Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1244
Hei, er det noen som vet hvor lang tid det tar å sende et brev til et annet land i EU.

Takk på forhånd
er sikkert endel raskere postgang nå enn for 15-20 år siden men da jeg var i syden da (hellas, spania osv) så var det populært å sende postkort hjem, det morsomme er at man rakk jo å komme hjem før venner og familie fikk disse i posten så 7-14 dager var det nok den gang iallefall.
Har du hørt om Google?

"Veiledende leveringstid for all post frankert med frimerker er to virkedager i hele Norge. Til Europa er leveringstiden 3–7 virkedager, og til resten av verden 5–9 virkedager."

Erfaringsmessig kan jeg si du bør regne med nærmere 7 dager enn 3.
Sist endret av celtseus; 29. juni 2020 kl. 20:12.
Postkort fra sydeuropa er lavere prioritert enn selv brev. 1 mnd fra Spania - ikke uvanlig. Men kan også gå fort. Sendte engang et postkort fra Italia, som EXPRESS, var framme på 3 dager.

I dag roter Korona med forsendelsestiden. Varer jeg bestiller fra Italia og USA bruker 2-3 mnd lenger enn vanlig.

"Har du hørt om Google?" Vel, her du hørt om www.posten.no? Tror dem har bedre svar. Dem er også på messenger og svarer fort.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
"Har du hørt om Google?" Vel, her du hørt om www.posten.no? Tror dem har bedre svar. Dem er også på messenger og svarer fort.
Vis hele sitatet...
Sitatet jeg posta er fra posten.no, øverste treff i Google når man søker på "posten sendingstid Europa".
BRAND ∞ STRONG
Hørt om this and hørt om that..
Vær litt hyggelige med hverandre a!

og "thenorwegiandud" legg litt egen innsats i det neste gang
så går det bedre.