Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 18070
Hei, har klart det store og sitti foran pcen hele nattan.
Skal på skolen som begynner 08.00 og av tidligere erfaringer vet jeg at dette kommer til å ende i at jeg sover på skolen.

Lurer på om dere har noen tips/trick for å holde seg våkne på skolen?
Skal stikke innom bensinstasjonen og kjøpe energy drikk før skolen.
Kjop med kaffe til skolen. Fyll paa naar du blir trott. Hold deg aktiv. Ikke legg deg ned paa pulten for aa hvile.

Energidrikk er det dummeste du kan kjope. Vaaken i 1-2 timer, saa gaar faller blodsukkeret lavere enn det var foerdu begynte og vips saa klarer du ikke holde oya aapne. Kaffe, uten sukker og mat med riktig energi er det eneste som kan hjelpe deg.
Sitat av Picard Vis innlegg
Kjop med kaffe til skolen. Fyll paa naar du blir trott. Hold deg aktiv. Ikke legg deg ned paa pulten for aa hvile.

Energidrikk er det dummeste du kan kjope. Vaaken i 1-2 timer, saa gaar faller blodsukkeret lavere enn det var foerdu begynte og vips saa klarer du ikke holde oya aapne. Kaffe, uten sukker og mat med riktig energi er det eneste som kan hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Takk for kloke ord Skal se om jeg finner en thermos så jeg kan ha med meg kaffe på skolen.
Kaffe, spis rikelig vær aktiv i friminuttene så klarer du deg nok gjennom skoledagen .
For meg så funker ikke kaffe, men jeg tror jeg ikke tåler kaffe
Jeg har også klart det igjen: sitte oppe hele natta, drøyer og drøyer leggetid og plutselig er klokka 07.20!
Det jeg gjør, ihvertfall for å holde meg våken, er å være i aktivitet, kaldt vann hjelper, om du f.eks i friminuttet går inn på toalettet, og hiver litt vann i ansiktet, samt få litt frisk luft og eventuelt litt dagslys, så hjelper det mye.

Jeg vet ikke hvor lenge du har vært våken nå, men etter 16-18 timer så kommer du nok til å kjenne det godt i kroppen. Du kommer til å føle at "Nå må jeg sove, jeg bare stikker hjem å legger meg" Vel det er den verste fasen, *trust me* Men etter en time eller to, så blir du overtrøtt, går litt opp og ned da

Men du klarer det nok!
Er ikke så vanskelig å holde seg våken, du kan sikkert sitte å dagdrømme litt, så lenge du ikke sovner *hehe*
Klarer ganske godt å holde meg våken på Kaffe og Bixit.
Tar meg en tur i butikken og kjøper bixit før skolen da! Har ordnet med thermos som er fylt til randen med varm fin kaffe, også drikkeflaske er på plass.

@dragontears bra det ikke bare er meg som "drøyer", hehe

Idag må/skal jeg være på skolen hele dagen! Sov hele mandag, og hele onsdag...
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Når du har drikki en del kaffe, hør på noe fett musikk som får deg litt i gang, også husk å drikk kaldt, friskt vann!
Fortsatt våken! Pimper kaffe.
Så lenge du ikke blir sittende helt stille i mer enn et par timer, er det piece of cake.
Prøv å gå en tur i et friminutt, det hjelper veldig, særlig hvis du begynner å spise noe med mye sukker samtidig.
Erfaringen er hvertfall slik c:
må hørest dumt ut.. men for meg hjalp det an gang og smelle hode inni veggen .. hadde da samt sittet våken på lan i over 2 døgn.. men ellers, mye sukker, musikk , kaffi , noe og spise på, kaldt vann som mange her sier hjelper mye! jogge litt i friminuttet kan hjelpe stort på
For min del hjelper det å smelle hodet i veggen. Kaldt vann og riktig mat er også bra
Å spise ordentlig mat hjelper godt på.
Jeg pleier også å smelle hodet i veggen. Om jeg er veldig trøtt så tar jeg løpefart. Hvis du virkelig holde deg våken, så får du en kompis til å stå klar og sparke deg i nøttene rett etter sammenstøtet.
Sist endret av nilsern; 20. oktober 2011 kl. 11:47.
hviss du føler deg sinnsykt trøtt, gå på dass og ha litt kaldt vann i ansiktet, det hjalp til meg på oppdals lan
Viktigste er egentlig at du aldri må slappe av eller lukke øynene. Sitt vondt og prøv å hold på med noe. Btw, pc og lesing har en tendens til å gjøre deg sliten i øynene.
Nå har'n sovna..
Jeg skal ikke komme med noen moralpreken, men du bør absolutt ikke gjøre dette. Om du er trøtt, kan du holde deg våken med koffein o.l., men du er ikke våken eller bevist nok til å lære. Noe som vil gå jævlig utover deg seinere i skoleåret, og da kommer frustrasjonen - tro meg, jeg vet og den frustrasjonen er jævlig...

Men svar på ditt spørsmål:

- Drikk kaffe (om ikke kaffe faller i smak, energidrikke, men dette er ikke like effektivt syns jeg)

- Pust. Ikke fall inn i den sove takten, hvor du såvidt puster. Om du begynner med det, er du i ferd med å sovne...

- Vær aktiv, ikke ligg på pulten osv, du må være litt i bevegelse.

- Gå ut i friminutt eller i pauser.

- Pass på at magen ikke er tom, men ikke spis for mye, for dette kan gjøre meg trøtt, kanskje det gjelder for deg også...

Ellers så vet jeg egentlig ikke noe annet. Men jeg anbefaler på det sterkeste at du ligger deg om natten. Om du har søvnproblemer, så er det ikke unormalt i det heletatt, men du bør fortsatt prøve å ordne opp i det. Lykke til og fred ut!

- Serenity
Til TS; Du har ikke en kompis i klassen som har ADHD da?
Folkens, det er snakk om å dra på skola etter ei natt uten søvn !? Han trenge vell neppe noe spesiell coaching for å komme igjennom denne ekstreme situasjonen. Det er fortsatt ei søvnløs natt det er snakk om, ikke bestige mt. everest eller slåst med krokodiller!

Når du har fått noen år ekstra og laget et avkom med dobbelsidig brokk og kolikk, da er våkendøgn en normalitet - og du begynner å se svart på det etter 3-4 dager våken
Heey, fortsatt våken! Har fulgt de fleste tips og råd og gått turer, har anstrengt meg som faen og duppa bare litt av i en kjedelig time men var ikke mye.

Sitter i siste timen nå, har strengt vurdert å holde meg våken helt til kvelden så jeg får en nogenlunde normal døgnrytme, om jeg sovner nå så har jeg fucka det helt ... :P
Finn på en eller annen aktivitet etter skolen. Trene, gå en tur, kikke på ting i butikker, dra til venner og lignende. Du vil føle deg mye bedre etterpå, og vil mest sannsynlig sove som en baby når du legger deg for kvelden.
Sitat av Skrillex Vis innlegg
Finn på en eller annen aktivitet etter skolen. Trene, gå en tur, kikke på ting i butikker, dra til venner og lignende. Du vil føle deg mye bedre etterpå, og vil mest sannsynlig sove som en baby når du legger deg for kvelden.
Vis hele sitatet...
Sikker? Skolen er ferdig snart og jeg føler meg helt forfredelig, har såå lyst å legge meg ned. Men det vil bil bedre om jeg "holder ut" altså?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ja titegn
Sitat av twixtor Vis innlegg
Sikker? Skolen er ferdig snart og jeg føler meg helt forfredelig, har såå lyst å legge meg ned. Men det vil bil bedre om jeg "holder ut" altså?
Vis hele sitatet...
Helt klart. De periodene jeg la meg etter skolen var jeg alltid et vrak. For å opprettholde en god døgnrytme må man dessverre holde det gående til kvelden. Men til gjengjeld sover man også bedre (stort sett). Å trene skal visstnok hjelpe veldig på søvnkvaliteten. Det samme gjelder kosthold.
Hva med pushups,spesielt i de periodene du føler du virkelig dupper av?? Skjønner kanskje det høres litt brutalt ut, men som regel er først hjernen/hodet som du føler deg seg mest trøtt i.

Hvis det er skole dui skal på, så ville jeg ha anbefalt deg KRAFTIG kaffe, med MYE koffein, evt mye koffein på andre måter..(sier det der iom. at jeg antar at sentralstimulerende narkotika er totalt uakuelt for deg, og i DENNE tråden).

Eller så har du forskjellige urter, evt ginseng f.ex..
Husk bare - hvis det er snakk om sterk sterk kaffe, å ta det i kombinasjon med mye god næringsrik mat og evt litt fysisk hverdagsaktivitet, fordi mye sterk kaffe kaffe minne om amfetamin-sjokk, og det vil du vel ikke ha tenker jeg?

*' mye stek kaffe på tom mage og *tomt*/trøtt hode!
Stikk en kniv i lysken og tett igjen for såret med teip (gaffateipt f.eks). Det kommer til å svi lenge, men du holder deg nok våken.

#Protip fra Libanon 1956
ta en pille efedrin, da er det ikke snakk om soving
Jeg har egentlig bare fått heftig hjertebank av efedrinpiller. Eneste som holder meg gående i evigheter er sentralstimulerende stoffer. Men jeg anbefaler ingen å snorte cola for å få gjort leksene. Hvis man ikke klarer å komme seg gjennom hverdagen har man et problem og bør se etter fornuftige løsninger.
Tror jeg dropper pillene og prøver en brødskive isteden.
Kan like gjerne skrive hvordan jeg klarer meg igjennom en jobbdag uten søvnselv om det er 99% sannsynelighet for at noe som er skrevet over gjentas)

Starter dagen med å tenke tanken: "Oh shit! Jeg skal på jobb om to timer, og jeg har sittet oppe og sett breaking bad hele natta". Deretter går jeg og dusjer, pusser tenner og ordner meg. Lager meg en kraftfrokost, som oftest havregrynsgrøt, speilegg og bacon, e.l.. Drikker et par glass juice til.

Etterpå leser jeg avisen(på nett), tar meg et par kopper kaffe og venter til tiden blir moden for å gå.

På jobb drikker jeg mer kaffe og holder meg i aktivitet hele tiden. Sitter i kasse, så det kan bli noen minutter med dødtid imellom kundene, derfor leser jeg en annen avis, eller ukeblad for å holde hodet mitt gående.

Jeg tar ikke lengre lunsj på jobb enn jeg trenger for å spise et par skiver(Det er tross alt min feil at jeg kom uopplagt på jobb, så jeg skal ikke klage fordi jeg tar meg 10 minutt med lunsj istedet for 30). Grunnen er at det er ganske sløvende for hodet å sitte å fikle med noe de siste 20 minuttene. Har jeg mulighet for å være sosial i lunsjen benytter jeg selvfølgelig sjangsen.

Stort sett gjelder det å holde hodet skjerpet. Løs sudoku, kryssord, eller aller helst; gjør skolearbeidet ditt for en gangs skyld.
Sitat av loord Vis innlegg
ta en pille efedrin, da er det ikke snakk om soving
Vis hele sitatet...
Ja, skyt litt amf og for å være helt sikker.

Deeeeerp....
Sist endret av Bombasa; 20. oktober 2011 kl. 16:54.
Ja da var dagen unnagjort! Har holdt meg våken i hele dag, vært i byen, spist sunt, drukket kaffe, vært aktiv, på tide med nattings
ikke runk !
Sitat av twixtor Vis innlegg
Ja da var dagen unnagjort! Har holdt meg våken i hele dag, vært i byen, spist sunt, drukket kaffe, vært aktiv, på tide med nattings
Vis hele sitatet...
Tror du kan spare deg for den nattingsen, du slåkner nok uansett!
Sitat av Walter White Vis innlegg
Tror du kan spare deg for den nattingsen, du slåkner nok uansett!
Vis hele sitatet...
Sant nok
Beklager, men denne tråden var bare dum.
En dag fulgt av en søvnløs natt har da alle opplevd, og til og med overlevd.

Klarer du rett og slett ikke å holde deg våken, så er det klart at søvn er det eneste som hjelper.
Kanskje på tide å legge seg ? Hadde ikke vært noe stress å lagt seg for 3-4 timer siden å fått en god natt søvn og klar for morgendagen før alarmen
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Beklager, men denne tråden var bare dum.
En dag fulgt av en søvnløs natt har da alle opplevd, og til og med overlevd.

Klarer du rett og slett ikke å holde deg våken, så er det klart at søvn er det eneste som hjelper.
Vis hele sitatet...
Aner ikke hvorfor jeg ga deg KP, men jeg liker denne tråden!
Vel det er flere som har oppøved det før, men jeg har aldri klart å holde meg våken helt til kvelden før nå, takket være gode tips og triks
Sitat av twixtor Vis innlegg
Aner ikke hvorfor jeg ga deg KP, men jeg liker denne tråden!
Vel det er flere som har oppøved det før, men jeg har aldri klart å holde meg våken helt til kvelden før nå, takket være gode tips og triks
Vis hele sitatet...
He he KP'en du gav meg er ett bevis på at det er på tide med søvn.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
He he KP'en du gav meg er ett bevis på at det er på tide med søvn.
Vis hele sitatet...
Ja, pass på nå, så det ikke blir en natt til. he he
Han sover som en stein nå
I høstferien så hadde jeg en periode jeg ikke sov på 3 dager, var hjemme alene så jeg glemte liksom å legge meg også plutslig så var det lyst ute...
Det er liten vits i å legge seg da for da ødelegger man døgnrytmen, så holdt meg våken til kvelden ved å drikke kaffe. Men når kvelden kom så var jeg så overtrøtt at jeg ikke kunne sove, så jeg ble oppe den natta også. Så kom jeg på noe skikkelig lurt, siden jeg hadde vært oppi i 2 døgn så hvorfor ikke se hvor lenge jeg kunne være oppe uten å sove :P
Etter 3 døgn så var jeg så trøtt at jeg ikke klarte å gå i en rett linje.
Klarte å gå rett inn i en vegg og tryne ned på gulvet.
Jeg var så trøtt at jeg ikke orka å reise meg så jeg sovna midt på stuegulvet :P
Ikke prøv å se hvor lenge du kan være oppe for du får veldig vondt i rygen av å sove på stuegulvet...
Viljestyrke! GO FOR IT! Be a man!
I fare for å virke litt sarkastisk; men seriøst hva med meth? Det vil jo holde deg våken! 3
Ta det nå som en mann! 24timer uten søvn er da ikke så mye
Red bull virket for meg. Dessverre. Var våken i 80 timer, fikk faen ikke sove. Så stjerner tilslutt, men ellers var jeg ganske så fin.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Red bull virket for meg. Dessverre. Var våken i 80 timer, fikk faen ikke sove. Så stjerner tilslutt, men ellers var jeg ganske så fin.
Vis hele sitatet...
tørr jeg spørre hvor mange du drakk?
Sitat av haakon466 Vis innlegg
tørr jeg spørre hvor mange du drakk?
Vis hele sitatet...
Kanskje fire sånne små shottesaker som tilsvarte to og en halv 250ml flasker med redbull, fem vanlige redbull (250ml). Prøvde forgjeves å sove flere ganger. Tilslutt drakk jeg er par pils og så to-tre filmer til jeg sovna inn.

Våknet fire timer senere lys våken tough..