Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 38571
Også må vi ikke glemme Frida - med hjertet i hånden da.

En ganske snill mann (2010)
Rett og slett jævlig morsom! Denne må dere se
https://www.youtube.com/results?sear...p%C3%A5+by%27n
Sus og dus på byen. Bildet du ser er meg ved Akerselva i nittenhundre og pil og bue. Fikk en pose med digg.
Mine to minutter i rampelyset :-)
Orions Belte, 1985.
Sist endret av Hoppeliten; 22. mars 2016 kl. 23:59.
Norske byggeklosser! Riktignok fra 1972, men fortsatt en ganske bra komedie
Uno (2004), en av tidenes beste film.
Husker jeg likte Schpaaa (1998) da jeg var yngre Ligger på Youtube.
Sist endret av Teigen; 23. mars 2016 kl. 11:46.
Kurt Josef Wagle og legenden om fjordheksa.
se den!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg elsker gode norske filmer, først for meg det er "Kongen av Bastøy"
Søndagsengler ble i alle fall Oscarnominert. Ver ikke om jeg egentlig har sett den, husker ikke.

Orions belte er jo konge ☺
Sitat av Amida Vis innlegg
Jeg er på jakt etter gode, norske filmer
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg folk her har nevnt alle norske filmer som finnes :P
Sitat av Marori Vis innlegg
Nå tror jeg folk her har nevnt alle norske filmer som finnes :P
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tror vi har glemt Fjols til fjells!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
izzat, uno og fritt vilt filmene
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Pseudodokumentaren Trolljegerne var fin
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Har du i det hele tatt sjekket imdb? Der kan du sortere på alle mulige måter....

http://www.imdb.com/search/title?lan...moviemeter,asc
Vis hele sitatet...
Ville heller brukt denne lenken for å finne norske filmer på IMDb, da den kun viser filmer med norsk tale. Prøv deg litt fram med å filtrere på Popularity, IMDb Rating og Number of votes, så finner du nok noen gullkorn her og der. Den lenken Saerdna oppga ser ut til å vise filmer som er populære i Norge, uavhengig av om filmen er norsk eller ikke
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Legger til "Kong Curling" .. godt laget artigparti film. Maaten den er filmet og komponert paa minner meg mye om Jeun-Pierre Jeunet (Delicatessen, Amelie, The City of Lost Children etc) sin stil.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Døden på Oslo S er en knall go film om urban livet i oslo sett gjennom øynene til to tennåringer.spennende oxo
"Himmelfall" (komedie, 2002) må sees, den er utrolig morsom om du liker sort skrudd humor. "Hawaii Oslo" (drama, 2004) kan også anbefales. Slipp Jimmy fri (animert komedie for voksne, 2006) er noe for seg selv... Disse er jo nyere enn det du egentlig ba om da, men er absolutt filmer du må se om du ikke har sett dem alt Filmen en del andre nevner som Robinson Crusoe film heter egentlig "Håkon Håkonsen" (eventyr, 1990) men denne er nok best egnet for barn. Jeg så en film som barn jeg husker som utrolig morsom, "Ute av drift" (forviklingskomedie, 1992) men denne har jeg ikke sett som voksen så kan ikke garantere den er like morsom som jeg husker.
De dødes tjern, en av mine norske favoritter. Men hver sin smak så klart
Fin tråd, fort å glemme bort lille Norge i film universet.
Hei alle sammen.

Noen som kunne hjulpet meg med å finne ut hvor jeg kan kjøpe eller streame en knall bra britisk politi serie som heter Line of duty. Har sett sesong 1 og 3 med norsk tekst.mangler sesong 2 og 4.det som er viktig er at disse sesongene er med NORSK tekst.

Døden på Oslo S er knall bra.
Sist endret av perry1969; 5. juli 2017 kl. 20:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om du kan leve med svensk tekst,ligger sesong 2 på Dreamfilm
▼ ... flere år senere ... ▼
Plastposen.
Her kommer Olavs menn.
Bør Børson 1-2
Det her er kanskje et dumt forslag, men Jakten på Fjordheksa (Legenden om Fjordheksa?) fikk meg til å le noen ganger her og der. Ligger også ute på YouTube, med ganske lav kvalitet though.



Ganske teit film, og det er mange år siden jeg så den men såvidt jeg husker humra jeg litt i stuggu den gang da.
Orions Belte er vel en av få gode norske filmer. Håkon Håkonssen.
Det ble laget en parodi på Orions Belte. En "kortfilm" typ kvarter lang el noe slikt. Den var morsom når en hadde sett originalen. Husker ikke hvem som laget den eller når den kom ut. Den fant man på alternative streame tjenester tidligere.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det ble laget en parodi på Orions Belte. En "kortfilm" typ kvarter lang el noe slikt. Den var morsom når en hadde sett originalen. Husker ikke hvem som laget den eller når den kom ut. Den fant man på alternative streame tjenester tidligere.
Vis hele sitatet...
Tenker du på KLMs Orion Veltes?

https://www.youtube.com/watch?v=YQFY...annel=schmobot
Nei var ikke den jeg tenkte på, hadde aldri sett KLMs parodi. Jeg husker ikke engang hvem som spilte i den andre parodien, eneste jeg husker er den var morsom.
“Naboer” er rå da haha. Norsk psykologisk thriller med en fucka sex vibe og Kristoffer Joner i hovedrollen som stakkarslig weirdo. Anbefales hvis du liker litt ubehagelige filmer