Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4592
Så, jeg og en venn tenker på å dra til danmark snart, og jeg veit ikke hvordan tollen fungerer, men ingen av oss har bil eller no sånt, og begge to er 18, veldig glad i sprit og tenker på å kjøpe et par flasker selv, så jeg bare lurer, sjekker tollen deg vist du GÅR av båten istede for å kjøre? Jeg vil bare være sikker på dette
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja, kva faen trur du? Ellers hadde det jo komt 500 polakker med trillekofferten stappa med hasj på samtlige båtruter til landet.
Trådstarter
3 0
Jo jeg tenkte meg det var en sjanse for at det ikke kom til å bli en sjekk, siden jeg er svært kjeldent i danmark/sverige, og nå så vil jeg bare ha en flaske jack til jul, men vil helst ikke riske å bli tatt, så jeg veit da faen jeg
Alltid tollkontroll på båtene som kommer inn,
og du kommer til å lyse "skyldig som faen" hvis du er redd allerede...
Får 18 åringer ta båten alene ?
Trådstarter
3 0
Jammen da finner jeg en måte å smugle det in på
Båtene har 23-årsgrense.
Sitat av Susa Vis innlegg
Båtene har 23-årsgrense.
Vis hele sitatet...
Er ikke det bare i helgene?
23 år alder er IKKE riktig, dem fleste har 20 i helger og 18 ukedager, hvor du kan være 16 om du skal overnatte i danmark.
Kilde: http://www.colorline.no/praktisk-inf.../aldersgrenser
Sitat av Susa Vis innlegg
Båtene har 23-årsgrense.
Vis hele sitatet...
kilder...?
Sist endret av 4asd13; 22. oktober 2016 kl. 16:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De forskjellige ferjeselskapene har forskjellige minste aldersgrense. Videre er det forskjellige aldersgrenser på forskjellige ruter, samt forskjellige i forhold til hvilken type tur det er snakk om (transportetappe med/uten overnatting, "cruise" osv.).

Dette står ganske greit forklart på hjemmesidene til de forskjellige selskapene (Fjord Line, Color Line, DFDS og Stena Line).
Sist endret av awt; 22. oktober 2016 kl. 17:55.
Ta en overnatting i Danmark så holder det å være 18
Sitat av CapMarvel Vis innlegg
men vil helst ikke riske å bli tatt, så jeg veit da faen jeg
Vis hele sitatet...
Vil du ikke ta den risikoen så kjøper du heller ingenting som du ikke har lov til å ta med deg gjennom tollen. Ingen som gir deg garanti for at du ikke blir stoppet. Nå er det slik at tollere har en tendens til å huke inn enkelte folk oftere enn andre. Skulle en tatt en test på dette tror jeg at jeg hadde vært den som hadde blitt huket inn minst ganger hvis testpanelet besto av en 18 åring, en snauklipt 25 åring, en Afrikaner og meg selv (oppunder 40 og ser ganske så "normal" ut)

Spørsmålet er om du ikke bare kunne betalt de ekstra kronene for flasken her hjemme? Er klar over alderen, men er det slik at det er helt uløselig av den grunn?

Smartere å kjøpe det du har lov til f.eks snus, så har du tjent inn mellomlegget på flasken uansett.
Sist endret av Jens1; 23. oktober 2016 kl. 16:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Vil du ikke ta den risikoen så kjøper du heller ingenting som du ikke har lov til å ta med deg gjennom tollen. Ingen som gir deg garanti for at du ikke blir stoppet. Nå er det slik at tollere har en tendens til å huke inn enkelte folk oftere enn andre. Skulle en tatt en test på dette tror jeg at jeg hadde vært den som hadde blitt huket inn minst ganger hvis testpanelet besto av en 18 åring, en snauklipt 25 åring, en Afrikaner og meg selv (oppunder 40 og ser ganske så "normal" ut)

Spørsmålet er om du ikke bare kunne betalt de ekstra kronene for flasken her hjemme? Er klar over alderen, men er det slik at det er helt uløselig av den grunn?

Smartere å kjøpe det du har lov til f.eks snus, så har du tjent inn mellomlegget på flasken uansett.
Vis hele sitatet...
Snus er vell ikke lovlig å selge i Danmark slik jeg har forstått det.
Men man kan jo alltids kjøpe vin/øl osv hvis man liker det.
Snus får du kjøpt i TaxFree på båten.
Ja de står der å venter.
Jeg har alltid grise noia for å gå forbi dem, uansett om jeg ikke har noe ulovlig. Sikkert frykten av å risikere bruke masse tid på og bare de å være en mistenksom.

Jeg har derfor siden jeg var ganske liten tenk hva tenker de. Hvorfor skulle de stoppet meg?
Er ikke noe fasit men jeg mener at ser du tålig normal ut, følger strømmen (verken spurter eller sumler), se gjerne bort på dem, og for all del ser de deg, ikke snu deg i frykt for å bli "sett".

Jeg vet med sikkerhet at om du sitter i bil og snur deg brått bort når de oppdager deg kan hånden fort vinke deg inn.

Men hadde jeg vært deg ville jeg ikke gambler for noen småflsker sprit. Kjøp heller 1 rull snus, selg boksene venner og bruk de pengene på noe Drikkbart her hjemme
Sist endret av bianchi_89; 25. oktober 2016 kl. 05:42. Grunn: Trykket publiser ved uhell
Sitat av bianchi_89 Vis innlegg

Jeg har derfor siden jeg var ganske liten tenk hva tenker de. Hvorfor skulle de stoppet meg?
Er ikke noe fasit men jeg mener at ser du tålig normal ut, følger strømmen (verken spurter eller sumler), se gjerne bort på dem, og for all del ser de deg, ikke snu deg i frykt for å bli "sett".
Vis hele sitatet...

Dem tar stikkprøver av "vanlige" folk også, du er aldri sikker. Jeg blir jo stoppet en gang i blandt jeg også, selvom jeg ikke (sjelden) smugler. Feks: "Vi sjekker hver 17de passasjer uansett".