Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1777
Jeg lurte litt på hvordan det er å kjøpe et produkt hos elkjøp med trygghetsavtale (tenker da på HTC Vive). Jeg er ikke helt sikker på om VR er verdt den stive prislappen, men tenker å teste det ut i "Fornøydhetsgaranti" perioden (som varer frem til 24.1). Vil hele beløpet (kjøpspris + forsikring) bli returnert? eller kun kjøpspris?
Hvis jeg evt. måtte få bruk for forsikringa noen gang, får jeg et nytt headsett? Eller må jeg betale mellomlegget opp til ordinær pris(7.995.- - 9.490.-)?
-May the sales be with you
Forsikring pleier normalt ikke å kunne refunderes på 30 dager retur. Ikke Elkjøp som stikker avgårde med mesteparten av de pengene.

MEN.. alt kan krangles til..
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Forsikring pleier normalt ikke å kunne refunderes på 30 dager retur. Ikke Elkjøp som stikker avgårde med mesteparten av de pengene.

MEN.. alt kan krangles til..
Vis hele sitatet...

Det virker veldig spesielt at ikke returretten også skal gjelde forsikring. Det er heller ikke nevnt noe om det i unntakene.

Sitat av Elkjøp.no
Det er noen unntak: Mobiltelefoner med og uten abonnement, produkter med abonnement, programvare, spill og film med brutt emballasje, samt spesialbestilte kjøkkendeler (les mer). Vi tar forbehold om at returretten kan frafalle ved gjentagende misbruk.
Vis hele sitatet...
TS: Forsikringen vil dekke nytt produkt. Prisen vil sannsynligvis ha sunket innen du har bruk for forsikringen uansett så det ville jeg ikke bekymret meg så veldig for.

Fulle vilkår for trygghetsavtale: http://elkjop.scene7.com/is/content/..._9_1_Elkjoppdf
Sist endret av Cikey; 25. november 2016 kl. 15:33. Grunn: ekstra info
Ved 30 dagers returrett får du hele beløpet tilbake.

Ved andre tilfeller, hvor du f.eks får godkjent ombytte etter la oss si 6 måneder kan butikken trekke fra 50% av prisen på forsikringen (ved en 12 måneders avtale) da denne avtalen har vært aktiv i perioden produktet ble brukt.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det virker veldig spesielt at ikke returretten også skal gjelde forsikring. Det er heller ikke nevnt noe om det i unntakene.



TS: Forsikringen vil dekke nytt produkt. Prisen vil sannsynligvis ha sunket innen du har bruk for forsikringen uansett så det ville jeg ikke bekymret meg så veldig for.
Vis hele sitatet...
Jeg mener også at det er litt spesielt om returretten ikke dekker forsikringen, men jeg fant ingen ting om det hverken online / vilkårene.
Jeg fant også ut at Vive'n ikke har noen form for trygghetsavtale, noe som jeg syntes er litt rart. Mener at folka på elkjøp har spurt meg om jeg ønsker trygghetsavtale på alt mulig!
Takker for svar!
Returretten gjelder også forsikringa, gjort det før