Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1717
Som nok de aller fleste er klar over så er dessverre mobbing på Sosiale Medier et økende problem.

Men etter en del google-søk så kan jeg faktisk ikke finne et eneste tegn til det som i mitt hode skulle være en selvfølge; En spesifikk straffelov som gjør det ulovlig å mobbe/trakassere noen via Sosiale Medier.

Noen av dere som vet om det faktisk finnes en slik lov skrevet ned et sted i straffeloven/lovdata.no?
Sist endret av supernatural; 2. juni 2015 kl. 21:13.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av supernatural Vis innlegg
Som nok de aller fleste er klar over så er dessverre mobbing på Sosiale Medier et økende problem.

Men etter en del google-søk så kan jeg faktisk ikke finne et eneste tegn til det som i mitt hode skulle være en selvfølge; En spesifikk straffelov som gjør det ulovlig å mobbe/trakassere noen via Sosiale Medier.

Noen av dere som vet om det faktisk finnes en slik lov skrevet ned et sted i straffeloven/lovdata.no?
Vis hele sitatet...
de trenger ikke å spesifisere noe ettersom det er straffbart uansett formidlingsmåte.
Mobbing er vel ikke lovlig på noen måte, og det er både nedrig og sier mye om den som mobber. Man skal ikke se seg så mye rundt før man finner mobbing i nettforum. Skiller du deg ut er du et lett offer. Flott at det er en lov som bekrefter at det er straffbart.