Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2240
Jeg vurderer å prøve å mikrodosere fleinsopp og siden jeg er helt fersk i mikrodosering kunne jeg trengt litt input.
Jeg ser flere forum anbefale alt fra 0.05 opp til 0.4. For meg blir sistnevte mengde uaktuelt da fleinsopp er hakket mer potent enn ymse slag av cubensis.

Så langt er ideen min og kanskje ta 1/4- 1/3 av en enkelt sopp og evt øke etterhvert til 1/2 eller en hel. Har ingen anelse hva dette blir i vekt. Dette kan naturligvis bli noe unøyaktig da soppene har forskjellig størrelse. Tanker?
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Litt trøblete å MD sopp, men jeg anbefaler deg å legge x-antall tørket sopp i en blender, grinde dette til pulver før du veier det, og putter i kapsler, det vil være lettes, og hver kapsel vil være like potent. Hvorfor velger du sopp?

Har MD mye rart, 2c-i/b/c proscalin, 4-aco, dob og lsd. Lsd er helt klart best og lettest å måle
Sitat av kmsc Vis innlegg
Hvorfor velger du sopp?
Vis hele sitatet...
Mest fordi jeg har best tilgang på det. Også fordi jeg liker psilocybin og dens skjarm over lsd, selv om lsd er helt prima det og.

La oss si at det blir unøyaktig, men for meg er det viktigste at jeg ikke er i nærheten av å trippe, spørsmålet blir om så små doser vil gi noe av betydning i det hele tatt?
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Vel, en effekten til en mikrodose er noe helt annet enn en rusdose. Kanskje du vil like Lsd's effekt i mikrodoser bedre enn sopp? Jeg ville prøvd begge deler, altså med både lsd, og sopp. I hvilken sammenheng skal du MD? Er det på jobb, skole eller bare rent generelt? Prøv deg frem hjemme først i såfall. Poenget med å grinde dette opp er jo at hver kapsel skal bli like potent som sagt.

Du må bare prøve deg frem, jeg har mikrodosert en del på lsd, startet på ca 7mcg, men måtte øke. Etter kanskje en 3-4 forsøk fant jeg ut at ca 25-27mcg var en passe dose for meg, som ga ønsket effekt, og det har vært til god hjelp. Jeg bruker det alltid på jobb, på utvalgte dager/perioder
Jeg pleier å mikrodosere med 2 små/normale flein, eller 1 stor. Jeg inntar det vanligvis to ganger i løpet av en dag og holder det gående i 2 uker før jeg tar en pause.

Har også prøvd å pulverisere og veie opp som nevnt over her, men tror vekta mi var noe unøyaktig og jeg følte jeg havna over grensa for mikrodosering flere ganger når jeg veide opp 0,1 - 0,15. Jeg ble litt ukomfertabel sosialt (er ikke noe kult å ligge i boarderlinesona) og lys- og lydintrykk ble litt for sterke, da jeg allerede er litt sensitiv på dette og sensitiv på psykadelika generelt. Så det har blitt til at jeg bare velger ut dagens to sopp fordi det er så enkelt og fungerer supa for meg.

Lykke til!=) Håper du får en god opplevelse! Også er det jo bare å prøve og feile litt, enten du velger å pulverisere for å utjevne potens og veie opp eller spiser de som de er. Kan være lurt å begynne i det små og heller øke på litt dersom du føler det er riktig. Mikrodosering har vært med på å redde meg fra mye frykt og tendenser til nedstemthet, samt å slutte å prokrastinere med hverdagens nødvendige ting-
Takker for svar folkens, much obliged.
Kvern opp en hel batch slik at hver dosering blir så lik som mulig. Så måler du opp ~0,05-0,1 og prøver en dag du ikke skal på jobb/skole etc. Hvis du ikke får 'effekt' går du opp litt (gorsiktig) i dose. Om du merker at sinnstilstanden din endrer seg har du tatt for mye (vanligvis), så da reduserer du litt.

Du tar en dose hver tredje dag (for å unngå toleranse bl.a). Forsøk å hold dagbok hver dag, gjerne en uke før du starter og en god stund (måneder) etter start for å lettere se hvordan det påvirker deg.

Som tidligere nevnt er sopp litt vanskelig å dosere fordi potens varierer veldig, så begyn forsiktig og husk at det heter MIKROdosering.
Har lekt med tanken på dette selv. Det jeg ønsker å oppnå med dette er økt energi, mere glede, bli roligere og mere harmonisk.

Har en del rus erfaring, men ikke fra noen form med psykedelika og er heller ikke ute etter de "kraftigere" effektene slik som hallusinasjoner o.l. Stoler ikke nok på meg selv til det.

Det jeg har vurdert er sopp, bla. på grunn av tilgjengelighet. Er veldig åpen for tips og råd
Sist endret av Antimatter08; 13. september 2018 kl. 00:46.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg forsøkte flein i 3 uker. Følte meg roligere og mer avslappet, men det var omtrent eneste effekten. Noen dager fikk jeg en svak hodepine i baksiden av hodet. Ikke noe mer energi, driv eller motivasjon som jeg håpet på.

Har lest litt om det på r/reddit og virker som noen får god effekt av sopp og andre LSD, så tenker at jeg prøver meg på LSD i neste omgang.
Hva med Fluesopp? Utifra hva jeg har lest vill den kunne gi noen av de effektene jeg skisserer att jeg ønsker. Men den og annen sopp er kanskje litt uforutsigbart? Sånn sett vill vel muligens LSD være det letteste å dosere jevnt, ihvertfall om man kjenner kvaliteten på varen.
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Hva med Fluesopp?
Vis hele sitatet...
Fluesopp er ulovlig å importere. Prøvde selv for noen mnd siden, ble stoppet i tollen (uten at det ble noen sak ut av det). Men skogen er vel snart full av fluesopp..
..men fult lovlig å både plukke å innta som du sikkert vet
Har ikke erfaring med fluesopp i mikrodoseringer selv, men en kamerat sverger til dette og sier det gir økt energi og også glede i sosiale settinger.
Man trenger heller ikke tenke på toleranse. MD med fluesopp gir like god effekt dagen etter
Sist endret av Bearass; 14. september 2018 kl. 00:53.
Bearass; Tusen takk! Ca. dose? Og fremgangsmåte?

+ der jeg holder til, Akershus, har jeg sett flott fluesopp i flere uker nå, men pga. (regn?) er mye nå ødelagt. Kommer det mer eller er sesongen fucked?
Sist endret av Antimatter08; 14. september 2018 kl. 01:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.