Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1017
hey, fetteren av en kompis lurer på hva slags bærbar han skal kjøpe, og funderer litt på en ibook. Imidlertid vil han gjerne spille litt også, og er glad i counterstrike... som jo ikke finnes for mac.

Spørsmålet er dermed... vil det funke bra med cs på virtual pc? det er jo tross alt egentlig et eldgammelt spill, halflife var jo nytt når jeg fikk meg ny pc med 300mhz celeron, hvis jeg ikke husker feil, så kanskje det er håp for at dette vil gå bra? er det eventuelt noen som har det tilgjengelig som kan teste, eller som har noen erfaring med dette?
Når han blir lei CS da.. Da bør han vel velge ut en PC som takler (litt) nyere spill
Det er jo en fordel.
vel og merke at jeg vil tro half-life Counter-Strike 1.6 (siste versjon) vil dø ut ved at CSS vil ta over.
CSS vil aldrig ta over! Over halvparten som spiller cs 1.6 takler ikke css, det blir for realistisk, cs 1.6 har lissom bugs som gjør det mere gjildere å spille.. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare, så tror jeg stopper, her..
CS != halflife. Mens half-life kunne kjøres med minimale specs med software rendring, så er det definitivt ikke tilfelle med CS. De har gjort en del endringer som gjør at spillet krever langt mer enn det strengt tatt burde.
Sitat av IvIoyner
CS != halflife. Mens half-life kunne kjøres med minimale specs med software rendring, så er det definitivt ikke tilfelle med CS. De har gjort en del endringer som gjør at spillet krever langt mer enn det strengt tatt burde.
Vis hele sitatet...
Me is so agree!

Btw, CS: Source vil ta over

Men hvor mye penger vil han gi for PC-en?
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
opptil 8000 er det visst som er grensa får jeg høre nå, så da er vel ibooken ute av spillet samme hva... får han i det hele tatt noe bærbart å spille på for 8k da?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Laptop for 8000? Du får så mye mer for 2000 til. 8000 kjøper deg liksom kassen. Resten går til ren kraft

Virtual PC har ikke støtte for OpenGL eller DirectX i det hele tatt. Q skal vist ha OpenGL support. Men jeg har aldri prøvd den:
http://www.kberg.ch/q/index.php?sid=3590&c=12&p=12
Du trenger ikke openGL for å spille cs... Du kan stille på "Software" grafikk, det er utrolig dårlig. Men det går
Hvis han skal ha seg laptop til å spille på bør han vel strengt tatt ikke vurdere mac. Ikke slik situasjonen er nå, iallefall.
Sitat av Gilgamesj
Hvis han skal ha seg laptop til å spille på bør han vel strengt tatt ikke vurdere mac. Ikke slik situasjonen er nå, iallefall.
Vis hele sitatet...

Helt enig, da burde han vente til de kommer med intel prosessor. kjøp heller en pc til spilling...
Jeg hadde kjøpt PC. Hvis han ABSOLUTT aldri spiller noe som helst og skal kun bruke den til foto- og filmredigering kan han likegodt kjøpe mac. Men jeg vil på det sterkeste anbefale PC fremfor mac.
Selv har jeg denne ( http://psdata.no/ps.asp?it=108683 ) og mener jeg fikk veldig mye for pengene. BF2 kjører bedre på den bærbare enn det gjør på den stasjonære
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
"ABSOLUTT aldri spiller noe som helst og kun skal bruke den til foto- og filmredigering kan han likegodt kjøpe mac"... vel, det rådet der vet jeg ihvertfall at er relativt dårlig, siden powerbooken min funker fett til det meste, det er bare litt labert utvalg på spill. Egentlig ville jeg ha anbefalt han å kjøpe en ibook OG en xbox, så får han en knall laptop, og en god spillemaskin, men der stopper jo økonomien han ganske brått.
Sitat av atomet
hey, fetteren av en kompis lurer på hva slags bærbar han skal kjøpe, og funderer litt på en ibook. Imidlertid vil han gjerne spille litt også, og er glad i counterstrike... som jo ikke finnes for mac.

Spørsmålet er dermed... vil det funke bra med cs på virtual pc? det er jo tross alt egentlig et eldgammelt spill, halflife var jo nytt når jeg fikk meg ny pc med 300mhz celeron, hvis jeg ikke husker feil, så kanskje det er håp for at dette vil gå bra? er det eventuelt noen som har det tilgjengelig som kan teste, eller som har noen erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
Det funker dårlig. Prøvde det på en kamerats iBook.