen år siden, da jeg og en kompiss lekte krig i skogen, han traff meg midt i halsen, veldig rar følelse og alle var sikre på at kulen hadde riksjosert tilbake siden såret var så lite og det ikk blødde.. Haha tok rønken for sikkerhetskyld. Fikk veldig vondt i magen når jeg så kulen på en størrelse av en tennisball på rønkenskjermen rett forran meg (60 toms skjerm) måtte i narkose og operere
ADHD ungen som traff meg skreik Headshot Btw. var i 7 klasse
Sitat av smint Vis innlegg
jeg skjøt en fugl i kveld

Jeg vil ikke skyte fugler, men jeg klarer ikke å styre meg. Fra nå av skal jeg alltid spise fuglen og gi restene til åtseldyr og fluer osv. Jeg elsker egentlig fugler og jeg vil ikke drepe de. Noen ganger får jeg lyst til å banke opp meg selv for at jeg dreper uskyldige dyr.

Vis hele sitatet...

Hahaha, what the f...?
haha. der har vi en syk person.
Sitat av smint Vis innlegg
jeg skjøt en fugl i kveld

Jeg vil ikke skyte fugler, men jeg klarer ikke å styre meg. Fra nå av skal jeg alltid spise fuglen og gi restene til åtseldyr og fluer osv. Jeg elsker egentlig fugler og jeg vil ikke drepe de. Noen ganger får jeg lyst til å banke opp meg selv for at jeg dreper uskyldige dyr.

Vis hele sitatet...
haha! nå fikk jeg meg en god latter, smint.. i en ellers så noe trist hverdag! vet ikke om det er riktig av meg å gi KP, men akkurat nå syns jeg du fortjener det ^^
jeg har hørt at alt over 175 m/s går gjennom kraniet. Jeg har et Hatsan 125 cal .22 og det går i 305 m/s. Det dreper jeg for lett med.

Hehe. Seriøst. Jeg hadde en fugl da jeg var liten og elsket den. Derfor jeg fikk dårlig samvittighet.
Sist endret av smint; 23. juni 2011 kl. 20:51.
Er det ikke kinetisk energi det heter når en stor mengde energi er samlet på et lite område? Dersom du fyrer av et par skudd på noen vil de få vondt nok til å gi seg. Prøv å løp mot en som skyter på deg med paintball markør og se hvor lang tid det tar før du dekker deg og søker dekning. Kan imidlertid si at luftgevær/pistol gjør en god del vondere enn paintballs.
Sitat av smint Vis innlegg
jeg har hørt at alt over 175 m/s går gjennom kraniet. Jeg har et Hatsan 125 cal .22 og det går i 305 m/s. Det dreper jeg for lett med.

Hehe. Seriøst. Jeg hadde en fugl da jeg var liten og elsket den. Derfor jeg fikk dårlig samvittighet.
Vis hele sitatet...
Begynner faktisk å tro at det ikke hadde vært så dumt å innføre våpenlisens på luftgevær også jeg nå....
luftgevær var leketøy før. Nå har de blitt fullverdige våpen.
Doc. Lester: Du tenker nok på anslagsenergi. Måles i Joule og er et produkt av prosjektilets hastighet og vekt. Jeg vil si Smint er helt på jordet når han bare nevner hastighet. 175 m/s med 0.20 gram airsoft prosjektil gir bare fattige 3 joule (en joule tilsvarer en tennisball som faller en meter og treffer bakken)
En 28 grams slug i 175 m/s vil gi 382,8 joule, noe som fortsatt er langt unna kravet på 2200 joule for storviltjakt...

Formel for utregning: hastighet i m/s i andre ganger vekt i kilo delt på to. (V^2*M/2)
Sitat av smint Vis innlegg
luftgevær var leketøy før. Nå har de blitt fullverdige våpen.
Vis hele sitatet...
Ikke på grunn av våpnene, men på grunn av eierne...
Sist endret av The-kid; 23. juni 2011 kl. 22:50.
hadde en kompis som ble skytet i halsen, en gang da vi hadde "krig", skjedde ikke noe mer enn at vi dro til legen og måtte dra u kula. :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg ble skutt av et luftgevær sommeren jeg skulle begynne på ungdomskolen. Jeg var vel da 12 år, fylte 13 bare noen dager etter at jeg ble skutt.. Kula skal ha en utgangshastighet på 300 m/s. (Som var oppgitt på våpenet når vi kjøpte det) Alt dette var et uhell, under en egentlig kontrollert situasjon, alt var min egen feil, da jeg sprang forran løpet på geværet. Lang historie egentlig, bare å spørre om noen vil vite. Ble truffet i magen, kulen penetrerte huden min og ødelag feste på tykktarmen. Kulen ligger i magen fortsatt, legene ville ikke ta den ut. Spør meg ikke hvorfor. Er i dag over 18 år, og sitter igjen med et stort arr på magen etter operasjon
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Prøv å løp mot en som skyter på deg med paintball markør og se hvor lang tid det tar før du dekker deg og søker dekning.
Vis hele sitatet...
Prøv å skyt på noen med luftgevær så planter de deg i bakken før du rekker å stappe i neste kule.
Sist endret av Jigsaw; 3. juli 2011 kl. 12:59.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Prøv å skyt på noen med luftgevær så planter de deg i bakken før du rekker å stappe i neste kule.
Vis hele sitatet...
Det finnes luftvåpen med kapasitet på mer enn én kule.
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Det finnes luftvåpen med kapasitet på mer enn én kule.
Vis hele sitatet...
Men ingen av de skyter hardt nok til at man virkelig kan skade de man skyter på.
Sitat av petterdass Vis innlegg
Men ingen av de skyter hardt nok til at man virkelig kan skade de man skyter på.
Vis hele sitatet...
joda! luftgiværet mitt rommer 30 skudd i magasinet og samtlige skudd går rett igjennom 1,5l flaske med vann,
Sist endret av Awareness; 4. juli 2011 kl. 16:28.