Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1949
Hei!

Jeg har en samsung s6 og s7 som ikke skrur seg på. Begge er full av verdifulle bilder jeg gjerne vil ha ut. Vet dere om løsninger? Svært dårlig økonomi så reprasjon er noe jeg ikke tror at jeg har råd til, men kan være villig til å reparere selv om jeg må og får hjelp.
Har du noen anelse om hvorfor de ikke går på, får du noen reaksjon dersom du lader de f.eks?
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Har du noen anelse om hvorfor de ikke går på, får du noen reaksjon dersom du lader de f.eks?
Vis hele sitatet...
ingen reaksjon. Begge to har sluttet funke på samme måte. Telefone har gått totalt tom for strøm etter ca 3års bruk og etter det ingen reaksjon når den skal lades igjen.

Ende ikke prøvd med fjernstrøm noe jeg kom på nå. Dette ville isåfall kunne gitt meg svar på om det bare er lade kontakten som er ødelagt.

Tviler uansett på at dette er tilfeller, da det kommer null reaksjon. Dersom det kun var lite strøm og ladingen ikke fungerer vil det jo nesten alltid rekke å komme noe form for lys noe sted.
batteri er nok dødt, men det er jo ikke værre en og kjøre strøm fra en annen kilde rett på tlf.
Virker som det kan være batteriet ja, du finner nye på Ebay eller Aliexpress til rundt en hundrelapp som kommer med alt av verktøy du trenger for å åpne telefonene (-hårføner). Se på youtube etter guider for å bytte de ut for å se om det er noe du tror du finner ut av.

Dersom det er batteriene så kan du jo selge telefonene igjen med litt fortjeneste etter du har fikset de.
Sist endret av ruskelusk; 15. april 2019 kl. 15:27.
Tviler sterkt på at det er batteriet, men ladeporten (Micro usb) som har vært den største svakheten på disse modellene. Jeg ville jeg prøvd trådløs ladning for å hente innholdet ut. Begge telefonene støtter dette.
Med enkelt loddeutstyr osv så vet jeg at med iphone kan du bruke nand chipen videre med enkel IC programering