Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 795
Etter at min bærbare data "tok kvelden" for en måndes tid siden, har jeg nå begynt å vurdere å kjøpe mac i stedet for en vanlig windows-data.
1. Jeg på om det er noen hennsikt å kjøpe PowerBook, eller om en iBook vil holde, er det så stor forskjell, og den kommer for det meste til å bli brukt til skolearbeid.
2. Om jeg kjøper en seccound skin, fra apple store, vil dette holde så jeg kan bare legge den i skolesekken min?
3. Er det noe annet jeg burde vite før jeg går til innkjøp?
4. Ossen er det med "skoleprogrammer" som MS Office; virker de bra i OSX? Er det evt noen andre programmer, til dette fårmålet, jeg burde skjekke ut.
Sist endret av classic_war; 18. august 2005 kl. 00:16.
1. Jeg tror nok en iBook holder når det er snakk om skolearbeid.

2. Second Skin, har jeg fått høre fra høyere makter, er kos å ha og at du kan putte den i sekken.

(Har nettopp bestilt meg iBook )
Sist endret av elodin; 18. august 2005 kl. 00:13.
1. iBook holder rikelig til skolearbeid.

3. Hva vet du? Hvor familiær er du med Mac OS X?

4. Du har hele MS Office pakka til Mac OS X. Selv bruker jeg MS Office 2004. Og det kjører fint på min iBook. Hvilke andre programmer pleier du å benytte deg av?
Better than thou.
3. Hvis du ikke spiller tette spill, vil du ha en mac.
Sitat av JRP
4. Du har hele MS Office pakka til Mac OS X. Selv bruker jeg MS Office 2004. Og det kjører fint på min iBook. Hvilke andre programmer pleier du å benytte deg av?
Vis hele sitatet...
Det er vel for det meste VLC, iTunes, mIRC(regner med at det finnes andre klienter til mac), MSN, og da selfølgelig MS Office el, som jeg kommer til å bruke
Jeg har ikke tenkt til å spille noe serlig på skolen, om det blir noen nød har jeg jo blizzard sine spill.
Sitat av otaku
2. Om jeg kjøper en seccound skin, fra apple store, vil dette holde så jeg kan bare legge den i skolesekken min?
Vis hele sitatet...
Powerbooken min fikk tastaturmerker på skjermen når den bare lå nede i press mellom bøkene med sin second skin på, men jeg mekka meg en holder av noen ringpermer og sitteunderlag som fiksa den biffen.
Sitat av H-ball
Powerbooken min fikk tastaturmerker på skjermen når den bare lå nede i press mellom bøkene med sin second skin på, men jeg mekka meg en holder av noen ringpermer og sitteunderlag som fiksa den biffen.
Vis hele sitatet...
Du har vel ikke en litt mer detaljert forklaring på hvordan du laget den, så kan jeg prøve å lage en selv.
Sitat av otaku
Det er vel for det meste VLC, iTunes, mIRC(regner med at det finnes andre klienter til mac), MSN, og da selfølgelig MS Office el, som jeg kommer til å bruke
Jeg har ikke tenkt til å spille noe serlig på skolen, om det blir noen nød har jeg jo blizzard sine spill.
Vis hele sitatet...
Både VLC og selvsagt iTunes finnes til mac. Det samme gjør msn. I tillegg finnes det mange bedre MSN klienter. Selv anbefaler jeg Adium X. IRC klienter er det heller ikke mangel på, men jeg kan anbefale Mac Irssi.

Hvis det er noe mer du lurer på når det gjelder Mac-programvare så anbefaler jeg å lese denne.
Sitat av otaku
Du har vel ikke en litt mer detaljert forklaring på hvordan du laget den, så kan jeg prøve å lage en selv.
Vis hele sitatet...
Slang ut noen bilder her. Kjøpte to ringpermer og noen sitteunderlag, den ene permen lot jeg være hel mens jeg skar ut passende flater av den andre som tetta under og den ene åpne sideveggen. Skar så til sitteunderlagbiter som passa inn på sidene og i bunnen, før jeg gaffa alt sammen. Fjerna litt av sitteunderlaget i midten av sideflatene så trykket sku være litt mindre der.. Ikke akkurat noe fantastisk bit av jobb, men den er veldig effektiv og lettlagd, og jeg kan ha'n i hvilken sekk jeg vil.
Kanskje ikke så innvilket. Men poenget er at det funker! Må prøve å mekke meg noe liknende. Men ville det ikke holde med å legge den beskyttelsesbiten som lå over tastaturet da du/vi fikk iBooken/Powerbooken?

Det fulgte hvertfall med min en firkanta skumgummisak.
Joda, det tar nok det verste presset fra tastaturet på skjermen, men jeg lagde boksen for å dempe støt underfra/fra sidene også.