Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 8206
Da begynner Bethedsas nye storsatsing å nærme seg release. Nærme seg og nærme seg, releasen på Fallout 3 er jo ikke før 31. oktober, men jeg klarer nesten ikke å vente. Spillet var mulig å prøvespille på Games Convention, og Gamer.no fikk prøvekjørt spillet. Jeg har spilt litt av de tidligere spillene i Fallout-serien, men da jeg var litt yngre da disse spillene kom ut fikk jeg aldri satt meg skikkelig inn i dem. Etter å ha sett igjennom den femdelte traileren syntes jeg bare dette spillet ser enda mer lovende ut.

Selvfølgelig har spillet tydelige likhetstrekk produsentens tidligere satsning, Oblivion, som undertegnede også er fan av. Vi får håpe at spillet vil ha mer unike karakterer og NPCer enn det Oblivion hadde, gamer.no nevner at dette spillet har et større karakterbibliotek. På Fallouts offisielle side står det også at "...and an incredible cast of dynamic characters, så vi får håpe at de holder det de lover. Friheten som fantes i Oblivion håper jeg ivaretas på samme måte i Fallout 3, det var herlig å stå på en topp, se mot et fjell og sette kursen rett mot fjellet uten at det kom noen utenomjordiske luft-sperringer som ødelagte for ruten din.

Prepareforthefuture.com kan også være verdt en liten titt. Siden er laget av Bethesda, og gir oss et lite innblikk i hva spillet går ut på.

Noen andre her inne som gleder seg til treeren i serien? Forventninger?
Sist endret av MannY; 14. september 2008 kl. 01:33. Grunn: randomness
Gleder meg mest til de blir ferdig med Fallout 3, så de kan begynne å arbeide på The elder Scrolls 5
Jeg gleder meg, ser ut som et utrolig heftig spill
Jeg ser frem til det, håper bare at det ikke blir så mye dødtid, masse løping fremogtilbake as in wow... De forrige var jo helt rå.
Jeg forventer et spill som sikkert kunne vært OK som et eget spill, men Fallout 3 blir det nesten helt sikkert ikke. Jeg regner også med at det blir nærmest ubrukelig i noen måneder til de første store modsa kommer ut, men det kan jo hende Bethesda har skjerpa seg siden Oblivion.
Jeg håper på det beste.
Sist endret av patches; 14. september 2008 kl. 11:51.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå nærmer jo den offisielle releasedatoen seg med stormskritt (selv om spille har vært ute via andre kanaler en bra stund). Spille er forhåndsbestilt, men greide ikke å holde meg mer så har spillt det i snart en uke nå (ifølge samboern min er det så ille at hun vurderer å ta døden på DVD plata).

Er vel kanskje noen andre her som har gjort det samme som meg? Er isåfall spille det dere hadde forventet, ble dere så lykkeli og glad som jeg over å få springe rundt i ødemarka å jakte på oppdrag?

Blir galt mot de som har greid å vente å diskutere oppdrag eller på andre vis legge ut spoilers, men dere kan jo si om det levde opp til forventingene
Jeg har ikke prøvd det (finnes ingen PC-release) og jeg har planer om å vente til jeg har originalen i hånda, koste hva det koste vil. Har forhåndsbestilt Fallout 3 Collector's Edition
Dette gleder jeg meg til!
Håper Bethesda klarer å beholde den gode gamle stilen til den forrige produsenten av spillserien.
Venter i spenning enda jeg, har ikke moddet 360en min så jeg har enda ikke fått spilt det! Tenker å bestille det hos Absolutt Spill, og håpe på å få det på release date i posten. (Noen som har noen erfaring, hvilken nettbutikk burde jeg velge for å få spillet på release?) Koser meg for tiden med Saints Row 2, det får duge i en drøy uke til! Det blir nok lagt trygt til side når jeg har Fallout i hus...

Rick, du virker tilsynelatende fornøyd ihvertfall? Noen store skuffelser eller er det bare fryd og gammen? Vil ikke at du skal røpe for mye da, men fungerer VATS-systemet på en god måte, eller blir det bare en glorete funksjon som er kult og stilig i begynnelsen men som du egentlig ikke gidder å bruke? Mye muligheter for tilpassing av karakteren din/våpenet ditt? Har dine "special albilites" mange forskjellige og ulike funksjoner, eller blir det noen som er et åpenbart mye bedre valg enn andre, og det blir mye forskjellige abilities som bare blir unødvendig småmekk?
Sist endret av MannY; 23. oktober 2008 kl. 13:01.
Absoluttspill er utrolig flinke til å få spillene ut tidsnok, og jeg vil anbefale dem på det varmeste. Ålreite priser også
Ser jævlig spennende ut dette her, gleder meg så absolutt
Digger Oblivion selv, og har nylig plukket det opp igjen, etter å ha lagt inn Shivering Isles.

Det som er fint med motoren til Bethesda er Construction Set'et dems som gjør det enkelt å lage mods til spillet, og man skal ikke se bort ifra at det kommer ut noen expansions etter lansering heller

Er litt hypp på er et liknende spill som er satt i en cyberpunk-verden typ Akira og Deus Ex, det hadde vært dritfett!
Sitat av MannY
Rick, du virker tilsynelatende fornøyd ihvertfall? Noen store skuffelser eller er det bare fryd og gammen? Vil ikke at du skal røpe for mye da, men fungerer VATS-systemet på en god måte, eller blir det bare en glorete funksjon som er kult og stilig i begynnelsen men som du egentlig ikke gidder å bruke? Mye muligheter for tilpassing av karakteren din/våpenet ditt? Har dine "special albilites" mange forskjellige og ulike funksjoner, eller blir det noen som er et åpenbart mye bedre valg enn andre, og det blir mye forskjellige abilities som bare blir unødvendig småmekk?
Vis hele sitatet...

Var selv skeptisk til VATS og hvordan det fungerer, men syns det fungerer over alle forventinger! Bruker det i sikkert 90% av kampene jeg er i, fint system da du kan lage en liten kø med actions sånn at når du slåss mot tre raiders kan du bare stille inn ett headshoot på vær av dem også ordner VATS resten!

Når det gjelder tilpassing av karakteren din minner det veldi om det gamle, bortsett fra at her kan du også justere utseènde veldi på figurene. Vist du har spillt en av idrettsspillene til EA games kan det minne litt om deres måte å lage karakterer på, du kan justere veldi mye på ansiktsformen og lage deg ett misfoster vist du vil det. Våpnene kan ikke tilpasses mye, men en ny ting er jo at du kan lage våpen selv vist du finner tegninger og tingene du trenger.

Kan vel ikke si stort mer uten å røpe for mye, men i natt klokken 5 ble spille gjennomført som en med sinnsykt god karma. Så fort jeg kommer meg hjem fra jobb skal jeg begynne en ny runde, denne gangen skal jeg følge karmaverdiene til en småkonge fra vikingetiden!
Greit da står det mellom å kjøpe fallout på Ps3 eller Pc er veldig usikker, føler at dette er et spill som fungerer best på pc'e, men samtidig er det veldig deilig å spille det på TV'en, noen som har noen formening om hva jeg burde veldge?
Sitat av Parkett
Greit da står det mellom å kjøpe fallout på Ps3 eller Pc er veldig usikker, føler at dette er et spill som fungerer best på pc'e, men samtidig er det veldig deilig å spille det på TV'en, noen som har noen formening om hva jeg burde veldge?
Vis hele sitatet...
Kjøp det til PC og koble opp TV-en til PC-en.
er ikke noe problem å spille det på konsoll heller, runda det på 360 på ett par dager selv.
Sitat av Parkett
Greit da står det mellom å kjøpe fallout på Ps3 eller Pc er veldig usikker, føler at dette er et spill som fungerer best på pc'e, men samtidig er det veldig deilig å spille det på TV'en, noen som har noen formening om hva jeg burde veldge?
Vis hele sitatet...
Enkelt valg: PC.
PC og Xbox 360 får downloadable content. Det får ikke PS3.
Sitat av Phun Q
Ser jævlig spennende ut dette her, gleder meg så absolutt
Det som er fint med motoren til Bethesda er Construction Set'et dems som gjør det enkelt å lage mods til spillet, og man skal ikke se bort ifra at det kommer ut noen expansions etter lansering heller
Vis hele sitatet...
Det som er kjipt er at bethesda helt skamløst bruker det som en unnskyldning for å få moderne til fikse bugs og rett og slett gjøre jobben dems for dem. Oblivion var totalt uspillbart ved lansering.

Jeg hører mye forskjellig om fallout 3 foreløpig. En del klager på bugs og oblivon-tilstander, ikke gameplaymessig, men teknisk. Andre skryter vilt. Anmeldelsene ville jeg ikke brydd meg om. Man får et bedre bilde av å måle tempen på diverse communities, så lenge man kan filtrere ut fanboys og de som hater kun på trass.
Til nå har det vært ganske stille, og det tyder jo bra at folk heller vil spille enn å skrive.

Jeg har installert og alt, men får ikke startet før i natt. Gleder meg!
Sist endret av patches; 28. oktober 2008 kl. 17:06.
Jeg har tenkt og kjøpe meg PS3 med medfølgende "Little Big Planet ".
Så tenkte jeg og bestille Fallout 3 i samme slengen, har såvidt spillt 2`rn,
jeg ser her, noen av dere har runda spille på 2 dager eller mindre.
Er det da værdt å bestille, hvis gameplay er over så sinnsykt fort?
Sitat av Eyeamare
Jeg har tenkt og kjøpe meg PS3 med medfølgende "Little Big Planet ".
Så tenkte jeg og bestille Fallout 3 i samme slengen, har såvidt spillt 2`rn,
jeg ser her, noen av dere har runda spille på 2 dager eller mindre.
Er det da værdt å bestille, hvis gameplay er over så sinnsykt fort?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er litt hva du gjør det til, og husk at det er en rekke forskjellige måter å ende spillet på. Ergo kan du starte spillet på nytt for å oppnå en ny slutt.

Noen går inn for å runde spillet så fort som mulig. Andre tar seg tid til å utforske litt og oppdage hva spillet har å by på. Den siste gir nok flest timer.
Gameplayet kan enten være langt, eller det kan være fort gjort å springe gjennom det. Du kan spille bare hovedquest'ene, eller du kan finne MANGE andre rundt i spillet. Springer du bare gjennom det fortest mulig får du en slutt, spillet er veldi hva du gjør det til selv.
Er noen av dere Fallout 3-spillere koblet til LIVE-tjenesten? Hva er brukernavnene deres?
Positivt overrasket over Fallout! Jeg har ikke prøvd noen av de tidligere spillene, men jeg er en stor Oblivion fan. Det som irriterer meg er at man ikke kan fullføre hovedoppdraget og fortsette på spillet, slik man kunne gjøre i Oblivion.
Liker grafikken, liker alt det lille du kan finne på i spillet som egentlig er helt uten mål og mening (stable trehjulssykler?) Og selvfølgelig digg at du får forskjellige samtale alternativer etter om du velger å være god, ond eller nøytral. Også anbefaler jeg alle å finne "Naughty nightwear"

Savner forresten koder til spillet, på tide å jukse litt etter å ha rundet hovedoppdraget er par ganger :P Vet at mange av Oblivion kodene fungerer, men jeg trenger hex og jeg har ikke ork til å gå gjennom alle mulige koder og gamble på at jeg får noe nyttig.
0000000F er den eneste jeg vet at fungerer! HaHa!
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Det som irriterer meg er at man ikke kan fullføre hovedoppdraget og fortsette på spillet
Vis hele sitatet...
Så sant så sant! Utrolig irriterende.. de kunne i det minste ha lagd ett form for valg etter rulleteksten om du ville fortsette eller ikke!

Det som ødela for meg må være at Xbox'n takket for seg før jeg fikk spillt gjennom det som en slem figur.. Jeg hadde jo så mye død og ødeleggese igjen å se frem til
Sitat av Rick Vis innlegg
Så sant så sant! Utrolig irriterende.. de kunne i det minste ha lagd ett form for valg etter rulleteksten om du ville fortsette eller ikke!

Det som ødela for meg må være at Xbox'n takket for seg før jeg fikk spillt gjennom det som en slem figur.. Jeg hadde jo så mye død og ødeleggese igjen å se frem til
Vis hele sitatet...
Du får sende inn og spørre om å få dette som DLC
Nå begynte hele spillet å leke seg her! Får stadig beskjed om at programmet har krasjet og at windows leter etter en løsning, flere med dette problemet?
Kan hende jeg bare må reinstallere, men surt om det er Vista som ødelegger O_o
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Nå begynte hele spillet å leke seg her! Får stadig beskjed om at programmet har krasjet og at windows leter etter en løsning, flere med dette problemet?
Kan hende jeg bare må reinstallere, men surt om det er Vista som ødelegger O_o
Vis hele sitatet...
Jeg bruker vista, og kjører spillet helt fint.

Hvis du har lastet det ned kan det hende du har lastet ned en dårlig versjon eller noe. Hvis ikke ville jeg spurt etter nytt i butikken.

Jeg synes også det var irriterende at man ikke kunne fortsette spillet etter man var ferdig med det. Men jeg bare loadet meg tilbake til rett før jeg gikk inn den siste døren. Cruiser rundt i spillet som en ond jævel på lvl 27.

Og til deg som lette etter koder. Google funker fint. Jeg har funnet evig mange.
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Positivt overrasket over Fallout! Jeg har ikke prøvd noen av de tidligere spillene, men jeg er en stor Oblivion fan. Det som irriterer meg er at man ikke kan fullføre hovedoppdraget og fortsette på spillet, slik man kunne gjøre i Oblivion.
Vis hele sitatet...
Er også stor fan av Oblivion, men med fallout ville vel bethesda appelere enda mer til FPS fans enn RPG fans, dermed slutter spillet etter fullført hovedoppdrag, som i FPS spill.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg bruker vista, og kjører spillet helt fint.

Hvis du har lastet det ned kan det hende du har lastet ned en dårlig versjon eller noe. Hvis ikke ville jeg spurt etter nytt i butikken.

Jeg synes også det var irriterende at man ikke kunne fortsette spillet etter man var ferdig med det. Men jeg bare loadet meg tilbake til rett før jeg gikk inn den siste døren. Cruiser rundt i spillet som en ond jævel på lvl 27.

Og til deg som lette etter koder. Google funker fint. Jeg har funnet evig mange.
Vis hele sitatet...
Trenger bare hex, altså. Men det fant jeg lite og ingenting av Link takk?
Er max lvl 49? Hva er det for et merkelig tall? 49??? Syns de 50 ble alt for normalt? HaHa! "Her skal vi være spesielle, ja!"
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Trenger bare hex, altså. Men det fant jeg lite og ingenting av Link takk?
Er max lvl 49? Hva er det for et merkelig tall? 49??? Syns de 50 ble alt for normalt? HaHa! "Her skal vi være spesielle, ja!"
Vis hele sitatet...
Diablo hadde vel 99 såvidt jeg kan huske, så de er ikke veldig spesielle.

Etter å ha lest litt her har jeg fått inntrykket av at jeg ikke er så langt i spillet som jeg tror, jeg har spilt en stund, er lvl 8, og har gjort de fleste quester man får ved siden av hovedquesten. Så jeg har en følelse av at jeg har enda flere timer igjen med moro. Jippi.
fikk spillet her om dagen, gjort noen sidequests og sånt, men hakke helt fått draget på spillet enda.. hvordan i hælvette skal jeg komme meg fra Friendship station til GNR?
Wiiii! Litt hex og denslags morsomheter og nødvendigheter!
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_Wiki

Men nå krasjet det ene savegamet mitt, så jeg får ikke hentet ut hex koden til naughty nightwear til det andre. BaH! Noen som gidder, eller? xD
Fett spel, sjølv om det kræsje meir en eg får spelt.
Sitat av FakeFreak Vis innlegg
Fett spel, sjølv om det kræsje meir en eg får spelt.
Vis hele sitatet...
Det blir bedre om du får installert en hotfix.
Sitat av AssCobra Vis innlegg
Det blir bedre om du får installert en hotfix.
Vis hele sitatet...
Det er nok ikkje spelet sin feil, pc'en min er crap.
Bærbar pc med 1gig ram er jo ikkje akkurat verdens beste spele maskin.

Anyways, fått spelt litt meir no, og fant ut at aimen på spelet suger.
Du må vera ganske god om du skal treffa noko, men sidan du aldrig møte på folk, får du jo faen meg ikkje øvd heller..
På tide å innse at dette ikke er CS, kanskje?
Sitat av Bjølg Vis innlegg
På tide å innse at dette ikke er CS, kanskje?
Vis hele sitatet...
ååå trudde detta var Counter Strike: Fallout 3-.-
Aimen? Hva er galt med aimen?
Jeg skyter bedre på Fallout3 enn hva jeg gjør i virkeligheten! HaHa!
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Cruiser rundt i spillet som en ond jævel på lvl 27.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du være level 27?! Maks level er 20.. "The maximum level the player can achieve is level 20"
Sist endret av AssCobra; 11. november 2008 kl. 18:47.
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Aimen? Hva er galt med aimen?
Jeg skyter bedre på Fallout3 enn hva jeg gjør i virkeligheten! HaHa!
Vis hele sitatet...
Så er ikke dingingen like åpenbar i virkeligheten da
Sitat av AssCobra Vis innlegg
Hvordan kan du være level 27?! Maks level er 20.. "The maximum level the player can achieve is level 20"
Vis hele sitatet...
Går høyere med
| -> advlevel -> enter
Cheat: Cheat List
To bring up the cheats console during gameplay, hit the tilde (~) key. Then, insert the cheat listed below on the left for the corresponding result on the right.

addspecialpoints X - Add indicated amount of Special Points (X = amount)
addtagskills X - Adds indicated amount of Tag Skill Points (X = amount)
advlevel - Level up your character one level
GetQuestCompleted - Complete current quest
getXPfornextlevel - Gain one level
help - List all console commands
modpca Y X - Add indicated amount of points to your S.P.E.C.I.A.L. stats (Y = stat type, X = amount)
modpcs Y X - Add indicated amount of points to your skills (Y = stat type, X = amount)
player.setlevel X - Set player level (X = level)
player.additem 000000F X - Get indicated amount of caps (X = amount)
removefromallfactions - Remove player from all factions
rewardKarma X - Add indicated amount of Karma Points (X = amount)
setpccanusepowerarmor X - Toggle Power Armor use (X = 0 or 1)
setspecialpoints X - Set Special Points (X = amount)
settagskills X - Sets Tag Skill Points (X = amount)
tcl - No clipping mode
tmm1 - All mapmarkers
tdt - Toggle debug display
tlv - Toggle leaves
tgm - God mode
Vis hele sitatet...
Tatt fra http://cheats.ign.com/ have fun
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Aimen? Hva er galt med aimen?
Jeg skyter bedre på Fallout3 enn hva jeg gjør i virkeligheten! HaHa!
Vis hele sitatet...
Fant cheats, blei møkje bedre no:P
Jeg lo når Liberty Prime marsjen begynte.

http://www.youtube.com/watch?v=298Cw3_qGwE
Hvorfor kræsjet spillet når jeg kaom til der jeg er 10 år og skal ta opp den 3000 greia i tab?
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Hvorfor kræsjet spillet når jeg kaom til der jeg er 10 år og skal ta opp den 3000 greia i tab?
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Det kan være mange grunner til dette, noen krasjer når den åpner seg automatisk etter at den mørkhudede gutten er ferdig med å snakke, ser jeg. Men så har spillet en del bugs enda. Patch-patch-patch.
Kræsjet etter jeg avsluttet spillet. Merker også at man faller litt gjennom bakken utenfor hvis man ikke går på et fortau.

Er det noen forskjell på hvilken 1.0.0.15 patch jeg installerer? UK eller US versjon?
Sist endret av sixfeetunder; 14. november 2008 kl. 22:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er som Joshiwo sier, du kan bare gjøre Main Quests og runne spillet fort(2 dager) eller freeroame rund og finne byer med masse småquests i, levle og booste skills. Best å være i lvl 20(max lvl) før du blir ferdig med spillet, da får du mye mer ut av spillet. Så kan du også spille gjennom spillet som ond, god og nøytral. Kan røpe at det liger en UFO med en alien og en "alien blaster" i mappet som eier totalt!
Kan jo anbefale alle som spiller fallout 3 og lurer på hva de skal gjøre å gå inn på: http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_Wiki

Der ligger ALLE quests, fullt utforsket map osv. Er veldig gøy med freeroaming!
Når jeg prøvde å oppdatere fikk jeg denne meldingen:

Old file not found.

Får jeg dette fordi jeg installerte det på E ?
Må spille installeres på c for at patch skal funke?

Noen som vet hvorfor jeg ikke får oppdatert med patch?

Jeg fant ut av det. det er noe feil med patchen ser det ut som. Les comments nede:

http://www.gamingnewslink.com/2008/1...patch-changes/
Sist endret av sixfeetunder; 14. november 2008 kl. 23:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.