Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1298
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, nå har det seg sånn at min kompis ble tatt for å røyke hasj og må derfor gå på pissings i litt over et år. Jeg bestemte meg da for at jeg skulle støtte opp kompisen min og selv holde meg unna hasjen så lege han ikke kan røyke.

Jeg har røyket hasj i rundt 5år nå, og det har vært mnd`r der det har vært vær dag og til tider 2-3 ganger i uken.

Jeg har ingen sug etter å røyke og jeg bruker det heller ikke som medisin mot noe.

Men alle mine venner er stonere og jeg vet jeg kommer til å være i samme rom eller være med de når de røyker, noe de selvfølgelig må få lov til.
Men har dere freaks noen gode tips til hva jeg kan gjøre om fristelsen vil bli for stor?
Har sagt til kompisen min at han iløpet av hans pisse-prøve får lov til å ta 3 stikkprøver på meg, så jeg ikke kan si at jeg ikke røyker mens jeg røyker bak hans rygg. Og har lovet han 10k om jeg skulle bli fersket i å røyke.
Men uansett så er tanken om at jeg kommer til å sprekke i bakhodet, det å ta en så lang pause er også noe jeg ønsker selv. Men 1 år er lang tid, og det er mye som kan skje.

Takker for alle tips, og beklager om innlegget er rotete..
Skriv det ned i notes, bruk stor skrift og sett det som bakgrunn.
10k er vell mer en nok for at du kan holde deg unna?
Ta en dag av gangen istedenfor å tenke at det er ett helt år foran deg. Hold deg opptatt med ting, og om fristelsen blir stor så tenk deg at du røyker en tjall. Se det for deg og forestill deg hvordan det er så blir det som om du gjør det/har gjort det
Først og fremst så vil jeg nevne at du virker som en utrolig god kompiss, og vennen din er heldig som har deg. Når det gjelder tips har jeg lite, men av erfaring har jeg opplevd og miste kontakt med stoner- venner når jeg selv har gått på pause. Ellers vil jeg anbefale at du pusher vennegjengen på aktiviteter hvor jointen blir lite fristende. f.eks: skiturer, bowling, fotball, ja du kjenner nok dine egne interesser
Jeg har selv vært i samme situasjon flere ganger når jeg har sluttet. I en alder av 40 nå har jeg sluttet for godt. Når jeg ser tilbake på stonermiljøene så ser jeg en gjeng med mennesker som røyket bare for og ha noe å gjøre. For min del er jeg fremdeles venner med mange av dem, men på en annen måte gjorde cannabisen de "kjedelige" enda mer kjedelige og man mister på en måte litt interessen naturlig av og henge med stonere når man ikke er det selv. For min del er ikke fristelsen særlig stor selv om folk rundt meg skulle røyke.