Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 765
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Morn, morn.

Jeg har fått fatt på noen SCSI-disker. Diskene er på til sammen 200 GB eller noe. Dette inkluderer to SCSI-kabinett med to disker pr. stk., og et lite kabinett som holder en enkeltdisk på 80 GB.

Disse vil kobles med SCSI-kabler til PC-en, som så kobles til min Mac mini med en Firewire-kabel.

Så kommer det store store spørsmålet.

Er det mulig å boote OS X fra en av disse diskene? Og hvor ligger flaskehalsen i et slikt system?

Det ville vært en stor fordel om dette er mulig, da HDD-en i Mac mini er mindre rask av seg.


Takker for svar.
Sjekk om de kommer opp på boot volumes, da vel. Jeg vet det er mulig med eksterne harddiskkabinetter, men akkurat med to disker på en PC er det vel kanskje verre med?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Jeg får SCSI-kontrolleren om en times tid. Har derfor ikke fått testet hvordan ting oppfører seg ennå.

Jeg regner med at jeg må få PC-en og SCSI-diskene til å oppføre seg som en Firewire-disk, for så å velge denne som startstasjon. Noen som vet om dette er mulig, og i så fall hvordan jeg kan gjøre dette?

http://lillevik.sinnsyk.net/bilder/scsi.png
veldig offtopic, men hvordan tegner du slik som det der, var drit stilig.

om du deler diskene i windows sharing, så går det vell an å mounte de på samme måte som i linux og win?