Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1088 403658
Jeg tror da at Thc'en kan komme inn i kroppen, bare p.g.a Passiv røyking. For endag da jeg og en vennine skulle bort til en kompis å røyke.
Røyka bare jeg og Kompisen, men alikavel ble hun tatt på en pissings, hun skulle ha dagen etterpå (Btw, Tok en uke før hun fikk svar)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei
Lurte på hvor lang tid det tar før foreldra får svar på urinprøve?
Og lurte på jeg tok 10 a 7.5 mg zopiklone på fredagskvelden og tok urinprøve på mandag!
Vil da prøva være ren?
Sist endret av Imsi; 23. oktober 2007 kl. 21:18.
halla...

venn av meg skal inn for å ta urinprøve mot bol..han har tatt dianabol for ca 1 måned siden.
og winstrol for ikke så lenge siden....maks 5 dager sa han..

hvordan vil dette gå?

mvh

og hva kan han gjøre for at testen ikke viser at han har tatt noe...

har det noe og si hvis han tar damen sin urin og putter i glasset...vil de merke at det er en dame sitt urin?
Sist endret av stigyboy; 26. oktober 2007 kl. 00:19. Grunn: skrivefeil
Sitat av Imsi
Hei
Lurte på hvor lang tid det tar før foreldra får svar på urinprøve?
Og lurte på jeg tok 10 a 7.5 mg zopiklone på fredagskvelden og tok urinprøve på mandag!
Vil da prøva være ren?
Vis hele sitatet...
dersom du ikke blir testa spesifikt for zoplikone vil det ikke synes på de vanlige testene . har kort halveringstid så 3 - 4 dager vil vel holde om du testes spesielt for stoffet.
ellers: 10 stk er helt på hue mye - du blir jo bare hjernedød. Lær deg moderasjon gutt
Sist endret av nothern light; 27. oktober 2007 kl. 19:05.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Prøver å tørrlegge ei dame i 60-åra og lurer på en ting. Hun har endelig byttet lege og fått utskrevet antabus og div antipsykotika. Hun er mildt sagt ikke i stand til å ta vare på seg selv, klarer ikke ta pillene sine når hun skal etc. Hun skal tilbake til legen (en måned etter forrige time) og ta blodprøve legen hevder vil vise om hun har drukket denne perioden. Stemmer det? En uke etter første sjekk tok hun "en dag", og lo av at legen trodde han kunne avdekke bruket henner. Jeg er bekymret for at dette vil fortsette, og at hun helt vil droppe antabusen. Har hun rett? I så fall er det merkelig at legen gir pårørende falske forhåpninger. Kjenner noen til hva slags blodprøve det er snakk om her, og om den funker?

setter pris på svar og delte erfaringer....
Jeg må bare spørre... Om man spiser hasj, vil det da bli i kroppen og være synlig på urinprøver lengre enn om man bare har røyket? Og isåfall, hvor lang tid vil det ta før jeg blir helt clean etter å ha spist?

[COLOR=Red]Trenger svar fort![/COLOR]
Sist endret av Shitzo; 16. november 2007 kl. 19:15.
Ja, litt lengre tid fordi det blir i tarmene så lenge. Spis masse avføringspiller!!!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Drøggs
Ja, litt lengre tid fordi det blir i tarmene så lenge. Spis masse avføringspiller!!!
Vis hele sitatet...
Uh?

Eg trudde THC fungerte ved at det blir tatt opp i kroppen. I så fall blir vel minimalt igjen i tarmsystemet? Dessuten ser eg en viss forskjell mellom driteprøve og pisseprøve. Førstnemnde har eg aldri høyrt om.

Viare er THC fettløyseleg, altså burde det binde seg til fettstof i tarmen, for å så bli tatt opp, og eventuelt lagra i fettvev.

Så eg tipper det er liten eller ingen forskjell, men eg er ikkje ekspert på området akkurat...
Du kan kanskje regne med så mye som fem dager, kanskje seks i verste fall. Hvis ikke du hjelper på fordøyelsen med avføringspiller, det hjelper. Og natta før prøven må du drikke vann og pisse, drikke vann og pisse osv helt frem til du skal ta prøven. Få pisset klart som vann, det hjelper også på mye.

Til Vidarlo: Neivel, da er han jo negativ på tre dager igjen som alle andre som ikke røyker masse og daglig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Drøggs, nei, eg stilte deg eit spørsmål, og begrunna kvifor eg tviler litt på det du sa eg...
Også til Vidarlo: Grunnen til at jeg trodde det er en forskjell, er fordi jeg har sett at det er en slik forskjell for Dolcontin-tabletter. Hvis man skyter dem er de ute av systemet en eller to dager tidligere enn hvis man spiser dem.

Men jeg er sikkert litt på jordet når det gjelder hasjen. Dolcontin er depotpiller som skal løse seg tregt, og vi morfinister har veldig treg avføring. Så kanskje det bare er derfor jeg er positiv lenger når jeg spiser dem enn når jeg skyter dem. Hasj er sikkert annerledes, så eksemplet mitt er litt usaklig kanskje.
Sitronsyre dreper thc eller/og andre stoffer i urinen som politet finner på en urintest.

Myte eller Fakta?

Jeg ble nå under den store aksjonen i trondheim mot dop, tatt. Jeg har godtat en avtale med politet der jeg må avlegge urinprøve 1 gang i måneden i halvt år framover. Den dagen jeg skrev under avtalen inndrømte jeg at jeg hadde røkt dagen før. Dette var ca 2 uker siden. (jeg måtte ikke pisse den dagen jeg ble tatt)

De 2 ukene etter jeg ble tatt har jeg fortsatt å røkt fordi jeg er så dum/smart? at jeg tenker at dem kan ikke påvise at jeg har røkt etter jeg ble tatt fordi jeg kommer til å si at det må ha vært i kroppen min siden før jeg ble tatt.

Skal inn å pisse om 10 dager +-. Har jeg noen sjangse? xD
Sitat av Shitzo
Jeg må bare spørre... Om man spiser hasj, vil det da bli i kroppen og være synlig på urinprøver lengre enn om man bare har røyket? Og isåfall, hvor lang tid vil det ta før jeg blir helt clean etter å ha spist?

[COLOR=Red]Trenger svar fort![/COLOR]
Vis hele sitatet...
Når du spiser cannabis, så blir du faktisk fortere ren enn når du røyker det. Mener å huske at for engangsbruk tar det mellom 1-3 dager før urinen din blir ren når du spiser, mot 2-5 dager når du røyker cannabis. Hvis du er en hyppig bruker så kan det ta opp mot en måned før du pisser rent.

Tror det er fordi mye av THCen blir metabolisert i leveren med en gang når du spiser cannabis.
For urinprøver viser jo bare positiv eller negativ.. Det er vel bare blodprøver som viser hvor mye du har fått i deg, så og så mange mikromol og sånn.. Så jeg hadde gått for løsninga di med å si at det er noe som har vært der siden før forrige test. Definitivt. Stå på

Tipset mitt til alle som skal urintestes: Drikk vann, piss, drikk, piss, hold urina klar som vann. Da avgir du en prøve som ihvertfall før ble kalt "falsk negativ", fordi det da er veldig vanskelig å påvise narkostoffer i urinen. Jeg har sett den forskjellen klart selv flere ganger, siden jeg i årevis har avlevert urinprøver egentlig ukentlig. Jeg bruker den metoden selv hver gang jeg er i tvil/ligger i grenseland for positive prøver liksom, og går god for at metoden funker bra.

Men en må drikke vann og pisse og drikke og pisse mange,mange ganger, helst hele natta før prøven og helt frem til prøven; drikk masse vann helt til prøven.
sonixx:
Sitronsyre dreper ikke THC nei, isåfal kunne alle kidsa bare spist en sitron og alle problemene ville forduftet ikkesant? =)

De bruker riktignok blant annet citric acid i en del sånne såkalte detox eller rense-blandinger, så det kan jo hende det spiller en eller annen rolle i den sammenhengen.. Men den eneste effekten du vil få av innta sitronsyre er å fucke opp PH-balansen i urinprøven, reststoffene vil fortsatt være til stede..
Sist endret av mentalmelt; 21. november 2007 kl. 01:01.
Har lest litt igjennom tråder og noe går igjen enkelte steder, spesielt dette med urintester og slikt. Tenkte på en spesiell pdf jeg lastet ned, men tror du ikke den var for stor til å lastes opp gitt

Vel, jeg fant da siden jeg lastet ned pdf-en fra, og her kan du enten få greie på det du ønsker vite av stoff-testing ved å klikke på lenkene eller laste ned pdf-fila. Du finner lenka her. Har ikke rukket å lest alt ennå, slapper av for øyeblikket - håper den er av interesse

Lol, making your own powdered urine høres ikke spesielt digg ut da
Hm, aspirin (dispril) står det i lenka, ikke sitronsyre.. men det er visst et men, da. Det påpeker jo at det ikke fins andre sikre metoder enn tid og trening. Huff, hadde jeg visst det dengang, hadde jeg kanskje spart noen kroner enn den ene idiotiske gangen jeg falt for urintest-cleanern som blåste meg på trynet! Dispril er jo mye enklere å få tak i.

Sitat av vidarlo
Positiv == utslag på det en søker etter.

Negativ == ikkje utslag

Falsk positiv vil mao. sei at en avlegger positiv prøve uten å ha spor av stoffet i seg.
Vis hele sitatet...
Ok, jeg bare kikket kjapt igjennom lenka mi her og trudde han siktet til det. My fault

Drøggs:

It is only necessary to start drinking just before the test. Those who drown themselves in fluid days before a test are only causing unnecessary discomfort. Those who stay up all night drinking don't have any better chance than one who drinks heavily first thing in the morning. Get up early if the test is early, but don't lose sleep over a test that's given in the daytime.
Sist endret av paranoy; 21. november 2007 kl. 15:49.
Jeg har veldig lang erfaring med dette, og det kan nok holde med bare et par timers drikking av vann først. Det stemmer nok sikkert. Men jeg holder på hele natta før likevel. Men noe annet jeg har funnet ut er at en ikke må pisse rett før en går til prøven, for da kan du faktisk pisse gul og positiv urin under prøven av en eller annen grunn. Det er bedre å holde seg en halvtime el time etter siste vanndosen. Da er urinen enda klar, og jo klarere/mindre gul urinen er, desto større er sjansen for å teste negativt.

Så mye erfaring jeg har med å ruse meg og med å lure andre til å tro at jeg ikke ruser meg og alle mulige måter å få tak i rusmidler på osv osv, tenk om jeg hadde brukt all den tida og tenkinga og energien på noe fornuftig istedenfor..Nei fydda, nå tenker jeg jo som en nykterist!
Hei
lurte på om winstrol vises i vanlige urinprøver?
Jeg vet hva som testes etter på urinprøver. Hvis du har et annet navn på Winstrol, så kan jeg fortelle deg om det testes for det. (Men *Winstrol* står ikke oppført, det er 100 prosent sikkert)
Winstrol er et anabolt steroid. De tester så klart ikke for dette i "vanlige" urinprøver, men nå vet jo ikke jeg hva som er vanlig i ditt miljø. Kommer vel ann på om du skal testes for rus eller bol..
testes bare for "normale" rusmidler vet ikke om de tester for steroider da?
det andre navnet er vel Stanozolol hvis ikke jeg tar feil?
Du tar ikke feil, og de tester vel ikke for steroider siden det er et doping-middel og ikke et rus-middel. Men hva vet jeg..
En urintest for rusmidler vil ALDRI teste etter boler. Slapp av med den.
Sitat av capo420
Prøver å tørrlegge ei dame i 60-åra og lurer på en ting. Hun har endelig byttet lege og fått utskrevet antabus og div antipsykotika. Hun er mildt sagt ikke i stand til å ta vare på seg selv, klarer ikke ta pillene sine når hun skal etc. Hun skal tilbake til legen (en måned etter forrige time) og ta blodprøve legen hevder vil vise om hun har drukket denne perioden. Stemmer det? En uke etter første sjekk tok hun "en dag", og lo av at legen trodde han kunne avdekke bruket henner. Jeg er bekymret for at dette vil fortsette, og at hun helt vil droppe antabusen. Har hun rett? I så fall er det merkelig at legen gir pårørende falske forhåpninger. Kjenner noen til hva slags blodprøve det er snakk om her, og om den funker?

setter pris på svar og delte erfaringer....
Vis hele sitatet...
Ingen som vet noe om dette her? Kjerringa drikker som en svamp... Eller synes folk dette er helt fett??
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Imsi
Hei
lurte på om winstrol vises i vanlige urinprøver?
Vis hele sitatet...
Det er kun i toppidrett de ser etter metabolittene til forskjellige anabole steroider. Dette fører til mye forvirring, da "sporingstidene" som ligger rundt på nettet baserer seg på denne sporingstiden.

Om f.eks barnevernet eller 5.divisjonslaget ditt vil sjekke om du boler ser de vel på standard blodverdier. Hvilken er jeg ikke sikker på, men kan tenke meg de sjekker testosteron, LH, FSH, prolactin og andre ting som kan påvirkes merkbart ved steroidebruk.

Svaret er at de muligens kan få forsterket misstanken sin, men de vil ikke kunne si noe sikkert med mindre du bruker testosteron (da dette vil gi mangedobblede verdier).
Sitat av capo420
Ingen som vet noe om dette her? Kjerringa drikker som en svamp... Eller synes folk dette er helt fett??
Vis hele sitatet...
Sorry capo420, dette vet jeg lite om. Men jeg googlet litt for deg og kom opp med følgende

Blodprøver

Ofte er den første konsultasjonen hos lege forårsaket av en medisinsk eller kirurgisk komplikasjon til alkoholinntak. Hvis legen får mistanke om at det kan foreligge et alkoholproblem, kan legen ta ulike blodprøver. Imidlertid har blodprøver en begrenset verdi i diagnostikken av alkoholisme.
Vis hele sitatet...
Blodprøver kan tas for å vurdere din leverfunksjon. Alkoholbruk medfører ofte forhøyede verdier på leverfunksjonsprøvene.
Vis hele sitatet...
CDT er en annen prøve som kan påvise alkoholisme, men prøven er usikker når den brukes for å oppdage tidlige tegn på alkoholisme. Den egner seg bedre i oppfølgingen av alkoholikere.
Vis hele sitatet...
Alkoholikere kan også ha lav blodprosent (anemi), og det kan påvises forandringer i kroppens jerninnhold (ferritin).
Vis hele sitatet...
Her har nok legen rett, men dama har kanskje ikke helt feil heller - det er uvisst for meg utfra hva du har opplyst. Men drikker a som en svamp heller det mot at legen får siste stikk. For øvrig er info hentet fra denne lenken

http://www.pasienthandboka.no/defaul...cumentid=14165

Regner med denne testen ikke er ukjent for dere, og kanskje grunnlaget for at dama fnyser litt av testen?

http://www.pasienthandboka.no/defaul...ocumentid=3240

Jeg benyttet meg av stikkord i denne linken, men her må jeg beklage capo - dette må du google selv. Det er tydelig et svært gjennomforsket område, og uansett hva dama sier tror jeg hun oppdager diverse overraskelser underveis, hvis legen hun oppsøkte har litt peil. Jeg googlet og fant ut at det er utrolig mye de kan si på en blodprøve - forutsatt at legen har rett i utgangspunktet.

http://www.pasienthandboka.no/defaul...ocumentid=1279

Presisering: Etter hva jeg har forstått på de ulike dokumentasjonene er det CDT-prøve som legen hennes henviser til, hvis hun hadde vært tørrlagt så ville denne prøven slått feil. Men slik jeg forstår er dette ikke tilfelle, og da blir a ferska her, tror jeg..

NB! Benytt deg av stikkord i siste lenka med CDT som stikkord nr. 2, så ser du at dette må du finne ut av selv, som vet det eksakte problemet i tydelige detaljer.

Eneste rådet jeg kan gi er at du kan ta en spansk en - slå opp på AKAN i gule sider, ring og spør etter en veileder, dra igang noe slikt som at du har ei venninne som har alkohol-problemer og som er i jobb - du ønsker å hjelpe henne o.s.v. og prøve å lirke ut hva slags blodprøver de benytter seg av. Legen hennes har taushetsplikt selv overfor pårørende og dette er det eneste jeg kan komme på i farta som kanskje gir dere et innblikk i hvor effektiv slike tester er eller kan sammenligne med de prøver den offentlige helsesektoren benytter seg av. AKAN er privat.
Sist endret av paranoy; 3. desember 2007 kl. 15:41.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hey der ute

Vet ikke hvor mange av dere som har tatt blodprøve \ urinprøve, men jeg tenkte jeg kunne kanskje hjelpe noen av de der ute som ikke har tatt det \ skal ta det med en liten pekepinn:

jeg skal kanskje i rettssak da jeg har en sønn som jeg strider mot barnemoren med, med tanke på omsorgsrett og besøkstider \ samvær etc.

jeg og barnemoren vanket før i "harde tunge" hasj-miljøer :P og dette var noe som skulle bli brukt mot meg i retten, angående samvær med min sønn.

jeg stilte frivillig opp på urinprøve den 3.desember i år.

Jeg la alle kort på bordet til legen, og fortalte om saken. var før i miljø (yeye, var og var du, røykte en gang i uka eller måneden eller noe sånt)
legen sier så at "ja da får vi ta urinprøve da!"

blodprøve ble her eliminert.. hvorfor ? da ryktene sier at det kan spores i flere måneder \ år.
Jeg føler at ryktene her ble eliminert, og at sporingstiden i blod er mye kortere, kanskje innenfor 1-4 uker (forklaring følger)
PS: blodprøve ble også tatt, og jeg fikk se listen de sjekket: alle standard drugs, pluss PCP og kreatin (?) trodde ikke man sjekket sistnevnte men :P de har nok utvidet prøvene sine litt

det endte med urinprøve med tilsynsvakt som stod å sjekka utstyret mitt :P fikk litt pisseangst (iogmed at jeg vet med meg selv at jeg fyra litt "mye" for ca. 1 mnd siden.)
men fikk pissa til slutt, tross angsten. Koppen var for liten i forhold til alt som skulle ut :P



fikk svar her om dagen: ingen medikamenter eller annet funnet i hverken blod eller urin !
Merknad: jeg har tuklet en del med morning glory, og folk sier at dette kan slå ut på slike analyser.
Jeg tørr ikke påstå noe her, men for mitt vedkommende så slo ikke MG ut !

en kjapp konklusjon er at blodprøver som oftest brukes for å sjekke rusmidler innenfor en kort periode, siden legen sa urinprøve med en gang jeg sa jeg hadde avbrutt "min kriminelle løpebane" :P

morning glory (for mitt vedkommende) slo ikke ut på noen av prøvene, og man kan da (tydeligvis) fortsette og leke med disse typer planter \ midler.


mvh
-tommen
..Når man bare røyker en gang i uka eller liknende, vil cannabis ikke slå ut på tester mer enn et par dager etterpå. Det må langvarig og tett røyking til for at THC skal feste seg i fettvevet i sånne mengder at det gir utslag i uker eller måneder.
_tommen_: Hvor mange av drugsa hadde haket av den firkanten som står foran de med blå penn?
Sitat av Drøggs
..Når man bare røyker en gang i uka eller liknende, vil cannabis ikke slå ut på tester mer enn et par dager etterpå. Det må langvarig og tett røyking til for at THC skal feste seg i fettvevet i sånne mengder at det gir utslag i uker eller måneder.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på dette? Jeg tror på deg og jeg har opplevd akkurat det samme, men en kompis av meg tror ikke på meg.

Jeg fyrte 2-3trekk på fredag. På lørdags natt til søndag kasta snuten meg på cella og jeg måtte ta pisseprøve. Den var negativ
1) Har tatt amfetamin og røykt hasj i litt over en mnd hver dag. Før det er det år siden jeg brukte dette. Tar det lang tid å få det ut av kroppen sån at jeg kan være rein på en pisse prøve for hasj og amfetamin?

Tok det siste av amfetamin på fredag formidag en gang. Og røykte siste nattings veldig sent fredag kveld. Nå skal jeg på pisse prøve på tirsdag. Kan kanskje få utsatt det til Onsdag.

2) Noen som vet hvordan de pisse prøvene taes på lege kontorene. Står de bak, eller står de å skjekker at pisset går opp i koppen?

Trenger hurtig svar!
Hvis du leverer gul morgen-urin tror jeg du blir bøsta på cannabisen, men hvis du drikker og pisser masse før prøven, får urinet klart som vann kan du nok slippe unna. Men kan du utsette prøven litt, så gjør det . Alt av tid hjelper jo. Daglig røyking i en måned sitter nok i endel lenger enn de to-tre dagene sporadisk røyking gjør. Prøv på utsettelse og gjør urinen så tynn og vannaktig som du kan. (pepperet vil ikke slå ut på prøven, forresten)

Vanlig lege-kontor tar prøven, eller tas den på Fuhrst e l? På legekontorer pleier de ofte ikke å følge så nøye med, men på Fuhrst og sånn er det speil ved toalettet sånn at de ser det meste.)

WoW, innlegg nr 300! Et ganske typisk Drøggs-innlegg, hvordan bøffe prøve-takere, !
Sitat av paranoy
_tommen_: Hvor mange av drugsa hadde haket av den firkanten som står foran de med blå penn?
Vis hele sitatet...
hey paranoy: mente du spørsmålet slik: hvilke drugs er haket av for, altså hva jeg skulle testes for ? i så fall, så hadde legen min krysset av på ALLE :-O et stort kryss over alle sammen. Husker ikke hvor mange drugs det var, sikkert nærmere 20-30, leste kjapt gjennom, skulle ta bilde av det skjemaet med tlf, men det kom en gammel mann, og jeg fikk noia :P

alt var haket av for, hva rusmidler angår.

mvh
Tommen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Heisann, jeg søkte litt rundt på urinprøve og fant altfor mange forkjellige svar. Problemstillingen min er denne:

Vi er en gjeng på 4 stykker som i 10 klasse fikk en slags "støttekontakt" som en dag i uken skulle finne på en eller annen aktivitet for at vi skulle holde oss unna trøbbel. Veldig hyggelig kar egentlig, vi fortsatte dette en god stund, holder på enda faktisk.

Det som skjedde var at han fant ut at kameraten min som er en av oss fire, røkte hasj. Støttekontakten vår sa at han ville ha et møte med barnevernet, moren til han som røkte og han selv. "Ingenting kommer til og skje gutta" sa han.

3 uker senere kom politiet med hunder opp på hybelen til han som røkte, de fant det de var ute etter og han venter nå på en dom.

Jeg har hengt med han kameraten som røkte siden første klasse, vi har røyka litt sammen, i det siste har jeg røyka en del, men nå begynner jeg å bli litt nervøs fordi støttekontakten vår er blitt mer og mer mistenksom. Han har spurt meg direkte flere ganger, og de 3 andre på "gruppa".

Han har sagt at bare jeg er med på en urinprøve så er alt helt fint, da får jeg renvaska meg. Akkurat det jeg har planer om å gjøre, men er definitivt ikke 100% sikker på hvor lenge jeg må vente.

Jeg tok siste bongtrekket i går kveld, kostholdet mitt er dårlig, går mye i ferdigmat, jeg trener regelmessig og er ellers helt "normal". Har også kun røkt i en 3-4 ukers periode. (Tok med den informasjonen i tilfelle det kan ha noe og si for urinprøva)

Har hørt THC'n ligger i fettet/fettvevet eller noe i den dur, derfor ville det hjelpe og våke mye, eller trene extremt hardt for å få det løst opp og deretter skiller seg fortere ut fra kroppen.(?)

Er det noen endelig/sikker "tidsfrist" for når THC'n er helt vekk, og du vil få en ren urinprøve? Jeg må være 100% sikker.


Skriveleifer kan ha forekommet, venter på svar
Ser du har søkt, og om du ikke fant fram til denne og denne var jo det litt underlig.
Mener på at den første der bør svare på mange av spørsmålene dine, og kanskje den vil bli kvitt litt av synsingen som er så typisk på akkurat dette temaet.
Så ut i fra det jeg har forstått er det 30 døgn som skal til? Selv i mitt tilfelle der det kun var over en kort periode?
Knowledge: flyttet spm ditt til denne tråden, da det er her det hører hjemme.


copy/paste fra Erowid
Detection Period in Urine:
Single Use : 1-6 days
Weekly Use : 3-9 days
Daily Use : 7-30 days


http://www.erowid.org/plants/cannabi..._testing.shtml


vanskelig å si nøyaktig når du er clean, men oversikten fra erowid bør ihvertfal kunne gi deg en indikasjon.

I post #1 i dette emnet er det forresten mye konkret, god informasjon som du bør lese gjennom om du ikke allerede har gjort det. Ang trening for eksempel:

Sitat av Sinister
Siden avfallstoffer etter de fleste stoffer klassifisert som narkotika lagres i kroppens fettvev vil du speede opp denne prosessen ved å øke kroppens forbrenning av fett. Mosjon, lite søvn og lite inntak av fett (økt forbrenning) vil gjøre at de metabolittene som ligger lagret i fettvevet fortere vil bli frigitt ut i blodomløp og skilt ut i urin. Dette vil også gjøre at urinen er full av metabolitter og spor etter narkobruk, så det er ikke noe du bør gjøre dagen før du skal avlegge testen. Det er viktig å drikke en del vann om man velger denne metoden. Vann er viktig for å holde kroppens funksjoner igang. Om man itillegg drikker vannet iskaldt vil dette være ekstra ressurskrevende for kroppen, ettersom man vil bruke en del energi på å varme opp vannet.
Vis hele sitatet...
Btw, han "støtte"kontakten deres hørtes ut som en nazi spør du meg. I utgangspunktet flott at han henger med dere og vil hjelpe, men å sende politiet hjem til kompisen din vil jeg ikke akkurat karakterisere som støtte. Ikke den beste måten å bygge opp et tillitsforhold på kan man si..
Sist endret av mentalmelt; 16. januar 2008 kl. 12:53.
Hei.

Jeg tok pisseprøve på fredag. Dette er i forbindelse med militæret(hva sjekker de?). Før drev jeg endel med ymse ting, men er en god stund siden jeg gav meg med dette. Men for 3-4 uker siden var jeg med to kompiser som "dampet" ganske kraftig, og jeg tok EN blåvalium, noe thailandsk shit.

Tror dere dette gjorde utslag på prøven? Regner med å få svar i morgen, og må ha en forklaring klar til offiseren da. Håper på kjapt svar!
Sitat av minigolf
Hei.

Jeg tok pisseprøve på fredag. Dette er i forbindelse med militæret(hva sjekker de?). Før drev jeg endel med ymse ting, men er en god stund siden jeg gav meg med dette. Men for 3-4 uker siden var jeg med to kompiser som "dampet" ganske kraftig, og jeg tok EN blåvalium, noe thailandsk shit.

Tror dere dette gjorde utslag på prøven? Regner med å få svar i morgen, og må ha en forklaring klar til offiseren da. Håper på kjapt svar!
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at valium er ute av systemet på 3-4 uker.
Det er vell bare 2-3 dager max, hvis jeg ikke tar feil?
Sitat av Sigurd4u
Ganske sikker på at valium er ute av systemet på 3-4 uker.
Det er vell bare 2-3 dager max, hvis jeg ikke tar feil?
Vis hele sitatet...
Både Valium (virkestoff diazepam) og Rohypnol (virkestoff flunitrazepam) tilhører legemiddelgruppen benzodiazepiner. Benzodiazepiner kan spores i blodet i 1-3 dager, og i urinen i ca. én uke. Diazepam (bl.a. Valium) kan imidlertid spores i urinen i opptil to uker.
Vis hele sitatet...
Rustelefonen er delvis enig med deg. I blodet er det 1-3 dager og i urinen opptil to uker.

rustelefonen

mao
3-4 uker siden på EN blåvalium burde du være ganske trygg
Sist endret av paranoy; 17. januar 2008 kl. 17:30.
nå har det seg sånn at jeg skal ta urinprøve om en månde har vært rusfri i ei uke nå.. og lurer på om man kan får noe thc i urinen om man sitter i samma rom som noen røyker
Man kan det, men veldig lite. De ser gjerne forskjell på disse mengdene og om du har røyket selv så vidt jeg veit.

En ting jeg lurer på er om det er synlige forskjeller på gutte\jente urin i en thc test. Kan det oppdages hvilket kjønn testen er kommet fra?
Spørsmål:

Jeg har nett blitt busta på en urinprøve. Jeg innrømmet dette forholdet, men de tok så en hårprøve av meg. Problemet er at jeg tok men en joint for en stund siden, noe som sikkert vil vises på denne hårprøven. Er det mulig å prøve å spille på at dette var passivt?

Takker for svar fra folk som vet med sikkerhet, ikke folk som tror.
Max uflaks, å bli busta på EN blåvalium inntatt 3-4 uker før en urintest, og i tillegg må framlegge en håranalyse, som i forsvarsøyemed blir benyttet til bruk i tvilstilfeller der en mistenker at urintesten enten er forsøkt tynnet ut eller har verdier som ligger i grenseland for mistanke om nylig inntak av rusmiddel. Og det fikk du på 10 mg diazepam?

Og nå kommer du å sier at du i tillegg tok deg en joint for en stund siden. Noe imot å spille med åpne kort for oss her på nff, jeg kan berolige deg om at ingen her på nff sladrer videre til din avdelingsleder.

Selv var jeg med på endel narko-razzia og -kontroll i forsvaret sammen med distriktets narkotika-politi så jeg setter veldig liten lit til at det sto om den ene blåvaliumen du benevner, det kan jeg med stor sikkerhet fortelle deg ville ikke slått ut på en verdi som måles opp mot, jeg husker ikke helt den generelle forklaringen vi fikk - men det handler om mer enn EN blåvalium.

Forurensing av hårmaterialet er et velkjent fenomen ved slike håranalyser, men det ble sjeldent benyttet seg av det når jeg tjenestegjorde, så vi fikk ingen innføring i det dessverre. Men du skal vanskelig få forklart dette som noe passivt, når du klarer å bli busta på EN blåvalium med inntak 3-4 uker før en urintest.

Jesus, det er faen meg godt gjort..

EDIT:
Her, kan du avgjøre selv:

Også narkotika og legemidler setter sine spor i håret og innenfor rettskjemien er håret derfor en viktig informasjonskilde.
- Når narkotika en gang er innebygd i håret, forblir stoffene stabilt der. Om man tar en hårlokk fra en person og klipper den i centimeterlange biter, kan man studere hårstråene måned for måned bakover i tid med hensyn til narkotikabruk, sier Olof Beck ved det farmakologiske laboratoriet ved Karolinska Sjukhuset i Stockholm til TT.
Vis hele sitatet...
Husk at millitæret stiller null-toleranse overfor narkotikamisbruk innen sine vurderinger

kilde

Eneste jeg vet med sikkerhet i min tidligere erfaring i millitær tjeneste med urintest, razzia og kontroll (ja - jeg var en del av den gruppen som var innvolvert i slike ting, ironisk hva?) er at du har ikke blitt busta på 10 mg diazepam alene, med tanke på hvilke verdier diazepamen avgir etter 3-4 uker! Så det spøker for deg med håranalyse i så tilfelle også. Men som sagt, det ble sjeldent benyttet - med unntak av om urintesten viste tegn til inntak av rusmidler kort tid i forveien.
Sist endret av paranoy; 23. januar 2008 kl. 19:14.
Heisann, trenger en generell legeattest for å få jobben jeg søker på. Noen som vet om jeg må ta urin prøve for å få dette.
Garantert. Urinprøve er standard på alle legeundersøkelser, men det er ikke sikkert de sjekker urinen for ulovlige rusmidler.
Det som skjedde var at jeg tok EN blåvalium, 10mg. Det er dønn fakta. Dette skjedde ca 2 uker før urinprøven. Vanligvis ligger grensen på positive/negative verdier på 200-300 x, mens jeg hadde en verdi på 1300. Dette var visst enormt høyt, og purken mente jeg måtte ha tatt noe dagen før urintesten.

På grunn av at jeg visste med meg selv at disse verdiene ikke stemte, gikk jeg med på å ta en hårprøve. Dette var for å bevise at jeg kun tok en pille, og hvis det stemte, skulle jeg få bli sa troppsjefen min. Men etter jeg hadde tatt hårprøven, kom jeg på at jeg hadde tatt meg EN joint på fylla for litt over en mnd siden. Dette viste seg selvsagt ikke på urinprøven, men jeg regner med dette vil vises på hårpøven. Og da er det over og ut for meg, med mindre jeg kan få dem til å tro at dette var passivt.

Og hvorfor skulle jeg lyge her inne? Jeg har en historie med slike stoffer, men har sluttet med det. Jointen var bare et idiotisk fyllapåfunn, og den ENE valiumen jeg tok var for å roe meg ned etter en ulykke.
Ta det med ro minigolf, det jeg reagerte på var at de ville benytte håranalyse av deg. Dette er vel mest for å spore sporadisk misbruk av stoff over lengre perioder, men slike analyser koster litt da, så det blir ikke så mye benyttet.

Nå som du i tillegg har redusert tidspunkt eller -periode for siste inntak før urinprøve til ca. to uker, det vil si alt fra 10 - 16 dager da antar jeg, så ligger du trygt innenfor de positive verdiene som kan spores i urinen har jeg forstått.

Selv er jeg inneforstått med at det ved blodprøver, er samma f... om du har tatt EN eller TI valium, det er tidspunktet for det siste inntaket som er avgjørende for om det kan spores i blodprøve. Er dette tilfelle for urinprøver også, så lå det litt i kortene at du kan bli busta på ti milligram diazepam i en periode på ca. 2 uker. Denne diskusjonen har jeg hatt tidligere på nff med Drøggs, men jeg var litt usikker når det gjaldt urintest så han og jeg ble vel ikke enige der.

Uansett, verdien du nevner tror jeg ligger godt innenfor de positive verdier det måles etter, og de ligger vel på 700-2000. De 200-300 du nevner må være negative verdier, men dette husker jeg ærlig talt ikke. Det som er sikkert er at du med dine 1300 ligger trygt innenfor de positive verdier det måles etter, og jeg skjønner han snuten godt at det mistenkes et nylig inntak med slikt avvik!

Det jeg ble oppgitt over er at du hadde glemt at du tok en joint for ca. en måneds tid siden, og tar jeg ikke feil så lagres diazepam og cannabis veldig likt i kroppen - det er vel fettvevet jeg snakker om. Dette kan ha medvirket til de høye verdiene som oppgitt hvis det du sier er riktig, og min påstand om lagring ikke er feil. Ergo har du hatt max uflaks og det var da ikke den ene blå alene som utgjorde utslaget.

Veldig urettferdig for deg, for i min tid i forsvaret så kunne en tvilsom verdi på testen gå soldaten til gode. I ditt tilfelle forstår jeg det levnet ingen tvil om at du ble sporet, og i tillegg viste verdier som gir grunnlag for håranalyse - der siste inntaket ditt på nevnte rusmidler var ca. to uker - over en måned. Håranalyse blir foreslått mest når mistanken er så stor for at du inntok et nylig inntak, som du nevner selv han snuten mistenkte deg for.

Nå vet jeg ikke historikken du har med diazepam eller når du sluttet, men tror generellt denne historikken kan gi utslag på håranalysen, hvis det ikke er altfor lenge siden da. Vet ikke hvor grundig de går når de tester det, men oppdages en sporadisk bruk av rusmidler i håranalysen din, så er det nok over og ut. Du kan jo forsøke å få det på passivt, men troverdigheten er liten på det punktet - i forsvaret føres en null-toleranse overfor rusmisbruk.

Uansett så står jeg fast ved at det var godt gjort å bli busta på EN blåvalium. Til sammenligning, før jeg skulle inn til tjeneste, spiste jeg nesten 100 blå i en periode på en til to uker. Dette skjedde ca. 3 uker før jeg personlig tok min faktisk eneste urintest i forsvaret. Det var ved oppmøte til rekrutten. Gjett hvem som kom rein ut av den testen mann.

Jupp, livet kan være urettferdig skjønner jeg - det der var faen meg godt gjort. EN blå!

Lykke til ihvertfall - la oss vite åssen det gikk med håranalysen din, kryss fingre, ikke stort annet du kan gjøre nå..

Mulig du har misforstått da. For jeg har en historie med ymse stoffer før min millitære "karriere". Og dette fortalte jeg i avhøret. Og ifølge han politimannen skulle jeg ifølge urinprøven ha tatt noen valium ca. dagen før urinprøven, noe jeg visste var feil. Dermed gikk jeg med på å ta en hårprøve for å bevise min "uskyld" (jeg skulle få bli her om min forklaring viste seg å være sann, i og med at en valium ikke er særlig alvorlig).

Så hårprøven ble tatt, jeg forklarte meg til troppsjefen, men kom seinere på at jeg tok en joint ca en mnd i forveien. Det var dette jeg ikke husket i det jeg gikk med på å ta hårpøven. Og det er denne jointen jeg lurer på om jeg kan skylde på passivt. Resten av det som blir funnet har jeg allerede innrømmet. Om du skjønner...