Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4494
Kom over salgsforumet på HackForums og ser mange tråder som omhandler salg av ebøker som skal gjøre deg rik. Tenker jo at dette er bullshit såklart, men så ser jeg at flere av trådene har flere titalls sider med svar fra andre brukere som både skriver positive reviews og legger ved screenshot av paypalkontoen deres der dem har tjent flere hundre dollar iløpet av et par dager.

Noen som vet hva disse metodene er? Har såklart ikke tenkt til å kjøpe noe da jeg tror det bare er tull. Men igjen, blir ikke helt overbevist om at det er det når jeg ser "bevisene".
Sist endret av korkdal; 10. juli 2016 kl. 20:18.
Dette er naturligvis bare bullshit. Hadde det vært mulig hadde alle gjort det. Hadde noen først kommet opp med et slikt system ville de aldri solgt det videre som e-bok. "Bevisene" er skapt for at du skal kjøpe den. Enten skapt av eieren av e-boken eller så er det en form for pyramidespill hvor det er de på toppen som tjener av andre som kjøper boken via de.
Er dette salg av eboken om å selge ebøker?
De som selger e-bøkene tjener mye mer på salget av boka enn det metoden de selger tillatter.

Metodene kan vel være alt fra e-whoring til botnets, eller som nevnt over: "Selg en e-bok og du blir rik".

Jeg vil også regne med at flere av dem også er pyramidespill eller fake vouches. Er nok noen på forumene der som faktisk har litt peiling på å sette opp et hundretalls fake kontoer og screenshots.
99% av de er bare piss, men jeg har sett et par gode. Vouches fra gruppa Echo skal du overhodet ikke stole på for å si det sånn.
Tja, pyramidespill er jo kjiper'n ved mindre du er tidlig ute. Er en tidlig ute med slikt og jobber bra kan en tjene rimelig heftige summer dette vet jeg. Nå vil de vel snu litt på regelverket og kalle det for MLM men det er jo samme svineriet uansett. Nå vet ikke jeg om det er dette disse E-bøkene handler om men jeg kan se det for meg. Det er ofte veldig vanskelig å vite hvor godt dette vil ekspandere og hvilken fase det er i. Ville holdt meg langt vekk. Det er stort sett ikke verdt det.
Hei er en tidligere 'trusted' member på HF, alle ebøkene er bare bullshit de får folk de kjenner til og skrive vouches/reviews.
Trådstarter
Takk for svar alle sammen!

Men hvorfor er det ingen negative reviews i trådene? Regner jo med at det er en del vanlige brukere som kjøper. Man vil jo da skrive en negativ review når det ikke fungerer?
Sitat av korkdal Vis innlegg
Takk for svar alle sammen!

Men hvorfor er det ingen negative reviews i trådene? Regner jo med at det er en del vanlige brukere som kjøper. Man vil jo da skrive en negativ review når det ikke fungerer?
Vis hele sitatet...
Er jo en enkel sak å slette negative innlegg på et privat forum
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Er jo en enkel sak å slette negative innlegg på et privat forum
Vis hele sitatet...
Dette er jo ikke snakk om et helt useriøst forum heller da.
Tror mye av grunnen ofte er at metodene man finner inni boken virker, men kun til en grad.

Ofte er det hardt arbeid og lite fortjeneste, men de går jo strengt tatt i pluss. Til slutt så gir man gjerne opp og ser pengene som tapt.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Dette er jo ikke snakk om et helt useriøst forum heller da.
Vis hele sitatet...
Husk at disse folka "jobber hjemme" og mest sannsynlig vier hele fritiden til å skrive fake reviews, slette negativ omtale og så videre.
De er jo veldig avhengig av disse tingene, så du skal ikke se bort i fra at de går all-in 100% for å fjerne alt som finnes av dårlig omtale.
Trådstarter
Men OP kan vel ikke slette innlegg i tråden sin? Rart om alle admins og moderatorer skulle vært med på scammingen uten at det skulle kommet ut noe sted.
Sist endret av korkdal; 12. juli 2016 kl. 17:06.
Skal ikke ta det for gitt at det kan finnes korrupte mods der som blir betalt for å slette slike innlegg. (Nå høres jeg visst ut som om jeg trenger tin foil hat)
Sitat av korkdal Vis innlegg
Men OP kan vel ikke slette innlegg i tråden sin? Rart om alle admins og moderatorer skulle vært med på scammingen uten at det skulle kommet ut noe sted.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke mulig, men Para er kanskje inne på noe ang. korrupte moderatorer?

Jeg husker hvertfall når jeg var 16 år og brukte litt for mye tid på HF så endte det jo opp med at jeg kjøpte en eBook eller to med variert suksess. Kjøpte blant annet en bok om hvordan man kunne få så mye gratis tyggis man ville, og den fungerte jo veldig bra!

Har dessverre også kjøpt et par av disse "$100 a day" eBøkene, og det var ikke det beste jeg har gjort. For min del så fikk jeg jo tjent inn pengene jeg betalte for boken, men det krevde meget hardt arbeid, og var så klart ikke i nærheten av 100 dollar per dag.
Endte opp med at jeg ga opp og lot det ligge, orket rett og slett ikke bryet.
Sitat av korkdal Vis innlegg
Takk for svar alle sammen!

Men hvorfor er det ingen negative reviews i trådene? Regner jo med at det er en del vanlige brukere som kjøper. Man vil jo da skrive en negativ review når det ikke fungerer?
Vis hele sitatet...
Fordi det regnes som 'sales trashing' (å ødelegge salg) og man mottar stort sett flere negativ rep tilbake fra trådstarter og hans venner om du skriver et negativt review. Latterlig system, men de store "trustede" brukerne tjener fett på det, og dette igjen gjør at eieren av forumet tjener mer da de "trustede" brukerne betaler for å få tråden sin vist foran andre salgstråder osv.
Sist endret av Jeg er komisk; 12. juli 2016 kl. 19:16.