Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 3455
Nawesome
Provo's Avatar
Crew
Sitat av Pope Vis innlegg
Det er derfor jeg kompilerer de så de kan brukes uten Python, men jeg synes pyinstaller, py2exe osv er en kålete måte å kompilere på. Finnes det andre måter å kjøre skriptene på, evt. andre måter å kompilere de på?
Vis hele sitatet...
Du kan åpne kommandolinjen og skrive "py sti/til/scripteditt.py". Om du har flere Python-versjoner installert, kan du enten bytte "py" til "py -3" eller inkludere "#! python3" (eller for cross platform-støtte: "#! /usr/bin/python3") som første linje i scriptet for å kjøre Python 3.x.

Men såpass ny Python som du kjører skal inkludere en launcher, og installeringen av den skal automatisk assosiere Python-filer med den. Så du skal kunne kjøre scriptet ved å dobbeltklikke på fila eller bare kjøre "sti/til/scriptetditt.py" i kommandolinjen. Dersom dobbeltklikkingen fører til noe annet i stedet, kan du se om å åpne med launcheren er et alternativ om du høyreklikker og velger "Åpne med..." eller hva det heter.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Ok, da tror jeg kanskje det er Anaconda3/Spyder som roter det til. .py-filer er ikke assosiert med noe som helst på min pc. Dette kan jeg selvsagt gjøre noe med, men jeg har ikke sett noe standalone kommandolinje med installasjonen jeg bruker.
Moderer