Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1255
Anonym bruker
"Redd Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har utvidet i ørene siste tiden, og venstre øret er nå på 6mm og det er forhåndsvis greit, men høyre øret er rødt, hovent, litt verk & blod på innsiden av øret, er også litt smerter under øret.prøver å få det rense men da må jeg ut med pluggen og da får jeg den ikke inn igjæn, så hva kan jeg gjøre for å ikke måtte la det gro helt igjen ? Evt pyrisept, saltvannspray, eller om jeg tar ut pluggen vasker øret grundig noe og setter inn 6mm også venter jeg en god stund før jeg hopper opp på 8mm ?
Jeg vil anbefale deg å gå til legevakta i dag så fort som mulig.
hadde sykt infeksjon i to forskjellige hull på samme øret for litt siden, da jeg hadde satt inn noen litt spesielle øredobber. var på byen også gravde de seg på en måte ned i øreflippen pga mange folk som kom borti osv.

vi snakker noe helt sykt infeksjon forresten. evig mye blod og gørr. gikk bare å kjøpte sånn infeksjons vann på apoteket og tok det på konstant i et par dager så gikk det over.
Det du beskriver er helt klart en infeksjon. Lokale infeksjoner kan absolutt gå over av seg selv, ofte uten å trenge noe særlig behandling. Det du beskriver med smerter under øret i tillegg er imidlertid litt bekymringsverdig. Hudinfeksjoner kan spre seg i underhuden, og gi alvorlige komplikasjoner. Det er umulig for alle her inne å vurdere hvordan infeksjonsbildet ditt er, og folk her inne er heller ikke kvalifisert til det. Uten å se infeksjonsstedet, vurdere spredningen av rødhet, varme etc. kan ingen si noe. Ta derfor en tur til legen og få en vurdering av om du trenger antibiotikabehandling. Å ha et fremmedlegeme presset mot infeksjonsstedet vil ikke bidra til at dette blir bedre, og jeg vil råde deg til å ta den ut inntil infeksjonen har roet seg.

Lykke til!