Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 5216
endelig har apple komet med sin nye bærbar. hav synes dere om den?
jeg tror i at jeg skal ha meg en sån i hvertfall.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Du kunne nå ha linket til informasjonen om disse. Jeg har lenge hatt lyst å anskaffe meg en bærbar mac. Så det ser vel positivt ut dette. Men de er jo blitt dyrere og iBooken har jo gått ut av markedet.
ahh!! den kom i svart slik en blir det når penga tillater det
Allright! Har skikkelig lyst på denne, siden jeg er lutlei min G4. Faens treige helvete! Virker utrolig kult, og sjekk: Display

* 13.3-inch (diagonal) glossy widescreen. TFT display with support for millions of colors
* Supported resolutions: 1280 by 800

Også visstnok over fem ganger raskere.. Irriterer meg så jævlig at grunnkurselevene på medier og kommunikasjon her i byen skal få disse maskinene, mens vi må slite med G4 resten av skolegangen..


http://www.apple.com/macbook/macbook.html
Hva skjer med iBook 12"-erene. Dama mi har veldig lyst på en slik, blir de helt umulig å få tak i nå, eller selger de ut de som er igjen?
Jeg ville ikke kjøpt en gammel modell, men de er ærlig talt ikke noe bedre. Den nye macbooken er faktisk lettere enn den gamle.
Kutter de ut 12"? En skandale! Jeg er fantastisk fornøyd med størrelsen på min 12" iBook.
det eneste som irriterer meg med denne er faktisk at de ikke har klart å sette inn et ordentlig skjermkort. Integrert Intel-drit :/ blæææh

men ellers var den veldig veldig veldig søt
Ministry of Love
sptz's Avatar
13,3 tommer er den nye størrelsen. Mulig jeg dropper å kjøpe undervannshus og kjøper macbook i stedet
Trådstarter
83 0
hva er egentlig vekten på MacBook?
Ministry of Love
sptz's Avatar
2.36 kg evt 5.2 pounds
Trodde det var snakk om en bok med alle MacGyvers triks nå. *skuffet*
Usj, den er litt for stor.
Skulle ønske de kunne komme med en 12"-modell av denne, da hadde jeg garantert kjøpt en snart selv om jeg egentlig har en laptop.
Greia er at dama mi var helt i ekstase da hun så 12"eren. Ville ha akkurat den. Pluss at navigasjonen nederst var så søt da selvsagt.

Er det mulig å få kjøpt en slik nå, forhåpentligvis til redusert pris også?
Sitat av Thedeeq
Pluss at navigasjonen nederst var så søt da selvsagt.
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig?

Hvis du tenker på docken, så er ikke den noe annerledes på de nye macene.
Sist endret av Octavarium; 16. mai 2006 kl. 17:17.
Det der er hva jeg kaller en sweet little bitch... Men venter heller... tja, et år eller så, og sponser meg selv med en 15" MBPro Det som er litt irriterende er at jævelskapen faktisk er kjappere enn min kjære powerbook 15" 1,67ghz... Isj. Liker ikke at "ibook"-varianten er kjappere enn PB'en min. Fysj.
Sitat av Thedeeq
Greia er at dama mi var helt i ekstase da hun så 12"eren. Ville ha akkurat den. Pluss at navigasjonen nederst var så søt da selvsagt.

Er det mulig å få kjøpt en slik nå, forhåpentligvis til redusert pris også?
Vis hele sitatet...
Vis henne den nye du Hun blir nok minst like ivrig. OS er forresten helt likt
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Bah, for 9400 spenn får man i dag like mye prosessorkraft som jeg fikk i min MacBook Pro til 18500 for en måned siden. .

Men knall at de endelig slapp de. Mad stilig med sort design. Da er det bare PowerMac igjen...
Dette er et must! Har ventet på denne i evigheter. Dilemmaet er hvit eller svart?
Poenget er at hu vil ha en 12"

-"Trenger ikke noe større jeg, så blir den så lett å ha med seg"

Men er det slik at de dumper ut sine iBook'er nå, eller hva skjer med dem?

--OT:
Den "startmenyen" noen som veit om en måte å blåse det inn i Windows? Altså noe theme eller no. Hu er veldig ivrig på det. Dessuten så er vel en 12" Laptop med Win billigere en MacBook.
Ring apple og spør om det 12"-dilemmaet ditt da vel, mye enklere det enn å mase her i det uendelige
thedeeq, som sagt, så er arealet ikke stort større, og de nye veier mindre enn de gamle, har bedre skjerm og har fem ganger så kjapp cpu.
Trådstarter
83 0
Er det noen som hvet om det er mulig ok koble den til TV via s-video eller en sån gul en sån rød og en sån hvit.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Går ut ifra du kan kjøpe en Mini-DVI til S-video konverter. Det kjøpte jeg til min macbook i alle fall, men det var DVI til S-video da.

Thedeeq: Husk at den nye har widescreen format, dvs. den blir ikke noe "større" per se, bare en anelse bredere.
Trådstarter
83 0
Ok den er grei. da er det bare og spare litt penger da.
Sitat av moose
Er det noen som hvet om det er mulig ok koble den til TV via s-video eller en sån gul en sån rød og en sån hvit.
Vis hele sitatet...
Ja, mini-DVI-utgangen kan konverteres til bla tv-output med et adapter som kjøpes seperat
Trådstarter
83 0
takk. da vet jeg det 100% sikert.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av oink
Dette er et must! Har ventet på denne i evigheter. Dilemmaet er hvit eller svart?
Vis hele sitatet...
Er det et dilemma? Jeg sier: Grisebank folka som betaler to lapper ekstra for svartfargen. Hva faen er greia med dét egentlig?

Forøvrig var det på tide at Apple endelig kastet ut de siste 4:3-maskinene sine.
Widescreen <3
Du får bedre spesifikasjoner på Macen når du velger svart. Men du kan jo selvsagt konfigurere den hvite Macbooken til å få større harddisk og ram..
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av emcee
Du får bedre spesifikasjoner på Macen når du velger svart. Men du kan jo selvsagt konfigurere den hvite Macbooken til å få større harddisk og ram..
Vis hele sitatet...
Oppgrader harddisken på den hvite og du vil fortsatt spare 1500 kroner.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hmmm.. Merkelig at man betaler ekstra for svartfargen. Kanskje det bare er noe de gjør for å presse prisen på de hvite ned. Den er jo ganske kul da Eller kanskje de bruke eXtra SuPer HIGH QuaL RAM!! .. eller noe
Sist endret av Skyfex; 18. mai 2006 kl. 05:32.
Sitat av Skyfex
Hmmm.. Merkelig at man betaler ekstra for svartfargen. Kanskje det bare er noe de gjør for å presse prisen på de hvite ned. Den er jo ganske kul da Eller kanskje de bruke eXtra SuPer HIGH QuaL RAM!! .. eller noe
Vis hele sitatet...
Rent profittmessig, vil jeg tro. Er nok mange som er villige til å betale de ekstra lappene for svart.
Jeg betaler lett de ekstra kronene for den svarte når jeg kjøper meg MacBooken til sommern, hvorfor? Overlegent utseende.
Har alltid hatt lyst på en mac og dette ser ut som en koselig en =) Veldig grei til skole og PHP programering den der =) Noen som har noen anelse om hvordan det kan bli å spille WoW på den? Grafikkmessig osv og FPS der det skjer mye?
Kan noen av dere forklare meg HVA man skal med widescreen-format? 8:5 format er fantastisk tåpelig. Widescreen er bare idiotisk hysteri. Håper den kommer i vanlig 4:3-format.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg vet ikke hvordan du er, men jeg er jævla mye dyktigere til å utnytte plass i bredden enn i høyden.
Se på øynene dine. Hvordan er synsfeltet deres utformet? Forutsatt at du har begge øynene inntakt, så har du et bredt felt.
Jeg syns det virker bare teit. Nesten alle nettsider er satt opp vertikale, og da blir det litt feil med en horisontal skjerm. Men må vel nesten sjekke ut hvordan det fungerer i praksis før jeg klager mer

Jeg hadde helt klart valgt svart, er nesten så jeg skjemmes av min hvite iBook Tipper de har den prsien fordi de spiller på "induvidalisme"-greia som har holdt på i flere år (converse etc)

IvIoyner: Hvor nært sitter du skjermen?
Sist endret av klarhimmel1234; 18. mai 2006 kl. 19:05.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Waffel når du kjører dualscreen så setter du skjermene fortrinnsvis oppe på hverandre? Ikke ved siden av
Nettsider er en ting, men så utrolig digg det er å ha litt ekstra plass utover på siden når man holder på i photoshop osv, sleng alt av menyer ut på sidene, så sitter du igjen med mye mer plass å jobbe på. For ikke å snakke om når man ser film.
Sitat av spetznaz
Waffel når du kjører dualscreen så setter du skjermene fortrinnsvis oppe på hverandre? Ikke ved siden av
Vis hele sitatet...
Ja, og da har du gjerne en del fler tommer enn 13,3? Og setter man de oppå hverandre får man vel ikke 4:3, gjør man vel?
Sitat av Waffel
Kan noen av dere forklare meg HVA man skal med widescreen-format? 8:5 format er fantastisk tåpelig. Widescreen er bare idiotisk hysteri. Håper den kommer i vanlig 4:3-format.
Vis hele sitatet...
Det er utrolig praktisk om man har mer enn et vindu oppe samtidig. Jeg synes ikke det er oppskrytt og alt det tullet der. Med min 20" widescreen iMac kan jeg surfe samtidig som jeg har masse andre programmer tilgjengelig på sidene av nettleseren. Har jo ingen hensikt å la nettleseren ta hele bredden. Utrolig deilig i kreative programmer også. Filmredigering, photoshopping etc., blir mye enklere når man får seg skikkelig arbeidsrom med luft nok til å ha mye ved siden av hverandre.

På mindre skjermer er widescreen kanskje ikke fullt så interessant, men det har for all del mange positive sider. Surf mens du har kontaktlisten for alle tenkelige IM-tjenester oppe ved siden av, ha andre vinduer lett tilgjengelig ved at du ser hjørner på dem osv.

Widescreen er nyttig
Okda, kan se nytten nå Men syns det er litt bortkasta på en laptop.. Får vel prøve og se.
Sitat av Waffel

IvIoyner: Hvor nært sitter du skjermen?
Vis hele sitatet...
1,5m ca. Proposjonene til noe forandrer seg ikke med avstand fra øyet
Herregud da din løk. Vanlige brukere sitter hvertfall 30-40 cm unna skjermen med øynene, og da er vel ikke skjermflaten så stor at synet har så mye å si?
Sikler på en MacBook selv, men ble litt mer tilbakeholden da jeg leste dette.
Endelig slipper man muligens tastatur-merker! <3
Sitat av Waffel
Okda, kan se nytten nå Men syns det er litt bortkasta på en laptop.. Får vel prøve og se.
Vis hele sitatet...
Kommer jo bare an på hva man bruker laptopen til det det er jo absolutt nok futt i dem til å leke seg i både photoshop og illustrator, og der kommer så definitivt widescreenen til sin rett.
Da var macbooken bestilt (1,8ghz utgaven), regner med å legge ut bilder og noen komentarer på selve maskinen om ca...10 dager.
-papa
btw: hun hygglige svenske damen på apple, mente jeg var den første som kom til å få den i norge.
Dealen med glossy skjerm? Det er jo ekkelt. Tastaturet ser ekkelt ut også. Jeg hadde gledet meg til å shoppe en svart(HEHEHELOL) en, men det koster jo pokker meg en formue. Håpløst.