Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2340
Starter en tråd om hvilke satelitter folk rundt i landet ser på og tilstøtende temaer. Der jeg bodde før tok jeg inn Hotbird 13E, men får ikke inn den her, antagelig pga noen høye furutrær som står i veien.
Jeg har en 70cm tallerken og en vanlig Canal Digital-tuner og forsøkte så med andre satelitter.
Astra 2 på 28.2E gikk som en drøm å ta inn. Det var mye fine tyske kanaler der og nyhetskanaler på engelsk, men det er egentlig russisk tv jeg var ute etter.
Jeg fikk også inn Astra 1 på 19.2E, men tuneren fant ikke mange kanaler der.
Er det noen som har erfaring med 19.2E? Det er mulig det finnes flere posisjoner for Astra 1.



http://en.wikipedia.org/wiki/Astra_19.2%C2%B0E
Jeg ser på FreeView fra England med bla. BBC1,2 og 3. Har 1m dish med god LNB. Signalet er OK her på vestlandet, 80% signal 50% kvalitet. Bruker TechnoMate receiver med automatisk motorstyring. Privatimport fra england. Ellers gidder jeg ikke snu skåla da det bare er snusk og tysk masing... med Riks TV og internett gidder folk ikke ha parabol lenger...

BBC er svak men andre kanaler på satelitten er sterke. Det er fordi strålen kun skal nå england ikke norge. Vestlandet ligger akkurat i grensen for signalet. De andre har 99% signal. Måtte kutte ned et tre for å få inn BBC...
Sist endret av Tekniker2; 25. oktober 2014 kl. 11:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.