Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5532
Jeg er veldig glad i spill som dreier seg mer om å snike seg ubemerket gjennom brettene, det er liksom mer tilfredsstillende enn å slakte nedpå alt som rører seg (a'là COD osv).

Har akkuratt spilt ferdig Deus Ex: Human Revolution, og jeg elsket det.
En annen favoritt er Game Cube remake'en av Metal Gear Solid (Var det Twin Snakes det het...)
Hitman-spillene er jo også gode, selv om jeg må si at jeg foretrekker slikt som de to første.

Så, hva spiller freakene innenfor denne kategorien som de vil anbefale?
For øyeblikket har jeg PC, XB360 og WiiU -Har også den originale Wii'en for eventuelle Game Cube-spill (Blir jo selvsagt en runde MGS i ny og ne hehe). Blir en stund før jeg eventuelt går til anskaffelse av flere konsoller, men andre har jo selvsagt glede av gode forslag innenfor snikesjangeren uansett
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Ac, MetroLL, Splinter Cell, Lara Croft, er de første jeg kommer på
Å snike seg inn på Far Cry 3, for så å sette i gang en vill kombinasjon av takedowns er det få spill som kan stille opp mot.

Utover dette spiller jeg alltid sneaky characters i Skyrim og Fallout-spillene.
Tja, jeg prøver å ikke lage et helvetes leven når jeg spiller Amnesia.
Liker godt å spille Splinter Cell også
Har jo gode, gamle Thief serien da

http://en.wikipedia.org/wiki/Thief_(video_game)

Gameplay trailer for Thief 4: http://www.youtube.com/watch?v=OELJ8qZ8Fe8&t=87
Sist endret av Morgul; 14. oktober 2013 kl. 22:14.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
SplinterCell har jeg aldri prøvd, selv om jeg har hatt lyst på det lenge har det liksom aldri blitt noe mer en tanken.
Hva slags versjon SC regnes som den beste mon tro...?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av varg300 Vis innlegg
SplinterCell har jeg aldri prøvd, selv om jeg har hatt lyst på det lenge har det liksom aldri blitt noe mer en tanken.
Hva slags versjon SC regnes som den beste mon tro...?
Vis hele sitatet...
Chaos Theory er jo en av gudene blant snikespill. Men jeg anbefaler å begynne med første selv om det er noen år gammelt.
Dishonored tror jeg er akkurat det du er ute etter. Du kan velge mellom sniking og slakting eller kombinasjon, jeg elsket det i hvertfall!
Snikespill? På ipad?
Det var et spill som kom ut en gang som hette Thief. Sjekka det aldri ut. Er det noe kult?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det var et spill som kom ut en gang som hette Thief. Sjekka det aldri ut. Er det noe kult?
Vis hele sitatet...
Japp. Hvis du liker snike-spill.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Assassins Creed!
Splinter Cell går nok for å være den beste serien av snikespill. Selv har jeg ikke alltid vært så glad i sjangeren, men har spilt både Conviction og Blacklist.

Vil nok si at jeg likte Blacklist best.

Det er utrolig spennende å dingle fra taket, bare et par meter over intetanende fiender.
Må legge til at dette spillet også har en onlinedel hvor man kan ta oppdrag med andre.
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Kjøp Assassin's Creed IV Black Flag, kommer 31 oktober. Ser jævlig fett ut, tror du stort sett kan snike gjennom hele spillet!
Ahhh.. Gode, gamle Thief. Jeg savner deg.

Thief er som en slags gudfar blant snikespill. Thief skapte en spillsjanger som kom lenge før moralprækende mødre og resten av verden med sitt ekstremt trangsynte blikk på hva som er rett og galt. Forskjellen med Thief ligger i navnet. Du er ikke der for å bare snike, men heller at du skal rundstjele alt og alle stakkarslige folk som Storyline kaster mot deg. Det er ikke som splinter cell heller ikke som assassin creed. Man kan ikke denge 20 vakter og ta ned et kongerike på egenhånd. EN vakt er nok til å totalt ødelegge deg, nettopp derfor var det helt nervepirrende når man stod i mørket med en mistenkelig vakt som "hørte noe". Adrenalinet!!

De første spillene har ikke akkurat eldret veldig bra. Det ser antageligvis helt jævlig ut, men hvis man ser forbi estetikken så er det desidert eliten blant snikespillene.
Det første Deus Ex, hvor man kunne gå gjennom hele spillet uten å drepe noen. Og ingen teite boss-battles hvor de tvang deg til å drepe noen.
Sitat av steinolav1 Vis innlegg
Kjøp Assassin's Creed IV Black Flag, kommer 31 oktober. Ser jævlig fett ut, tror du stort sett kan snike gjennom hele spillet!
Vis hele sitatet...
31. oktober? Kilder? Ifølge IGN kommer det ikke før 22. November....

http://www.ign.com/articles/2013/09/...ersion-delayed
Hitman Blood Money var jo genialt, føltes godt å kunne gjennomføre et oppdrag som en ninja i dress.
Sitat av Skit_ngr Vis innlegg
Assassins Creed vil du nok like.
Vis hele sitatet...
Pluss 1.

AC spillene er gode om man vil snike litt, kan være vanskelig til tider og man må nok innse at noen ganger må man bare ta et åpent angrep på målet.
Sjekk cdon.no, kjøpte selv de tre første spillene i en bundle for en 100-lapp og laster ned spill nummer fire for en 100-lapp fra games on demand nå.

Mange gode timer underholdning for en billig penge. Og selv om det andre spillet er litt kjedelig og ganske mye en kopi av det første blir serien bedre fra nummer tre og ut.
We got machetes!
Hitman spillene?
Sitat av steinolav1 Vis innlegg
Kjøp Assassin's Creed IV Black Flag, kommer 31 oktober. Ser jævlig fett ut, tror du stort sett kan snike gjennom hele spillet!
Vis hele sitatet...
Det kommer faktisk 29.
Eneste MGS-spill jeg har spilt Snake Eater til ps2 og det var fantastisk. Ellers er jeg fan av Hitman-spillene selv om det nyeste skuffa :/
Sitat av Octawism Vis innlegg
Det kommer faktisk 29.
Vis hele sitatet...
Kan noen si meg hvor dere får det ifra at det kommer i Oktober???
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Kan noen si meg hvor dere får det ifra at det kommer i Oktober???
Vis hele sitatet...
http://www.gamespot.com/articles/ass.../1100-6415576/

Men Assassins Creed er et forferdelig spill hvis man skal snike.
Gå heller får Thief eller Deus Ex. Hitman spillene er også ganske artige.
Ordinær Freak
Hitiz's Avatar
Mark of The Ninja og ArmA III (Kinda)
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Deus Ex: HR kan man også snike seg gjennom hele spillet uten og bli oppdaget og/eller drepe en eneste gang -med unntak av bossene (Jeg måtte ty til nedslakting en del ganger ganger selv men... hehe)
Dette gjelder vel også MGS (I allefal det første til PlayStation og remaken av dette til GC) de andre har jeg aldri prøvd.
Husker på Twin Snakes til GC, på det aller vanskeligste var det slik at viss man ble sett av et eneste kamera eller en fiende, eller løste ut en eneste alarm så var det game over. Man kunne ikke lagre i denne modusen, så man måtte begynne helt på nytt.

Spørs vel ikke om jeg må prøve meg på SplinterCell ja, og muligens det nye AC når det kommer.
Jeg innbiller meg at slike spill sikkert gjør seg godt på Wii-u, når man har kart og andre dingser "liggende i fanget" lett tilgjengelig med den nye kontrolleren.
Dette gikk vel faktisk på et SC-spill på gamecube også, med en GBA som "kart-computer".

Jeg irriterer meg grønn på at jeg ikke ventet med DE:HR til Director's cut kommer til Wii-u da det ser ut til å være enda bedre på den enn på PS360 -både mtp funksjonalitet,spillbarhet og grafikk. Men det fikk selvsagt ikke jeg med meg før jeg kjøpte 360-versjonen

Hva slags maskiner får det nye AC når det kommer da?
Sist endret av varg300; 15. oktober 2013 kl. 21:56.
Sitat av varg300 Vis innlegg
Deus Ex: HR kan man også snike seg gjennom hele spillet uten og bli oppdaget og/eller drepe en eneste gang -med unntak av bossene (Jeg måtte ty til nedslakting en del ganger ganger selv men... hehe)
Vis hele sitatet...
Nesten hele spillet er kanskje riktig. Er en del situasjoner hvor du nesten blir straffet for å velge å snike deg gjennom spillet - og konseptet med bosskamper ødela en del av min opplevelse av spillet. Da jeg valgte å spille på høy vanskelighetsgrad og ville snike meg gjennom spillet ble derfor en del boss-kamper direkte plagsomme. For det første tvang de meg til å sloss, noe jeg ikke ville. Og på toppen av det hele ble kampene nesten umulige siden jeg ikke hadde våpen som var baregnet til å drepe med - samt ikke valgt skills som hjalp med dette. Flere snakket om at "typhoon" gjorde bossene alt for enkle, men det var jo ikke akkurat noe som passet å velge til spillestilen man ønsket.

I tillegg, når du velger å snike deg finnes det kanskje kun 1 eller 2 alternative ruter du kan ta. Så det blir veldig følelsen av "du kan enten sloss deg gjennom eller ta en av de 2 andre rutene - som gjerne ikke er så vanskelig å finne". Men ikke missforstå meg, Deus Ex: Humen Revulotion var et ganske bra spill. Jeg hadde det gøy når jeg spillte gjennom det - det bare var ikke i nærheten av like bra som det første Deus Ex spillet.

Det første Deus-ex spillet er rett og slett bare mer åpent for å la deg gjøre som du vil. Det finnes så mange forskjellige måter å komme seg gjennom spillet. Du kan snike deg rundt ting å finne key-cards, bruke charisma og overtale folk til å hjelpe deg, hacke deg inn ulike plasser. Og det er gjerne VELDIG mange ruter som er veldig godt skjult, for å løse et enkelt mission. Dette gjør at det rett og slett er veldig gøy å utforske de ulike brettene, leite gjennom alle krinker og kroker etter en annen vei å komme deg dit du ønsker.

Det eneste problemet med det første spillet er at siden det er gammelt er AI-en noe primitiv. Dette kan føles litt irriterende noen ganger, da du kan komme unna med å snike på helt merkelige måter uten å bli oppdaget.
Dishonored er jo ganske fett da! Veldig mange forskjellige måter å assasinate på alt fra et takedown fra tak til å summone rotter som spiser opp fiender, man kan også såklart rushe inn med flintpistol og crossbow, veldig bra spill, men synes storien er litt kort, desverre.
Begge metro 2033 spillene.

Endel skyting og det går ikke ann å ungå dreping. Men det er en del sniking, både inne i metroen og utenfor.
Sist endret av HuskaIkke; 16. oktober 2013 kl. 20:12.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
MGS

KARTOFFEL!
Vis hele sitatet...
Ord opp. Alle andre forslag i denne tråden blekner fullstendig i forhold til dette, spør du meg. Kongen av alle snikespill - ingen over, ingen ved siden. Faktisk mitt favorittspill gjennom tidene, og nok det spillet jeg har runda flest ganger. Metal Gear Solid er klasse tvers igjennom!

MGS er faen hakke meg helt episk.

http://www.youtube.com/watch?v=WpG9XIfFkE0

Fikk plutselig lyst til å spille det igjen.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Ja MGS er helt fantastisk! Har spilt igjennom både PS og GC versjonene av eneren flere ganger, må si jeg foretrekker GC-versjonen fordi der har man den pistolen som skyter bedøvelsespiler som er helt lydløs, mener og huske at det er litt mer innhold i denne også, i tilleg til bedre grafikk selvsagt.
Noen som vet om det er planer om et nytt spill i serien?

Fant akurat en trailer på SC Blacklist til Wii-u, det så jo heftig ut med disse smådronene, kart og andre dingser på kontrollens skjerm Akkurat slikt som gjør denne konsollen så genial.
Det blir i allefal kjøp!
Har tydeligvis veldig lignendes smak som deg med tanke på spill og sjanger, så dette ville jeg da anbefalt, nødvendigis ikke i kronologisk rekkefølge:

* Thief serien - Begynn på #1 hvis du klarer å se over utdaterte elementer, som feks grafikk.
* Deus Ex - Samme som over.
* Dishonored - et av de få moderne spillene innenfor denne sjangeren som jeg følte innfridde forventingene.
* Splinter Cell serien
* Hitman serien

De to sistnevnte er litt hit and miss for min del, så jeg har ikke runda noen av spillene dog spilt begge seriene en del. Til informasjon er alle disse spilt på PC.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
Spillbarhet er -i allefal for min del- det viktigste, at et spill er "umoderne", da i form av laber grafikk osv spiller liten rolle.
Jeg vil heller at selve spillet er bra, viss det da i tilleg har god grafikk så ser jeg heller på dette som en ekstra bonus

Thief-spillene og de første DeusEx er vel såpass gamle at de finnes vel ikke til dagens konsoller regner jeg med, men jeg har da PC hehe.
Godt mulig at jeg tar skammelig feil her, men jeg mener og ha sett et sted at Dishonored er Playstation-eksklusivt...?