Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1014
Er det noen som vet om det finnes noen musikk programmer ala FruityLoops eller gode gamle Fasttracker til Mac?

Går det forresten an å installere FruityLoops, som så vidt jeg vet bare finnes til windows, med bruk av virutal pc? Eller må man installere windows først? Har lik null erfaring med virtual pc, så vet ikke hvordan det fungerer...
Jeg brukte PlayerPro veldig mye før. Det er til dags dato det beste tracke programmet jeg har prøvd.

Scha
master namer
elodin's Avatar
Vel, det er ikke noe tracker-program, men Propellerheads Reason kan kjøres på Mac. Et utmerket sequencer-basert program.
(Og nei, man lager ikke bare techno i dette programmet. )

Har jo nettopp skrevet en liten guide til forumet og.
sidenone's Avatar
Trådstarter
Har Reason, men dette krever et midi-keyboard. Får kun brukt trommemaskinen uten dette så vidt jeg vet. Og midiport er det desverre ikke innebygget i powerbooken min

Må da kjøpe meg et ekstra kort i såfall. Og det koster jo peng.
master namer
elodin's Avatar
Hmm.. krever det midikeyboard?
Har brukt programmet i et år på PC nå, har ikke midi-brett jeg.

Trommemaskinen, setter du bare inn lyder på kanalene og lager loops på selve maskinen?
Skriver du noter i sequenceren på synther o.l da?
som helkanaur sier, så trenger du ikke midi keyboard (men det er litt kulere å holde på med da). Dessuten så har så og si alt av midikeyboard som selges i dag enten USB eller Firewire tilkobling til data, så du treger ikkeno midi port.

Applestor selger foresten ett M-Audio keyboard til runt 800,- (49e ellerno heter det) som er halv pris i forhold til andre plasser.

Edit: BTW... PlayerPro EIER Reason (og alt annet) når det kommer til selve trackingen.. Skulle ønske reason hadde brukt samme system.

Scha
Sist endret av Scha; 21. juli 2005 kl. 23:50.
sidenone's Avatar
Trådstarter
Men man får vel ikke brukt f.eks tastaturet til å spille på? Har brukt Reason svært lite, så hvordan skal man bruke synthene uten midi-keyboard? Må vel legge inn note for note da?

Får ta en titt i guiden din, og prøve meg litt