Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 1443
Applestore er nede. Oppdateringer i løpet av en time!

Jeg er spent på hva vi får!
Tipper det er strikkeluer til mac mini i 7 farger.

Men, ja. Blir artig å se om det er ibook på gang, er på jakt etter laptop.
Håper det er nye iBooker, for da skal jeg handle
Den nettbutikken der er stadig nede da? Tviler på at det er noe storslagent
fredrikweb: Ehm, nei?

Jeg er selv på utkikk etter laptop, men har foreløbig slått i fra meg iBook. Men vi får se om det kommer noe spennende i dag.
Sitat av mongeland
fredrikweb: Ehm, nei?
Vis hele sitatet...
Ehm, jo?


Hvis du er mye der, noe jeg har vært i det siste... Ser litt på mac mini, imac og pb... Siden er stadig nede, spesielt sent..
Kan være intærn din som lagger

Jeg har ikke hatt noen problemer, og jeg har sett en del på iPod-gadgets og iBook. Dessuten så står det jo at den er tatt ned for oppdateringer på siden.
Det står det hver gang.. Men samma det vel... Egentlig


Inernæten min lagger nok ikke 4 mb linje hehe...

Håper foresten ibook widescreen versjonen kommer nå
har heller ikke hatt problemer med at applestore har vært nede bortsett fra når de enten holder på å legge ut oppdateringer, eller... når det var et eller annet som nettopp hadde blitt lagt ut og det var helt sinnsyk trafikk, husker ikke helt hva det var, men det gikk såvidt å få opp sidene.
Nye iBooker med Radeon 9550 og kjappere prosessor.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nye Mac minier, endelig med 512MB minne som standard.
Sitat av fredrikweb
Det står det hver gang.. Men samma det vel... Egentlig


Inernæten min lagger nok ikke 4 mb linje hehe...

Håper foresten ibook widescreen versjonen kommer nå
Vis hele sitatet...
Så fordi du har 4mbit så kan ikke intærn din lagge?

Ikke bare hadde iBook'ene bedre skjermkort og kjappere prosessorer; de har også ny pekeflate, (bedre) harddiskbeskyttelse og blåtann som standard.

Hvordan er Mac OS X med 512 MB minne? Er det for lite?
mongeland: Jeg kjører Tiger på en iBook G4 @ 800MHz med 640MB RAM. Det holder til mitt bruk; surfing, chat, musikk og film/serier (vlc). Det går også greit å redigere bilder i Photoshop CS2.
Så, tror 512 blir å gå bra.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
mongeland: 512MB er alt for lite, men det duger en del bedre enn 256. Men det er alikevel alt for lite.
Fordelen med at den har 512 internt er jo selvsagt at man kan slenge i 512 til med 30 sekunders arbeid. Beregn 700-800 kroner tillegg for 1GB med ram.
faen meg dårlig gjort at ibook har max på 1.5gb ram nå, mens 12" powerbook har bare 1.25gb :/
moridin: 15" og 17" kan ha opptil 2GB
Offtopic: Når er det Apple kommer ut med Intel prosessorer da? Vil vente med å kjøpe meg no apple maskin før det er ute på markedet. Har hørt rykter om at mini og iBook kommer ut med Intel prosessorer før de andre maskinene er det sant?
Det kommer mot slutten av 2006, og det at konsumentmodellene (iMac, iBook Mac mini etc) kommer først har det vært spekulert i, men ingenting er bekreftet. For alt vi vet, så har ikke apple bestemt hva de lanserer først engang. Å vente er ikke spesielt lurt, spesielt ikke med tanke på at PPC vil dominere lenge.
15" og 17" er svære :/

om man vil ha intelmac med en gang kan man kjøpe seg et adc medlemskap (select koster $500), da får du leid deg en P4 som kjører osx (og winxp for den saks skyld) for $999
moridin: Og den får du ha i ett år, før du må levere den tilbake. Eller er det jeg som er feilinformert?
japp..man får bare leie den

fin deal sant? "hurra"
moridin: Faktisk, så er det egentlig ikke så ille deal, med tanke på at de maskinene ikke er myntet på sluttbrukere.
Java er no' kælk, derfor er AppleStore ofte nede,
hørt om garbage collection? Evt lack of garbage collection...
Nå kan man faktisk vudere Ibook med tanke på prisen
Miss-N:
Det jeg lurer på er når det kommer en simpel isofil med dev-versjon av MacOS X PC på piratebay

http://store.apple.com/Apple/WebObje...5.0.11.1.0.6.3
http://store.apple.com/Apple/WebObje...3.0.11.1.0.6.3 EEK!
Nå vet jeg hva jeg skal ha da jeg blir stor
Sist endret av lars?; 27. juli 2005 kl. 00:49.
Hva skulle man i så fall gjort med den? Er ikke sånn at de kjører på vanlige maskiner akkurat.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av IvIoyner
Fordelen med at den har 512 internt er jo selvsagt at man kan slenge i 512 til med 30 sekunders arbeid. Beregn 700-800 kroner tillegg for 1GB med ram.
Vis hele sitatet...
For iBook, ja, Mac mini, nei. Mac mini har bare én ram socket, hvis de ikke har forandret dette med disse modellene.
Kan noen med litt peiling fortelle meg:

Etter denne oppdateringen: Lønner deg seg heller å kjøpe en 12" iBook til fordel for en 12" Powerbook? (Jeg tenker på hva du betaler/hva du får)
Det koker i bunn og grunn ned til om du er villig til å betale rundt 4000 kroner for følgende:
- Aluminium-deksel, som tåler noe mindre enn polycarbon-ibooken, men er svært stilig
- Noe tynnere deksel (.4 cm, hvis jeg ikke tar helt feil)
- Noe bedre skjermkort
- Litt kraftigere prosessor
- Flere innganger og utganger til div. formater

Du kan også ha DVD-brenner på 12" powerbook, men da må du opp en tusenlapp.

Jeg vil si at iBook gir mest for pengene, men powerbook sikter seg inn på proffbrukere hvor prisen ikke er så viktig, samt at de trenger de ekstra utgangene/inngangene.
Jeg vil si du får ganske mye mer om du velger deg en PowerBook. Var innom noen Apple-sentre da jeg var på ferie i USA og prøvde en del forskjellig der. 12" PowerBooken var faktisk raskere enn min 1,8GHz iMac G5 i Photoshop. iBooken er en skikkelig sinke i forhold, min 933MHz iBook G4 (som er noe gammel, men sier en del) bruker opp imot 25-30 sekunder på å åpne Photoshop. Ikke særlig imponerende
Okei! Men denne Sudden Motion Detectoren som de skryter slik av; er ikke det noe å ha med seg?
Nå vet jeg ikke om PowerBook har denne, noe jeg ikke tror. Hva med å faktisk behandle maskinen pent og unngå å hive den i gulvet? Ville gått for PowerBook uansett, om man ikke er usedvanlig klønete og har til vane å hive maskinen i gulvet

En slik funksjon er jo nyttig, men etter min mening ikke avgjørende for hva du skal velge.
Sitat av Octavarium
Jeg vil si du får ganske mye mer om du velger deg en PowerBook. Var innom noen Apple-sentre da jeg var på ferie i USA og prøvde en del forskjellig der. 12" PowerBooken var faktisk raskere enn min 1,8GHz iMac G5 i Photoshop. iBooken er en skikkelig sinke i forhold, min 933MHz iBook G4 (som er noe gammel, men sier en del) bruker opp imot 25-30 sekunder på å åpne Photoshop. Ikke særlig imponerende
Vis hele sitatet...
Hvordan kan den være raskere i photoshop? iBooken din er forøvrig ganske gammel, vil tro at en hastighetsøkning på rundt 500 mhz gjør sitt for ytelsen. Powerbooker og iBooker er ganske like på innholdet hva kraft angår, bare at iBooken hele tiden ligger ett "hopp" bak.
iBooken har fremdeles et litt for sucky skjermkort... lurer om den kjører RTCW ET fint... nå som det har kommet en fullverdig mac versjon av den
Sitat av IvIoyner
Hvordan kan den være raskere i photoshop?
Vis hele sitatet...
Det skjønner ikke jeg heller. Kjenner en kar som har 100% lik iMac og nettopp kjøpt 12" PowerBook som sier det samme. Ganske merkelig egentlig, så hvis noen vet hvorfor så kom gjerne med det
Sist endret av Octavarium; 27. juli 2005 kl. 14:31.