Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 10463
Synd å høre at du har kroniske smerter. Å kjøpe vanlig hasj på gata evt gjennom kontakter som selger til hvem som helst kan du egentlig glemme til ditt bruk da du trenger potent vare, helst en kraftig indica, men som samtidig ikke gjør deg så trøtt at du bare må legge deg ned.

Om du ikke har muligheten til å få kontakt med en som dyrker, ei heller kjenner noen som får tak i potente varer, så har du en annen mulighet... men det er jo en risiko å ta selvfølgelig: Mail order marijuana.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Awareness Vis innlegg
0,3-0,5 burde holde siden du ikke er ute etter noe rus.
Vis hele sitatet...
Er det du pleier å få tak i a :-) 03-05 for å ikke få rus ? Når jeg tar 0.2 er jeg stein som faen, og da røyker jeg joint. Nå har jeg røyket good shit i en måned å toleransen er det samme...

Er så mange som tror man blir mye mer innrøyka hvor lenger man holder på, men dette er mye psykologisk. Det er ikke om å gjøre å røyke mest eller være kulest, eller noe som helst. Har man god hasj trenger mans svært lite for en person....

så det å si at 0,3-+ 0,5 = ikke rus får meg til å lure på hva du kjøper ... Tennbrikketter ?

Skal sies at jeg har holdt på i mangemange år
Sist endret av Valadar; 1. august 2015 kl. 20:25.
Jeg ville også anbefalt deg å prøve.

Er du heldig kan dette endre livet ditt totalt, eller du får en deilig rus, som er over på 4 timer ish, og du får ingen varige mèn.
Som nevnt tidligere her i tråden så er kvaliteten og typen cannabis du vil få kjøpt i Norge variere svært fra tid til annen, og du vil nok ha problemer med å få noe du er fornøyd med hver gang.

I ditt tilfelle vil jeg tro en strain med høyt THC nivå men samtidig en god del CBD så ikke opplevelsen blir ubehagelig. (Etter hva jeg har lest om dette tidligere) - Om ikke du dyrker selv eller kjenner noen som er flink til å dyrke og samtidig er straight med deg vil jeg si at dette vil være tilnærmet umulig i Norge. Selvfølgelig kan onkel blå plutselig dukke opp på døren til dyrkeren og din neste leveranse med medisin forsvinner.

Så, jeg vil anbefale deg å dra til f.eks Nederland eller Finland for å få resept på medisinsk cannabis - hvor som helst i EU hvor de gir det for forskjellige sykdommer vil være relevant i ditt tilfelle da du får det med deg deg helt lovlig såfremst du kan vise til resept og selvfølgelig fortoller det på vei inn i Norge.

Fra www.cannabisbureau.nl/en
Data currently available shows that medicinal cannabis can help relieve:
pain and muscle spasms/cramps associated with (MS) or spinal cord damage
nausea, reduced appetite, weight loss and debilitation associated with cancer and AIDS
nausea and vomiting caused by medication or radiotherapy for cancer and HIV/AIDS
long-term neurogenic pain (i.e. originating in the nervous system) caused by, for example, nerve damage, phantom limb pain, facial neuralgia or chronic pain following an attack of shingles
tics associated with Tourette Syndrome
Vis hele sitatet...
Har hørt om folk (utlendinger) som har fått resept på cannabis i Nederland ved kroniske ryggsmerter, mange av disse har en sykehistorikk som er lang og en liste med medisiner som har vært prøvd ut over lengre tid uten å være tilfredsstillende.

Vet at det faktisk er et krav at man kan dokumentere å ha prøvd andre medisiner før man kan få medisinsk cannabis i Finland, vil tro det er litt likt i Nederland men akkurat på det skal jeg ikke si noe for sikkert - det kan være verdt å prøve ørten leger om du først tar deg turen dit og de er vanskelige på det.

Du vil da sannsynligvis få en dose som tilsvarer en måneds bruk eller muligens mer om det viser seg nødvending, etter Forskrift om narkotika § 19.Medbringing av legemidler med innhold av narkotika til personlig bruk for reisende

Legemidler med innhold av narkotika kan, til eget personlig, medisinsk bruk, medbringes ved inn- eller utreise, uten at det foreligger tillatelse i henhold til forskriften § 5 annet ledd og § 9 første ledd, når
a) legemidlene er rekvirert av lege eller tannlege
b) mengden medbrakt legemiddel ikke overstiger én måneds forbruk etter angitt dosering og
c) den reisende kan dokumentere, for eksempel ved hjelp av pakningens etikett, resept eller legeerklæring, at legemidlene er rekvirert til eget personlig, medisinsk bruk.

Departementet kan gjøre unntak fra mengdebegrensningen i bokstav b) dersom det er medisinsk behov for å medbringe legemidler for mer enn én måneds forbruk.
Vis hele sitatet...
Denne siste delen kan være greit å få med seg da det er litt upraktisk å reise en gang i måneden for å hente sin egen medisin (du får ikke kjøpe på nett - det er helt nødvending å oppsøke lege ved personlig frammøte.)

Så, det er en del om reglene om innførsel av cannabis, basically så får du resept fra lege/tannlege (tannverk, anyone? ) i et land hvor de gir medisinsk cannabis for den sykdommen du har.

Er helt sikkert flere land i EU hvor de gir ut medisinsk cannabis så anbefaler deg å søke litt på google om hvilke kriterier de stiller for å gi deg det du trenger i de forskjellige landene, i California kan de jo faktisk gi cannabis for hodepine så reglene er forskjellige rundt om kiring!

Har du først fått resept i et EU land for medisinsk cannabis, kan du dra til hvilket som helst land innenfor EU og bruke resepten for å hente din medisin (f.eks resept i Finland, for så fly til Amsterdam for å hente den røyken _du_ behøver).

Videre så kan det være greit å lese litt og diskutere med legen din om THC og CBD innholdet i cannabisen, fordi ofte så er CBD nivået like viktig som selve THC nivået i cannabisen da dette er med på å "stabilisere" rusen og det er ofte det stoffet som får kreditt for å ha den medisinske effekten (det spekuleres og i at CBD kan motvirke psykiske lidelser og parnoia).

Nå ble dette en ekstremt lang post så jeg tror jeg gir meg for nå, håper dette har vært til noe hjelp.
jeg anbefaler sativa framfor indica. sativa blir du ikke like ''høy'' av. men den gir deg mer beroligende effekt. du blir ikke helt kvitt all smerten hvis du har veldig vondt. men den hjelper veldig. men den er vansklig å få tak i, og som regel dyrere enn indica.
Sitat av djevel144 Vis innlegg
jeg anbefaler sativa framfor indica. sativa blir du ikke like ''høy'' av. men den gir deg mer beroligende effekt. du blir ikke helt kvitt all smerten hvis du har veldig vondt. men den hjelper veldig. men den er vansklig å få tak i, og som regel dyrere enn indica.
Vis hele sitatet...
Det er vel indica som er den sløvende og beroligende mens sativa bruker du mye mer kreative delen av hjernen din ish?
Sitat av djevel144 Vis innlegg
jeg anbefaler sativa framfor indica. sativa blir du ikke like ''høy'' av. men den gir deg mer beroligende effekt. du blir ikke helt kvitt all smerten hvis du har veldig vondt. men den hjelper veldig. men den er vansklig å få tak i, og som regel dyrere enn indica.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke korrekt, ikke anbefal noe når du tydeligvis ikke har peiling på hva du snakker om. Sativa inneholder mer THC (som du blir høy av) enn CBD, og Indica mer CBD (som gjør deg "stein" og har bedre smertestillende effekt),enn THC, så for smertestillende effekt er det bedre å gå for Indica. I verste tilfelle kan Sativa forsterke smertene dine ved at du blir fiksert på smertene, det kan også føre med seg paranoia.


Patricia: Hvorfor gjenopplive en tråd fra 2011 bare for å komme med en post uten noe saklig informasjon? Å være innrøyka har ikke noe med psykologi å gjøre, røyker du mye og ofte så kommer du til å bli innrøyka uansett hvor "good shit" man har. Man kan også ha 0,3 - 0,5 i mat uten å få særlig merkverdig ruseffekt, kommer an på hvor mye mat du blander det ut i, kvaliteten på urten, og toleranse.
Sist endret av Juliaan; 3. august 2015 kl. 03:03.
Google: indica vs sativa
Sativa

uplifting and energetic
cerebral, spacey or hallucinogenic
best suited for day use

Indica

relaxing and calming
body buzz or ‘couch lock’
best suited for night use
Vis hele sitatet...
Tror nok en blanding av de to sortene som vil være ideelt for TS, selv om dette variere fra person til person.
Her er en liste over de tilgjengelige typene medisinsk cannabis i nederland - med THC/CBD nivå.

Edit: Står forsåvidt litt om THC/CBD i cannabis;

Composition:
Unlike the other varieties, Bediol has a relatively low THC content, and a high CBD content.
This makes it particularly suitable for multiple sclerosis (MS) patients, as the combination of THC/CBD can help to relieve pain and spasms (cramps). CBD not only relieves pain, but also reduces inflammation.
Because it reduces the psychological side effects of THC it is also used by patients with other illnesses and symptoms (e.g. chronic neurogenic pain).
Vis hele sitatet...
Sist endret av Goyhest; 3. august 2015 kl. 03:08.
Sitat av Goyhest Vis innlegg
Google: indica vs sativa


Tror nok en blanding av de to sortene som vil være ideelt for TS, selv om dette variere fra person til person.
Her er en liste over de tilgjengelige typene medisinsk cannabis i nederland - med THC/CBD nivå.
Vis hele sitatet...
En Indica dominant hybrid hadde nok vært veien å gå ja, med litt thc for å ikke bli helt sløva ned. Ser TS ikke har postet siden 2012, sist innlogget i februar, vil tro h*n har funnet en løsning på problemet sitt siden tråden ble startet i 2011.
Sist endret av Juliaan; 3. august 2015 kl. 03:11.
Mye mulig det - selve datoen på posten til TS gikk meg hus forbi til du nevnte det nå
Jeg sleit med problemer med nakken for en måneds tid siden. Var såpasd ille at jeg ikke klarte å snu på hodet, og var en skikkelig plage med mindre jeg lå helt i ro. Til min store overraskelse forsvant alle smertene under påvirkning av mariuhana. Ibux og parasett ga null effekt. Så mot enkelte type smerter funker det veldig bra, baksiden er jo at man blir ruset da. Men smertene kom tilbake etter at highen forsvant