Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3946
Noen her inne som holder på med gateracing?
evt om du vet om noen steder som ligner litt på en "Touge"?

For meg er det f*** meg ingenting som slår å banke på det man orker på gamle sideveier... Jeg og en liten kompisgjeng finner oss ett område som har et par kilometer vei som ikke brukes altfor mye av lokalpopulasjonen om natta og kappkjører litt. Vi har lookouts på start og mål, sånn at vi ikke plutselig møter på noen uskyldige folk som er ute på tur. Vi har også en liten "teknisk kontroll" av bilene, hvor en av de som ikke skal kjøre går igjennom bilene før vi setter igang, så alle bilene holdes i topp stand.
Kanskje ikke riktig forum å snakke om dette, men man vet jo aldri...
Dere vet at det finnes bilbaner rundt om i landet med kjøring hver helg?
Hvorfor drive uaktsom kjøring på offentlig vei? øde eller ikke...
Plutselig står det en Elg der, eller naboen sin hund.
Med tanke hvor strenge politi i norge er så tenker jeg at dersom du blir tatt at du mister lappen for minst 5 år. Lønner seg å kjøre på bane altså.
Anonym bruker
"Slank Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gjort endel kappkjøring på offentlig vei med trafikk og uten, ble blandt annet jaget av en fyr in en 63 amg som mente han var politi men ikke på jobb (jada, sikkert)

Forstår rushet og det der, men foreslår at du kommer deg på bane. Som nevnt over finnes det elger og drit som du kan krasje med
Som dyreverner, er det rørende att så mange slår ring rundt elgen. Som menneske er det litt skummelt at vi ikke er nevnt. Kjør som faen, kjør på bane!
Må si meg enig i at det er bedre å ta dette på bane enn på vei, men så var det det å ha en bane tilgjengelig. Det norske motorsport miljøet er ganske trist i forhold til andre land rundt oss. Racing er uansett dyrt og mye arbeid for lite kjøring. Kan anbefale at gjengen din kjøper hver deres VR-ready PC, et VR headsett og ratt+pedaler i stedet for nye Coilovere, så kan dere ha en trackday på nordsløyfa hver dag om dere vil.

Kjører mye Assetto Corsa selv og må si at det er ganske tilfredstillende med VR og ratt som har veifølelse(force feedback).
Kappleik i bil på offentlig vei har vi alltid hatt og vil alltid ha tror jeg, om ikke førerløse biler gjør at privatbilismen blir forbudt. Skal ikke komme med masse pes, men heller si at gjør ting så sikkert som dere kan og forsøk å unngå kjøring på tider av døgnet der det er trafikk etc. Er mange øde landeveier i dette landet, men også mange som bruker landeveien døgnet rundt, inkludert tømmerbiler, tungtransport, elg og mosjonister. Blir dere tatt så får det konsekvenser, og blir det ulykke som følge så må dere leve med det om dere er så heldige.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Finnes nok ingen undergrunns gateracing miljø i Norge nei.
Sitat av Hårskumm Vis innlegg
Finnes nok ingen undergrunns gateracing miljø i Norge nei.
Vis hele sitatet...
Jo det gjør nok det, over hele landet, i alle bygder faktisk. Bare at det ikke er som på film, det er ikke hundrevis av tilskuere, bikini babes, bål i oljefat og det ypperste av blod-trimma entusiast biler med allverdens trim-deler. Det er heller ikke som på film, at det kjøres om pink-slips, en bråte cash eller drømmedama.

Her er det mer ad-hoc gateracing, der folk kjører bruksbilen så hardt de klarer, og der kun noen få ildsjeler har ekstra grom redskap. Gjøres for gøy og for adrenalin kick og er gjerne bare en håndfull eller to som driver på med.

De mest engasjerte er ofte mer på banetreff og banekjøring enn gateracing.