Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 813
Tja, det meste fikk vel nesten plass i tittelen. Etter intens opprydding har jeg klart å skrape sammen ca 20 gig ledig på disken min, og har egentlig lyst til å lage en egen partisjon av dette... (var så grenseløst lur å ikke dele opp i flere partisjoner fra starten av...) meeen... det ser ut til å være litt klønat? Er det noen som vet om det går å lage en ny partisjon av denne ledige plassen uten å slette hele disken?
Sist endret av atomet; 5. august 2005 kl. 15:51.
Du kan gjøre det med partition magic (ikke gratis) f.eks.
Jeg anbefaler heller Acronis Disk Director, som etter mine erfaringer er bedre enn Partition Magic .
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
huh? partition magic til mac? no shit? ja, hvis det finnes så er nok det en løsning - isåfall, takk for tipset
Sist endret av atomet; 5. august 2005 kl. 16:04.
atomet: Tenker på disse boot diskene du får laget, men kom på at de lager du under innstallasjonen så mitt tips er kanskje verdiløst så lenge du ikke har tilgang til en windows maskin...
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Uh... ja en bootdisk er jo noe litt annet enn det jeg spør etter i alle fall... Trenger jeg bootdisk så dytter jeg bare inn osx-cd'en. Kan vel si at jeg f.ex. godt kunne ha klart meg med noe liknende av partition magic, men altså for mac/os x... finnes helt sikkert noe, men jeg har ikke klart å finne det helt enda.

Tror jeg bare ender opp med å kjøpe en ekstra haddisk og en firewireboks jeg dytter den i, så flytter jeg over alt jeg vil ta vare på på den, formaterer/partisjonerer, og legger inn Tiger i samme slengen.
Viss du ikke har noe imot å kjøpe(!) programvare så kan du ta en tur innom:

VolumeWorks
iPartition
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
hey, se der ja, takker (...og etter en kjapp sjekk, sender vi også en takk til TKA... hm, eller... ingen som seeder akkurat nå... jaja... )

har du evt en anbefaling av en av dem?
Sist endret av atomet; 8. august 2005 kl. 06:44.
jeg har ipartition. pm meg på irc.