Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1265
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vurderer sterkt å prøve å spørre om å få benzo på resept pga sterk angst, men jeg er diagnosert med depresjon (og angst+ptsd). Jeg har antidepressiva (Cipralex) på resept, som jeg skal ta 20mg av hver dag. De har jeg ikke tatt på rundt 1,5 år, så jeg har jo heller ikke hentet ut flere esker siden da. Regner med legen kan se at jeg ikke har hentet mer på nesten 2 år.
Kommer det til å være helt uaktuelt for legen min å skrive ut benzo på grunn av diagnosene mine?

Hvis jeg skulle være så heldig at jeg får benzo og får feks sobril, kan det gi konsekvenser hvis jeg sier at jeg har prøvd det før, men at de ikke funket i det hele tatt for meg? Har fått noen av min stefar i ny og ned.


Vil også legge til at min psykolog vet at jeg har ruset meg, men da hovedsaklig på amfetamin. At jeg har vært borti xanax her og der er hun også klar over. Er dette også noe han kan sjekke/få informasjon om? Er utrolig kjipt hvis dette også kan gjøre det umulig å få benzo :/
R.i.p 23.04.2021
Du kan velge og være helt ærlig og si at du har prøvet ut benzo før,da tenker legen din at jaha h*n har jo kjøpt narkotika tidligere. Eller du kan holde kjeften og eller lufte det at du har lest om benzo og hører det kan være noe og ha liggende ved behov. Når du fks må ut i sosiale settinger som er veldig stressende for deg ,kunne det hvert greit og ha . Anbefaler ingen og bruke disse daglig , da du må huske at benzo kurerer ingenting. Det hjelper på symptomene der og da ,men når den går ut kan du faktisk bli være en du var før. Denne følelsen bidrar til at folk da spiser enda mer og blir hekta. Farlige saker og leke med.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ønsker ikke å ta det hver dag nei.
Har prøvd xanax(2mg)/xanor(1mg), sobril, stesolid og lorazepam av det jeg kan komme på akkurat nå. Jeg synes 1mg Xanor var den som funket best på meg, men såvidt jeg har forstått er det vel ikke så lett å få det...
Har også lest litt om valium og det virker som det kanskje kunne vært verdt et forsøk. Noen innspill?
R.i.p 23.04.2021
Og få xanor i dag er nesten ikke eksisterende med mindre du har fåt det utskrevet tidligere.de jobber med og fase den ut av markedet. Valium skrives ut like hyppig som sobril. Men jeg trur legen først vil prøve med sobril, og vis den ikke har ønsket effekt går du over på valium.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvor gammel du er har en del å si. De vil ikke være ansvarlige for at du blir avhengig, jo yngre du er desto større sjangs for at du fucker opp innbiller jeg meg at de tenker.
Sist endret av Bothrops; 22. juni 2020 kl. 15:49.
Anonym bruker
"Fri Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg reagerer på at du sier: «hvis jeg skulle være så heldig at jeg får benzo». Du er ikke heldig om du får utskrevet benzo. Det er ingen god løsning for alvorlige problemer som angst og ptsd. For en kort periode, ok. Men jeg foreslår heller dps hvis du ikke allerede er der. Du har rett til å bytte både dps og behandler, hvis det skulle være dårlig match mellom deg og behandler fra start for eksempel.
Jeg har selv erfart dette.

Håper du får ordentlig terapi - i kombinasjon av medisiner, også benzo i starten hvis det er nødvendig. Kan forøvrig anbefale en antidepressiva som heter Wellbutrin mot ptsd. Du kan nevne det for behandler eller lege som kjenner deg om det kunne ha vært noe for deg.

Det er sagt utallige ganger her, men benzo er sykt lett å bli avhengig av. Det bedøver bare hjernen din. Den fikser ingenting.

Sorry moralpreken, men vil deg bare godt.

Lykke til uansett hva det blir til. Håper du blir bedre.