Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2176
Skal kjøpe meg mac nå, til skolen som snart tar til igjen. Tenkte jeg skulle prøve en mac siden det blir så godt omtalt. Er relativt stor windows-hater (lest litt for mye på forumet her), så det blir nok en problemfri overgang Blir en iBook 12" med ekstra utstyr og det som er, og da vil jeg selfølgelig ha en bæreveske som helst ser sexy ut!
Problemet er at jeg vil ha en sånn suitcase-opplegg, kind of James Bond-koffert med crome/pussa metall, men så er det ingen som selger det, vertfall ikke over nett.
Har leita med google og her på forumet i hele dag, men har ikke funnet noe som helst enda. Veldig irriterende!

Noen som veit råd?
Jeg ville gått for den bagen du får i nff-sjappa som det står "urent mel" på :P den er 14" tho...
Kjøp med deg en Second Skin folder (koster 200 kroner fra apple) så har du ekstra beskyttelse og kan bruke den i alle mulige bærevesker uten risiko for vannsøl, riper etc
Bygde meg en holder av noen ringpermer og sitteunderlag til min 12" Powerbook som jeg kan ta ut av min ergominente sekk hvis jeg ikke trenger'n. Funker som fot i hanske!
Case Logic har noen fete sekker ihvertfall. Denne http://www.mygeekshack.com/product_i...roducts_id=310 har jeg. En ytterlomme som man kan bruke til nøkler lignende, småting som går inn og ut. En lomme inn har du mobil, ipod/mp3 og en forlengbare høreplugg som gjør at du kan ha spilleren _inni_ sekken, mens du hører på musikk. Med lommer til penner og annet smått. Passer fint til usb nøkler, korte ledninger, porter.. Så har du en CD lomme midt oppå, med egen holder som kan tas ut. Kan også stikke inn flere cd (med cover), trur det er 10 lommer på cd greia. Så har du en av de to hovedlommene som du kan bruke til bøker, klær eller lignende. Den andre har en full putet (også i bund..) egen lomme for laptopen fra 12-14". Har 12" iBook i den og den passer bra. Den ligger såpass stramt at størrelsen ikke har noe å si. Det er også små gjennomsiktige lommer som man kan bruke til ladere og lignende. Har en tredje liten lomme rett ved håndtaket på toppen, som jeg bruker til de forskjellige headphonsa jeg har (mobil, vanlig, lyd>stereo) og sånt.

Burde vurdere den hvis du ombestemmer deg og vil ha en sekk. Er du student og skal bære bøker i tillegg så har den plass (5-6 store bøker + notatpapir).
Sist endret av Seth; 11. juli 2005 kl. 02:06. Grunn: det var forresten ikke den butikken jeg kjøpte den i. google den...
Sitat av IvIoyner
Kjøp med deg en Second Skin folder (koster 200 kroner fra apple) så har du ekstra beskyttelse og kan bruke den i alle mulige bærevesker uten risiko for vannsøl, riper etc
Vis hele sitatet...
Noen ideer til hva jeg kan bruke til å fjerne alle ripene i min iBook før jeg kjøper meg et slikt skin? Blir litt teit/bortkastet med oppripet iBook og skin
Boning?

Hehe, har også lurt på hvordan jeg kan få bort ripene i iBooken min.
Du får kjøpt sekken som Seth nevner på digitalimpuls. www.digitalimpuls.no
Butikkene ligger hvertfall i Oslo og Trondheim.

Anbefaler sekken jeg og. Er en meget bra sekk med god plass til andre saker enn bare pcen.
digital impuls: Ikke i Trondheim lengre

Men Datakjeden har vel noen case logic sekker. Og noen kule bærevesker.

Min favoritt er Crumpler:
www.crumpler.com.au
Har denne veska selv, kosta ca 900 krons i Praha, tror den koster mer i norge.. om du finner den:
http://www.yatego.com/p,c52417c092b5...5,cheesy-disco

(er beregnet for 15" PB, men funker fint til 12" ibook - for det er det jeg har)
Sist endret av Aslevik; 11. juli 2005 kl. 17:02.
Sitat av FlogåFlyge
Boning?

Hehe, har også lurt på hvordan jeg kan få bort ripene i iBooken min.
Vis hele sitatet...
Har det dyreste kitet herfra:
http://www.ipodcleaner.com/
Funker gull, fjernet ripene fra iBooken min uten større problemer.
Ryan's Avatar
Trådstarter
Ah, tusen takk for så mangen positive svar!
Jeg skulle sikkert presisert meg litt mer før jeg snakka løst, for jeg hadde egentlig lite lyst på en veske. Hadde mer tenkt meg en kind of stress-koffert om dere skjønner? En som Macen passer perfekt inni, slik at jeg bare kunne opne kofferten og surfe/spille/etc løs uten å kødde med å dra den ut av en sekk og shit.

Veit ikke om det finnes, men er relativt sikker på at jeg så en fyr som satt med en slik på en kaffebar. Ble bare veldig forelska i den kofferten/veska, men ser vel ut som at jeg må drite i hele greia.

(Har forresten gått i anskaffelse av en ekstra lønning, så jeg bytta til en PowerBook 12". Er litt mer stas)
Jeg går for PB til skolestart jeg også, og synes det så veldig greit ut med seckond skin og ryggsekk, rett og slett =)

offtopic: skal du vente til oppgradering med å kjøpe? =\
Ryan's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZerpenT_
offtopic: skal du vente til oppgradering med å kjøpe? =\
Vis hele sitatet...
Veit egentlig ikke. Hadde litt lyst på en G5 da, men blir det noe dyrere? Lenge til de legger om til de nyere sakene?
g5 på pb er nok bare å drømme om. hvis det skjer, så skjer det ikke i nær fremtid.
Ryan's Avatar
Trådstarter
Nei, okay...det får bare være da. Men om Apple nå velger å oppdatere de PB'ene som er ute nå, vil det bli mye dyrere da? Vil det ta lang tid før oppdateringa kommer?
Hvis det kommer en oppdatering pleier prisen aldri å gå opp, snarere heller ned vil jeg tro =\

Ifølge macrumors sin kjøpeguide burde den oppgraderes om ca 30-40 dager, men den er vel ikke alltid å stole på siden den bare regner det ut utifra gj.snitt dager mellom hver oppdatering...

Edit: Sorry for sinnsyk offtopic =(
Ryan's Avatar
Trådstarter
Zerpent_: Okay, takk skal du ha! Da venter jeg litt til å ser før jeg slår til å kjøper Slår til for en sånn Second skin, virker som den duger ganske greit. Thanks for helping me out!
Enda mer offtopic: Jeg bestilte igår, bare for å ha sagt det så ble det second skin...

*Gledesrus* =D
Hey! Sorry at jeg drar opp tråden igjen, men jeg tror jeg har funnet noe du kan like

http://www.chromebags.com/Roadie/studio12.html

Ah, den var genial. JEg skal i alle fall bestille meg en slik
Ryan's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZerpenT_
Hey! Sorry at jeg drar opp tråden igjen, men jeg tror jeg har funnet noe du kan like

http://www.chromebags.com/Roadie/studio12.html

Vis hele sitatet...
Satan! Du er min helt Zerpent!! AKKURAT den jeg leita etter! Tusen takk skal du ha!
*Bestille*
Bare hyggelig

Post noen bilder av den mens du bruker den da :P