Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1824
Har vært i tingretten og fått en dom, deretter anket jeg og min forsvarsadvokat straffeutmålingen til lagmannsretten siden vi mente straffen var for høy. Nå har jeg fått svar fra lagmannsretten at anken er behandlet og den er fremmet nektet fordi de sa seg enig med tingretten når det gjaldt straffeutmålingen. Det vil si at saken ikke vil komme opp i lagmannsretten.

I brevet står det at jeg kan anke nektelsen til lagmannsretten til høyesterett, dette har jeg nå 1 uke på å gjøre. For å anke en nektelse til lagmannsrett må jeg mene det har vært gjort en feil ved saksbehandlingen til lagmannsretten.

Snakket akkurat med advokaten min og han sier han ikke kan gjøre noe mer, at det er ingenting å "ta" lagmannsretten på.
Skal sies at denne advokaten har vært elendig for meg. Har surret med datoer, tall og faktaopplysninger i rettsaken i tillegg til å lagt seg på ALT for lav straff i tingretten.


Er det mulig å bytte advokat midt i denne prosessen, og hvordan bytter jeg? Advokaten ble oppnevnt av politiet. Må jeg snakke med politiet om å få en ny advokat, eller må jeg spørre min egen advokat om å få til et advokatbytte? Som basicly er å si at du har gjort en elendig jobb rett i trynet hans, noe jeg helst ikke vil..
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
har du fått dom og anken din har blitt nektet, så er vel saken ferdig og over..? eller er det noe jeg ikke forstår her?
med mindre det faktisk er gjort en feil ved saksbehandlingen som du nevner selv, og det ser jo ikke ut til at noe tyder på det slik jeg ser det basert på den lille informasjonen.
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
har du fått dom og anken din har blitt nektet, så er vel saken ferdig og over..? eller er det noe jeg ikke forstår her?
med mindre det faktisk er gjort en feil ved saksbehandlingen som du nevner selv, og det ser jo ikke ut til at noe tyder på det slik jeg ser det basert på den lille informasjonen.
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt èn mulighet igjen, og det er nettopp å anke nektelsen til lagsmannsretten. Tingen er at jeg har alt å vinne på at høyesterett tar inn en anke og behandler den, selv om argumentene i den er syltynn og at det i tillegg er opplagt at saken ikke vil komme igjennom. Tingen er at jeg kjøper meg 1 eller 2 måneder bare på at dem må behandle anken. Det er dyrebar tid for en som må betale mest mulig gjeld før han havner i fengsel i lang tid.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Det er fortsatt èn mulighet igjen, og det er nettopp å anke nektelsen til lagsmannsretten. Tingen er at jeg har alt å vinne på at høyesterett tar inn en anke og behandler den, selv om argumentene i den er syltynn og at det i tillegg er opplagt at saken ikke vil komme igjennom. Tingen er at jeg kjøper meg 1 eller 2 måneder bare på at dem må behandle anken. Det er dyrebar tid for en som må betale mest mulig gjeld før han havner i fengsel i lang tid.
Vis hele sitatet...
Om det bare er tid du er ute etter så kan du jo søke om utsettelse av soning? Om du får igjennom anken kan du vell også sykemelde deg rett før rettsaken å få den utsatt
Du kan vel fortsatt anke, selv om advokaten din ikke vil være med på det? Du står vel også fritt til å skaffe deg en annen advokat som kan hjelpe deg, dersom du har økonomi til det?

Poengløst, ja - ettersom du mest sannsynlig vil bruke mer penger på annen advokat enn du sparer på å betale annen gjeld noen uker ekstra.

Du vil uansett garantert sitte i soningskø en god stund, så du får nok tid til å ordne med gjeld osv. Du kan også ordne med kreditorer når du kommer i fengsel. Dette får du bistand til av de ansatte i fengsel(soningsbekreftelse).
Sist endret av reklame; 5. mai 2015 kl. 13:09.