Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3858
Er det lovlig å importere
-Acacia Acuminata
-Phalaris Arundinacea
-Mimosa Hostilis

Er det noen planter som inneholder n,n dmt eller 5-meo dmt som enten er lett å finne i norge eller vokse? Noen som vet hva potensial straff er vis det er noen for å importering? Noen andre planter jeg overser som jeg burde ta en kikk på?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
I følge Mattilsynet er det totalforbud mot å importere frø eller planter som inneholder narkotiske stoffer.

Phalaris Arundinacea er faktisk helt vanlig type gress også kalt "Strandrør" den vokser over alt i Norge. Men den har blitt avlet til å ha lite til ingen alkaloider i seg fordi husdyr som spiste gresset fikk skjelvinger i muskler som kunne i verste fall ta livet av dyrene om det ble ille nok kilde.
Det finnes altså ingen praktisk kilde å hente DMT ut av i Norge.
Sist endret av Dodecha; 11. januar 2018 kl. 10:14.
Trådstarter
5 0
Sitat av Dodecha Vis innlegg
I følge Mattilsynet er det totalforbud mot å importere frø eller planter som inneholder narkotiske stoffer.
Vis hele sitatet...
Telles bark som en plante? Og hva er sjansen for at mimosa bark blir stoppet i tollen
https://freak.no/forum/showthread.php?t=244867
Sist endret av Stuk3hue; 11. januar 2018 kl. 14:15.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Se der ja, hadde helt glemt av tråden som ble lenket til i forrige innlegg.

Det er slik at alle stoffer med rus-effekt vil falle under legemiddeldefinisjonen om det ikke er dekket i noen annen lov.
Kilde:
Med legemidler forstås i denne lov stoffer, droger og preparater som er bestemt til eller utgis for å brukes til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom.
Vis hele sitatet...
Når det kommer til sjansen om å bli stoppet i tollen kan vi ikke si noe sikkert, det er ikke akkurat som om vi har noe statistikk på hvor mange pakker som slippes igjennom og hvor mye som stopper.
▼ ... flere år senere ... ▼
i følge denne veilederen til mattilsynet ser det ut som de fokuserer på weed og opium planter. https://www.mattilsynet.no/om_mattil...te%20i%20Norge
Sitat av ungfrø Vis innlegg
i følge denne veilederen til mattilsynet ser det ut som de fokuserer på weed og opium planter. https://www.mattilsynet.no/om_mattil...te%20i%20Norge
Vis hele sitatet...
Jeg tror TS enten har importert eller gitt faen nå
Husker jeg bestilte noe MHRB fra ebay en gang. Fikk melding fra importselskapet om at dette var et legemiddel og ville destrueres. Det hendte ikke noe mer enn det, og fikk refusjon fra ebay.