Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2380
Jeg irriterer meg stadig vekk over overskrifter i både små og store aviser hvor alle mulige rusmidler blir kategorisert som "Narko", og Cannabis, uansett i hvilken form kalles bare hasj og en pipe er plutselig "brukerutstyr".

Er jeg den eneste som irriterer meg over dette? Det kan umulig være sunt for legaliseringsdebatten. Det må da finnes en måte å få avisene til å lage litt mer saklige overskrifter enn "Ungdomsgjeng tatt med narko og brukerutstyr natt til Søndag" (Tre kompiser røyka weed i en pipe og skadet ingen i det hele tatt)
Så lenge hasj er definert i lovverket som narkotika så ser jeg egentlig ikke et problem med at avisene skriver om det som narkotika og brukerutstyr. Hva skulle avisene skrevet? " Tre kompiser røyka weed i en bowl og hadde det sjukt fett og fikk masse lættiser!" Read all about it on page 3!

Tror heller ikke det har så mye å si for legaliseringsdebatten
Trådstarter
Sitat av sth Vis innlegg
Så lenge hasj er definert i lovverket som narkotika så ser jeg egentlig ikke et problem med at avisene skriver om det som narkotika og brukerutstyr. Hva skulle avisene skrevet? " Tre kompiser røyka weed i en bowl og hadde det sjukt fett og fikk masse lættiser!" Read all about it on page 3!

Tror heller ikke det har så mye å si for legaliseringsdebatten
Vis hele sitatet...
Sant, det er definert som narkotika men de kunne jo kalt det Cannabis, eller hasj i det minste. Stoff høres jo enda verre ut enn narkotika synes jeg. "3 ungdommer tatt for hasjrøyking" er jo bedre enn "3 ungdommer tatt for stoff"

Egentlig synes jeg ikke avisene hadde trengt å skrive om det i det hele tatt. Det er vel mest lokalavisene som skriver om slike enkeltsaker men allikevel, det er jo ingen nyhet, eller noe som egentlig angår andre at noen kids tar seg en j.

Hvis alle aviser hadde begynt å kalle det for "Cannabis" fremfor "Narko" så hadde kanskje en liten del av befolkningen begynt å skille mer mellom Cannabis og andre sterkere stoffer.

Sitat av sth Vis innlegg
Tre kompiser røyka weed i en bowl og hadde det sjukt fett og fikk masse lættiser!" Read all about it on page 3!
Vis hele sitatet...
Hahahaha
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Poenget her er vel at alle de bekymrede foreldrene vil lese om hvordan kompisgjengen skyter krokodil med høytrykkspyler. Derfor vil tabloid-avisene fremstille sakene på en måte som gjør at den gjennomsnittlige leser får lyst til å lese. Ingen gidder å klikke seg inn på "fire 17åringer drakk øl på fest". Derfor skriver de gjerne "mindreårig ungdomsgjeng misbrukte alkohol" eller noe bs
Dette gjør også meg forbanna, kjenner jeg blir irritert når jeg hører folk snakker om "weed" som om det skulle være heroin, eller andre sterkere stoffer.

Er 18, og har røyka 3-4 ganger, og drukket en del ganger. Må si at jeg liker rusen fra en joint bedre enn å bli full/brisen.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Dette gjør også meg forbanna, kjenner jeg blir irritert når jeg hører folk snakker om "weed" som om det skulle være heroin, eller andre sterkere stoffer.

Er 18, og har røyka 3-4 ganger, og drukket en del ganger. Må si at jeg liker rusen fra en joint bedre enn å bli full/brisen.
Vis hele sitatet...
Tror de fleste liker bedre å bli høy enn full.

Men som sagt over, så er weed et narkotisk stoff, hvis du ikke liker det så er det bare til å stemme på et parti som er for legalisering eller flytte fra landet, ingen som holder deg igjen her.
ArbeidsledigProletar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Poenget her er vel at alle de bekymrede foreldrene vil lese om hvordan kompisgjengen skyter krokodil med høytrykkspyler. Derfor vil tabloid-avisene fremstille sakene på en måte som gjør at den gjennomsnittlige leser får lyst til å lese. Ingen gidder å klikke seg inn på "fire 17åringer drakk øl på fest". Derfor skriver de gjerne "mindreårig ungdomsgjeng misbrukte alkohol" eller noe bs
Vis hele sitatet...
This.

Lettere å selge overskrifter som vekker følelser. "Uvitende" folk, den jevne mann ser på cannabis som noe negativt og et sterkt rusmiddel.(hvilket det faktisk er, men på andre måter enn gjennomsnittsnordmannen tenker)

Dermed så støtter det deres syn på saken og de kan lese om og hovere/heve seg over alle de teite folkene som ruser seg på narkotika, eller synes synd på de stakkars sjelene som ikke vet bedre.
Til trådstarter; Du er seriøs underholdning. Gi meg en lyd når du får din egen tidning.
" Det må da finnes en måte å få avisene til å lage litt mer saklige overskrifter enn "Ungdomsgjeng tatt med narko og brukerutstyr natt til Søndag" (Tre kompiser røyka weed i en pipe og skadet ingen i det hele tatt)"

Hoho. Om det finnes en måte er jeg sikker på du er mannen til å finne den, siden du klarer å finne ting som det er å henge deg opp i
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Tror de fleste liker bedre å bli høy enn full.

Men som sagt over, så er weed et narkotisk stoff, hvis du ikke liker det så er det bare til å stemme på et parti som er for legalisering eller flytte fra landet, ingen som holder deg igjen her.
Vis hele sitatet...
Og hvilket parti som har noen betydning i Norge er for legalisering?

Flytte fra landet bare fordi han/hun syns hasjpolitikken i norge er for dårlig? Hva med å si ifra?

Hvis løsningen på alt skulle være å flytte fra landet hver gang, så hadde du ikke hatt noen plass å bo, og det hadde aldri blitt bedre noen sted i verden om alle tenkte sånn.