Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 6274
hei. har prøvd å søke kredittlån massevis av plasser nå men får bare avslag. har per nå 0 kroner i gjeld og fast aap.
har hatt gjeld tidligere.

er det helt umulig for meg å få et kredittkort lån nå?
hvor lenge kommer min tidligere økonomiske situasjon til å prege meg, ift bil og boliglån osv etterhvert?
Kredittkort er noe som de gir ut til nesten hvem som helst, så hvis du får avslag på kredittkort kan du nok se lenge etter boliglån/billån.
libra
pearL1337's Avatar
Trådstarter
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Kredittkort er noe som de gir ut til nesten hvem som helst, så hvis du får avslag på kredittkort kan du nok se lenge etter boliglån/billån.
Vis hele sitatet...
kan ikke da forstå hvorfor jeg ikke får det innvilget. men 0 kroner i gjeld..?
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
kan ikke da forstå hvorfor jeg ikke får det innvilget. men 0 kroner i gjeld..?
Vis hele sitatet...
Det at du har 0 kroner i gjeld er jo veldig bra, men det er mest sannsynlig på grunn av din kreditt historie du får avslag. Har du hatt mange betalingsanmerkninger osv i fortiden?
libra
pearL1337's Avatar
Trådstarter
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Det at du har 0 kroner i gjeld er jo veldig bra, men det er mest sannsynlig på grunn av din kreditt historie du får avslag. Har du hatt mange betalingsanmerkninger osv i fortiden?
Vis hele sitatet...
har hatt en sak oppe i forliksrådet og en del oppkasso oppfodring på samlet gjeld ca 70 000. er jo ikke allverdens...
Finnes sider man kan sjekke om man har betalingsanmerkninger helt gratis. Har du søk opp og sett om det er noe der?
libra
pearL1337's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stone1 Vis innlegg
Finnes sider man kan sjekke om man har betalingsanmerkninger helt gratis. Har du søk opp og sett om det er noe der?
Vis hele sitatet...
jepp, jeg har ingen betalingsanmerkinger p.d.d
Problemet er nokk rimelig sikkert at du er på AAP! I bnkens øyemed er det som at du ikke har jobb..å "fast" aap finnes ikke..ikke i deres øyne værtfall..om ikke du mener ufør da..da er det null problem,om man ikke har betalingsannmerkning for tiden,da ufør er FAST inntekt..men at du ikke får kredittkort virker da rart..husker jeg fikk de nermest kastet etter meg i min ungdom!:0 (noe jeg sliter enda med..) uanz..deres syn: aap:usikker inntekt! Fast jobb eller ufør med minimum så å såmye kr er sikkert!:0 vet der er no dritt med lån å sånn..de som har kr,de får lett lån..mens de som VIRKELIG trenger det,de sliter mest..

Og mulig det er en viss tid etter betalingsanm er borte,før mn kan søke..usikker der..sleit med d samme å ble ikke klok..fik beskjed'prøv igjen om noen mnd..'
Sist endret av Luckystrike440; 2. januar 2021 kl. 02:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor har du egentlig lyst på kredittkort? Du sier du går på "fast" aap, så det blir ikke noe lettere for deg med tiden å betale ned kredittkortet.
Noen uoppgjorte betalingsanmerkninger?

Når personer og bedrifter betaler kravet i sin helhet tilsier dagens regelverk at anmerkningen skal slettes umiddelbart.
En uoppgjort betalingsanmerkning vil derimot foreldes og slettes etter fire år.

Dette fordrer at kreditor ikke gjenopptar saken og tar den til retten eller tvisterådet når fire år har gått.

Noe de som regel alltid gjør, for å holde kravet ved like.
Derfor man fortsetter å motta brev i fra de. Så de unngår at saken foreldes.
I de aller aller fleste saker så passer kreditorer som hauker på tidsfrister slik at stående krav aldri blir ugyldige. En som som fortsatt lever kan teoretisk bli i stand til å betjene gjelden, enten via inntekt eller feks arv el gevinst. Det som stort sett skjer med krav som tikker mot dato er at kravene videreselges for en svært lav sum til inkassoselskaper som lever på å kjøpe krav for slikk og ingenting fordi de har så gode rutiner på innkrevning at de på sikt tjener mer på kravene enn de betalte for dem.

Ts, aap er ikke inntekt som i fast inntekt. Det kan grunnen til avslagene. Søke om kredittkort på AAP er neppe en god løsning for deg uansett. For hvordan skal du klare å betale gjelden på lav AAP?

Du kan kontakte et av disse kredittscore selskapene og sjekke om du har anmerkninger. Det kan skje at oppgjorte saker av en eller annen grunn ikke er blitt fjernet. Om du finner noe slikt så bare kontakter du den som står som kreditorer og krever at anmerkning fjernes siden den er gjort opp og de må løse det innen 24 timer.
Du skal få gjenpartsbrev fra kredittsjekk når du søker, disse er grunnlaget for avslaget hva sier disse?
Disse kan ligge i Digipost.

Hvis alt annet er i orden, tipper jeg du rett og slett bare har for lav inntekt kombinert med AAP ser det ikke bra ut. Inntekt er nøkkelen til alt av lån og kreditt og da særlig usikret gjeld da inntekten er eneste «garanti» på at du kommer til å betale.

Du kan sjekke om du har noe gammel usikret gjeld her:
https://gjeldsregisteret.com/innsyn/

Husk også at om det ligger ubrukt kreditt på deg så teller dette «negativt».
Sist endret av Dough; 2. januar 2021 kl. 09:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For å få kredittkort så må du ha hatt en god nok inntekt siste 3 år. Altså 2017-2018-2019.
I tillegg så kan du ikke ha noen saker på deg i forhold til inkasso.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
I tillegg så kan du ikke ha noen saker på deg i forhold til inkasso.
Vis hele sitatet...
Du kan faktisk ha så mye inkassosaker du bare orker og klarer. De har ingen konsekvens før det blir betalingsanmerkning noe som først skjer etter inkasso.
Jeg vet de som er uføretrygdet kan ta huslån etc men er det også sånn under aap?
Bare det å ha AAP gjør det bortimot umulig å få lån. Du har jo ikke jobb! Første kravet er å ha en fast inntekt.
libra
pearL1337's Avatar
Trådstarter
takk for svar alle! da er det bare i glemme i denne omgang.
Kommunen kan gi startlån til "vanskeligstilte" på boligmarkedet . Husbanken/Husbanklån men det er kommunen. Derfor er det også store geografiske variasjoner på tildeling. https://www.husbanken.no/person/startlaan/
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er ganske mange faktorer som avgjør om du får kredittkort eller ikke. Anbefaler deg å lese denne artikkelen kredittkortinfo.no/slik-utfores-kredittsjekk/

Jeg fikk et kredittkort jeg brukte aktivt (og dårlig), og så endret situasjonen min seg og jeg havnet på AAP. Det var ikke spesielt moro med tanke på jeg fikk mindre å rutte med, når jeg skulle betale ned det faste til kredittkortet. Selv om du har tenkt til å bruke kredittkortet fornuftig for rabatter og cashback, så betale ned innenfor den rentefrie perioden, så er det svært lett å bruke mer enn man har tenkt.

Vær glad over at du ikke får kredittkort nå. Om du blir frisk og får jobb igjen, eller om du blir ufør, så får du fast inntekt og da kan du heller søke om kredittkort.