Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2096
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ble tatt med promille på 0.7 og ca 1 valium i systemet så lurer fælt på om jeg nå havner i fengsel for dette eller hva som vil skje videre ? er veldig klar over hvor domt det er av meg og ha blitt tatt men prøvde 1 valium siden jeg ikke har det på resept men sliter ekstremt med angst og ville se om dette kansje ville lette angsten min litt
Ble du tatt i trafikken?
ja var i promillekontroll
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
tenker om jeg kansje kan få fotlenke eller noe men havner jeg i fengsel er jo livet ødelagt
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Nei jeg tror ikke det blir fengsel. Er afaik ikke ulovlig å kjøre med valium, eller dvs etter en viss tid. Men fløyta får kanskje en annen melodi når disse blir kombinert med alkohol.

Hvordan fant de valiumen?
fannt dette i urinprøve måtte inn hos legevakten og ta blodprøve og urin hadde ingenting på meg bortsett fra di sa jeg slo ut på benzo på urinprøve, men har det ikke på resept er bare livredd for å havne i fengsel hehe, at lappen røyk er helt forstålig men pga angsten så vil jeg aldri klare en tur i kasjotten
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
tenker om jeg kansje kan få fotlenke eller noe men havner jeg i fengsel er jo livet ødelagt
Vis hele sitatet...
Livet blir ikke ødelagt på grunn av 3 uker i fengsel. Du kan bare ikke dra til usa med det første, eller få visse jobber. Man skal virkelig strekke den langt for å kalle det et liv i ruiner. Det orner seg, om noen år er dette bak deg og ingen bryr seg mer. Selvmedisinering med piller og alkohol, med bilkjøring rusa involvert er dessuten en veldig farlig sti, det kan jo tenkes at du slapp billig unna ved å bli tatt i starten.
ja men pga angst og familie så vil jeg aldri klare og havne i kasjotten pluss jeg vil jo miste jobb og alt, har gravd meg helt ned etter dette skjedde
Du vil klare det, det virker bare ikke slik. Det er tøffe opplevelser man vokser på, vet du. Heldigvis bor du i Norge. Du kan få snakke med psykiater/ psykolog om angsten din, og nav vil kunne hjelpe deg på beina igjen om du mister jobben.

Det er viktig å akseptere at ting er som de er, og prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Lykke til.
okei så du mener det er garantert at jeg havner i fengsel da alså ? er jo det jeg har fryktet og følt
Hvis utmålingen viser at du hadde høypromille (1.5+) så blir det ubetinget fengsel uansett. Er ikke så ille I det hele tatt, satt på Hoff i en måned selv. Er egentlig bare en leirskole, du jobber for å få tiden til å gå fortere. Og fy faen så god mat de har der!
vell har et stort problem med at jeg ikke har klart og komme meg vekk ut fra stavanger siden angsten startet så jeg kan jo ikke fly noen plass eller noe, sliter veldig mentalt med den angsten
''I dette intervallet kan du få både betinget og ubetinget fengsel i tillegg til bot. Avgjørende er promillen og om det foreligger skjerpende momenter. Normalt slipper man med betinget fengsel ved promiller under 1,2 promille. ''

kilde: http://www.promilleadvokaten.no/Advo...f-fengsel.html

At du i tillegg tok valium er ikke skjerpende for dommen. Det er umulig for oss på forumet å si at du havner i fengsel, men det er absolutt en mulighet. Det er varierende fra sak til sak, og opp til rette å bestemme. Personlig tror jeg dette er alvorlig nok sak, men det er hva jeg tror ikke dommeren. Om du har arbeid kan du søke om fotlenke soning, noe som er stor sjanse for at du får innvilget.

http://www.kriminalomsorgen.no/onske...237854.no.html
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har alltid trodd at fyllekjøring=21dager minimum. Men en kamerat tatt 2x ganger nå med knark i systemet og en annen også med knark men forsøkte å kjøre fra snuten.

Begge disse fikk fotlenke og samfunnsstraff. Kommer an på hvor angrende synder du er, hjelper å sutre i retten
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette virker nok helt forjævlig akkurat nå, men hvis det blir fengsel så kan det jo hende det er akkurat hva du trenger, og at det kommer noe positivt ut av det.
Nå blir du jo liksom tvunget til å gjøre noe med det. Lykke til, its always darkest before the dawn
får håpe på fotlenke da om det skulle bli så gale
Anonym bruker
"Snill Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja kan godt ver du slipper unna med fotlenke, siden du har fast jobb og dette. De vil ikke ødelegge det tror jeg. Ellers så kan det være greit å nevne at det ikke er en bra kombo du driver på med. Ting som kan skje på den komboen er nok til å gå gi deg nok angst til å ikke tørre å forlate soverommet og ikke stavanger. Dette fikser du.
Jeg fikk fotlenke uten fast jobb, de plasserte meg da på fretex transport 7-15 hver dag, oppmøte 1 dag i uken hos kriminalomsorgen siden jeg også hadde behandling hos psykolog 1 dag i uken. Fotlenke for slike forseelser er det kriminalomsorgen foretrekker. Kan legge til at jeg var på AAP når jeg fikk dommen, det var fengsel i 20-30 dager, husker ikke helt nå. Var også endel timer samfunsstraff. Samfunsstraffen ble utført på fretex transport etter endt fotlenkesoning men måtte fordeles utover så jeg fikk bare jobbe 2 dager i uken på samfunnsstraffen som var endel timer.
Sist endret av bullshit..; 8. november 2018 kl. 19:08.
Jeg lurer på hva «ca 1 valium» betyr.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
1,5-2 valium hadde jeg tatt
Det første du kan trøste deg med er at 21 dager på Hoff er en bagatell, selv om du er av den engstelige sorten.
Jeg tror på den annen side ikke at du får fengsel for dette. Det er faktisk ganske usannsynlig. Jeg vet om folk som er tatt med høyere promille enn det som har fått fotlenke. Hvis du vil styrke saken din kan du få en attest fra legen på at du har angst f eks. Det vil i hvert fall hjelpe på. Soningskøene er milelange, systemet sliter.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg vil aldri klare og hverken fly eller kjøre opp til Oslo når jeg bor i stavanger med min angst, har ikke vært utfor stavanger på 2 år pga jeg sliter så mye så dette vil jo være umulig for meg med tanke på soning
Få tak i en god forsvarsadvokat. Jeg kan anbefale Andenæs Aalækken Veum, hvis du skal i Oslo tingrett. De er spesialister på strafferett. Snakk med Vegard Aalækken eller Eller Holar Andenæs. Jeg dro i retten med en påstand om åtte måneder ubetinget fengsel, og dra derifra med 120 timer samfunnsstraff. Og av en eller annen merkelig grunn så tok staten regningen selv om jeg på den tiden tjente 600K+

Edit: Sjekket noen dommer. 1.8 promille førte til 21 dager ubetinget, 1.6 førte til det samme og 1.0 førte til 14 dager ubetinget. Og du får trolig ikke ubetinget fengsel, men heller en saftig bot og betinget fengsel. Er du uheldig får du litt ubetinget som du soner med lenke. Så slapp av. Dette går helt fint
Sist endret av sth; 10. november 2018 kl. 20:42.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det vil nokk bli i retten i stavanger siden det er her jeg ble tatt og bor men takk for godt svar, ble litt mer beroliget nå
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vhvg