Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2035
Hei.

For en måned siden ble jeg tatt for røyking. Det ble en liten samtale på stasjonen, og jeg skrev under på forelegg. Og det var det.

For en uke siden røykte jeg igjenn, kanskje 10 bowls.

I dag ringte Politiet å lurte på om jeg ville ha pissekontrakt. Wat to do? Har vel ikke sjangs til å pisse rent.

Kan jeg skyldre på at jeg var en "heavy bongrøyker" slik at det fortsatt var store deler THC i kroppen min fra tida jeg ble tatt?

Ser det virkelig bedre ut med kontrakt på forelegget?


Skal i Forsvaret til neste år.
Ser de på at det er bedre med kontrakt på forelegget?


Ble mange spørsmål, men men.

Takk på forhånd
Sist endret av Zhaito; 5. november 2013 kl. 11:34.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jepp, selvfølgelig ser det bedre ut med en urinprøvekontrakt, det viser vilje til å slutte med rusbruken og at man vil integreres i samfunnet som et produktivt individ.

Wat to do?
Du må slutte med røykinga, klart du vil komme over tråder der de anbefaler deg å drikke masse vann, sitrusfrukt samt aspirin (skal nevnes at aspirin har vist at det kan produsere falske negativer i urinprøver: kilde.), metoden er også diskutert i denne tråden.
I dag ringte Politiet å lurte på om jeg ville ha pissekontrakt. Wat to do? Har vel ikke sjangs til å pisse rent.
Vis hele sitatet...
Si nei? Hvis de "lurte på om jeg ville" så er det vel bare å si nei?

Pissekontrakt er noe piss (pun) og lureri, aldri gå med på noe sånt hvis ikke lappen din f.eks står i fare
Har du fått et forenklet forelegg?
Ikke skriv under på noenting annet enn bota di, og bli ferdig med det.

Pissekontrakt er helt latterlig
Om det ikke er noen konsekvenser om du takker nei, så takker du nei.
hvis du slipper bot osv hvis du går på urinprøver så velger du jo urinprøver.. det kan gi utslag i måneder etter at du røykte sist så skyld på det !
Trådstarter
3 1
Da hadde saken løst seg.

Jeg pratet direkte med familie som er befal der jeg skal i forsvaret. Det ble sagt at det ikke ville ha noe å si så lenge du ikke ruset deg GJENNOM Forsvaret. Om jeg hadde kontrakt eller ikke, ville ikke ha noe å si. I demmes øyne, har man røykt så har man røykt. Det var med andre ord en "fillesak" da de får personer inn med mye verre lovbrudd som vold, stjeling osv.


Gjennom saken har jeg hatt telefonsamtaler med 3 forskjellige betjenter. Der 2 av dem pratet svada. De truet å ta fra meg lappen hvis jeg ikke takket ja til kontrakt. Jeg forklarte de 2 personene fort at det var strengt forbud. Og at jeg ikke ville ha noe mer med de å gjøre.

Politiet ringte forøvrig senere i dag og beklaget at de hadde gjort regelbrudd for å få meg til å "snakke" under avhør.(da jeg ble tatt). Denne tredje betjenten beklaget hvordan de 2 underordnende hadde vært mot meg på telefon. Samt tadd seg til rette av andre ting som er strengt forbudt, angående ransakelse. Han gjorde meg inneforstått at de ikke hadde noe rett til å plage privatlivet mitt lenger og ønsket meg lykke til videre.

Personlig har jeg ingen avhengighet rundt røyking. Og har dermed sluttet fordi det er forbudt.

Det er utrolig skremmende at Politiet ser på meg som kriminell, når det er de gjør værre lovbrudd.
Sist endret av Zhaito; 5. november 2013 kl. 14:47.
De kan faktisk ta fra deg sertifikat om du blir tatt for alkoholnarkotikarøyk. Les loven er ett punkt der med edruelighet.
Trådstarter
3 1
I mitt tilfelle så har de ikke lov til det. Men de har lov til å gi meg sperrefrist. Har pratet med advokat.

Men, blir jeg tatt igjen, så kan de gi meg strengere sperrefrist eventuelt indra serifiktatet.