Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 7491
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ser etter en arvtaker til mine gamle ATH-M50x, som begynner å bli frynsete.

Jeg har generelt vært stor fan av lyden i dem, men har noen få irritasjonsmomenter.

For det første er de vanskelige å stille inn slik at de ikke gjør vondt i ørene over litt tid.

For det andre gnisser bøylen mot skallen og gir meg "måne". Man mister visst ikke hår permanent av slikt, men det er like forbanna ikke min favoritt-look, og jeg kunne gjerne vært foruten problemet.

Mikrofon er ikke nødvendig, men kunne kanskje vært praktisk, jeg vet ikke.

Jeg kunne tenkt meg noe av tilsvarende kvalitet i roughly samme prisklasse - kr 1500 eller deromkring, men med litt fleksibilitet hvis det er et bra nok kjøp.
WH-2000XM2 eller WH-3000XM2, har hatt vonde headsets tidligere, men dette er noe jeg virkelig kan anbefale. Flere på jobben har det også, anbefales på det sterkeste.
Jeg har WH-1000XM2 og de er fuckings fantastiske! Nydelig lydisolering med ambient sound om man ønsker. Batteritiden er også helt konge, bruker dem kanskje 3-5 timer om dagen og behøver ikke lade før på tredje eller fjerde dagen

Terningkast 6, anbefales sterkt!
Beyerdynamic DT 990 eller DT 770: Kan ha de på i timesvis uten å legge merke til de.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Jeg glemte å nevne: helst kablet, jeg vil gjerne slippe å ha et forhold til lading i det hele tatt.

Har prøvd *XM2 og liker dem ikke alt for mye, men de er en helt grei fallback.

Takk for tips!
Jeg har disse og er mega-fornøyd:
https://www.tek.no/test/i/g7RXRA/bey...ic-dt-1770-pro

De er jo ganske mye dyrere enn hva du forespeiler deg, men det er kanskje mulig å få tak i et par brukt.
Hvor skal du bruke de?
Om du tenker bruke de i åpent helvete vil du ikke ha åpne klokker som DT990. Da kommer kollegaene bare til å klage.

Hva skal du bruke de med?
En del hodetelefoner funker dårlig med mobil eller laptop som kilde og trenger en forsterker
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Skal ha lukkede, ja, og det skal brukes med stasjonær PC for det aller meste - men jeg vil gjerne kunne bruke med mobil/laptop også.

De jeg har nå har visst ~40Ω impedans. Jeg vurderer foreløpig DT770, men der er impedansen det dobbelte. Det virker som en potensielt dårlig idé, ettersom lyden ikke er voldsomt høy fra mobil/laptop nå heller. Ville det vært en idé å styre unna disse da?
Sist endret av robhol; 13. mai 2020 kl. 18:37.
Sitat av robhol Vis innlegg
Skal ha lukkede, ja, og det skal brukes med stasjonær PC for det aller meste - men jeg vil gjerne kunne bruke med mobil/laptop også.

De jeg har nå har visst ~40Ω impedans. Jeg vurderer foreløpig DT770, men der er impedansen det dobbelte. Det virker som en potensielt dårlig idé, ettersom lyden ikke er voldsomt høy fra mobil/laptop nå heller. Ville det vært en idé å styre unna disse da?
Vis hele sitatet...
DT770 finnes i 32,80 og 250 Ω-utgaver. Om du har tenkt å bruke de rett fra PC/mobil uten mer utstyr er det 32Ω-utgaven du er ute etter
DT770 Pro, bygget som tanks og spiller bra til sammenligning med det meste i prisklassa.

Ene paret jeg har har jeg hatt siden 1994, funker like bra i dag. De nyere har dog bedre bærekomfort.
DT770 Pro "velour" er veien å gå om du bare skal ha dem liggende hjemme eller på jobb. Duger ikke til offentlig transport siden de er svære, og kabelen føles som den er tre meter lang. Øreklokkene kan ikke roteres så det er kjipt å ha dem hengende rundt nakken. Og nevnte jeg hvor svære de er?

80 Ohm-utgaven funker helt fint med vanlige laptoper og mobiltelefoner. Tror ikke du trenger 32 Ohm-utgaven.

Planlegger å kjøpe meg enda et par så jeg kan ha ett på jobb og ett hjemme...
BRAND ∞ STRONG
Største forbedring på lyd jeg har hatt var med hodetelefon forsterkeren Millennium HP 1 til ca.450kr
Får gode anmeldelser overalt.
Jeg anbefaler også DT 770. 32 ohmsutgaven. Har hatt mine i sikkert 15 år. Bygd for å holde!
https://evenstadmusikk.no/beyerdynam...-hodetelefoner
Har pløyd gjennom mange headsett opp gjennom årene, men med DT 770 Pro 80 Ohm (velour/lukket) for hjemmebruk (mest dataspill og film/serier) og DT 990 Pro 250 Ohm (velour/åpne) for jobb (musikk, jeg konsentrerer bedre med psytrance, men trenger å høre om noen gauler etter meg) så har jeg stort sett kommet til det perfekte.
Kan skrive under på at DT 770 Pro 80 Ohm låter bra koblet rett i laptop og er komfortable i bruk. De fucker opp frisyren da, men jeg har aldri vært borti et par hodetelefoner som ikke gjør det.
Psykedelisk bakverk
Gikk i vinter til innkjøp av mitt andre par DT770 selv, 80ohm. Ser ikke ut som du trenger å tvile på hva du burde kjøpe
Forsetter trenden med å anbefale DT770 og DT990. Har hatt DT770'ene i underkant av 10 år og de spiller like bra og er like solide enda.

DT990'ene har jeg kun hatt i 6 mnd, men har bare varmt å si om dem og!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Må bare hive meg på anbefalingen av DT770 hvis du ikke er ute etter no trådløst støydempende rask. Skal de brukes on the go og med mobile kilder vil du ha 32 ohm-utgaven, den har også kortere kabel så du slipper å ha en kveil i lomma eller snuble i den på bussen. De er bygd for å tåle krigen, har et fantastisk detaljert lydbilde med god trøkk i bassen, og du får vel kjøpt alt av reservedeler til de. Med mindre du havner fullstendig på hifi-kjøret kjøper du deg hodetelefoner for livet. Du ser kanskje ut som en tosk når du går med de, men la plebsa som tror airpods er god lyd bare synes det. De er også som sagt veldig gode å bruke over lengre tid og støyisolerer ganske godt. Det er gode grunner til at dette er gullstandarden i studioer verden over.

Sitat av Ozma Vis innlegg
DT770 Pro "velour" er veien å gå om du bare skal ha dem liggende hjemme eller på jobb. Duger ikke til offentlig transport siden de er svære, og kabelen føles som den er tre meter lang.
Vis hele sitatet...
Kabelen er tre meter lang.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
Jeg er ikke helt sikker på om jeg har forstått riktig, men jeg har en følelse av at dere mener DT770 er fine greier?

Jeg er omtrent solgt. Er det noen som har testet både DT770 og ATH-M50x og har noen betraktninger på forskjeller mellom dem?

Takk for svar, til alle sammen!
JBL Live 650btnc har funket bra for meg de siste 5mnd og er absolutt noe jeg kan anbefale.
Ser du tenker på DT770, men de har jeg ikke testet ut så kan ikke si noe om de.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Låner tråden din litt- håper det går greit. Har et par spørsmål.

Høyere ohm = bedre lydkvalitet (spør ikke om det gir bedre lyd med 32 vs 250 på mobil, men om man har skikkelig forsterker/avspiller)?

Kanskje et dumt spørsmål, men skitt au: hvordan måler DT770 seg mot airpods pro, med tanke på lydkvalitet?
Sist endret av Mekkern; 14. mai 2020 kl. 17:26.
mere ohm gir mere kraft, desto bedre lyd
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Høyere ohm = bedre lydkvalitet (spør ikke om det gir bedre lyd med 32 vs 250 på mobil, men om man har skikkelig forsterker/avspiller)?
Vis hele sitatet...
Enkelt sagt, ja. De er tyngre å drive og krever derfor en skikkelig forsterker.

Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Kanskje et dumt spørsmål, men skitt au: hvordan måler DT770 seg mot airpods pro, med tanke på lydkvalitet?
Vis hele sitatet...
Ikke sammenlignbart engang.
Faen.. Da ble det nye hodetelefoner, til tross for at det ikke trengs
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Ikke sammenlignbart engang.
Vis hele sitatet...
Da blir det dt770 pro 80 etter lønning på meg da
Om du skal bruke dem med mobilen din så er 32 ohm et bedre valg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Holy shit. DT770 pro 32 og dragonfly cobalt er en magisk kombinasjon. Takk for tipset!
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Har fått mine nå. Er det mulig å gjøre høytonene lavere? De er fantastiske med house, men sanger de synger i får jeg vondt i øra av.
Sist endret av Mekkern; 29. mai 2020 kl. 17:33. Grunn: grammatikk
Mekkelek: De må spilles inn.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
Mekkelek: De må spilles inn.
Vis hele sitatet...
Da lærte jeg noe nytt i dag og. Takk!
Tips til rimelige (599 ellerno) men jævla bra hodetelefoner: Jabra MOVE
Anbefaler Beyerdynamic DT770 Pro 32ohm. Mye for pengene, og knall lyd. Ønsker du kraftigere lyd til feks studio/mixing bør du kjøpe de med mere ohm, men da trenger du en hodetelefonforsterker.
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Da lærte jeg noe nytt i dag og. Takk!
Vis hele sitatet...
Np. Husk at du ikke trenger å høre på.mens du gjør det.
De blir fort bedre etter 30-40.timer. Hvis du har superømfintlige ører så kan du vurdere å skru på en eq. Android har dette. Sikkert iOS også?
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Jeg bruker to headset til mine forskjellige bruksområder:
På PC: Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm. Bruker ikke forsterker, har dem bare rett i I/O på hovedkortet. Fungerer godt, og kan spille høyt nok til at jeg aldri bruker maksvolum (Ligger på 30-80% i Windows egne volumstyring). Klar god lyd til all slags bruk. Særdeles velegnet til musikk, men også til gaming om du klarer deg med stereo til slikt. Alt i alt ekstremt fornøyd med disse.
Et lite minus er at braketten som er mellom selve øreklokkene og den polstrede bøylen har fått noe bank over de seks årene jeg har eid mitt, og dermed har sprukket. Det har dog ingen effekt på hverken lyd eller komfort, og erstatningsdeler kan enten 3D-printes eller fås for 200-ish kroner på nett. De kan også klemme litt på hodet første gangene man bruker dem. Som nevnt har jeg hatt mine i seks år nå, og de er svært komfortable. Stort bonus for velurputer på klokkene; du blir ikke klam av dette headsettet under noen normale omstendigheter, med mindre du sitter inntil en panelovn.

På farten: Sony MDR1000X. Første generasjon av den meget gode WH-serien av øreklokker fra Sony. Veldig komfortable, svært god støykansellering, og klemmer ikke for mye på hodet. Touchbetjeningen er intuitiv og god. Mikrofonene i headsettet for å kansellere støy, men f.eks fremheve stemmer rundt deg fungerer utmerket, og er veldig praktisk når man f.eks er på butikken. De har også svært god batteritid: Mine brukes rundt én time daglig, og lader dem ca. 1-2 ganger i måneden.
Minus med MDR1000X: MK2 og MK3 av dette headsettet er betraktelig bedre, spesielt MK3, der støykanselleringen også er så god at det er å betrakte som svart magi. Det har også bedre batteritid, og bedre talemikrofon, noe som ikke er fullt så godt for samtalekvalitet i mine klokker. Samtidig er jeg så fornøyd at jeg ikke kommer til å kjøpe en ny modell før disse knebler, noe jeg tror er lenge til. Et av mine beste kjøp gjennom tidene.