Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3452
Noen som har no erfaring? Drikker jævlig sjelden, hjelper det mot suget?
Anonym bruker
"Tropisk Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Ajajaj Vis innlegg
Noen som har no erfaring? Drikker jævlig sjelden, hjelper det mot suget?
Vis hele sitatet...
Hjelper ikke på suget, men kan ta toppene av de fysiske av abstinenser for en kort periode.
Du kan bli pære i hvert fall, selv om du ikke sier hvor stor flaska er.
Anonym bruker
"Rede Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan kanskje hjelpe til en viss grad, men drikk nu ikke hele flaska ila kort tid, kan få alkoholforgiftning.
Alkohol får deg nok mest sannsynlig til å tenke at du kan gå å skaffe deg en bag, at det ikke er så farlig. Kan ikke snakke for heroin, men terskelen blir fort lav for å skaffe cola når jeg drikker.
Det kan hende det hjelper der og da, men du blir bare enda dårligere dagen derpå. Er det verdt det?
Jeg har dårlig erfaring med de fleste andre rusmidler en opiater, benzo og hasj om jeg er dopsjuk.

Alkohol blir jeg kvalm av nærmest etter et par slurker og magen blir helt rasert. Det smaker også jævlig.

Det gjør cannabis også forsåvidt når jeg er dopsjuk. Må ta små trekk for å unngå brekke meg. Det tar definitivt bort litt av krampene og nærmest umulig å føle seg rusa.

Beste mot å være dopsjuk etter min erfaring er å jogge. Det er litt jævlig i starten, men etter du har fått sluppet ut litt endorfin kan du bli nærmest syntomfri så lenge du løper.

Endorfin er smertedempene og kroppens morfin

Har tidligere hatt et problematisk forhold til heroin hvor jeg ikke klarte bruke det kontrollert og begrenset. Jeg er også en treningsnarkoman.

Abstinensene jeg får om jeg ikke trener ligner på mild opiat abstinens mer en noe annet.
Sist endret av DrPerception; 1. juli 2020 kl. 08:07.
Drikk rolig, og kos deg med flaska, det er ikke vits i å styrte den.. Bare det å ha noe annet å gjøre på imest formen faktisk blir bedre kan hjelpe deg gjennom en hel dag uten abstinenser, men du får det dobbelt så jævlig dagen derpå.
Sist endret av druefjes; 1. juli 2020 kl. 12:41.
Ja det hjelper. Men hvis du er I abstinens grunnet vilje vil du garantert sprekke.

Husk at fyllesyken I abstinens er tortur av en annen verden. Men - den tid den sorg, eller hur?
Anonym bruker
"Tropisk Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Jeg har dårlig erfaring med de fleste andre rusmidler en opiater, benzo og hasj om jeg er dopsjuk.

Alkohol blir jeg kvalm av nærmest etter et par slurker og magen blir helt rasert. Det smaker også jævlig.

Det gjør cannabis også forsåvidt når jeg er dopsjuk. Må ta små trekk for å unngå brekke meg. Det tar definitivt bort litt av krampene og nærmest umulig å føle seg rusa.

Beste mot å være dopsjuk etter min erfaring er å jogge. Det er litt jævlig i starten, men etter du har fått sluppet ut litt endorfin kan du bli nærmest syntomfri så lenge du løper.

Endorfin er smertedempene og kroppens morfin

Har tidligere hatt et problematisk forhold til heroin hvor jeg ikke klarte bruke det kontrollert og begrenset. Jeg er også en treningsnarkoman.

Abstinensene jeg får om jeg ikke trener ligner på mild opiat abstinens mer en noe annet.
Vis hele sitatet...
Helvete, jogge på heroin abstinenser

Har mer en nok på å ligge i foster stilling på sofaen, og kommer jeg meg i dusjen er det et under. Ikke faen om jeg hadde klart det!!!!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helvete, jogge på heroin abstinenser

Har mer en nok på å ligge i foster stilling på sofaen, og kommer jeg meg i dusjen er det et under. Ikke faen om jeg hadde klart det!!!!
Vis hele sitatet...
Ja, fordi det finnes jo ikke forskjellige grader av abstinenser.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja, fordi det finnes jo ikke forskjellige grader av abstinenser.
Vis hele sitatet...
Har en del med alder å gjøre og da. Når man er 19 er det ikke en stor pine å trene dagen derpå men er man 40 er fyllekula gjerne så drepende på kroppen at det tar mange dager før man orker å forlate kåken.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helvete, jogge på heroin abstinenser

Har mer en nok på å ligge i foster stilling på sofaen, og kommer jeg meg i dusjen er det et under. Ikke faen om jeg hadde klart det!!!!
Vis hele sitatet...
Hva med om dealeren var noen hundre meter unna og kan hjelpe deg med en gratis smell om du rakk møte han før bussen hans kommer?
Anonym bruker
"Tropisk Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hva med om dealeren var noen hundre meter unna og kan hjelpe deg med en gratis smell om du rakk møte han før bussen hans kommer?
Vis hele sitatet...
Når du sier det på den måten så hadde jeg nok løpt for livet ja
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når du sier det på den måten så hadde jeg nok løpt for livet ja
Vis hele sitatet...
Du løper for å ødelegge livet ditt mer enn du allerede har... Dop ødelegger virkelig alt. Trenger ikke gå så dypt inn i det du finner vel ut av det før eller senere uansett.
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Du løper for å ødelegge livet ditt mer enn du allerede har... Dop ødelegger virkelig alt. Trenger ikke gå så dypt inn i det du finner vel ut av det før eller senere uansett.
Vis hele sitatet...
Synes du virker fordomsfull nå.

Det er sant at mange får redusert livskvalitet en periode og noen resten av livet, men så har du alle du ikke ser som lever et godt liv og mange har det sikkert bedre en deg selvom de bruker heroin.

Jeg skal innrømme at jeg ikke alltid har hatt et godt liv. Jeg var ekstremt depressiv for rundt 10år siden. Har en tråd som heter "min historie" her på forumet.

Etter denne tråden startet jeg med heroin og det reddet meg fra selvmord. Det holdt meg i livet en dag av gangen.

Jeg var jo psykisk syk på det tidpunktet at jeg selvfølgelig også fikk et alvorlig og usunt bruksmønster.

Jeg dro etterhvert i behandling og presset meg til grensene for å jobbe med alt jeg sleit med slik at jeg kunne leve.

I ettertid har jeg kunne bruke heroin av og til i 5år uten noe andre negative konsekvenser enn å møte på fordommer.
Personer tror jeg er udugelig fordi jeg tar heroin, personer som tror jeg er avhengig fordi ALLE som bruker heroin er jo avhengige, eller at jeg ikke har det bra med meg selv.

Sannheten er det at når det kommer til avhengighets-problematikk så oppfyller jeg ikke ett kriterie en gang.


Jeg har lykkes i livet. Jeg har leiligheter i 3 land. Med økonomi så god nå at jeg ikke trenger jobbe mer en jeg selv ønsker.

Jeg er fornøyd med meg selv, stolt over hvem jeg er blitt. Jeg er godt likt av de rundt meg og jeg er viktig for mange. Jeg er definitivt en net + fyr som løfter de rundt meg mer en jeg trekker dem ned.

Har også en fantastisk kjæreste.

Det går altså helt fint ann a bruke heroin uten ødelegge seg selv, men det krever såklart at du har fått orden på psyken, forstår deg selv og forstår heroinet.
Anonym bruker
"Tropisk Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Du løper for å ødelegge livet ditt mer enn du allerede har... Dop ødelegger virkelig alt. Trenger ikke gå så dypt inn i det du finner vel ut av det før eller senere uansett.
Vis hele sitatet...
Altså, FYI, så har jeg ikke vært hektet på heroinen på snart 14 år, men husker jævlig godt hvordan abstinensene var.

Så beskriver egentlig i fortid.

Deilig å være fri fra nålen og dopen
Anonym bruker
"Tropisk Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Synes du virker fordomsfull nå.

Det er sant at mange får redusert livskvalitet en periode og noen resten av livet, men så har du alle du ikke ser som lever et godt liv og mange har det sikkert bedre en deg selvom de bruker heroin.

Jeg skal innrømme at jeg ikke alltid har hatt et godt liv. Jeg var ekstremt depressiv for rundt 10år siden. Har en tråd som heter "min historie" her på forumet.

Etter denne tråden startet jeg med heroin og det reddet meg fra selvmord. Det holdt meg i livet en dag av gangen.

Jeg var jo psykisk syk på det tidpunktet at jeg selvfølgelig også fikk et alvorlig og usunt bruksmønster.

Jeg dro etterhvert i behandling og presset meg til grensene for å jobbe med alt jeg sleit med slik at jeg kunne leve.

I ettertid har jeg kunne bruke heroin av og til i 5år uten noe andre negative konsekvenser enn å møte på fordommer.
Personer tror jeg er udugelig fordi jeg tar heroin, personer som tror jeg er avhengig fordi ALLE som bruker heroin er jo avhengige, eller at jeg ikke har det bra med meg selv.

Sannheten er det at når det kommer til avhengighets-problematikk så oppfyller jeg ikke ett kriterie en gang.


Jeg har lykkes i livet. Jeg har leiligheter i 3 land. Med økonomi så god nå at jeg ikke trenger jobbe mer en jeg selv ønsker.

Jeg er fornøyd med meg selv, stolt over hvem jeg er blitt. Jeg er godt likt av de rundt meg og jeg er viktig for mange. Jeg er definitivt en net + fyr som løfter de rundt meg mer en jeg trekker dem ned.

Har også en fantastisk kjæreste.

Det går altså helt fint ann a bruke heroin uten ødelegge seg selv, men det krever såklart at du har fått orden på psyken, forstår deg selv og forstår heroinet.
Vis hele sitatet...

Veldig interessant, har selv lurt på om dette faktisk er mulig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veldig interessant, har selv lurt på om dette faktisk er mulig
Vis hele sitatet...
Jeg leste et studie mange år tilbake. Tror det var fra australia. Om jeg husker riktig nå viste det at 2/3 av de som brukte heroin brukte kun av og til.

Kanskje noen vet hvilket studie jeg tenker på? Skulle likt sett på igjen nå som jeg forstår forskning lagt bedre.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Synes du virker fordomsfull nå.

Det er sant at mange får redusert livskvalitet en periode og noen resten av livet, men så har du alle du ikke ser som lever et godt liv og mange har det sikkert bedre en deg selvom de bruker heroin.

Jeg skal innrømme at jeg ikke alltid har hatt et godt liv. Jeg var ekstremt depressiv for rundt 10år siden. Har en tråd som heter "min historie" her på forumet.

Etter denne tråden startet jeg med heroin og det reddet meg fra selvmord. Det holdt meg i livet en dag av gangen.

Jeg var jo psykisk syk på det tidpunktet at jeg selvfølgelig også fikk et alvorlig og usunt bruksmønster.

Jeg dro etterhvert i behandling og presset meg til grensene for å jobbe med alt jeg sleit med slik at jeg kunne leve.

I ettertid har jeg kunne bruke heroin av og til i 5år uten noe andre negative konsekvenser enn å møte på fordommer.
Personer tror jeg er udugelig fordi jeg tar heroin, personer som tror jeg er avhengig fordi ALLE som bruker heroin er jo avhengige, eller at jeg ikke har det bra med meg selv.

Sannheten er det at når det kommer til avhengighets-problematikk så oppfyller jeg ikke ett kriterie en gang.


Jeg har lykkes i livet. Jeg har leiligheter i 3 land. Med økonomi så god nå at jeg ikke trenger jobbe mer en jeg selv ønsker.

Jeg er fornøyd med meg selv, stolt over hvem jeg er blitt. Jeg er godt likt av de rundt meg og jeg er viktig for mange. Jeg er definitivt en net + fyr som løfter de rundt meg mer en jeg trekker dem ned.

Har også en fantastisk kjæreste.

Det går altså helt fint ann a bruke heroin uten ødelegge seg selv, men det krever såklart at du har fått orden på psyken, forstår deg selv og forstår heroinet.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke fordomsfull, jeg har vært hektet på heroin selv så derfor jeg vet hvordan det er. For meg hjalp det ikke hvor mange som frarådet det, jeg måtte fortsatt prøve det og bli hektet selv.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Jeg leste et studie mange år tilbake. Tror det var fra australia. Om jeg husker riktig nå viste det at 2/3 av de som brukte heroin brukte kun av og til.

Kanskje noen vet hvilket studie jeg tenker på? Skulle likt sett på igjen nå som jeg forstår forskning lagt bedre.
Vis hele sitatet...
Er lavere 1/4 av brukere blir avhengige. Stoffet har så mye Stigma og tull rundt seg. Er ingen forskjell på Heroin eller de sterke smertedempende midlene du får av den glade farmasøyten på Apotek 1 i utskrivningsklasse A annet enn at det er blandet ut. Heldigvis med nesten bare med inaktive stoffer her til lands og koffein.
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Jeg er ikke fordomsfull, jeg har vært hektet på heroin selv så derfor jeg vet hvordan det er. For meg hjalp det ikke hvor mange som frarådet det, jeg måtte fortsatt prøve det og bli hektet selv.
Vis hele sitatet...
Ja du ble hektet, jeg ble hektet, men det betyr ikke at lignende probkematikk gjelder alle andre.
De fleste som prøver heroin blir ikke hektet og de fleste som bruker heroin i allefall autralia ser ikke ut til å ha en konkret heroin avhengighet hvor de bruker heroin på fast basis.

Tror det er bedre å heller finne ut hvorfor akkurat du var en av de 25% ble hektet istede for å tenke alle andre ville fått lignende problematikk som deg.
Sist endret av DrPerception; 2. juli 2020 kl. 17:33.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Ja du ble hektet, jeg ble hektet, men det betyr ikke at lignende probkematikk gjelder alle andre.
De fleste som prøver heroin blir ikke hektet og de fleste som bruker heroin i allefall autralia ser ikke ut til å ha en konkret heroin avhengighet hvor de bruker heroin på fast basis.

Tror det er bedre å heller finne ut hvorfor akkurat du var en av de 25% ble hektet istede for å tenke alle andre ville fått lignende problematikk som deg.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig håper jeg jo at han ikke blir hektet, men jeg forklarte at jeg ikke er fordomsfull men selv har erfaring med det.

I Norge blir veldig mange hektet på heroin, kanskje fordi så mange andre bruker det også. Så bra at det ikke er så mange i andre land som blir det, men i Norge er veldig mange hektet på heroin.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Tror det er bedre å heller finne ut hvorfor akkurat du var en av de 25% ble hektet istede for å tenke alle andre ville fått lignende problematikk som deg.
Vis hele sitatet...
Sitat av Mia123 Vis innlegg
I Norge blir veldig mange hektet på heroin, kanskje fordi så mange andre bruker det også. Så bra at det ikke er så mange i andre land som blir det, men i Norge er veldig mange hektet på heroin.
Vis hele sitatet...
Du ignorerer jo hva han skriver. 25% er 25% uansett.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Du ignorerer jo hva han skriver. 25% er 25% uansett.
Vis hele sitatet...
Ok så det gjelder for alle land da? Tror det er mer enn 25 prosent som prøver heroin som blir hektet i Norge.
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Ok så det gjelder for alle land da? Tror det er mer enn 25 prosent som prøver heroin som blir hektet i Norge.
Vis hele sitatet...
25 prosent av et representativt utvalg av befolkningen blir avhengige av heroin. Med tanke på hvor dårlig rykte stoffet har hos den jevne Nordmann så er det nok hovedsakelig personer som enten sliter eller folk som enten ikke bryr seg eller som nok kan betegnes som noe ekstreme som velger å prøve stoffet og hos denne gruppen er det nok større sannsynlighet at flere utvikler en avhengighet.

Men hvis du gir oxycontin eller morfin til 100 nordmenn over en periode så er det nok 25 prosent eller langt færre som blir avhengige. Har personene i tillegg legitimt behov for preparatene pga smerter så kryper nok denne prosenten ned mot 10 prosent.