Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 17542
Hei! Kom nettopp hjem fra jobb. Mens jeg jobba så jeg ikke mindre en fem(!) norske menn med tilhørende dame fra det jeg antar er Thailand(3 stk. kommuniserte med dama på engelsk). Nok om det.

Det jeg lurer på er om ikke dette blir litt feil? Falsk kjærlighet liksom. Hvordan kan dere vite at hun elsker deg? Greit nok, dere får henne med til Norge, det er jo bedre enn at de lever der nede i fattigdom(?). Men fortsatt, syns dere ikke det er litt uetisk? Jeg syns det virker litt sånn "jeg er hvit europeisk koloniherre, du er min"(no offence). Liksom en personlig, og heltids prostituert/massøse. Og har hørt argumentene med at: "Det er skikkelig kvinnfolk, som hører på mannen sin og utfyller kvinnerollen slik den skal være, de er ikke så feministiske som norske kvinner," etc.

Syns også det er rart at noen velger de som ikke engang er midt på treet i hva dagens kvinne-ideal innen skjønnhet er. Skal du "kjøpe" deg kone, kjøp deg en som er fin. Greit, skal ikke være helt overfladisk her heller, alle har forskjellige preferanser innen partner.

Det var egentlig det jeg lurte på. Beklager om noen blir støtt/tar seg nær av dette, men det er et diskusjonforum. Er heller ikke meningen å høres ut som en mannsjåvinist eller noe.

Tilslutt; beklager om jeg har missforstått hele "konseptet". Men har alltid forstått det sånn at det er "lovely thai-brides for you" kataloger. Hva vet vel jeg(derfor jeg også spørr, av ren nysgjerrighet).
Det kommer jo helt an på personen.
Det finns nok mange som har blitt forelsket i horen de hadde i bangkok for så å ta skrittet helt helt ut å gifte seg.
Andre har kansje vært der på lenger ferieopphold etc og truffet en lokal som en har forelsket seg i.

Jeg tror min største utfordring i dette tilfellet hadde vært om hun elsket meg eller pengene mine.

Edit: Lokal som i en thailender som ikke er involvert i prostitusjon.
Sist endret av Per Gunnar; 16. november 2010 kl. 19:34.
Jeg befinner meg i Kina for tiden, og jeg har vært med damer der og de har jeg ikke funnet i kataloger. Det er damer jeg har møtt på gata (ikke horer), butikken, en bar/club osv.

Når det gjelder Kina er det akkurat det samme maset med damer der som i Norge. De er like kompliserte og man må jobbe nesten like mye for å få napp. Siden jeg er 100% Norsk i Kina, så er det selvfølgelig mye lettere da damene der til lands liker hvite menn, men jeg har som sagt opplevd samme mas med de Kinesiske som Norske. Jeg har også hatt samtaler med damene angående det å evt flytte til et annet land om vi skulle få et seriøs forhold (samtalene var alltid "what if samtaler") , og da sa jeg at jeg ikke følte for å ta med meg noen som helst hjem til Norge til tross for at det er store fordeler med det. Og det var egentlig ganske greit for de jeg har hatt den samtalen med.
Nå vet jeg ikke med Thailand da men, siden du ikke engang vet hvor i verden damene kommer fra så la jeg like så godt ut litt om mine erfaringer med asiatiske damer.

Selv om du så 5 stk med hver sin asiatiske dame, så betyr ikke det at de er postordre bruder. Det er jo selvsagt de som finner sånne også, men du kan nok ikke gå ut ifra at alle asiatiske damene du ser sammen med en Nordmann, har hatt en annonse et eller annet sted.

Sitat av Per_Gunnar
Jeg tror min største utfordring i dette tilfellet hadde vært om hun elsket meg eller pengene mine.
Vis hele sitatet...
Det er alltid et spørsmål som surrer i hodet på en.
Sist endret av Yutao; 16. november 2010 kl. 19:41.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hvordan kan dere vite at hun elsker deg?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du vite om den norske damen/mannen elsker deg?

Det er noe med den norske mentaliteten som gjør at magen min vrenger seg. Og da spesielt fordommer mot asiatiske damer og menn som er gift med disse. Jeg er selv gift med en flott dame fra Thailand med en høy utdannelse, hadde en veldig godt betalt jobb og bein i nesa. Er det noen som vet hvor skapet skal stå, så er det henne.

Jeg reiser mye i forbindelse med jobb, og kona blir med meg så ofte det lar seg gjøre, og det jeg har lagt godt merke til er at f. eks. i USA er folk jeg og kona treffer genuint interressert i henne som person og hennes kultur, de vil gjerne vite hvordan vi lever sammen på tvers av kulturforskjellene og hvordan hun opplever vesten og det å leve med en vestlig mann. I USA er det faktisk status med en asiatisk dame. Men så fort vi setter bena på norsk jord igjen så renner det inn med fordommer, stigmatisering og regelrett drittslenging. Da er hun en hore og jeg er en gammel gris som har kjøpt meg kjærlighet. At hun og jeg er jevngamle og var sammen i 4 år før vi giftet oss, nei det har tydligvis ingen betydning. Er det rart vi vurderer å flytte ut av landet.
Har du fasiten på hvordan et forhold skal være?

Et forhold består av mer en følelser ovenfor hverandre.
For at et forhold skal fungere kreves det mer enn som så.
Praktisk tillrettelegging, felles forståelse og muligheten til å kunne utfylle hverandres behov er momenter som må være tilstede for at mennesker velger å leve sammen.

Tror du virkelig at alle norske hvite menn med asiatisk partner benytter damene sine som slavinner som konstant må massere og lage mat til de?
Neppe, men hvis så er tilfelle, hva i all verden er galt med det?
Så lenge begge er tilfredstilt i situasjonen de befinner seg i så la det leve lykkelig.

Alle forhold består av annet en kun lidenskapelige følelser.
Selvføgelig vil en partner bli glad i alle de matrielle og finansielle goder som kan følge med et forhold. Og tro det eller ei, dette ER med å påvirke hvordan mennesker forholder seg til hverandre.

Hvis du selv er i et parforhold, prøv å forestill deg om noe ville vært annerledes dersom du plutselig skulle bli:
personlig konkurs
mistet jobben
fått finansielle problemer
og lignende

Tror du dette ville hatt innvirkning på forholdet?
Hvis hun da hadde forlatt deg, ville dette bevist at hun kunne hadde tilbringt tid med deg pga pengene dine?

Du høres på ingen måte ut som noen mannsjåvinist, heller en trangsynt nordmann som kunne hatt meget godt av å ta deg en tur ut av stua og kanskje oppleve litt annen kultur.
Selv om jeg skulle valgt en dame ville jeg nok gått for en fra fillipinnene eller noe i den duren da jeg syntes de fra thailand plutselig eldes så innmari raskt.
De er også mere oppdratt med moraler og om hva en kvinne skal gjøre osv.
Personlig har jeg ikke noe imot at hun vil ta oppvask og husvask og alt sånn og at jeg bare skal gå på jobb og tjene penger.
Kynisk, ja kanskje men hvis begge vil ha det sånn hvorfor ikke? De går til ekstreme lengder for å gjøre mannen sin lykkelig, og er ikke helt med på dette nye kvinne idealet med en dame som jobber og tjener penger mens mannen står hjemme i forkle og baker brød....
Hvis noen vil dette hvorfor skal vi nekte dem det?
Synes egentlig ikke det er så utrolig rart at man blir stemplet som gammel gris når man får seg en kone Thai/østen. Nettopp fordi flesteparten av de mennene som har slike koner er gamle (Over ut-å-byen sjekkinga) og er vanligvis ikke spessielt velykkede hvis man ser på det fra et økonomisk/sosialt sett. Ihvertfall det jeg har funnet ut etter og ha vært på besøk flere steder i Nordland der jentene flyttet for og gå på skole mens guttene ble igjen. Flesteparten ble gift med nordmenn mens et stort antall av de som ikke var like heldige gikk på nettet og fikk seg dame på den måten. Tror litt av greia er at mange menn på bygda ser på norske kvinner som for overlegene i forhold til dem selv (Bor i huset de har arvet av foreldrene og går på trygd/dårlig betalte jobber) og synes det er veldig greit og ta "The easy way out".

Skjønner dem egentlig veldig godt. Men hvis jeg var i samme situasjon ville jeg heller satset på Russiske/polske/Ukraina damer da disse har litt mer av den samme tankegangen som oss her i Norge. + du slipper stempelet som gammel gris.
Problemet er det ikke er to likestilte parter i slike ekteskap. Vil kona skille seg før tre år er gått så mister hun muligheten til å søke om permanent oppholdstillatelse og risikerer å måtte reise tilbake til fattigdom og en skuffet familie, mens han kan stikke ned og hente seg en ny kone. Noen vil kunne utnytte en sånn situasjon, men selvfølgelig ikke alle.

(En nabogubbe er for eksempel stor fan av å la sin asiatiske kone gå flere meter bak seg med alle de tunge posene hjem fra butikken. Kul fyr.)
mp34567: Det nye kvinneidealet med en dame som jobber og tjener penger mens mannen står hjemme i forkle og baker brød? Det har da aldri vært noe nytt ideal. Det det er snakk om er at kvinner har forstått at det er mest fornuftig å kjøre sitt eget løp, både av økonomiske trygghets-grunner og for å kunne leve ut og dyrke sine egne interesser.
Dette med at kvinnene her(og de fleste andre steder) ofte heller ønsker å jobbe enn å være husmor er en naturlig utvikling i samfunnet. Og si meg, om du møter en jente uten ambisjoner/jobb som svarer "ingenting" når du spør hva hun driver med er vel ikke mer fristende enn ei som har noe annet å gjøre enn å klenge på deg og tjener penger til hus/reise? Selv hadde jeg syntes det hadde vært helt ok å være husmor, men slik det har blitt med for eksempel at ekteskap i mitt syn ikke legges like mye i lenger - det er mer godtatt og helt normalt å skille seg har og man har aldri noen garanti for at man blir forsørga livet ut, vil det være det mest fornuftige å syssle med egne ting og stå på egne ben.

Når det kommer til ekteskap med de thailandske (eller russiske etc) internett brudene er jo ikke vi rett til å kunne si om det er kjærlighet eller ikke. Personlig tror jeg ikke det, men ser det litt på linje som folk som er hyppig med nettsjekking (fjortiss biip.no style, sukker osv) som er desperate (ikke at nettsjekking generelt betyr at du er desperat) og blir sammen med den første som vil bli sammen med deg, og når det blir slutt koster det deg ingenting å "hengi" deg til nummer 2. Dette i mitt syn er ikke kjærlighet.

Utelukker såklart ikke at mange i email brides forhold kan utvikle like sterke følelser og forhold som "andre".

Sitat av morgenstern Vis innlegg
Tror litt av greia er at mange menn på bygda ser på norske kvinner som for overlegene i forhold til dem selv (siden de selv bor i huset de har arvet av foreldrene og går på trygd/dårlig betalte jobber) og synes det er veldig greit og ta "The easy way out".
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg også er et godt poeng.

Når det er sagt bør ingen dømmes, og selvom det er lett å gjøre og tenke - så burde alle få ha konevalget/=levemåten sin i fred uansett thain/russisk/norsk ordning.
for å snu det så kan damen når hun har fått oppholdstillatelse skille seg å bo bra i norge, har hun fått barn med mannen vil hun motta barnebidrag, så det går nok begge veier.
Edit: Luni sin post er også et veldig godt poeng!

mp34567 Så du hadde skrevet det siste innlegget mens jeg skrev det forrige, og lurer på hvordan tankegang du prøver å slippe? Mener du den selvutviklinga jeg snakker om over? Syntes du det er ubehagelig og feil at en kvinne skulle hatt fler interesser og høyere stilling i jobb enn deg selv? Ja - jeg tror det er nettopp det du gjør. Trist.

Norske damer vet hva de vil - og mange takler ikke det.
(mange)Thailandske damer tar til takke med (og søker) en høyere leve standard enn de er vant med og krever ikke stort mer - ergo de har krav som er lette for "selvopptatte" menn å oppfylle = en lettvindt vei (som morgenstern er inne på)

PSPS: Sikkert noen som tiltrekkes av thailandske slik som andre tiltrekkes av blondiner/latinaer (det finnes f eks nettdating for folk i hele verden som vil treffe en latina/latino) osv så ALLE skal ikke draes under en kam.
Sist endret av vacant; 17. november 2010 kl. 16:50.
Jeg vil ha en tradisjonell familie den gangen jeg skal stifte en familie. Jeg vil ha en mor som er tilstede for barna sine og ikke bare ser dem etter kl 5 når de er hentet i barnehagen.
Jeg liker og komme hjem til et dekket bord og slippe mesteparten av husarbeidet annet en å skifte lyspærer og andre manneting.
Jeg foretrekker en kone som ikke syter og klager over oppvask og husarbeid som ikke blir gjort og klesvasken som aldri blir tatt. I mine øyne så er det ikke feil at en kvinne skal ha en høyere stilling en meg osv men jeg personlig har ikke lyst til å bli husmor. Jeg foretrekker mine jenter som jeg beskrev over. Om du foretrekker sjefen i norsk hydro så for all del gå for det om det er ditt ønske.
Alle er vel frie i norge til å søke lykken og om man vet hva man vil bli lykkelig med så hvorfor ikke prøve?
Sitat av Yutao Vis innlegg
Jeg befinner meg i Kina for tiden, og jeg har vært med damer der og de har jeg ikke funnet i kataloger. Det er damer jeg har møtt på gata (ikke horer), butikken, en bar/club osv.
Vis hele sitatet...
Kataloger, horer... hva med gold-diggers? Har vært en god del i Kina selv, både større byer og mindre steder, og det er det samme overalt; mange av jentene liker ikke nødvendigvis hvite gutter/menn best, men mange liker penger og inntrykket er jo at hvite folk = mer penger. Når det er sagt så er kinesiske menn like ille til tider, men for andre grunner. Det gir sosial status å ha kapret ei hvit dame, noe jeg egentlig aldri helt har skjønt (er jente).

Sitat av mp34567 Vis innlegg
Jeg vil ha en tradisjonell familie den gangen jeg skal stifte en familie. Jeg vil ha en mor som er tilstede for barna sine og ikke bare ser dem etter kl 5 når de er hentet i barnehagen.
Jeg liker og komme hjem til et dekket bord og slippe mesteparten av husarbeidet annet en å skifte lyspærer og andre manneting.
Jeg foretrekker en kone som ikke syter og klager over oppvask og husarbeid som ikke blir gjort og klesvasken som aldri blir tatt. I mine øyne så er det ikke feil at en kvinne skal ha en høyere stilling en meg osv men jeg personlig har ikke lyst til å bli husmor. Jeg foretrekker mine jenter som jeg beskrev over. Om du foretrekker sjefen i norsk hydro så for all del gå for det om det er ditt ønske.
Alle er vel frie i norge til å søke lykken og om man vet hva man vil bli lykkelig med så hvorfor ikke prøve?
Vis hele sitatet...
Hvorfor så svart/hvitt? Hvorfor MÅ en av partene være HUSMOR? Hvorfor ikke være en mann/kvinne og DEL på oppgavene i hjemmet/med barna? Tror du ikke det er fint for barna å ha en far som er der og ikke jobber til 5 hver dag de første leveårene sine?
Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
Hvordan kan du vite om den norske damen/mannen elsker deg?

Det er noe med den norske mentaliteten som gjør at magen min vrenger seg. Og da spesielt fordommer mot asiatiske damer og menn som er gift med disse. Jeg er selv gift med en flott dame fra Thailand med en høy utdannelse, hadde en veldig godt betalt jobb og bein i nesa. Er det noen som vet hvor skapet skal stå, så er det henne.

Jeg reiser mye i forbindelse med jobb, og kona blir med meg så ofte det lar seg gjøre, og det jeg har lagt godt merke til er at f. eks. i USA er folk jeg og kona treffer genuint interressert i henne som person og hennes kultur, de vil gjerne vite hvordan vi lever sammen på tvers av kulturforskjellene og hvordan hun opplever vesten og det å leve med en vestlig mann. I USA er det faktisk status med en asiatisk dame. Men så fort vi setter bena på norsk jord igjen så renner det inn med fordommer, stigmatisering og regelrett drittslenging. Da er hun en hore og jeg er en gammel gris som har kjøpt meg kjærlighet. At hun og jeg er jevngamle og var sammen i 4 år før vi giftet oss, nei det har tydligvis ingen betydning. Er det rart vi vurderer å flytte ut av landet.
Vis hele sitatet...
Det finnes jo selvfølgelig begge deler. For å ta et annet eksempel, som jeg personlig mener ikke gir mening i det hele tatt:

En av naboene mine er rundt 50 år og bonde, og er gift med en asiatisk dame som er minst 20, kanskje 30 år yngre enn han. Greit nok at det er folk som blir sammen på tross av aldersforskjeller, men dette gir ikke mening i mitt hode. Det eneste jeg ser til dem egentlig er at hun tar bussen sammen med meg noen ganger, og da sitter han og venter i en bil med røyken i munnen og plukker henne opp. Godt mulig at jeg misforstår totalt, men som flere har nevnt i tråden her: Det er sånn de fleste i Norge tenker, for man vet jo at det hender at nordmenn kjøper seg kone.

Men jeg vet veldig godt at dette stemmer ikke alltid heller. Jeg har en fjern slektning fra Sveits som har vært en del på besøk hos oss i Norge som er gift med en dame fra Thailand. På mange måter, så er det hun som er "mannen" i forholdet, og hun bestemmer egentlig mer over han enn han gjør over henne. De har også et par barn og er sånn sett helt normale.
Og hvorfor kan man ikke ønske seg det man vil så lenge de ikke er noe kriminelt. Hvis jeg vil ha et forhold i svart og hvitt hvorfor ikke?
Hvis jeg liker og slippe og måtte gjøre husarbeid og lignende og hun gjør det gjerne så hvorfor ikke?
▼ ... flere år senere ... ▼
Så reis å finn deg ei som gjør alt for deg/dere da, tror ikke det er snakk om at damene der nede vil gjøre alt, men det er vel vanlig at det er sånn der.
Jeg hadde ikke funnet meg ei som er kua ned hvertfall, vil ha noen som tenker litt selv da.
Men folk er folk haha....
Har personlig en kone fra Thailand.

Vi er på samme alder. Jeg har kanskje rundt 10 forhold bak meg i Norge, og merker egentlig ingen forskjell fra de og min thai kone. Hun liker å lage mat, men jeg må bistå på med det meste ellers i heimen. Eneste forskjellen er vel buddhismen osv.

Anyway, Mye dårlige eksempler på Thai/<putt in nasjonalitet> forhold og hele greia er litt tabu. Noe som irriterer meg veldig. Skal innrømme at jeg kvier meg litt når jeg sier til nye jeg møter at jeg har en kone fra Thailand. Tabu og antagelser. Trist at det er sånn.

At trådstarter i det hele tatt velger å bruke ordet "kjøpe seg en dame fra Thailand" irritere meg kraftig. Er ikke mye kjøping her. Kan for øvrig legge til at kona levde bedre med tanke på jobb, god mat, fin bil og råd til det meste i Thailand enn hva hun gjør her i Norge. Er også ekstremt kaldt for henne,men hun valgte fortsatt å forlate en god jobb og familie for å flytte hit.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hei! Kom nettopp hjem fra jobb. Mens jeg jobba så jeg ikke mindre en fem(!) norske menn med tilhørende dame fra det jeg antar er Thailand(3 stk. kommuniserte med dama på engelsk).

Det jeg lurer på er om ikke dette blir litt feil? Falsk kjærlighet liksom. Hvordan kan dere vite at hun elsker deg? Greit nok, dere får henne med til Norge, det er jo bedre enn at de lever der nede i fattigdom(?). Men fortsatt, syns dere ikke det er litt uetisk? Jeg syns det virker litt sånn "jeg er hvit europeisk koloniherre, du er min"(no offence). Liksom en personlig, og heltids prostituert/massøse. Og har hørt argumentene med at: "Det er skikkelig kvinnfolk, som hører på mannen sin og utfyller kvinnerollen slik den skal være, de er ikke så feministiske som norske kvinner," etc.
Vis hele sitatet...

Veit ikke helt hva jeg skal si, forutinntatt much? Kjærlighet uten grenser?

Syns også det er rart at noen velger de som ikke engang er midt på treet i hva dagens kvinne-ideal innen skjønnhet er. Skal du "kjøpe" deg kone, kjøp deg en som er fin.
Vis hele sitatet...
Så du har ingen forståelse for eller tro på at mennesker fra forskjellige geografiske områder og forskjellig sosioøkonomisk bakgrunn kan finne kjærlighet? Om 2 finner sammen så er det da basert på kjøp og salg?

Jeg anbefaler deg å ta en tur ut å møte mennesker. Snakk med dem. Bli kjent. Ha venner fra forskjellige land og klasser. Rett og slett forsøk å se ting fra flere sider.

Tilslutt; beklager om jeg har missforstått hele "konseptet". Men har alltid forstått det sånn at det er "lovely thai-brides for you" kataloger. Hva vet vel jeg(derfor jeg også spørr, av ren nysgjerrighet).
Vis hele sitatet...
Ja det er det helt sikkert, akkurat som dine venner bruker tinder og match for å finne seg kjæreste, skaffe seg en date eller for å treffe nye spennende mennesker. Det vil alltid være noen som vil forsøke å tjene penger på kjærlighet, grunnleggende behov hos mennesker som samhørighet etc. Noen vil falle for slikt. Andre har kanskje en pragmatisk tilnærming til parforhold. Og ser videre enn stormforelskelse og lar kjærlighet bygge over tid. Vi vet ingenting om hvordan dine 5 par møttes.

Men det er rimelig far out å se 5 norsk-asiatiske par på samme kveld og konkludere med at dette er kjøpt kjærlighet. Du vet ingenting om dem og likevel er du bastant i dine uttalelser.

For noen par kan det godt være slik at den blinde hjelper den halte. At de finner hverandre for at det gir dem tross alt et bedre liv enn de har hver for seg. Men hvem er vi til å dømme dem for deres valg? Damene har jo ikke solgt seg, mennene har ikke kjøpt. De går kanskje bare inn i forholdet med en litt annen grunn enn det som er mest vanlig. Forholdet kan jo utvikle seg. Eller kanskje det tross alt er et valg som gjør livet deres bedre på alle vesentlige plan. Vil ikke det da være en helt legitim grunn for et forhold?
Sist endret av frtoretang; 18. desember 2017 kl. 06:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt grunnleggende er jeg enig med deg. Det er litt "norsk koloniherre-preg" over det hele da mange av disse landene er ganske underutviklet, og mange av disse jentene kan virke ganske "primitive" (ikke noe fælt ment, altså.. men jeg regner med at folk skjønner hva jeg prater om. Vi har jo kommet et par hakk lenger her i nord). Og ja, mange av disse forholdene er ganske så generiske og like. Men det finnes mange forskjellige typer mennesker der ute, både av europeere samt sør-øst-asiatere o.l. Dermed liker jeg å dra den konklusjonen at, ja, det finnes disse generiske forholdene mellom nord-europeisk mann og sør-øst asiatisk kvinne hvor hun vil ha penger og han vil ha sex og forholden dems er bygd opp rundt det - men det betyr ikke at det IKKE finnes genuine par hvor begge parter elsker hverandre.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er vel nevnt her før, men jeg føler for å presisere det igjen: Ikke alle damene fra asia som er sammen med vestlige menn er "kjøpte koner". Det at du antar det er en indikasjon på at du burde ta et kraftig oppgjør med fordommene dine.

Jeg kan fortelle historien til en bekjent, en sky men snill gutt, han hadde ikke mye uteliv og det gikk i MMORPG spill.
Han hadde fast og stabil jobb som han utførte slavisk og egen leilighet. Så inviterte noen kolleger av ham på tur, de skulle feste litt i Thailand.
Han ble med og der fikk han kontakt med ei jente på hans egen alder, de begynte å bli kjent og holdt kontakten etter han dro hjem.
Senere det året dro han tilbake og møtte henne igjen, de ble bedre kjent og det ble flere turer til Thailand utover de neste par årene.
Til slutt tok han henne med seg til Norge, hun ble her en måned før hun måtte tilbake, senere samme år giftet de seg og de fikk en gutt og hun fikk permanent oppholdstillatelse i Norge.

Fra utsiden kan du spekulere så mye du vil, anta at hun er en gold digger osv, men har du virkelig rett til det? På gaten hadde vel du antatt at han hadde kjøpt henne, men hvem er du til å anta det verste?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Må som nevnt over være forsiktig med å stemple som postordre.

I mitt eksempel er jeg 36 og gift med en mexikaner som er 14 år yngre enn meg. Jeg bor i Mexico og møtte henne her. Hun har vanligvis gått for litt eldre, og jeg har vanligvis gått for hvemsomhelst som vil gi meg oppmerksomhet. Match made in heaven.

Pengeforuket vårt er vanlig i vanlig småbarnsfamiliestil, og gifteringene våre kostet 300 kr kombinert Så pengene går til bleieskift og rumpekrem, ikke ferier og smykker.

Hvis vi hadde flyttet til Norge hadde det sikkert vært en del som ville stemplet det som et slikt ekteskap, men det er det altså ikke. Ikke at vi vil til Norge noen av oss.
Sist endret av nso; 18. desember 2017 kl. 15:23.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av morgenstern Vis innlegg
+ du slipper stempelet som gammel gris.
Vis hele sitatet...
Syntes at denne tråden er ekstrem interessant, vurderer selv å gifte meg med en dame fra Sør-Korea, skal jeg være ærlig så er jeg enig i at mange som er gift med thai-damer er gamle griser, men blir det helt likt hvis de er fra Korea? De ser litt annerledes ut, men tror du at det ville vært "like rart".

Tar no offense, vil bare høre meninger.

Sitat av Source Vis innlegg
Kan for øvrig legge til at kona levde bedre med tanke på jobb, god mat, fin bil og råd til det meste i Thailand enn hva hun gjør her i Norge. Er også ekstremt kaldt for henne,men hun valgte fortsatt å forlate en god jobb og familie for å flytte hit.
Vis hele sitatet...
Hvordan er kultur/språkbarrieren? Kan det oppstå problemer, eller blir problemer "fjernet/brutt" siden dere ikke orker å "oversette" det (Rar setning, men håper du forstår). Hvordan er det med norsken hennes, hvor mye bedre har den blitt (Og hvor lenge har hun vært i Norge?).

Som sagt i kommentaren overføren vurderer jeg en asiatisk kone, er ganske lei av norske jenter. De tar liksom ikke ting serriøst hvis det gir mening.
Personlig syntes jeg det høres mye mer morsomt/romantisk/koselig/spennende ut å være sammen med en fra en annen kultur - tanker?

Skjønner heller ikke grunnen med at folk mener at "The one/Den rette" for akkurat deg bor i nærområdet, eller i Norge i det hele tatt. Spesielt i ung-voksen alder der "The one" går på samme skole som deg.


Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er vel nevnt her før, men jeg føler for å presisere det igjen: Ikke alle damene fra asia som er sammen med vestlige menn er "kjøpte koner". Det at du antar det er en indikasjon på at du burde ta et kraftig oppgjør med fordommene dine.

Jeg kan fortelle historien til en bekjent, en sky men snill gutt, han hadde ikke mye uteliv og det gikk i MMORPG spill.
Han hadde fast og stabil jobb som han utførte slavisk og egen leilighet. Så inviterte noen kolleger av ham på tur, de skulle feste litt i Thailand.
Han ble med og der fikk han kontakt med ei jente på hans egen alder, de begynte å bli kjent og holdt kontakten etter han dro hjem.
Senere det året dro han tilbake og møtte henne igjen, de ble bedre kjent og det ble flere turer til Thailand utover de neste par årene.
Til slutt tok han henne med seg til Norge, hun ble her en måned før hun måtte tilbake, senere samme år giftet de seg og de fikk en gutt og hun fikk permanent oppholdstillatelse i Norge.

Fra utsiden kan du spekulere så mye du vil, anta at hun er en gold digger osv, men har du virkelig rett til det? På gaten hadde vel du antatt at han hadde kjøpt henne, men hvem er du til å anta det verste?
Vis hele sitatet...
Dette her var helt utrolig vakkert skrevet.

Sitat av nso Vis innlegg
Pengeforuket vårt er vanlig i vanlig småbarnsfamiliestil, og gifteringene våre kostet 300 kr kombinert Så pengene går til bleieskift og rumpekrem, ikke ferier og smykker.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvorfor, men liker denne kommentaren veldig godt. Og ja, gifteringer i diamant eller andre dyre materialer er bare tull.