Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1454
I går leverte jeg en kjøkkenmaskin på power som jeg skulle reklamere på. De valgte å gi meg ny maskin og verdien var på 4490,- Selgeren anbefalte meg et annet merke; Point til 4859,- som tilsvarte samme som vare. Jeg sa jeg ikke ville ha samme type maskin som jeg hadde levert inn fordi den var jeg meget misfornøyd med. Han sa det ikke var det.

Jeg spurte om den var en god maskin, og om angrerett. Kom hjem og pakket den opp. Så var den lik den andre jeg hadde levert inn og valgte dra tilbake med den ubrukt.

Ringte power i dag og forklarte problemet og forhørte om jeg kunne oppgradere. Null problem sa de. Spurte selger i butikken om jeg kunne oppgradere ved å betale mellomlegg, og han sa ja.

Problemet er at da jeg kjøpte den første hadde jeg også kjøpt TV, lydplanke og diverse til 30000 kr og fått 2490 i avslag.

Power mente at hvis jeg skulle ha pengene ble det 2490 kr, eller en ny maskin til 4859 kr. Jeg valgte oppgradering til en maskin som kostet 4999 og trodde jeg skulle betale mellomlegg på under 200 kr. Men de krevde 2500 kr av meg.

Er dette riktig???

I tillegg skulle jeg hjem og bake brød, satte en liten brøddeig, men eltekroken på den nye bøyde seg. Kjenner jeg blir frustrert. Skal man ikkke regne med kvalitet på en maskin til 5000 kr?? Søren altså.
keitete for begge parter tenker jeg når det er gitt et sånt avslag på totalen.
Avslaget utgjør 8,3% og det burde de jo kunne forholde seg til. Hvis det ikke er spesifisert kan de ikke plutselig mene at hele avslaget er på kjøkkenmaskin og resten er kjøpt til fullpris.
2490,- avslag på 30.000,- utgjør 8,3% kan du si til dem.
Kjøkkenmaskin 4490,- med rabatt så har du betalt 4117,- for den. Eneste riktige måten å bli enige på sånn jeg ser det.
Står rabatten spesifisert på kvitteringen noe sted?
Enten som en rabatt på ett av produktene eller totalen av beløpet?
Du kan vell returnere alt du har kjøpt? Har troa på at de heller vil ordne opp enn å sitte igjen med masse b-varer og ingen profitt.